• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » حمایت نماینده ۳۲ ساله مجلس فرانسه از برجام

    حمایت نماینده ۳۲ ساله مجلس فرانسه از برجام

    «دلفین او» نماینده مجلس فرانسه با تاکید براینکه امروز بسیاری از زنان و مردان سیاسی در آمریکا به این عنوان واقف هستند که جهت توافق هسته ای با ایران، جایگزینی وجود ندارد، تصریح کرد: برجام حامی همه دنیا است.

    حمایت نماینده 32 ساله مجلس فرانسه از برجام

    «دلفین او» نماینده مجلس فرانسه با تاکید براینکه امروز بسیاری از زنان و مردان سیاسی در آمریکا به این عنوان واقف هستند که جهت توافق هسته ای با ایران، جایگزینی وجود ندارد، تصریح کرد: برجام حامی همه دنیا است.

    نماینده مجلس فرانسه: جهت برجام جایگزینی وجود ندارد

    «او» نماینده ۳۲ ساله مجلس ملی فرانسه، مدیر گروه پارلمانی فرانسه و کشور عزیزمان ایران و مبتکر کمپین ۵۰۰ امضای نمایندگان پارلمان های اروپایی در حمایت از توافق هسته ای در گفت وگو با هفته نامه «لوپوئن» و در پاسخ به این پرسش که «اندیشه تهیه این نامه از کجا آمده است؟»، گفت: ضمن بحث هایی که با همکاران مجلس آلمان داشتیم این پرسش مطرح شد که ما چگونه به عنوان نماینده های مجلس می توانیم از کارهای خود در نزد دولت هایمان حمایت کرده و در حفظ توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران همکاری داشته باشیم؟، توافق که به نظر ما جهت امنیت و ثبات منطقه اجتناب ناپذیر می باشد.

    عبارات مهم : کنگره آمریکا – نماینده مجلس
    در واقع از این دیدار بود که اندیشه انتشار این نامه سرگشاده جوانه زد تا آن را جهت همتایان آمریکایی مان ارسال کنیم. ما نمی خواستیم فقط به یک نامه با برد ملی (داخلی) اکتفا کنیم و امیدوار بودیم که بتوان نماینده های مجالس سه کشور اروپایی که در تهیه توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران حضور داشتند یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان را گرد هم بیاوریم.

    چندین ماه می شد که ما با مجالس آلمان و انگلیس در ارتباط بودیم. همچنین علاوه بر ماهیت اروپایی این نامه بحث بر سر’فراجناحی’ بودن آن در درون هر یک از پارلمان های خود نیز بود تا به همتایان آمریکایی خود نشان دهیم که این عنوان سیاسی فقط در این سه کشور نیست که حامیانی دارد؛ بلکه از تمام جناح های سیاسی از راست گرفته تا چپ و میانه از توافق هسته ای حمایت کنند.

    نامه انتشار شده است به صورت همزمان در چهار روزنامه مهم کشورهای ما و همچنین در «نیویورک تایمز» انتشار شد لیکن طرف خطاب ما آمریکایی ها هستند.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «برای چه این نامه خطاب به اعضای کنگره آمریکا فرستاده شده است است در حالیکه آنها بیشرشان جمهوریخواه و مخالف توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران هستند؟» افزود: اندیشه واقعی این بود که پارلمان های اروپایی حرف خود را به پارلمانی های آمریکایی بزنند. ما اکنون دولت هایی را داریم که با هم در ارتباط هستند؛ خواه در سطح وزارت خارجه و خواه در سطح روسای دولت ها ولی تا به اینجای کار، پارلمان ها و بخصوص پارلمان های اروپایی مقداری از این جریان کنار گذاشته شده است بودند ، بعد ما علاقمندیم که یک دیالوگ واقعی میان نماینده های ما سه کشور اروپایی و نمایندگان آمریکایی بوجود بیاید.

    نماینده مجلس ملی فرانسه ادامه داد: اقدام ما مکمل فعالیت دیپلماتیکی است که از سوی دولت های ما انجام می شوند، ضمن اینکه اگرچه بعضی از تصمیمات در آمریکا مستقیما از سوی مدیر جمهوری گرفته می شوند ولی وی هم می تواند آنها را به کنگره بفرستد که به هر حال در نظام اداری کاخ سفید آمریکا وزنه ای به حساب می آید.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «فکر می کنید کنگره آمریکا، بفرض اینکه مورد مشورت قرار گرفته باشد، واقعا می تواند راجع به ماندن آمریکا در توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد؟» گفت: اکنون به نظر می رسد با آنکه اکثریت جمهوریخواهان کنگره مخالف ماندن در توافق هستند ولی ما در موارد گذشته هم دیدیم که کنگره و کاخ سفید آمریکا در ارائه آلترناتیو دیگری جهت توافق هسته ای دچار مسئله هستند و این نشان می دهد که بسیاری از زنان و مردان سیاسی در آمریکا به این عنوان واقف شده است اند که امروز جهت توافق هسته ای با ایران، آلترناتیوی (جایگزینی) وجود ندارد.

    همچنین دیگر بوجود آوردن ائتلافی که در آن همه اعضای شورای امنیت حضور داشته باشند و شرکت ملل هم آن را مورد حمایت قرار دهد، شبیه به آنچه راجع به توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ انجام شد وجود ندارد.

    وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «با خواندن نامه شما، این برداشت می شود که ترامپ از قبل تصمیم خود را جهت خروج از توافق هسته ای در تاریخ ۱۲ مه را گرفته هست، نظرتان در این باره چیست؟» گفت: در واقع احتمال این وجود دارد که وی تصمیم بگیرد بیرون برود، ولی در هر حال تصمیم یک جانبه ای جهت خروج وجود ندارد.

    نماینده مجلس ملی فرانسه ادامه داد: تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) مصادف با تمدید یا عدم تعلیق موقت بعضی از تحریم ها راجع به کشور عزیزمان ایران هست. این تاریخ مهم است ولی دنیا هم در روز ۱۲ مه متوقف نخواهد شد. مهم است که این دیالوگ ها میان آمریکایی ها و اروپایی ها بعد از این تاریخ هم ادامه داشته باشند.

    نمی دانم آیا این تاریخ می تواند ذهنیت مدیر جمهوری و کنگره آمریکا را عوض کند یا نه؟، جهت این کار باید مذاکرات مستقیمی داشته باشیم و فقط با انتشار شدن نامه در روزنامه عمل نکنیم و به همین علت است که مد نظر داریم با همکاران انگلیسی و آلمانی خود هیاتی را قبل از روز ۱۲ مه به آمریکا بفرستیم تا بر مبنای این نامه و حفظ آمریکا در توافق و آنچه بعد از آن می تواند اتفاق بیفتد و حتی بعد از آن مذاکره کنیم.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما عواقب خروج آمریکایی ها از توافق جهت خاورمیانه چه می تواند باشد؟» گفت: اروپایی ها در این زمینه بسیار براق و روشن بوده اند و «ژان ایو لودریان» وزیر امورخارجه فرانسه نیز در این زمینه آن را تکرار کرده است که «ما در توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران باقی خواهیم ماند».

    این نماینده مجلس ملی فرانسه افزود:ما معتقدیم که حتی اگر آمریکا هم بیرون برود، این توافق، خوب و مهم و اجتناب ناپذیر هست. همچنین به نظر می رسد که مقامات ایرانی نیز در صورتی که آمریکایی ها بیرون بروند، از توافق بیرون خواهند رفت که در این صورت، توافق دیگر وجود نخواهد داشت و اقبالی نیز نخواهد بود.

    رئیس گروه پارلمانی فرانسه و کشور عزیزمان ایران ادامه داد: ولی باید در نظر داشت که عواقب این کار هم جهت روابط ما با کشور عزیزمان ایران و هم جهت اوضاع منطقه فاجعه بار خواهد بود؛ لیکن توافق به ما اجازه می داد که نه تنها راجع به عدم اشاعه هسته ای در منطقه پیشرفت داشته باشیم بلکه به ما اجازه می داد کانال هایی را جهت مذاکره با کشور عزیزمان ایران نگه داشته باشیم که البته این هم خود موفقیتی در این زمینه بود که می بایست به دیگر زمینه ها منتهی می شد ولی اگر توافق از بین برود دیگر کانال های ارتباطی نیز از بین خواهند رفت.

    وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «اما مخالفین توافق هسته ای معتقد هستند که این توافق اصلا چیزی از کارهای بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در منطقه نکاسته هست، نظر شما در این حصوص چیست؟» گفت: ما مدام این عنوان را جهت آمریکایی ها تکرار می کنیم که هدف توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران جلوگیری از حمایت کشور عزیزمان ایران از «بشار اسد» در سوریه یا حوثی ها در یمن نبوده است.

    در توافق هسته ای نوشته شده است است که بحث بر سر ممانعت از دستیابی کشور عزیزمان ایران به سلاح هسته ای بوده و این هدف محقق شده است هست؛ همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در هشت بار آن را قبول کرده است.

    امروزه برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران نه تنها متوقف شده است است بلکه ظرفیت های آن نیز کم کردن یافته اند لذا دیگر ریسک هسته ای شدن این کشور وجود ندارد. برعکس، اگر آمریکایی ها و ایرانی ها از توافق بیرون بروند، نه تنها این ریسک جهت ایران، بلکه جهت کشورهای همسایه کشور عزیزمان ایران نیز وجود دارد؛ ضمن اینکه اخیرا کشورهای دیگر همچون عربستان سعودی نیز اعلام کرده اند که می توانند جهت حرکت در مسیر هسته ای تلاش کنند.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «حال آیا امکان این است که مسایل منطقه ای با کشور عزیزمان ایران مطرح شوند؟ و به عبارت دیگر از طریق تماس های شما با مدیر جمهوری و وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران می توان این مسایل را مطرح کرد؟»، گفت: قبلا ما فقط راجع به مسایل هسته ای صحبت می کردیم ولی امروزه این گفت وگوها وسعت یافته و در مجموع همه چیز به عنوان گفت وگو مرتبط است.

    رئیس گروه پارلمانی فرانسه و کشور عزیزمان ایران ادامه داد: اکنون چهار عنوان اساسی با کشور عزیزمان ایران وجود دارد؛ سوریه، یمن، حزب الله و برنامه بالستیک پایتخت کشور عزیزمان ایران که اعتقاد دارم در عنوان یمن زمینه گفت وگوی مستقیم با ایرانی ها از دیگر مباحث مناسبتر بوده و در همین زمینه است که ما بیشترین شانس را جهت داشتن یک مذاکره با همه بازیگران دیگر منطقه در اختیار داریم، حتی اگرچه در حال حاضر، پیشرفت واقعی هم در این باره در اختیار نداشته باشیم.

    او مدعی شد که در زمینه موشکی مذاکره ای باز شده است هست؛ اگر چه تاکنون هنوز به نتیجه نرسیده هست. ولی بحث سوریه، عنوان دیگری است و تاکنون ما از طریق کانال های ایرانی و روسی موفق نشده ایم منطق را به «اسد» بفهمانیم و به همین خاطر هم حملات هفته گذشته به سایت های سلاح شیمیایی سوریه انجام شد.

    وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «به نظر شما آیا انتصاب های اخیر یعنی گماردن جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی و مایک پومپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا به معنای محکوم کردن توافق هسته ای نیست؟» گفت: این انتصاب ها علامت های دلواپس کننده ای هستند؛ به چه دلیل که این نومحافظه کاران پیشتر نیز مواضعی بسیار شدید علیه کشور عزیزمان ایران از خود بروز داده اند. این به این معنا است که بولتون و پومپئو هنوز وارد عمل نشده اند ولی این هم نباید مانعی جهت ادامه کارهای بازدارنده ما در نزد کنگره و کاخ سفید و در نزد خود مدیر جمهوری آمریکا باشد.

    وی در آخر و در پاسخ به این پرسش که «دیپلماسی پارلمانی یعنی چه و خود شما چه نقشی در این عنوان ایفا می کنید؟» افزود: این مفهوم کمی ناشناخته است ولی از آن این برداشت می شود که سیاست خارجی، زمینه ای مختص مدیر جمهوری است ولی این به آن معنا هم نیست که نماینده های پارلمان نمی توانند وارد عمل شوند. نباید خود را از همه شیوه هایی که می تواند در خدمت دیپلماسی باشد، محروم و یا از تلاش جهت تاثیر گذاری بر مخاطبان و بحث ها دست برداشت.

    ابتکار این نامه نمونه ای موفق است و امیدوارم که بتوانیم به نماینده ها نشان دهیم که بسیج شوند و تا آنجا که بتوانیم آشکارا در خدمت دولت هایمان باشیم.

    ۵۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان های آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه ای به اعضای کنگره آمریکا که جمعه گذشته در چندین روزنامه معتبر اروپایی و آمریکایی انتشار شد ضمن تاکید بر لزوم حفظ برجام به عنوان دستاورد مهم دیپلماتیک، تصریح کردند که اگر برجام از بین برود، ایجاد ائتلاف تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران ناممکن خواهد بود.

    حمایت نماینده ۳۲ ساله مجلس فرانسه از برجام

    واژه های کلیدی: کنگره آمریکا | نماینده مجلس | آمریکایی | فرانسه | ایرانی | آمریکا | توافق | ایران | فرانسه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>