• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » گفتگوی عیدانه با نایب قهرمان المپیک

    گفتگوی عیدانه با نایب قهرمان المپیک

    به مناسبت سال تازه گپ و گفتی را با صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    گفتگوی عیدانه با نایب قهرمان المپیک

    به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، شاید خیلی از گوش شکسته ها، مربیان، کشتی دوستان زمانی که خبر مصدومیت صادق گودرزی در حین تمرینات تیم خونه به خونه بابل را شنیدند، باورشان نمی شد او دچار یک بیماری مهلک شده است است.

    اما هیچکس نمی دانست که «دست تقدیر» سناریویی دردناک جهت صادق نوشته او او را به عنوان بازیگر نقش اول داستانی وحشتناک برگزیده است.

    گفتگوی عیدانه با نایب قهرمان المپیک

    صادق گودرزی، پسر خوش صورت و خوش اندام کشتی کشور عزیزمان ایران که طی سال های اخیر با درخشش در میادین بزرگ، مدال های خوشرنگ را از دهان شیرهای نا آرام بیرون کشید و دل میلیون ها کشتی دوست ایرانی را ربود، به علت بیماری جهت هر لحظه تصمیم گرفت تشک را ببوسد جهت هر لحظه با کشتی گرفتن خداحافظی کند.

    پیش ترها، دنیس سارگوش روس با صادق سرشاخ شده است بود و بعد از او، نوبت به جردن باروز کشتی گیر سیه چرده آمریکایی شد تا با صادق کشتی هم وارد یک جنگ تمام عیار شود.اما با این وجود هیچ ورزشکاری نتوانست پسر ملایری ورزش کشورمان را ضربه فنی کند، بلکه ضرب دیدگی باعث شد تا پسر نقره ای کشتی کشور عزیزمان ایران در المپیک ۲۰۱۲ برابر این بیماری نادر به نوعی ضربه فنی شود.

    او اکنون سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان است و تصمیم گرفتیم پیش از آخر سال ۹۶ گپ و گفتی را با این گوش شکسته ارزنده کشورمان در مورد خداحافظی اش از کشتی،استعفای رسول خادم و اتفاقات سال ۹۶ ترتیب دهیم که در ادامه می خوانید:

    *از سال ۹۶ بگو

    خدا را شکر در سال ۹۶ اتفاقات خوبی برایم رقم خورد و توانستم همراه با تیم کشتی آزاد نوجوانان در مسابقه های آسیایی و جهانی به نتیجه های و مدال های خوبی دست یابیم.

    به مناسبت سال تازه گپ و گفتی را با صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    *بهترین اتفاق در سال ۹۶ برایت چه بود؟

    بچه دار شدن برادرم یکی از خاطره انگیز ترین اتفاقات من در سال ۹۶ بود.

    *تلخ ترین اتفاق سال ۹۶؟

    بدون اغراق و باقاطعیت تمام می توانم بگویم کناره گیری رسول خادم از کشتی تلخ ترین خبری که در سال ۹۶ با آن مواجه شدم و امیدوارم مسئولان تدبیری بیاندیشند تا او دوباره به کشتی که ورزش اول کشورمان در مسابقه های المپیک محسوب می شود باز گردد، لیکن از زمانی که او سکاندار مدیریت کشتی شده است ما توانسته ایم به سرعت پیشرفت کنیم و حیف است که مدیران قدر چنین مرد پر تلاشی را ندانند.

    *استعفای خادم چقدر جهت شما شوک آور بود؟

    استعفای رسول خادم بسیار غیرمنتظره و شوک‌آور بود و همه اهالی کشتی را ناراحت کرد، چراکه همگان معتقدند او در این مدت که حضورش در فدراسیون کشتی، توانسته کارنامه قابل قبولی از خودش در این رشته بر جای بگذارد. واقعا خادم دغدغه شخصی ندارد و هر چه می‌خواهد جهت کشتی هست. رسول خادم در این مدت هر تلاشی کرده، جهت حفظ عزت و جایگاه کشتی کشور عزیزمان ایران در دنیا بوده است و باید به دل نگرانی‌های او جهت ورزش اول کشور توجه شود.من اعتقاد دارم می‌شود با یک خرد جمعی طوری تصمیم‌گیری کنیم که هم کشتی به عنوان ورزش اول کشور به موفقیت‌های خود ادامه دهد و هم عزت نظام مقدس‌مان حفظ شود.

    *در سال ۹۷ چه اهدافی را جهت خودت ترسیم کرده ای؟

    در نظر دارم ترم سوم دکترایم را در رشته تربیت بدنی شروع کنم تا هر چه سریعتر بتوانم درسم را خاتمه دهم.

    *از سفره هفت سین کدامیک را زیاد دوست دارید؟

    سبزه، چونکه در اسفند ماه، ماه نهایی زمستان، هنگام کاشتن دانه و غله هست. کاشتن ” سبزه عید ” به صورت نمادین و شگون، از روزگاران کهن، در همه منزل ها و در بین همه خانواده ها مرسوم بود تا چنین کاری را انجام دهند و به همین علت از دوران کودکی تاکنون عاشق سبزه هستم. شاید زیباترین شاخصه سفره هفت سین را می‌توان به وجود سبزه آن دانست، به این علت که سبزه با رنگ و طراوت خود دلها را شادمان می سازد و با نگریستن به آن طلوع سال تازه را زیباتر می‌کند.

    *قشنگ ترین سنت عید نوروز ایرانی ها را چه چیزی می دانید؟

    دید و بازدید. لیکن در سنت ما رسم است که در روز نوروز، طبق آداب و رسوم گذشتگان مان باید نخست به دیدن بزرگان فامیل، طایفه برویم. در بسیاری از این عید دیدنی ها، همه اعضای خانواده شرکت دارند.عید نوروز یکی از عالی ترین وقت ها جهت صله ارحام و دلجویی از بستگان و خویشان است که می تواند روابط انسانی را بین خانواده ها اصلاح ببخشد، بسیار خوب است که افراد این وقت را غنیمت بشمارند و در این ایام با رفت و آمد روابط خود را با خویشان، دوستان و همسایگانشان محکم تر و صمیمانه تر از گذشته کنند. از وقت های گذشته تاکنون انجام صلح رحم یکی از مباحث مهمی بوده که بارها به وسیله ائمه اطهار در کتاب ها به آن اشاره شده است است و در مجموع این مسئله سنت قشنگی است.

    گفتگوی عیدانه با نایب قهرمان المپیک

    *از اجرای آجیل کدامیک را می پسندید؟

    من بر تصویر دیگران که وابستگی زیاد به بادام،فندق و پسته داشته به شدت بادام هندی را دوست دارم و خوردن آن موجب می شود تا انگیزه افراد زیاد شود.همچنین بادام هندی مرجع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می کند.

    *آیا موافق حضور ماهی در سفره هفت سین هستید یا خیر؟

    با اینکه ماهی از اجزای سفره هفت سین به حساب نمی آید ولی با این وجود به شدت عاشق حضور ماهی در سفره هفت سین هستم. به چه دلیل که به عقیده بسیاری و همچنین در کتاب هایی که نوشته شده است جدا از قشنگ بودن ماهی قرمز و حال و هوای نوروزی‌ که با خود می‌آورد، طبق نظرات دانشمندان فلسفه حضور آن در سفره هفت سین به رنگ سرخش برمی‌گردد، لیکن رنگ سرخ ماهی به معنی مهر، پیروزی، خوش حالی ، سرزندگی و برکت است.

    *در میان خوانندگان صدای کدامیک زیاد به شما لذت می دهد؟

    به موسیقی هم علاقه مندم لیکن دوستان بسیار نزدیکی در این حوزه دارم.محمد علیزاده و رضا شیری از خوانندگانی هستم که کارهایشان را پیگیری می کنم.

    *بازیگر چطور؟

    شهاب حسینی،مهدی سلطانی سروستانی،فاطمه معتمد آریا و ترانه علیدوستی جزو اشخاصی هستند که بازی های آنها در هنر هفتم باعث می شود تا مخاطبان زیادی علاقه مند به حضور در این حوزه هنری شوند.

    به مناسبت سال تازه گپ و گفتی را با صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    *به نحسی سیزده بدر اعتقاد داری یا خیر؟

    من به هیچ عنوان به نحسی سیزده بدر علاقه ای ندارم و مطمئنم تمام آنها خرافات هستند چنانچه می دانم هر یک از روزهای هفته و ماه نام هایی قشنگ و در ارتباط با یکی از مظاهر محیط زیست یا ایزدان و امشاسپندان داشته و دارند، و روز سیزدهم هر ماه خورشیدی در گاهشماری ایرانی نیز «تیر روز» نام دارد که از آن ِستاره ی تیشتر، ستاره ی باران آور می باشد و ایرانیان از روی خجستگی، این روز را جهت نخستین جشن تیرگان سال، گزینش کرده اند.بر تصویر اعتقادات دیگران که معتقدند این روز نحس است من اعتقاد دارم این روز یکی از زیباترین روزهای خداوند است که بعد از آخر تعطیلات دوازده روزه نوروز، خانواده ها جهت نکوداشت و پاسداشت روز محیط زیست به دل کوه و کمر می زنند و با کاشتن نهال یا درخت باعث سبز شدن این روز می شوند جلوه خاصی به زمین می دهند.

    *گذشتگان اعتقادشان بر این بود عدد هفت یک عدد مقدس در سرزمین ما محسوب می شود؟

    من عدد پنج را زیاد مقدس می دانم تا عدد هفت،البته این عدد هم مقدس محسوب می شود. در وقت فیثاغورث دانشمند معروف یونان باستان عدد ۵ به عنوان یک عدد کامل جهت نوع بشر به حساب می‌آمد. حتی در دوران ارسطو این عدد، نشان دهنده عنصر اتر (اثیر) بود و به عنوان پایه و اساس در آیین‌های روحانی و معنوی و نیز در اعمال و کارهای کیمیاگران باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

    *شما استقلالی هستی؟

    بله من عاشق رنگ آبی هستم.

    *با ورزشکاران سایر رشته ها رابطه ات چطور است؟

    با ورزشکاران وزنه برداری،تکواندو،دوومیدانی و فوتبال عیاق هستم.

    گفتگوی عیدانه با نایب قهرمان المپیک

    *به حضور در سینما فکر می کنید؟

    چندین بار دوستان هنرمندم پیشنهاد دادند تا در فیلم های سینمایی ایفای نقش کنم و هنوز تصمیم خاصی در این رابطه اتخاذ نکرده ام.در تمام جشنواره های فیلم فجر حضور دارم و اکنون طوری شده است که علاقه ام به دیدن فیلم زیاد از کشتی شده است است.

    *موافق حضور ورزشکاران در اینترنت هستی یا نه؟

    تا حد متعادلش خوب است.حتی من هم در اینترنت با افراد زیادی در ارتباطم و این موفقیت هایی را که در عرصه آسیا،جهان و المپیک بدست آورده ام را مدیون مردم کشورم می دانم.یکی از دلایلی که می تواند موجبات پیشرفت یک ورزشکار را فراهم کند انتقادات سازنده و تاثیر گذار از سوی مردم است.

    *اهل سیاست هستی یا نه؟

    هرگز به سیاست فکر نمی کنم.با اینکه پیشنهاداتی هم در مورد حضورم در این عرصه به من شده است ولی ترجیح می دهم زیاد خودم را درگیر این کارها نکنم.

    *اگر با مدیر جمهور ملاقات کنی چه جمله ای به او می گوئی؟

    از او درخواست می کنم تا کاری کند هم رسول خادم به کشتی باز گردد و هم حال روز این رشته نسبت به گذشته مساعدتر شود.

    *در تعطیلات نوروز به کدام شهر می روی؟

    من عاشق شهر و زادگاهم ملایر هستم.چند روز ابتدایی تعطیلات را در کنار اقوام سپری می کنم و بعد از آن دوباره به پایتخت کشور عزیزمان ایران باز می گردم تا به کارهایم بپردازم.

    *تا حالا شده است از خودت خسته شوی؟

    بله.بعضی مواقع پیش آمده تا از زندگی که در آن هستم خسته شوم.

    *موافق حضور ورزشکاران کشورمان در دیگر کشورها هستی یا خیر؟

    به طور حتم تمام ورزشکارانی که دارای مدال جهانی و المپیک هستند از کشورهای دیگر پیشنهاد همکاری دریافت کرده اند و من هم از این قاعده مستثنی نبودم ولی با تمام این اوصاف یک ذره از خاک وطنم را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنم.

    *بعد از کُشتی رشته مورد علاقت چیست؟

    فوتبال.اگر چنانچه کشتی گیر نمی شدم به طور قطع سراغ فوتبال می رفتم تا در این رشته به بازی بپردازم.

    *دلتنگ حضور در کشتی نشده ای؟

    همه می دانند که به کشتی چقدر علاقه دارم. ۱۲ سال به صورت حرفه ای این ورزش را حرفه ای کار کردم و خیلی سخت بود که با آن راحت وداع کنم ولی چاره ای وجود نداشت. البته واقعا دور بودن از تشک کشتی برایم غیرقابل تحمل هست. من از بچگی با کشتی بوده ام و هرچه دارم از این ورزش هست. هنوز هم بعضی اوقات از اینکه خیلی سریع با کشتی خداحافظی کردم ناراحت هستم.

    *خودت فکر می‌کردی در اوج پختگی با کشتی وداع کنی؟

    اصلا چنین فکری به ذهنم خطور نمی کرد که خیلی سریع با رشته مورد علاقه ام وداع کنم ولی به هر حال قسمتم این بوده و نمی شود کاریش کرد.

    *پشیمان نیستی که کشتی را جهت ورزش گزینش کردی؟

    نه پشیمان نیستم به چه دلیل که علاقه اول و آخر من در ورزش کشتی است و از اینکه سراغ این رشته رفتم ناراحت نیستم.

    *تفریح؟

    اولین قدم جهت استفاده بهینه از وقت و اوقات فراغت، داشتن یک برنامه کارآمد و درست جهت رفتن به تفریح هست. تفریح و سرگرمی های لذت بخش، ما را در اداره زندگی یاری می کند و با کمک آن، در امور دنیای خویش، موفق می شویم. سرگرمی و تفریح، آدمی را از ملالت کارهای یکنواخت و خسته کننده زندگی می رهاند و به جایش سر زندگی و انگیزه را در ما ایجاد می کند.

    *وقت خواندن کتاب و شعر را داری یا نه؟

    بله در اوقات فراغتم به سراغ کتاب های تاریخی و علمی می روم و آنها را مطالعه می کنم.هر از گاهی هم وقت کنم کتاب های بوستان سعدی،فردوسی،حافظ و ….را مطالعه می کنم.

    *علاقه ای به تصویر گرفتن با مردم دارید یا خیر؟

    بله در صورتی که در خیابان راه بروم و کسی از من درخواست تصویر سلفی کند پاسخم مثبت خواهد بود.

    * در سال ۹۶ چه نمره ای به خودت می دهی؟

    مردم باید در این باره نظر بدهند ولی با این وجود به خودم نمره ۱۸ را می دهم چون در بعضی از کارهایم با عیب و نقص مواجه بودم و حتما باید در سال تازه آنها را برطرف کنم.

    *چقدر خانواده ات در موفقیت هایت دخیل بودند؟

    تمام این موفقیت و مدال هایی را که در دوران ورزشی ام کسب کرده ام را مدیون پدر و مادرم می دانند و اگر حمایت و پشتیبانی آنان نبود من نمی توانستم صادق گودرزی شوم.

    *تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ چه نتایجی برابر اسپانیا،پرتقال و مراکش کسب می کند؟

    من زیاد فوتبالی نیستم که بخواهم راجع به تیم ملی اظهار نظر کنم ولی به عنوان یک ایرانی آرزوی امیدوارم با حضور کارلوس کی روش و بازیکنان مستعدی که در بدنه تیم ملی وجود دارند انشاالله جهت فوتبال کشورمان در روسیه تاریخ ساز شویم.

    *پیام نوروزیت جهت مردم چیست؟

    آرزوی سلامتی جهت تک تک مردم را دارم و از آنها خواستارم در این سفرهایی که می روند احتیاط را رعایت کنند تا مبادا برایشان اتفاقی رخ ندهد.نوروز پیشاهنگ دگرگونی طبیعت، همواره با طراوت، شادابی و شکوفایی همراه هست، امیدوارم سال پیش رو، همگام به تحول و پیشرفت روز افزون و عدالت جهت مردم باشد.

    *چند تا اسم مى گويم و اولين واكنشى كه در ذهن شما می آید ؟

    کشتی

    نامرد دوست داشتنی

    رسول خادم

    بهترین

    صادق گودرزی

    مرد نقره ای

    ملایر

    زادگاه

    ایران

    عشق

    دنیس سارگوش

    باهوش

    جردن باروز

    قدرت انفجاری

    کیانوش رستمی

    رفیق سخت کوش

    سهراب مرادی

    طلا

    حمید سوریان

    ژنرال

    امید نوروزی

    قیصر کشتی

    محمد بنا

    بنای کشتی فرنگی

    طالب نعمت پور

    بدشانس ترین گشتی گیر

    احسان حدادی

    اعجوبه پرتاب دیسک

    حامد حدادی

    ربات بسکتبال

    علی پروین

    سلطان پرسپولیس

    ناصر حجازی

    اسطوره بی بدیل استقلال

    منصور پور حیدری

    پدر معنوی فوتبال

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: تفریح و سرگرمی | عید نوروز | ورزشکاران | خانواده | ایرانیان | موفقیت | فوتبال | ایرانی | المپیک | فوتبالی | سرزندگی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال اختراع
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • خرید کتاب علوم پایه پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>