• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » تنها ۹ ماه جهت ۹۷ هواپیمای گرفته نشده باقی مانده

    تنها ۹ ماه جهت ۹۷ هواپیمای گرفته نشده باقی مانده

    در حالی که مجوز اداره دارایی خارجی آمریکا جهت خرید هواپیما تا ۱۰ دی ماه امسال اعتبار دارد، شمارش معکوس جهت مدیران صنعت هوانوردی جهت تامین مالی این هواپیماها شروع شده است است.

    تنها 9 ماه جهت 97 هواپیمای گرفته نشده باقی مانده

    در حالی که مجوز اداره دارایی خارجی آمریکا جهت خرید هواپیما تا ۱۰ دی ماه امسال اعتبار دارد، شمارش معکوس جهت مدیران صنعت هوانوردی جهت تامین مالی این هواپیماها شروع شده است است.

    مجوز اوفک تنها ۸ ماه دیگر وقت دارد/ فقط ۳ ایرباس گرفتیم

    در حالی که قرار بود تا آخر سال ۲۰۱۷ میلادی، ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و تا آخر ۲۰۱۸ نیز ۵ فروند ایرباس ۳۲۱ به کشور عزیزمان ایران ایر تحویل شود، به علت ناتوانی وزارت راه و شهرسازی در تأمین منابع مالی خرید هواپیماها، تا کنون تنها ۳ فروند ایرباس ـ شامل ۲ ایرباس ۳۲۰ و یک ایرباس ۳۳۰ ـ وارد کشور شده است است که تا رسیدن به ۱۰۰ فروند سفارشی، همچنان ۹۷ فروند فاصله داریم. این در حالی است که اگر کشور عزیزمان ایران ایر توانسته بود منابع مالی مورد نیاز را تهیه کند، تا کنون ۷ تا ۱۰ فروند ایرباس در آسمان کشور عزیزمان ایران در پرواز بود.

    عبارات مهم : هواپیمای ایرباس – خرید هواپیما
    با این حال اگرچه مجوز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک OFAC) جهت همه ۱۰۰ فروند ایرباس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ای تی آر صادر شده، ولی اعتبار زمانی آن تا آخر سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۰ دی ۱۳۹۷) است که تنها ۹ ماه دیگر به آخر می رسد. مجوزی که معلوم نیست تا چند ماه آینده با توجه به روی کار آمدن جان بولتون یکی از افراطیون ضد ایرانی به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نیز تهدیدات ترامپ بار دیگر تمدید شود یا خیر.

    فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران (هما) نیز ۲۵ اسفند ماه ۹۶ که همراه با هیئت دیپلماتیک ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی در یازدهمین نشست کمیسیون برجام با حضور کشورهای عضو ۱+۵ (آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان، چین و آلمان) در وین شرکت کرده بود، در آخر این نشست نه تنها امیدوارانه اظهار نظر نکرد، بلکه در مصاحبه ای کوتاه گفت: در این جلسه راجع به مجوزهای اداره خزانه داری و دفتر کنترل اموال خارجی آمریکا (OFAC) در بخش هوایی صحبت شد و مسائل مربوط به لغو تحریم ها در بخش هوایی را مطرح کردیم.

    این بیانات مقام ارشد صنعت هوانوردی کشور در حالی است که برایان هوک مدیر بخش سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا در حاشیه نشست اخیر کمیسیون یکسان برجام در وین و بعد از حضور در نشستی که شرفبافی مدیرعامل کشور عزیزمان ایران ایر به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی در آن حضور داشت، اعلام کرد: در دولت ترامپ ما هیچ مجوز فروش هواپیما جهت کشور عزیزمان ایران صادر نکرده ایم. مجوزهایی که قبلاً صادر شده است اند همچنان اعتبار دارند، ولی ما قصد نداریم اجازه دهیم مجوزهای ما نقشی در فعالیت های ثبات زدای کشور عزیزمان ایران در منطقه داشته باشد.

    به نظر می رسد مجموعه این بیانات غیرامیدوارانه نشان دهنده تلاش آمریکا جهت جلوگیری از تمدید مجوز اوفک جهت فروش هواپیما از سوی سه شرکت ایرباس، بوئینگ و ای تی آر به کشور عزیزمان ایران باشد.البته نهم دی ماه ۹۶ نماینده شرکت ایتالیایی ـ فرانسوی ای تی آر در نشست خبری ورود هفتمین و هشتمین هواپیمای ای تی آر ۷۲ ـ ۶۰۰ کشور عزیزمان ایران ایر در آشیانه جمهوری اسلامی فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: همه ۱۲ فروند باقی مانده تا آخر ۲۰۱۸ به ناوگان هما افزوده می شوند؛ ولی این اتفاق رخ نداد به چه دلیل که در حال حاضر بااهمیت ترین مسئله کشور عزیزمان ایران ایر، تأمین مالی جهت خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ است.

    همچنین از مجموع شرایط چنین به نظر می رسد که کشور عزیزمان ایران ایر به علت تلاش جهت توسعه پروازهای منطقه ای به کشورهای همسایه، در پی توسعه ناوگان هوایی باریک پیکر هست. ترجیح این شرکت از مجموع بیش از ۱۷۰ هواپیمای باقی مانده (بیش از ۹۰ ایرباس و ۸۰ بوئینگ) اولویت دادن به تأمین مالی ایرباس های باریک پیکر (خانواده A ۳۲۰) هست؛ به خصوص که زیاد هواپیماهای بوئینگ برنامه ریزی شده است جهت خرید، پهن پیکر هستند که جهت پروازهای دوربرد کارآیی دارند.

    در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی توانسته یک شرکت تأمین مالی داخلی وابسته به بانک عامل بخش مسکن را که وزیر راه و شهرسازی نایب مدیر مجمع عمومی این بانک محسوب می شود، جهت تأمین مالی خرید هواپیماها متقاعد کند. این در حالی است که این شرکت سابقه چندان مطرحی در زمینه تأمین مالی های بزرگ ندارد و بانک مذکور همچنان در زمینه تأمین مالی وام های خرید و ساخت مسکن با مسئله روبه رو هست؛ بنابراین تنها راه باقی مانده جهت وزارت راه و شهرسازی و تأمین مالی خرید ۹ فروند ایرباسی که تا آخر سال ۲۰۱۸ (صرفا ۸ ماه آینده) وجود دارد، مذاکره با شرکت های بزرگ تأمین مالی خارجی و بین المللی هست. به خصوص که سود تسهیلات لیزینگ خارجی با توجه به قیمت داخلی دلار جهت کشور عزیزمان ایران ایر به صرفه تر و اقتصادی تر از سود تسهیلات شرکت های تأمین سرمایه داخلی خواهد بود.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: mehrnews.com


    تنها ۹ ماه جهت ۹۷ هواپیمای گرفته نشده باقی مانده

    واژه های کلیدی: هواپیمای ایرباس | خرید هواپیما | وزارت خارجه | هواپیما | شهرسازی | ایرانی | آمریکا | هواپیما | خارجی | ایران | بوئینگ

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • کتب بیوشیمی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • منابع اورجینال رمزنگاری در ساختمان داده
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • خرید کتاب های اقتصاد از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>