• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » کمربند زرد را با گریه گرفتم/ از رافائل نادال خوشم نمیاد ، قلی پور

    کمربند زرد را با گریه گرفتم/ از رافائل نادال خوشم نمیاد ، قلی پور

    ملی پوش ووشوی کشور عزیزمان ایران اعتراف کرد که کمربند زرد این رشته ورزشی را با گریه و زاری بدست آورده است.

    کمربند زرد را با گریه گرفتم/ از رافائل نادال خوشم نمیاد ، قلی پور

    به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، حمیدرضا قلی‌پور ووشوکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو و چهار طلای قهرمانی دنیا در بخش ساندا شده است هست. او در ۱۸ سالگی و در رقابتهای جهانی ۲۰۰۷ چین مدال طلای بزرگسالان را بر گردن آویخت و در مسابقه های بازی‌های جهانی ۲۰۰۹ تایوان با پیروزی بر مسلم سالیکوف نخستین ایرانی شد که موفق به شکست این ووشوکار نامدار روسی شده‌است.

    برهمین اساس به سراغ این رزمی کار موفق تیم ملی رفتیم ،گفتگویی نوروزی را با او ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

    * سال ۹۶ برا شما چگونه بود؟

    در سال ۹۶ توانستم در مسابقه های جهانی مدال نقره را جهت کشورم کسب کنم ولی واقعیت امر این بود به هدفی که جهت خودم برنامه ریزی کرده بودم دست نیافتم.من به مدال طلا بودم ولی به علت مصدومیتی که از گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردم و همچنین ضرب دیدگی که در جریان برگزاری مسابقه های برایم رخ داد و اختلاف وزنی زیاد با حریف چینی ام موجب شد تا به عنوان دومی برسم.نایب قهرمانی در مسابقه های جهانی موجب شد تا با انگیزه بیشتری تمریناتم را شروع کنم و اکنون نزدیک به چند ماهی می شود که به طور مستمر تمرین می کنم تا بتوانم در مسابقه های جام جهانی سال ۲۰۱۸ نقره دنیا را به مدالی خوشرنگ یعنی طلا تبدیل کنم.در صورتی که در کازان طلا می گرفتم جهت هر لحظه از ووشو خداحافظی می کنم.سال بدی جهت من نبود و تقریبا خوب بود و امیدوارم در سال ۹۷ اتفاقات بهتری در ورزش برایم رقم بخورد.

    کمربند زرد را با گریه گرفتم/ از رافائل نادال خوشم نمیاد ، قلی پور

    *بهترین اتفاق شما در سال ۹۶؟

    سال ۹۶ اتفاق خاصی برایم رقم نخورد،البته در سال گذشته حوادث تلخ زیادی جهت کشورمان از جمله سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران -یاسوج،غرق شدن کشتی سانچی،زلزله کرمانشاه و ….. اتفاق افتاد.بحث من ورزشی نیست آنقدر در کشورمان مسائل پیش پا افتاده داریم و خدا خدا می کردم سال ۹۶ اتمام یابد.

    *برنامه ات جهت سال ۹۷ چیست؟

    من به علت اینکه مسابقه های ووشو در بازی های آسیایی جاکارتا تا وزن -۷۰ کیلوگرم برگزار می شود از شانس بد نمی توانم در این مسابقه های حضور یابم.برنامه ریزی و اولویت مهم من بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ است که قرار شده است در آبان ماه برگزار شود تا بتوانم در آنجا یک مدال خوشرنگ را مانند سالیان گذشته جهت هم ووشو و هم مردم کشورم بدست بیاورم.

    *چه شد سمت ووشو آمدی؟

    دایی ام استاد مرادی مربی من هست. خانواده ما طوری بود که همه فرزند ها را به کلوب می فرستادند و من با پسر خاله ام خیلی شلوغ می کردیم.

    ملی پوش ووشوی کشور عزیزمان ایران اعتراف کرد که کمربند زرد این رشته ورزشی را با گریه و زاری بدست آورده است.

    *در چه حد شیطانی می کردی؟

    خیلی زیاد. هر بار که دعوا می کردیم و کتک می خوردیم و لباس هایمان کثیف می شد، مادرم نیز ما را کتک می زد. یک بار دستم با چوب زخم شده است بود و خون می آمد و نمی خواستم مادرم بفهمد، رفتم و زیر پتو قایم شدم ظهر که خوابیدم فردا ظهر بیدار شدم و فهمیدم که از هوش رفته ام و مادرم به خاطر همین مرا کتک نزد. در واقع در کما بودم.

    *چقدر از مربی کتک خوردی؟

    خیلی زیاد، زیاد از حریفان از مربی کتک خورده ام. البته کتک تربیتی ولی دست خیلی سنگینی دارد؛ هنگامی بزند تا یک هفته جایش می ماند.

    *چند بار از این کتک ها خوردی؟

    خیلی زیاد.

    *یعنی اصلش این است که کسی که می خواهد رزمی یاد بگیرد باید کتک بخورد.

    بله همین طور است باید کتک بخورد و به نظر من تنبیه بدنی جزیی از ورزش رزمی هست. چون من خواهرزاده اش (مربی) بودم مرا زیاد از بقیه می زد چون با من راحت تر بود.

    *تو را زیاد می زد که نگویند هوای فامیلش را دارد.

    بله، به عنوان نمونه کمربند زرد را همه سه ماهه می گیرند ولی جهت من یک سال طول کشید در صورتی که من زیاد از همه کلوب می رفتم. کمربند مشکی را فریدون مالکی به من جایزه داد در مسابقه ای که کسی فکرش را نمی کرد من اول شدم. چهار سال بود که می رفتم و کمربند قهوه ای داشتم در حالی که ۳ سال سقف کمربند مشکی هست. اصلا به من کمربند نمی داد.

    کمربند زرد را با گریه گرفتم/ از رافائل نادال خوشم نمیاد ، قلی پور

    *اعتراض نمی کردی؟

    کمربند زرد را چون فرزند بودم اعتراض کردم و رفتم پیش مادربزرگم و داد و بیداد و گریه کردم که پسرت به من کمربند نمی دهد. مادربزرگم به او گفت که شیرم را حلالت نمی کنم و همان شب کمربند زرد را گرفتم.

    *اولین مدالت را در دنیای قهرمانی چه سالی گرفتی؟

    سال ۸۴ عضو تیم ملی شدم که بازی های آسیایی بود و فیکس وزنم شدم ولی در اردو به من گفتند که ۲۰ روز سنم زیاد است و نتوانستم اعزام شوم. سال بعد در جوانان دنیا قانون عوض شد و همه در اردو بودند. از وقت جوانان من کپی شناسنامه را درست می کردم و در بزرگسالان بازی می کردم برعکس بقیه.

    *چند سالی است که ووشو در جامعه ورزش شناخته تر شده، این را حس و فکر می کنی چقدر مردم با آن ارتباط برقرار کرده اند؟

    به نظر من اوج محبوبیت ووشو در بازی های آسیایی گوانگژو بود که سه طلا و ۲ برنز گرفتیم. ما اندازه کل افتخارات تاریخ ووشو در آن مسابقه های مدال گرفتیم و چون پخش زنده داشت مردم همه دیدند و با آن زیاد آشنا شدند و ما توانستیم جایگاه خوبی بدست آوریم. قبل از آن رتبه کشور عزیزمان ایران چهارم یا پنجم بود ولی الان ما با اختلاف کم از تیم اول و اختلاف زیاد از تیم سوم، نایب قهرمان می شویم.

    *شاید بااهمیت ترین نقطه ضعف آن نبود ووشو در المپیک است.

    بله اگر المپیکی بود خیلی می توانستیم به رنکینگ کشور عزیزمان ایران در المپیک کمک کنیم. این احتمال است که حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ خیلی به کمک بیاید چون فقط در المپیک ۲۰۲۰ حاضر هستند و بعد از آن باید در مورد آن تصمیم گیری شود.

    ملی پوش ووشوی کشور عزیزمان ایران اعتراف کرد که کمربند زرد این رشته ورزشی را با گریه و زاری بدست آورده است.

    *در رزمی به جز ووشو چه رشته ای را دوست داری؟

    ورزش های رینگی و ووشو را دوست دارم چون از بچگی کار کرده ام و با روحیاتم سازگار است.

    *اگر الان بگویند قرار است با یک نفر به غیر از رشته ووشو مسابقه بدهی چه کسی را گزینش می کنی؟

    رافائل نادال چون خوشم نمی آید و می خواهم شکستش دهم. اگر نشد در آخر با مبارزه شکستش می دهم!

    *برنامه ریزی چه هست؟

    اگر بتوانیم جهت هر سه یا چهار استان یک مربی چینی بیاوریم در رشته های ساندا و تالو حداکثر می توانیم بعد از ۲ سال چین را بگیریم. ما الان با شش طلا نایب قهرمان می شویم و چین با هجده طلا اول می شود که آن هم به خاطر تالو است.

    *قهرمان دنیا هستی، به تو نمره می دهند؟

    نه، کاش می دادند. من نمره صفر هم گرفته ام.

    کمربند زرد را با گریه گرفتم/ از رافائل نادال خوشم نمیاد ، قلی پور

    *اگر جایی بروید خودت را حمید رضا قلی پور معرفی می کنی یا می گویی داماد هادی ساعی هستم.

    هادی ساعی افتخار این کشور و مرز بوم هستند و از اینکه داماد او هستم احساس خوشحالی و غرور می کنم.

    *در خرید کردن صف می ایستی؟

    رعایت قانون را دوست دارم و به آن احترام می گذارم. به نظرم بزرگترین مسئله جامعه ما مسئله رانندگی است که باید در آن فرهنگ سازی شود تا مردم بتوانند بهتر و بدون هیچ مشکلی رانندگی کنند.

    *بعدش راستی فن مورد علاقه شما در ووشو چی است و از چه کسی یاد گرفتید ممنون میشم بگید

    ضربه های کیک یا ضربه پا تو سر را خیلی دوست دارم که از استادم آقای مرادی یاد گرفتم.

    *عید ترجیح می دهی جهت سفر به کدام شهر بروی؟

    تقویم مسابقه های جهانی ما به شکلی است که ما در ایام عید در اردو حضور نداریم ولی با این حال اگر اشتباه نکنم اردوهای تیم ملی به منظور حضور در بازی های آسیایی جاکارتا از ۲۰ فروردین شروع می شود که من در این اردو حضور ندارم.ییک از برنامه های من در تعطیلات نوروز رفتن به چند سفر است که امیدوارم در کنار خانواده عید خوبی را سپری کنم.البته از جهتی چون در تعطیلات نوروز شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خلوت و هوا هم تمیز است ماندن در این شهر بهتر از رفتن به شهرهای شلوغ دیگر کشور عزیزمان ایران است.

    *بهترین عید دوران زندگی تان چه سالی بوده است؟

    بهترین عید تمام دوران زندگی ام در سال ۹۳ اتفاق افتاد زمانی که با همسرم ازدواج کردم و عید را در منزل شخصی خودم کنار خانواده سپری کردم.معتقدم تمام عید خوب است و کلا هر اتفاق بدی که رقم بخورد باز هم ایام عید لذت بخش است.

    *نظرت راجع به عید چیست؟

    به نظرم سنت هایی که جهت کشور عزیزمان ایران باستان است جزء زیباترین سنت ها است و وارد هر تمدن بزرگی مانند چین،روم باستان و یونان شوید باز هم زیباترین جشن ها از آن ما ایرانی هاست.اما در عین حال در این سال ها با هجوم فرهنگ بیگانه مقداری با عوض کردن مواجه شده است است.فکر می کنم اگر بتوانیم به شکل واقعی جشن های عید باستان را برگزار کنیم.از زمانی که تجربه ام زیاد شده است واقعا امیدوارم مردم ما بتوانند به سنت ها باز گردند و به همین شکلی که در گذشته بوده آن را برگزار کنند تا با جلوه بهتری عیدها را برگزار کنیم.

    *اولین عیدی را به چه کسی می دهی؟

    من قبلا سابقه نداشت به کسی عید بدهم ولی از زمانی که ازدواج کرده ام نخستین عیدی را به همسرم می دهم.

    *اولین عیدی را چه کسی به شما می دهد؟

    پس از سال تحویل اول به منزل همسرم می رویم جهت انجام صله رحم که در آنجا نخستین عیدی را مادر خانومم به من می دهد.پس از آن به دیدن پدر و مادر خود می روم، آنها هم از وسط کتاب آسمانی ما شیعیان یعنی قرآن پول را در می آورند و آن را تقدیم من و همسرم می کنند.عیدی گرفتن هنوز هم برایم قشنگی گذشته را دارد و در کل پیگیر رسم و رسومات هستم و برایم فرقی ندارد چه مبلغی باشد.

    *قشنگ ترین سنت عید نوروز ما ایرانی ها چیست؟

    از نظر من دید و بازدید قشنگ ترین سنت عید نوروز ما ایرانی هاست.شاید الان به شکل واقعی عید را که است برگزار کنند تمام مردم ارزش عید را به شکل قشنگی حس می کنند.با مسائل اقتصادی که در حال حاضر گریبانگیر مردم کشورمان است و کسی که صاحب یک فرزند می شود تلاش می کند از خانواده دوری کند چون که مسائل خاص خودش را دارد.نوروز باعث می شود تا دوباره مردم و اقوام به هم نزدیک تر شوند.

    *به نظر شما آیا آمدن عید باعث می شود تا اشخاص کار زشت گذشته ارزش را به فراموشی بسپارند؟

    خیر این عنوان اصلا درست نیست به چه دلیل که ما هر سال فرهنگ مان نسبت به سال قبل بدتر می شود.محبت افراد به یکدیگر کم می شود و واقعا لطف و محبتی که بین مان بوده کاملا دارد از بین می رود.امیدوارم مقداری عوض کردن در فکر،تفکر و منش ما ایجاد شود.تنها دلخوشی ما ایرانی ها این است که ادعا می کنیم تمدن ما بسیار درخشان است ولی اعتقاد دارم این مسئله به هیچ وجه واقعیت ندارد و آن تنها تاریخ ما ایرانی هاست نه فرهنگ ما.ما واقعا تاریخ پر باری داشتیم ولی آیا اکنون از آن دوران چه چیزی جهت من مانده است.امیدوارم با فرهنگ سازی هایی که از سوی دولت صورت می گیرد شرایط بهتری را پیدا کنیم.در صورتی که مسائل اقتصادی حل شود مطئمنا فکر مردم ما هم آسوده تر می شود و بتوانند زیاد به هم محبت کنند.

    * ۹۷ سال سگ است و بسیاری از مردم در اینترنت اعلام می کنند امیدوارند این حیوان پاچه زندگی آنها را گاز نگیرد. چه نظری درمورد این عنوان دارید؟

    من اعتقادی به این طور مسائل ندارم و از صفات سگ تنها می دانم که او حیوان وفاداری است.امیدوارم امسال شاهد اتفاقات پر باری جهت ورزش کشورمان در مسابقه های متفاوت باشیم.درست است سگ با وفا است ولی با این وجود امیدوارم مانند سال خروس شاهد حوادث تلخی که در کشورمان اتفاق داد نباشیم.

    *شما هفت سین می چینید؟

    با وجودی که چند روز به سال تحویل مانده ولی از الان سفره هفت سین مان در منزل چیده شده است است.هر کدام از اجزای سفره هفت سین تفاسیر و قشنگی خاص خودش را دارد که دیدن آنها در منزل واقعا حس خوشایندی است.

    *به کدام خواننده و بازیگر علاقه داری؟

    مهدی مدرس،مهدی دارابی،همایون شجریان و همای از خوانندگان مورد علاقه من هستند.بازی پرویز پرستویی و مریلا زارعی را می پسندم.

    *وقت رفتن به سینما را داری یا خیر؟

    گاهی اوقات جهت دیدن فیلم به سینما می روم به شرطی که آن فیلم کمدی باشد.همسر من زن ساعی به شدت عاشق سینما است برعکس من که از تماشای فیلم های غیر کمدی متنفرم همسرم ترجیح می دهد با دوستانش و بدون من به سینما برود و آن فیلم ها را ببیند.

    * یک دروغ سیزده به ما بگو؟

    سال ۹۶ سالی پر از خیر و برکت جهت مردم کشورمان در تمام زمینه ها بود.

    *شما پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟

    من علاقه ای به هیچ کدام از این تیم ها ندارم چون کیفیت بازی آنها واقعا پایین است.تماشای بازی های فرزند ها در کوچه و خیابان قشنگ تر از تماشای فوتبال است.

    *نظرت راجع به تیم ملی چیست و در جام جهانی چه نتایجی کسب می کند؟

    الان تیم ملی ما واقعا خوب است و خیلی متحد،منسجم و هماهنگ در حال تمرین هستند.در ضمن تیم ملی از کادر فنی خوبی برخوردار است و همچنین فدراسیون فوتبال به خوبی از تیم ملی حمایت می کند.بزرگ ترین مسئله ورزش این است که وزارت ورزش و دولت به سایر رشته ها اهمیت نمی دهند اولویت مهم آنها فوتبال است.شاید تیم ملی ما خوب بازی کند ولی با این اوصاف همواره نتیجه ای نتوانسته در سطح بین المللی کسب کند.من آدم واقعیت گرایی هستم که می گویم تیم ملی خوب بازی می کند.اگر ما بتوانیم در جام جهانی یک امتیاز بگیریم انگار توانسته ایم به مرحله بعد صعود کنیم.امیدوارم حداقل بازیکنان تیم ملی به احترام مردم بتوانند بازی های قابل قبول و نتایجی در ارزش هموطنان عزیزمان کسب کنند.

    *در صورتی که ووشو کار نمی شدی چه رشته ای را جهت ورزش کردن ادامه می دادی؟

    تنیس.راجر فدرر از لحاظ اخلاقی الگوی من در دنیای تنیس محسوب می شود.هنگامی که بازی های او را تماشا می کنم مطمئنم که می تواند بازی اش را با پیروزی پشت سر بگذارد.

    *دستپختت چطور است؟

    دستپختم خیلی خوب است و می توانم همه چیزی درست کنم.

    * تا حالا شده است به فکر حضور در کشور دیگری بیفتی یا خیر؟

    خیر.تا به حال چنین اتفاقی جهت من نیافتاده است.درست است تمام ورزشکاران کشور ما از حمایت مسئولان دلسرد هستند ولی ما ایرانی ها طوری در خانواده مان بزرگ شده است ایم که باید به خودمان و مملکت مان تعطب داشته باشیم.کمتر ورزشکار در کشور ما است که بخواهد چنین کاری را انجام دهد.

    * تا حالا شده است به شما پیشنهادی جهت حضور در فیلم های سینمایی بدهند یا خیر؟

    این اتفاق بارها در طول این چند سال اخیر برایم اتفاق افتاده است.شاید صحبت هایی در این رابطه صورت گرفته باشد ولی با این حال من در همان مذاکرات اولیه ای که داشته ام عنوان کرده ام علاقه ای به حضور در فیلم ندارم و از طرفی هیچ استعدادی در سایر زمینه ها ندارم.

    * به شعر و کتاب علاقه داری؟

    در بعضی اوقات که به دیدن یکی از دوستان نزدیکم به نام دکتر محسنی می روم او برایم شعرهای خودشان و دیگران را می خواند ولی تاکنون فرصتی پیش نیامده که بخواهم آن را به صورت جدی دنبال کنم.واقعیت اینکه بگویم کتاب می خوانم زیاد درست نیست من شاید سالی یک کتاب زیاد نخوانم.

    * به فال و طالعه بینی اعتقادی داری یا خیر؟

    اصلا اعتقادی ندارم.

    * به سیاست علاقه داری؟

    من سال گذشته کاندیدای حضور در شورای شهر کرج شدم .تفکر مهم من جهت حضور در این انتخابات به هیچ وجه سیاسی نبود بلکه ورزشی بود.اما بسیار بعید است که سیاستمداران بتوانند در حوزه استفاظی که در آن حضور دارند با ورزشکاران کنار بیایند.در همین انتخابات اخلاقم باعث شد تا لطمه شدیدی به من وارد شود.

    * به خودت در سال ۹۶ چه نمره ای می دهی؟

    ۲۰

    * اگر شما جای مدیر جمهور بودی جهت بهترشدن اوضاع اقتصادی مردم چه کار می کردی؟

    تمام دولت و کارکنان تمام ارگان ها را اخراج می کردم و به جای آنان نیروهای زبده و جوان را استخدام می کردم تا شرایط جامعه سر و سامان بگیرد.

    * اگر روزی مدیر جمهور را ملاقات کنی چه درخواستی از او می کنی؟

    من شخصا آدمی هستم که کلا از هیچ کسی درخواستی ندارم.

    * به کدام شخصیت تاریخی علاقه داری؟

    کوروش کبیر و امیر کبیر جزء اشخاصی در تاریخ هستند که جهت کشورمان کارهای شایان توجهی در تمام زمینه ها انجام داده اند.

    * در اینترنت حضور داری یا خیر؟

    من تمام تلاش ام بر این است تا رابطه خوبی با مردم در اینترنت برقرار کنم.شاید در طول روز بیش از ۲ یا سه بار زیاد اینستاگرامم را نگاه نکنم.در حد توانم اگر کاری از دستم بر بیاید جهت مردم انجام می دهم.در ضمن من آدمی نیستم که از انتقاد کسی در اینترنت ناراحت شوم و در صورتی که از من انتقادی شود با آغوش باز می پذیرم و از این عنوان استقبال می کنم.اگر فردی از شما انتقاد نکند مطمئنا یک جای کار شما با مسئله مواجه است.تازه من از خدام است که با مردم کشورم که زیاد افتخاراتم را مدیون آنها هستم تصویر سلفی بگیرم.

    * به نحسی سیزده بدر اعتقادی داری یا خیر؟

    این عنوان صحت ندارد و اتفاقا قشنگ ترین روز عید همین سیزده بدر است.به طوری که افراد نه تنها کنار خانواده ارزش بازی می کنند بلکه حتی به تفریح و بازی کردن هم می پردازند.

    * رابطه ات با ورزشکاران سایر رشته ها چگونه است؟

    من زیاد با ورزشکاران سایر رشته ها دوستی نزدیکی دارم.

    * در دوران کودکی زیاد به چی علاقه داشتی؟

    یا کلوب بودم یا فوتبال زیاد بازی می کردم.

    * چه زمانی از میادین خداحافظی می کنی؟

    اگر مدال طلای جهانی ۲۰۱۹ را بدست بیاورم امکان دارد جهت هر لحظه ووشو را ببوسم بزارم کنار.

    * چه شد که تصمیم گرفتی با یک بانوی تکواندوکار ازدواج کنی؟

    ما با خانواده ساعی نسبت خانوادگی دوری داریم و به واسطه همین رابطه خانوادگی حداقل سالی یک بار در مراسم‌های متفاوت با هم رفت و آمد داشتیم. به هر حال با توجه به اینکه رفت و آمد خانوادگی داشتیم من با مهروز ساعی زیاد آشنا شدم و آخر این آشنایی‌ تبدیل به ازدواج شد.

    * ازدواج کردن با یک فردی که خودش دوران قهرمانی را سپری کرده سخت نیست؟

    همسرم چون ورزشکار بوده شرایط من را کاملاً درک می‌کند. او چون ورزش را می‌فهمد و می‌داند که من زمانی که در اردوها هستم چه شرایطی را دارم قطعاً از این لحاظ خیلی خیالم راحت هست. خوشبختانه زمانی که در اردوهای تیم ملی بودم کاملاً شرایط من را درک می‌کرد و این عنوان باعث آرامش من در اردو بود و همین عوامل است که می تواند در موفقیت های یک ورزشکار تاثیر گذار باشد.

    * رابطه تان با هادی ساعی چطور است؟

    رابطه ام با او خیلی نزدیک است.

    * عالی ترین ورزشکار سال ۹۶ ایران

    حسن یزدانی

    * عالی ترین ورزشکار جهان

    حسن یزدانی

    * چند تا اسم مى گويم و اولين واكنشى كه در ذهن شما می آید ؟

    ووشو

    کامل ترین رشته رزمی

    حمیدرضا قلی پور

    بهترین

    محسن سیفی

    دوست خوب

    علی نژاد

    بهترین مدیر دنیا

    استاد جعفری

    اسطوره سابق ووشو

    حسین اوجاقی

    هم مربی و هم رفیق

    مسلم سالیکوف

    الگوی بی عیب و نقص

    حسن یزدانی

    بهترین ورزشکار دنیا

    یوسین بولت

    سریعترین مرد کره خاکی

    راجر فدرر

    الگوی زندگی

    سهراب مرادی

    نابغه وزنه برداری

    حسن تفتیان

    پسر باد

    سعید معروف

    جا خالی زن معروف

    کیانوش رستمی

    هم نیرومند هم محجوب

    حامد حدادی

    شکموی رفیق باز

    رونالدو

    عشق بی پایان

    هادی ساعی

    برادر

    حمید سوریان

    اسطوره

    محمد بنا

    تاریخ ساز کشتی ایران

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: جام جهانی | ورزشکاران | ورزشکار | خانواده | کمربند | مسابقه | ایرانی | برگزاری | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • خرید کتاب های تشخیص پزشکی از آمازون
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>