• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ترفند دلالان طلا در آستانه نوروز جهت خالی کردن جیب مردم!

    ترفند دلالان طلا در آستانه نوروز جهت خالی کردن جیب مردم!

    با عنایت به غنای سنگ های قیمتی کشور عزیزمان ایران در صورت طراحیِ برنامه ریزی هوشمندانه، قادر خواهیم بود از پتانسیل ارزآوری و اشتغالزایی خاص جواهرات در جهت شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کنیم.

    ترفند دلالان طلا در آستانه نوروز جهت خالی کردن جیب مردم!

    با عنایت به غنای سنگ های قیمتی کشور عزیزمان ایران در صورت طراحیِ برنامه ریزی هوشمندانه، قادر خواهیم بود از پتانسیل ارزآوری و اشتغالزایی خاص جواهرات در جهت شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کنیم.

    خام فروشی سنگ های قیمتی، همچنان ادامه دارد

    بازار جواهرات از قرن های گذشته یکی از جالب ترین عرصه های تجاری و اقتصادی به شمار می رفته که همواره از اقبال بخش قابل توجهی از ملل و مردم دنیا برخوردار بوده است.

    عبارات مهم : برنامه ریزی – بازاریابی
    به واقع جامعه هدف بازار جواهرات ، مجموعه و طیفی متنوع و متکثر از طبقات ثروتمند و میانگین جامعه هستند که از مَنظَرِ هنر، قشنگی دوستی و حتی سرمایه گذاری به این بازار می نگرند. کمتر کسی را می توان یافت که با جواهر آلات بیگانه باشد، مگر اینکه توان و بضاعت مالی وی به او اجازه ورود به چنین بازاری را ندهد.

    با همه این اوصاف و با وجود غنای معادن سنگ های قیمتی کشور عزیزمان ایران به عنوان یکی از مولفه ها و الزامات اساسی و اثرگذار در تولید زیور آلات و جواهر آلات، در طول سال های گذشته آنچنان که انتظار می رود قادر به نقش آفرینی در بازار جالب و گران قیمت مذبور نبوده ایم.

    مهدی خوشدل، یکی از فعالان سابق عرصه تولید جواهر آلات در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به وقت های بالقوه متعدد و قابل توجه کشور عزیزمان ایران در عرصه جواهر آلات و سنگ های قیمتی اظهار کرد: باوجود پتانسیل های بالقوه این مرز و بوم و بعضی دیگر از کشورهای حوزه غرب و جنوب غربی آسیا از حیث معادن سنگیِ گرانقیمت ، نه تنها در تسخیر بازارهای جهانی موفق نبوده ایم، بلکه گاهی در بازارهای داخلی هم زیر سایه سنگین قاچاق قرار می گیریم.

    وی افزود: بر اساس بعضی گزارش های غیر رسمی، مافیای طلا و جواهر، بخش قابل توجهی از سود موجود در این عرصه را به جیب می زند و متاسفانه فعالان حرفه ای و تخصصی این عرصه (در بخش ساخت و تولید جواهر)، در مقایسه با سود حاصله ِحلقه های واسطه و مافیایی، آنچنان که باید منتفع نمی شوند.

    خوشدل تصریح کرد: ممکن است تصور عموم مردم این باشد که تمامی فعالان حوزه ساخت و تولید جواهر آلات از حیث توانمندی و سود اقتصادی در اوضاع بسیار مطلوبی قرار دارند، در صورتیکه عمده منافع این حوزه را به مانند بسیاری دیگر از حوزه ها باندهای مافیایی، دلالی و واسطه ها به جیب می زنند.

    این فعال سابق در عرصه تولید زیور آلات و جواهر آلات،گفت: یکی از بخش های جالب جواهر آلات در دنیا به سنگ های قیمتی به کار رفته در آنها معطوف می شود، حوزه ای که خوشبختانه سرزمین کشور عزیزمان ایران در بعضی حوزه ها از موهبت و استعداد بسیاری در این خصوص برخوردار است ولی بعضی نارسایی ها، امکان بهره وری حداکثری از این ظرفیت را سخت و سخت ساخته است.

    خوشدل بیان کرد: برای نمونه محدودیتِ موجود در صادرات سنگ فیروزه از کشور عزیزمان ایران به کشورهای دیگر، بصورت خام ، باعث شده است تا نتوانیم از توانمندی های بالقوه خدادادی در این عرصه به نحو شایسته ای بهره مند شویم.

    وی افزود: ممکن است بعضی گمان کنند این سیاست صحیح و اصولی است و نباید چنین محصولات گران قیمتی را به سادگی و بصورت خام به خارج از کشور صادر کنیم، لیکن این رویکرد، بُعدِ دیگری از رویه غلط خام فروشی است.

    این فعال سابق در عرصه ساخت و تولید جواهر آلات ادامه داد: اگرچه ابتدا به ساکن این سیاست سازنده به نظر می رسد ولی زمانی می توان به منطق چنین رویه و سیاست گذاری هایی افتخار کرد که قادر باشیم از سنگ فیروزه موجود و بعضی دیگر از سنگ های گرانقیمت در معادن این مرز و بوم به نحو شایسته ای استفاده کرده و با طراحی اصولی و حرفه ای، ارزش افزوده آن را به چندین برابر ارتقاء و سپس آن را روانه بازارهای بین المللی کنیم.

    خوشدل گفت: ولی در مقام عمل حصول این امر به سادگی مُیَسَر نمی شود، لیکن طرح و نقش جواهر آلات ساخته شده است به وسیله کارشناسان و متخصصان ایرانی مورد اقبال بازارهای کشورهای دیگر نیست و جز در مواردی معدود، عمده مشتریان جواهر آلات و سنگ های قیمتی رغبت و علاقه چندانی به محصولات ایرانی نشان نمی دهند و در چنین شرایطی باید اذعان کرد؛ تاکنون نتوانسته ایم از این وقت و ثروت به نحو شایسته ای در دو عرصه خام و ساخته شده است بهره ببریم.

    ترفند دلالان طلا جهت خالی کردن جیب مردم

    نبود سیاست گذاری صحیح در حوزه طلا و جواهرات باعث شده است تا بازار دلالان در روزهای منتهی به نوروز ۹۷ با توجه به استقبال مردم داغ تر شود.

    دلالان این روزها با قاچاق طلا از کشور حاشیه های خلیج فارس و ترکیه به کشور، بخشی زیادی از بازار طلا کشور را تسخیر کرده اند. پورسانت این افراد را مردم عادی (مشتریان طلا) در اجرت ساخت آن می پردازند به همین علت هر لحظه خریداران در مغازه های متفاوت با اجرت متفاوت و غیرمنطقی از ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان، مواجه می شوند.

    این درحالی است که اگر ساخت طلا در کشور عزیزمان ایران انجام شود و تولید ملی در اختیار مشتریان طلا قرار بگیرد، اجرت ساخت طلا بسیار به رقم پایین تری می رسد.
    لزوم توسعه و ارتقای آموزش ها جهت فراگیری الگوهای غربی مهم است

    محمد حسین امینی راد یکی از فعالان بازار طلا و جواهر در تشریح راهکارهای موثر جهت برون رفت از ضریب نفوذ کشور عزیزمان ایران در تسخیر بازارهای جهانی طلا و جواهر اظهار کرد: اکنون کشور تایلند به یکی از کانون ها و قطب های تولید طلا و جواهر و زیور آلات تبدیل شده است و جالب اینجاست که این کشور از حیث معادن سنگ هایِ گرانقیمت ، غنی نیست ولی با برنامه ریزی اصولی و هدفمند، سنگ ها و جواهرات گران قیمت را از آفریقا، افغانستان و…خریداری و وارد می کند و سپس با طراحی و تراش های ظریف و حرفه ای مطابق با ذائقه و سلیقه ملل غرب، آن را با سود مطلوب به بازارهای جهانی صادر می کند.

    وی افزود: بسیاری از فعالان جواهرسازی تایلند با آموزش های حرفه ای به پیاده سازی طرح های سوئیسی و… اقدام می کنند و به طور قطع در صورت پیرویِ ما از این الگو و تجربه که حصول آن با آموزش صحیح مُیَسَر می شود، قادر خواهیم بود به توفیقات برجسته ای در این خصوص نائل شویم.

    امینی راد بیان کرد: فراگیری وآموزش صحیح متخصصان ایرانی که مستعد و توانمند نیز هستند به معنای وارد کردن فرهنگ غربی به کشور عزیزمان ایران نیست، بلکه هدف از این اقدام تسخیر بازارهای جهانی هست، اقدامی که در صورت تحقق، انقلابی عظیم در اقتصاد کشور ایجاد می کند.

    این فعال بازار طلا و جواهر گفت: ترکیه نیز در طول سالیان گذشته با برنامه ریزی دقیق موفق به کسب موفقیت های بسیاری شده است است و به طور قطع در صورت اتخاذ تدابیر هوشمندانه، فعالان این عرصه در کشور عزیزمان ایران سود آوری بسیاری را جهت اقتصاد کشور به ارمغان می آورند.

    وی در خاتمه یاد آور شد: تنها در حوزه ای همچون سنگ فیروزه که مرغوب ترین آن در معادن فیروزه نیشابور نهفته هست، با برنامه ریزی اصولی و تبلیغات صحیح و بازاریابی اصولی قادر خواهیم بود ارز آوری فزآینده ای را جهت کشور کسب کنیم، که قطعا تحقق این امر بدون حمایت، پشتیبانی و رفع بعضی محدودیت ها،مُیَسَر نخواهد شد.

    ترفند دلالان طلا در آستانه نوروز جهت خالی کردن جیب مردم!

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: yjc.ir


    واژه های کلیدی: برنامه ریزی | بازاریابی | جواهرات | ایرانی | سیاست | جواهر | بازار | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • خرید کتاب سینما زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی متغیر مختلط
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباطات
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • کتب حیوان خانگی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>