• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد ، میزبانی جشنواره از شاعران عراقی

    وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد ، میزبانی جشنواره از شاعران عراقی

    نشست خبری جشنواره شعر فجر، برگزاری دوره شعر «کلک خیال» و عضویت وام اهالی قلم، از مهمترین رویدادهای ادبی این هفته بودند.

    وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد ، میزبانی جشنواره از شاعران عراقی

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد که در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم.

    بررسی دوازده سال ادبیات ترکی ایران/ میزبانی جشنواره از شاعران عراقی
    نشست خبری جشنواره شعر فجر، در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، جواد محقق، دبیر علمی جشنواره شعر فجر و مهدی قزلی، دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر برگزار شد.

    وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد ، میزبانی جشنواره از شاعران عراقی

    در این مراسم، مهدی قزلی، دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر در خصوص این جشنواره گفت: اختتامیه جشنواره شعر فجر در ۱۶ اسفندماه در تبریز برگزار می شود. این جشنواره در دو بخش محافل و بررسی آثار برگزار خواهد شد.

    وی افزود: در بخش محافل، شعر خوانی شاعران در استان های متفاوت داشتیم. تا الان محافلی را در اصفهان، کرمانشاه، محفل جوانان در پایتخت کشور عزیزمان ایران را داشتیم و دبیران دوره های گذشته از سر پل ذهاب بازدید کردند. امروز محفل شاعران فارسی زبان غیر ایرانی را در قم برگزار می کنیم.

    قزلی اظهار داشت: روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در تالار محراب محفل شعرخوانی برگزار می‌شود که حتما در یکی از این شب ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریف خواهند آورد. محفل شعر خوانی پیش از برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فجر برگزار خواهد شد و احتمالا یک بخش شعر ترکی باشد. در آخر روز شعرخوانی، اختتامیه دوازدهمین دوره شعر فجر کار خود را تمام می کند. ان شاء الله در اجرای جشنواره سال بعد، حتما این جشنواره را سریعتر اجرا خواهیم کرد و نمی گذاریم به اسفند ماه برسد.

    دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر با اشاره به اینکه مسائل سیاسی موجب شد حکومت تاجیکستان اجازه ندهد امسال بخش خاص تاجیکستان داشته باشیم، بیان کرد: تا حدی بررسی کتاب های شعر کشور تاجیکستان را در جشنواره شعر فجر پیش بردیم، ولی آمدن شاعرانش میسر نشد. در جشنواره شعر فجر امسال در یک بخش خاص دوازده سال ادبیات ترکی کشور عزیزمان ایران را بررسی خواهیم کرد و به برترین های آن جوایزی خواهیم داد. جهت همین از بین کشورهای ترک زبان و ترک زبانان کشورهای دیگر در جشنواره شعر فجر دعوت کردیم و امیدواریم در خدمتشان باشیم.

    نشست خبری جشنواره شعر فجر، برگزاری دوره شعر «کلک خیال» و عضویت وام اهالی قلم، از مهمترین رویدادهای ادبی این هفته بودند.

    سه شب متوالی با نامداران شعر ایران

    در آستانه برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ششمین دوره متمرکز آموزشی شعر «کلک خیال» به مدت سه روز در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می‌شود.

    مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر ضمن اعلام این خبر در نشست خبری، شرح حال این برنامه را تشریح کرد.

    وی گفت: بنا داریم در روزهای ۲۵ الی ۲۷ بهمن ماه، دوره آموزشی کلک خیال را با حضور بیش از ۸۰ شاعر جوان از سراسر کشور برگزار کنیم که بعضی از اعضای فعال پایگاه نقد شعر هم در این دوره حضور خواهند داشت.

    قزلی در ادامه افزود: در طول این سه روز، قرار است علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید حوزه شعر و منتقدان پایگاه نقد شعر در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه، شاعران جوان از وقت حضور در سه محفل شبانه شعرخوانی شاعران صاحب‌نام کشور نیز بهره مند خواهند شد.

    قزلی در تشریح محافل سه‌گانه بنیاد با حضور بیش از۶۰ شاعر نامدار کشور گفت: دبیرخانه دوازدهمین جشنواره شعر فجر با برگزاری سه محفل شعری در سه شب پیاپی به دنبال رونق‌بخشی فضای شعرخوانی این مناسبت ادبی است.

    وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد ، میزبانی جشنواره از شاعران عراقی

    وی در پاسخ به این پرسش که علت گزینش پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان محل برگزاری محافل یاد شده، خاطرنشان کرد: بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به عنوان متولی برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر طی چهار دوره اخیر، علاوه بر مسئولیت داوری و گزینش عالی ترین آثار حوزه شعر و اعلام برگزیدگان این بخش جشنواره، هر سال با برگزاری محافل شعرخوانی در اقصی نقاط کشور، پیگیر رونق شعر و ادبیات خلاقه بین علاقه مندان این هنر دیرپا بوده و هست. در این بین نیز با توجه به تمرکز اغلب شاعران کشور در پایتخت، هر سال نیز سه یا چهار محفل شعری در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار کرده است.

    وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد

    مجيد غلامی جليسه از ارائه تسهيلات در قالب وام ۱۰ ميليون تومانی به اهالی قلم در امسال خبر داد و اظهار كرد: عضویت اين وام از ۲۸ بهمن ماه با بازپرداخت۳۶ ماهه به اهالی قلم شروع می‌شود.

    وي عنوان كرد: با پيگيری موسسه منزل كتاب و حمايت های محسن جوادی، معاون فرهنگی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در امسال علاوه بر وامی كه از طريق صندوق اعتباری هنر به اهالی قلم ارائه خواهد شد، وام ۱۰ ميليون تومانی نيز در اختيار اهالی قلم قرار می گيرد. اين تسهيلات در سال آينده نيز استمرار خواهد داشت و به تمامی اهالی قلمی كه شرايط دريافت اين تسهيلات را داشته باشند تعلق می گيرد.

    نشست خبری جشنواره شعر فجر، برگزاری دوره شعر «کلک خیال» و عضویت وام اهالی قلم، از مهمترین رویدادهای ادبی این هفته بودند.

    غلامی جليسه راجع به ضوابط و شرايط دريافت اين تسهيلات گفت: افرادی كه طی ۵ سال گذشته سه عنوان كتاب (حوزه بزرگسال) و ۴ عنوان كتاب (حوزه كودك و نوجوان) انتشار كرده باشند، می توانند از اين وام بهره مند شوند.

    حرکت دو کتابخانه سیار کانون شروع شد

    همزمان با دهه مبارک فجر کتابخانه‌های سیار روستایی کانون در نهبندان خراسان جنوبی و زنجانرود استان زنجان کار خدمت‌رسانی به بچه‌های روستایی و عشایری را شروع کردند.

    طاهره حمیدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی در آیین شروع به کار کتاب‌خانه سیار نهبندان گفت: این کتاب‌خانه یازدهمین کتاب‌خانه سیار کانون در استان خراسان جنوبی است که با اعتباری بالغ بر ۹۰۰میلیون ریال فعالیت خود را شروع کرد.

    وعده اعطای وام به اهالی قلم محقق شد ، میزبانی جشنواره از شاعران عراقی

    حمیدی یادآور شد: کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان خدمات خود را جهت ۲۵ دِه ارائه خواهد داد و نزدیک به ۲هزار و۵۰۰ دانش‌آموز از خدمات این کتاب‌خانه سیار بهره‌مند خواهند شد.

    حجت‌الاسلام عباس‌علی خزاعی امام جمعه نهبندان نیز در آیین گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی گفت: انقلاب اسلامی یک امانت است که باید به دست انسان‌های فرهیخته که همین کودکان و نوجوانان امروز هستند، سپرده شود تا در آینده حافظ آن باشند.

    وی هم‌چنین یادآور شد: کانون محل رفت و آمد کودکان و نوجوانان است و نقش موثری در انتقال تفکر انقلابی نسل گذشته به کودکان و نوجوانان امروز دارد و این عالی ترین وقت جهت بیان آموزه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی است.

    یازدهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، در شهرستان نهبندان صبح روز ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

    همچنین در استان زنجان نیز به مناسبت دهه مبارک فجر یک کتاب‌خانه سیار روستایی کانون با ۹۴۰میلیون ریال اعتبار در منطقه محروم و کم‌برخوردار منطقه زنجانرود فعالیت خود را شروع کرد.

    کتاب «پزشک پرواز» رونمایی شد

    مراسم رونمایی از کتاب «پزشک پرواز» در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف مدیر حوزه هنری، ایرج فاضل مدیر جامعه جراحان ایران، علیرضا مرندی مدیر فرهنگستان علوم پزشکی و مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری برگزار شد.

    در این مراسم، محسن مومنی شریف مدیر حوزه هنری در خصوص کتاب دکتر پرواز گفت: کتاب دکتر پرواز، اثری است که جایش در میان ادبیات دفاع مقدس ما خالی بود. ما بیش از ۸۰۰ کتاب تا کنون انتشار کرده ایم؛ ولی جای خاطرات پزشکان ما خالی بود. قبلاً دو کتاب از خاطرات پزشکان عراقی انتشار کرده‌ایم. امروز بخشی از خاطراتی که انتشار می شود راجع به پزشکانی است که در جنگ حضور داشتند.

    وی افزود: از آقای خرسندی ممنون هستیم که ما را از این غفلت بیرون آوردند. نگارش این کتاب یک شروع و فصل تازه در ادبیات دفاع مقدس ماشت. هست. امیدوارم این آخرین کتاب در این باره نباشد. توصیه ای که در خاطرات خرسندی وجود دارد، شخصیت وی است که می تواند جهت جوانان عزیزمان که جویای علم هستند مغتنم باشد. اکنون که با بحران شخصیت روبرو هستیم، جوانان ما شخصیت و هویت خود را در این کتاب بجویند.

    رئیس حوزه هنری بیان کرد: امیدوارم خاطرات همه عزیزانی که در روزهای حماسه دفاع مقدس حضور داشتند و ملت ما را تنها نگذاشتند، انتشار شود. متاسف هستم کسانی که باید خاطراتشان انتشار می شد، اکنون در میان ما نیستند. وقت را از دست ندهیم؛ این سرمایه ملی به همه کشور عزیزمان ایران تعلق دارد.

    انتهای پیام/

    مهمترین رویدادهای ادبی کشور در هفته نهایی بهمن ماه

    واژه های کلیدی: استان زنجان | جشنواره | ایرانیان | داستان | ایرانی | استانی | جشنواره | برگزاری | ایران | داستان | انتشار

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • خرید کتاب های زبان اصلی عمران
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>