• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » قصه کودک سطحی و فاقد تخیل شده است است ، کم‌توجهی به تولید قصه‌های مناسب جهت کودکان

    قصه کودک سطحی و فاقد تخیل شده است است ، کم‌توجهی به تولید قصه‌های مناسب جهت کودکان

    یک استاد نمایش عروسکی گفت: احساس می‌کنم بعضی از تولیدات و فعالیت‌های ما دیگر با دنیای کودک وصلتی ندارند.

    قصه کودک سطحی و فاقد تخیل شده است است ، کم‌توجهی به تولید قصه‌های مناسب جهت کودکان

    به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری، در آستانه‌ برگزاری بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، بهروز غریب‌پور استاد نمایش عروسکی عنوان کرد: فرزندان ما نیاز به قصه دارند. این در حالی است که قصه‌هایی که از سوی ما تولید و روایت می‌شود سطحی هست. داستان‌هایی از هویج و خرگوش روایت می‌کنیم که به مدرسه و دندان‌پزشکی می‌روند و فاقد تخیل‌اند. در حالی که قصه باید معیارهایی را دنبال کند.

    این کارگردان ادامه داد: مدارا در زندگی، مقاومت در سختی‌ها و پرداختن به سجایای انسانی مواردی است که باید در دل قصه‌ها وجود داشته باشد، در حالی که ما به ادبیات سخیف روی آورده‌ایم، مجدد تاکید می‌کنم به آثاری که هیچ تخیلی در آن‌ها جریان ندارد.

    این استاد نمایش عروسکی که پیش‌تر به عنوان سخنران در جمع مربیان قصه‌گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز حضور یافته در ادامه‌ سخنان خود به نقد شیوه‌ ارزیابی آثار در جشنواره‌ قصه‌گویی پرداخت.

    قصه کودک سطحی و فاقد تخیل شده است است ، کم‌توجهی به تولید قصه‌های مناسب جهت کودکان

    غریب‌پور عنوان کرد: قصه‌گویی یعنی تجسم. هر شیء، صدا و آوایی را که در آن استفاده کنید تا بر میزان این تجسم افزوده شود، در واقع قدمی را به سوی قصه‌گویی درست برداشته‌اید. این در حالی است که در کانون استفاده از ابزار و واکنش‌ نمایشی به علت نزدیک شدن اثر به نمایش مطرود اعلام شده. به نظرم این نگاه غیرکارشناسانه است.

    او افزود: به چه دلیل نقال‌های ما یک چوب همراهشان دارند؟ همین چوب دستی به نقال کمک نمی‌کند که بیان خود را تکمیل کند؟ آیا بر تجسم داستان از سوی مخاطب تاثیر ندارد؟ قطعا چرا! این‌که استفاده از ابزار را منع کنیم، در واقع فرمان توقف قصه‌گویی است.

    غریب‌پور درباره‌ مرزهای بین نمایش و قصه‌گویی تاکید کرد: در این رابطه باید مرزها را شناخت‌. اگر یک نفر خیلی به دنیای نمایش نزدیک می‌شود اثر او قصه‌گویی نمایش است و البته آن هم اشتباه نیست. ولی عدم استفاده از ابزار ضد خلاقیت قصه‌گویی است و هنگامی در یک محدوده متوقف شویم آن فضا یا وقت را تبدیل به زندان کرده‌ایم.

    این هنرمند ادامه داد: تلاش شعارگونه‌ ما جهت جایگزین‌سازی تا زمانی که جلوی تولید قصه‌ خوب که منجر به تولید عروسک و دیگر آثار می‌‌شود را می‌گیریم هیچ ثمری نخواهد داشت.

    یک استاد نمایش عروسکی گفت: احساس می‌کنم بعضی از تولیدات و فعالیت‌های ما دیگر با دنیای کودک وصلتی ندارند.

    وی درباره‌ی تولیدات فرهنگی خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم بعضی از تولیدات و فعالیت‌های ما دیگر با دنیای کودک وصلتی ندارند. ما همه را به چوب می‌زنیم تا شاید فریاد یکی‌شان شنیده شود. تصور می‌کنم کانون نیز باید تمام سرمایه‌ای را که پیش‌تر داشته را هزینه و بازیابی کند.

    گفتنی هست؛ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۲ بهمن ۱۳۹۶ کار خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع می‌کند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: جشنواره | استفاده | نوجوانان | کودکان | داستان | جشنواره | نمایش | ابزار | داستان

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های تصفیه آب
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • دانلود منابع مرجع طیف بینی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>