• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » این زن، نیکی هیلی صدای افکار ترامپ است!

    این زن، نیکی هیلی صدای افکار ترامپ است!

    با توجه به اینکه نماینده آمریکا در شرکت ملل خارج از بروکراسی‌های سنگین وزارت خارجه به طور مستقیم با رئیس‌جمهور در ارتباط است به همین علت هیلی تبدیل به صدای ترامپ در مسائل متفاوت بین‌المللی شده است است.

    این زن، نیکی هیلی صدای افکار ترامپ است!

    با توجه به اینکه نماینده آمریکا در شرکت ملل خارج از بروکراسی های سنگین وزارت خارجه به طور مستقیم با مدیر جمهور در ارتباط است به همین علت هیلی تبدیل به صدای ترامپ در مسائل متفاوت بین المللی شده است است.

    نیکی هیلی در سیاست خارجی مدیر جمهور آمریکا چه نقشی دارد؟

    حدود ۴۰ سال خصومت میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا در فصل اوباما-روحانی به آهستگی به سمت برطرف شدن بعضی چالش ها رفت. دست کم در موضوع هسته ای دو طرف توانستند یک مناقشه(خصومت) ۱۰ ساله را حل و فصل کنند. برجام را مهم ترین دستاورد دیپلماتیک نظام بین الملل بعد از جنگ جهانی دوم می نامند. اما ۸ نوامبر ۲۰۱۶ انتخابات آمریکا یک نتیجه غیر منتظره را ثبت کرد. دونالد ترامپ شومن سابق، کاخ سفید را تقریبا یک تنه فتح کرد. شعارش «آمریکا اول » بود و وعده اش خط بطلان کشیدن به تمام آنچه اوباما بدست آورده است. در نگاه ترامپ از بیمه همگانی مردم آمریکا تا برجام هرچه که محصول اوباما هست، باید برود. مدیر جمهور آمریکا برای آخر دادن به برجام با چالش هایی جدی مواجه شده، نه تنها متحدان اروپایی واشنگتن مقابلش به صف شده است اند بلکه در آمریکا و در کابینه خود ترامپ هم، مخالفت ها قابل رویت هست. تیلرسون وزیر خارجه، مک مستر مشاور امنیت ملی و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا بارها بر ضرورت ماندن برجام تاکید کردند. ولی این همه ماجرا نیست، پای یک زن درمیان است. نیکی هیلی بااهمیت ترین و رساترین صدایی است که همگام با مدیر جمهور از ایده آخر برجام حمایت می کند. او این روزها بیش از هر سیاستمداری در آمریکا به صفحه تلویزیون می آید و درباه کشور عزیزمان ایران موضع گیری می کند. گاهی به وین می رود و در یک قاب تصویر کنار یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از فشار بر ایران می گوید و بار دیگر با بک گراندی از لاشه یک موشک که *حوثی ها به فرودگاه ریاض پرتاب کرده اند، برابر دوربین ها ظاهر می شود با این اتهام که موشک ها ایرانی است.

    *حوثی ها:جنبش انصار الله که به جریان حوثی (همچنین مبارزان حوثی یا حوثی ها(به عربی: الحوثیون)) نیز معروف است و پیشتر شباب المؤمن نام داشت، جریانی سیاسی و نظامی از شیعیان زیدی یمن است.

    این زن، نیکی هیلی صدای افکار ترامپ است!

    نیکی هیلی کیست و چه نقشی در سیاست خارجی دونالد ترامپ دارد؟

    نام او درهفته های اخیر آن چنان روی زبان ها چرخیده که حرف از تصدی وزارت خارجه آمریکا به وسیله فرماندار سابق کارولینا جنوبی شنیده می شود. ۲۰ ژانویه ۱۹۷۲ در کارولینای جنوبی به دنیا آمد(۴۶ ساله). از یک خانواده *سیک هندی، پدر و مادرش از پنجاب هند به ایالات متحده مهاجرت کردند. هیلی لیسانس حسابداری دارد و البته حالا تبدیل به سیاستمداری حسابگر شده است هست. وب سایت امریکایی Quartz راجع به او می نویسد:«دونالد ترامپ شرکت ملل را در ابتدای دولت خود به استهزا گرفت و گفت:آنجا یک مرکز است جهت افراد که با یکدیگر باشند، صحبت کنند و یک تایم خوب را بگذرانند. همین موجب شد بسیاری گزینش هیلی به عنوان نماینده شرکت ملل را اقدامی در جهت جدی نگرفتن شرکت ملل قلمداد کنند. حالا بعد از چند ماه او به عنوان یک سیاستمدار زیرک شناخته می شود و علی رغم بسیاری از افراد ترامپ در دولت، موفق بوده است.» هیلی با رای قاطع ۹۶ به ۴ در سنا تایید شد و به شرکت ملل رفت. فرانسوا دلاتر نماینده فرانسه در شرکت ملل «غرور سیاسی قوی» را به عنوان صفت مشخصه هیلی معرفی می کند. سناتور شناخته شده است آمریکا لینذی گراهام، هیلی را این گونه توصیف می کند:«هیلی یک حامی نیرومند دولت اسرائیل است.» نماینده آمریکا در شرکت ملل در آوریل ۲۰۱۷ نیز کشور عزیزمان ایران و حزب الله را به “اعمال تروریستی” در خاورمیانه جهت چندین دهه متهم کرد!

    *سیک (به پنجابی: ਸਿੱਖੀ) (به معنی شاگرد):دینی یکتاپرستانه و در بین ادیان مهم جهان، از تازه ترین آنهاست که در سده پانزدهم میلادی در منطقه پنجاب از شبه قارّهٔ هند بنیان نهاده شد. باورهای بنیادین دین سیکی باور و مراقبه به نام یک خالق، یگانگی و برابری همهٔ نوع بشر، درگیری در خدمت عاری از خودپرستی، تلاش جهت عدالت اجتماعی جهت منفعت و شکوفایی جهت همه، و واکنش‌ و زندگی صادقانه و زیست یک حیات خانوادگی هست. این آیین با بیش از ۲۵ میلیون پیرو، پنجمین دین شرکت یافته دنیا است.

    هیلی وظیفه متقاعد کردن دنیا و به خاص اروپا به انحراف کشور عزیزمان ایران از برجام را برعهده دارد

    هیلی حالا به یک بازیگر مهم در عنوان برجام تبدیل شده است هست. وعده ترامپ و برجام هر سه ماه یکبار است زمانی که او باید پای بندی کشور عزیزمان ایران به برجام و حفظ منافع آمریکا با ادامه این توافق را اعلام کند یا به نوعی خروج از آن را کلید بزند. در ماه جولای زمزمه هایی جهت مخالفت ترامپ با برجام شنیده شد ولی در نهایت مدیر جمهور ایالات متحده موافقت خود را جهت سه ماه دیگر تمدید کرد. اخبار پشت پرده نشان می داد ترامپ از سوی تیلرسون، مک مستر و متیس تحت فشار قرار گرفته و در نهایت تسلیم شده است و برجام را تمدید کرده است. اما نشریه آمریکایی پولتیکو می نویسد:«نیکی هیلی در آن جلسه تنها صدای همراه با ترامپ بوده است.» نماینده عالی آمریکا در شرکت ملل در آن جلسه به ترامپ می گوید:«اجازه دهید شرایط مورد نیاز جهت رد برجام را فراهم کنم، اجازه دهید یک پایه جهت آن قرار دهم» سخنانی که با موافقت ترامپ همراه می شود. یک ماه بعد، نیکی هیلی به وین جهت دیدار با یوکیو آمانو می رود تا شاید بتواند آژانس بین المللی انرژی اتمی را تحت فشار قرار دهد که ایران به مفاد برجام پای بند نبوده است. دست کم تا اینجای کار آژانس مستقل بوده و به واقعیت عنوان یعنی پای بندی کشور عزیزمان ایران اشاره کرده هست. پولتیکو می نویسد:« ولی توصیه حائز اهمیت این بود تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با این سفر مخالف بود و همچنان معتقد است تلاش جهت لغو برجام اشتباه است. یک مقام کاخ سفید، افزایش اختلافات میان تیلرسون و هیلی را به یک جنگ جهانی سوم تشبیه کرد.» آخر سه ماه بعد در اکتبر، آنچه هیلی و ترامپ می درخواست کردند تا حدودی برآورده شد و ترامپ با این استدلال که ایران به روح برجام پای بند نبوده ادامه آن را منافی منافع آمریکا دانست و موضوع را به کنگره محول کرد. هرچند کنگره هم اقدامی را در مهلت ۶۰ روزه خود انجام نداد تا توپ بار دیگر به زمین ترامپ برگردد و باید دید ترامپ در ۲۰ دی چه تصمیمی را در قبال برجام خواهد گرفت. به نظر می رسد در این فرآیند هیلی وظیفه متقاعد کردن دنیا و به خاص اروپا به انحراف کشور عزیزمان ایران از برجام را برعهده دارد. او دست بردار نیست و حوثی های یمن بااهمیت ترین دستاویز نماینده آمریکا شده است است با این استدلال واهی که کشور عزیزمان ایران به یمن سلاح ارسال کرده و قطعنامه شرکت ملل را نقض کرده است.

    هیلی یک مسیر مستقیم

    درباره اهمیت نقش هیلی یک کارشناس مسائل بین الملل گفت:«نماینده آمریکا در شرکت ملل به لحاظ عملیاتی به نوعی دومین جایگاه در وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.» محسن جلیلوند با اشاره به سابقه فرمانداری در کارنامه هیلی افزود:«وقتی او از فرمانداری استعفا می دهد و نمایندگی آمریکا در شرکت ملل را می پذیرد، نشان از اهمیت جایگاه تازه دارد.» او تصریح کرد:«با این حال هیلی در مسائل سیاست خارجی تجربه آنچنانی ندارد و در حال حاضر مشق سیاست خارجی می کند.» جلیلوند در ادامه گفت:«با توجه به اختلافاتی که میان ترامپ و تیلرسون در نوع مواجهه با مسائل سیاست خارجی وجود دارد، مدیر جمهور آمریکا به دنبال یک مسیر جایگزین جهت پیشبرد اهداف خود، نیکی هیلی را برگزیده است.» او افزود: «با توجه به اینکه نماینده آمریکا در شرکت ملل خارج از بروکراسی های سنگین وزارت خارجه به طور مستقیم با مدیر جمهور در ارتباط است به همین علت هیلی تبدیل به صدای ترامپ در مسائل متفاوت بین المللی شده است است. در رابطه با برجام هم وزارت خارجه و تیلرسون با احتیاط و ترتیبات اداری خاص ای عمل می کنند، به همین علت ترامپ مایل است از طریق هیلی با سرعت بیشتری خواسته های خود را اجرایی کند(!)»


    با توجه به اینکه نماینده آمریکا در شرکت ملل خارج از بروکراسی‌های سنگین وزارت خارجه به طور مستقیم با رئیس‌جمهور در ارتباط است به همین علت هیلی تبدیل به صدای ترامپ در مسائل متفاوت بین‌المللی شده است است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:aftabyazd.ir


    واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | وزارت خارجه | آمریکایی | ایرانی | آمریکا | سیاست | خارجی | تبدیل | ایران | آژانس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • خرید کتاب های فشن از آمازون
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>