• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » تلاش جهت ترور پیامبر، سالها قبل از تولد ایشان!

    تلاش جهت ترور پیامبر، سالها قبل از تولد ایشان!

    یهود، که نابودی خود را به دست خاندان پیامبر(ص) می‌دانست، از سال‌ها قبل از تولد ایشان، در تلاش جهت ترور آخرین پیامبر الهی(ص) بودند.

    تلاش جهت ترور پیامبر، سالها قبل از تولد ایشان!

    به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ یهودیان که از نابودی خود، به وسیله پیامبر اسلام(ص) آگاه بودند، با شناسایی نور نبوت در اجداد پیامبر(ص) و با تطبیق آن با علائم ذکر شده است در کتاب‌­های آسمانی تلاش در خاموش کردن این نور داشتند، ولی با تلاش‌هایی که جهت حفظ جان آخرین پیامبر الهی(ص)، صورت گرفت، یهودیان در عملی کردن نقشه خود ناکام ماندند.

    ترور اجداد پیامبر(ص)

    یهودیان با استفاده از علائم و نشانه‌هایی که در دست داشتند، اجداد حضرت محمد(ص) را شناسایی کردند تا با ترور آنان، از تولد کودکی که نابودی یهود به دست او رقم می‌خورد جلوگیری کنند.

    تلاش جهت ترور پیامبر، سالها قبل از تولد ایشان!

    اولین تلاش یهود جهت خاموش کردن نور نبوت، ترور هاشم، جد اعلای پیامبر هست. حضرت موسی(ع) خبر آمدن پیامبر اکرم(ص) را به یهودیان داده بود. اینان از قیافه پدر و مادر و نسل او آگاه بودند و گنجینه‌­ای از اطلاعات را در اختیار داشتند و آنان مسلط به علم چهره­‌شناسی بودند که از موسی(ع) آموخته بودند و نسل به نسل به آنان انتقال شده است بود. بنابراین هاشم، در صورت آنان آشنا بود و یهودیان به خوبی می‌­دانستند که پیامبر آخرالزمان از نسل اوست. ولی تیر آن‌ها دیر به هدف خورد و هنگامی هاشم ترور شد که نطفه عبدالمطلب در مکه بسته شده است بود.

    هاشم به غزه می­‌رود و بعد از آخر تجارت هنگام بازگشت در همان شب به ناگاه دچار بیماری می­‌گردد. اصحابش را فرا می­‌خواند و می‌­گوید: «به مکه بازگردید و به مدینه که رسیدید، به همسرم سلام برسانید و او را جهت فرزندم که از او متولد می­‌شود سفارش کنید، و بگوئید که او بزرگ ترین دغدغه من است.» بعد قلم و کاغذی می­‌خواهد و وصیت­نامه‌­ای می­‌نویسد که بخش عمده‌­ای از آن در سفارش به پاسداری از فرزند و اشتیاق به زیارت او است.

    بعد از تولد عبدالمطلب، فرزند هاشم، یهودیان به فکر ترور او می‌افتند. روزی مردی از بنی عبدمناف به هنگام رفتن جهت تجارت، در یثرب، می‌بیند یکی از بچه‌­ها در حال بازی، خود را فرزند هاشم می­‌خواند؛ از حال او می­‌پرسد، او خود را معرفی می­‌کند و آن مرد این خبر را به مطلب می‌رساند. و مطلب این کودک را فراری داده و همراه خود به مکه می‌­برد. طبق نقل دیگری، با توافق مادرش این کار را می کند. به هنگام مراجعت مطلّب و شیبه، یهودیان آنان را شناسایی کرده و به آنها حمله کردند، که با اعجاز نجات یافتند. هنگامی مطلّب او را به مکه آورد، مردم به گمان اینکه او غلام مطلب است او را عبدالمطلب نام نهادند و این نام بر او ماند.

    یهود در ترور عبدالمطلب ناکام ماند و از او عبدالله به دنیا آمد. راجع به او داستان­‌ها صریح­تر است و یهودیان بارها دست به ترور او زده و ناکام ماندند. روزی وهب بن عبد مناف، یکی از تجّار مکه، عبدالله را که آن روز جوانی ۲۵ ساله بود، دید که یهودیان او را در میان گرفته و می‌­خواهند او را بکشند. وهب ترسید و در میان بنی­‌هاشم رفت و فریاد زد: عبدالله را دریابید که دشمن های او را در میان گرفته‌­اند. عبدالله معجزه‌­آسا نجات یافت. وهب که شاهد نجات معجزه‌­آسای او بود و نور نبوت را در چهره­‌اش می­دید، پیشنهاد ازدواج دخترش آمنه و عبدالله را داد و این ازدواج مبارک سرگرفت.

    یهود، که نابودی خود را به دست خاندان پیامبر(ص) می‌دانست، از سال‌ها قبل از تولد ایشان، در تلاش جهت ترور آخرین پیامبر الهی(ص) بودند.

    نقل شده است است یهودیان، خانمی از کاهنان یهود را فرستادند که همسر عبدالله شود و نطفه پیامبر آخرالزمان به این زن انتقال شود لذا آن زن هر روز سر راه عبدالله را می­گرفت و به او پیشنهاد ازدواج می­داد ولی روز بعد از ازدواج عبدالله با آمنه، دیگر آن پیشنهاد را نداد، عبدالله از او پرسید به چه دلیل این بار سخن پیشینت را تکرار نکردی؟ گفت نوری که در پیشانی تو بود، دیگر نیست. عبدالله ازدواج کرده بود.

    تلاش جهت ترور پیامبر(ص) یک روز بعد از میلاد

    آورده‌‎­اند که فردای شب میلاد پیامبر(ص)، یکی از علمای یهود به دارالندوه آمد و گفت: «آیا دیشب در میان شما فرزندی متولد شده است است؟» گفتند: «نه»، گفت: «پس باید در فلسطین به دنیا آمده باشد، پسری که نامش احمد است و هلاک یهود به دست او خواهد بود». آن‌ها بعد از جلسه سراغ گرفته و دریافتند که پسری جهت عبدالله بن عبدالمطلب به دنیا آمده هست. آن مرد را خبر کردند که آری درمیان ما کودکی به دنیا آمده و قسم به خدا که پسر است! عالم یهودی از آنها خواست که او را نزد کودک ببرند. آنها او را به نزد کودک بردند، او تا فرزند را دید بیهوش شد و چون به هوش آمد گفت: «به خدا قسم! پیامبری، تا قیامت از بنی اسرائیل گرفته شد؛ این همان کسی است که بنی‌­اسرائیل را نابود می‌­کند»، و سپس چون دید قریش از این خبر شاد شدند، گفت: «به خدا قسم! کاری با شما بکند که اهل مشرق و مغرب از آن یاد کنند»

    محمد(ص) از همان نخستین روز تولد شناسایی شد. تیرهای یهود جهت جلوگیری از پیدایش ایشان، به اشتباه رفته است و حالا آنها جهت رسیدن به هدف، باید محمد(ص) را از میان بردارند.

    تلاش جهت ترور پیامبر، سالها قبل از تولد ایشان!

    تلاش­ها جهت جلوگیری از ترور محمد(ص)

    ۱) دوری از مکه: اکنون عبدالمطلب وظیفه­ای خطیر بر عهده دارد. پیامبر اکرم(ص) جهت مادر و نیز جد مادری وجد پدری بسیار محبوب بود. عبدالمطلب محبوب­ترین فرزندش یعنی عبدالله را از دست داده است و دختر وهب نیز دو ماه بعد از ازدواج بیوه شده است هست. محصول ازدواج پسری بسیار زیباست. ولی اهمیت پاسداری از او نیز جهت سرپرستانش کاملاً آشکار هست. او در محیط مکه که محل آمد و شد کاروان­های تجاری و زیارتی هست، در امان نیست لذا باید چاره­ای اندیشید. چاره در دور کردن او از مکه هست، آن هم به گونه­ای مخفیانه و دور از چشم اغیار. بنابراین پیامبر را به دایه می­سپارند تا ایشان را در سرزمینی دورتر از مکه و به گونه­ای پنهانی نگهداری کند.

    ۲) پاسداری مداوم: بعد از آنکه حلیمه، پیامبر را به عبدالمطلب بازگرداند، ایشان شخصاً حفاظت از حضرت را به عهده گرفت. واکنش‌ عبدالمطلب نشان می­دهد اهمیت حفاظت از این کودک جهت ایشان کاملا روشن بوده است که حتی هنگام جلسات دارالندوه نیز ایشان را با خود می­برد و بر جای خود می­نشاند.

    بعد از عبدالمطلب، حفاظت نبی­‌اکرم(ص) به عهده ابوطالب قرار می­گیرد. ایشان چهار سال از تجارت دست کشیدند تا اینکه قحطی در مکه فشار آورد. ابوطالب به تجارت رفت و پیامبر را هم با خود برد و داستان بحیرا پیش آمد. ابوطالب در حفاظت از پیامبر(ص) با درایت کامل از هیچ چیز کم نگذاشته بود؛ سر سفره پیش از پیامبر غذا می­خورد تا ببیند مسموم است یا نه، سپس آن را در جلو پیامبر می‌­گذاشت. شب‌­ها در کنار محمد می‌­خوابید و بچه‌­ها را در کنارش می­‌خواباند که اگر شب درخواست کردند ایشان را ترور کنند، از خواب بیدار شود.

    یهود، که نابودی خود را به دست خاندان پیامبر(ص) می‌دانست، از سال‌ها قبل از تولد ایشان، در تلاش جهت ترور آخرین پیامبر الهی(ص) بودند.

    منابع:

    ۱- المجلسی، ج۱۵

    ۲- ابن شهرآشوب، ج۱

    ۳- الکلینی، ج۸

    تلاش جهت ترور پیامبر، سالها قبل از تولد ایشان!

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: پیامبر | ازدواج | عبدالله | شناسایی | جلوگیری | فرزند | تجارت | پیامبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباطات
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • منابع اورجینال پیراپزشکی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>