• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » به موازات توسعه زیرساخت‌ها، از تولیدات خوب نیز حمایت جدی کنیم

    به موازات توسعه زیرساخت‌ها، از تولیدات خوب نیز حمایت جدی کنیم

    احسان محمدحسنی گفت: اگر پردیسی ساخته شود و فیلم خوب برایش تولید نکنیم، صرفا میدان را جهت آثار زرد باز کرده‌ایم.

    به موازات توسعه زیرساخت‌ها، از تولیدات خوب نیز حمایت جدی کنیم

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ عصر روز گذشته ۶ دی ماه ۱۳۹۶ مراسم بازگشایی تماشاخانه سرو و رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با حضور جمعی از صورت های معروف و مسئولان فرهنگی و هنری از جمله سیاوش تهمورث، نصراله قادری، صمد چینی فروشان، احسان محمدحسنی، مهدی شفیعی، سيروس همتی، کریم اکبری مبارکه، پیمان شریعتی و امیرنصیربیگی در محل تماشاخانه سرو برگزار شد.

    در ابتدای آیین افتتاحیه تماشاخانه سرو، امیر نصیربیگی مدیر گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: امیدوارم تماشاخانه سرو در جهت توسعه و تحقق عدالت فرهنگی که یکی از بخش‌هایش توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اماکن فرهنگی هنری و بویژه ساخت سالن‌های تئاتری و تماشاخانه‌خانه‌های مستقل هست، بتواند از گروه‌های هنری حمایت‌های مورد نیاز را داشته باشد، رسالت خود را ایفا کند و ضمن نقش‌آفرینی موثر، هم‌ردیف با توسعه زیرساختی و گسترش مکان های اجرا بتواند به حوزه نرم‌افزاری و محتوایی هم توجه کند.

    وی افزود: امیدوار هستم ما بتوانیم در روزها و سالهای آینده اجراهای خوبی از صورت های معروف فهیم و جوان تئاتری در کنار پیشکسوتان را شاهد باشیم. همچنین ظرفیت سالن ظرفیتی در کنار مجموعه دانشجویی و جهت حمایت از کارهای دانشجویی باشد. دانشجویان سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند و آینده کشور را در حوزه تئاتر همین تحصیل کردگان تئاتری رقم خواهند زد.

    به موازات توسعه زیرساخت‌ها، از تولیدات خوب نیز حمایت جدی کنیم

    وی در آخر از مدیرعامل مجموعه فرهنگی بنیاد روایت فتح که نگاه خاص به حوزه تئاتر دارد و مجموعه شرکت دانشجویی و بسیج دانشجویی تقدیر کرد.

    در ادامه این مراسم، احسان محمد حسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح اظهار کرد: این روزها همه ما به خبرهای خوش نیاز داریم و تن رنجور بچه‌های فرهنگ و هنر انقلاب خسته هست. هر کس از راه می‌رسد با خبرهای منفی و اینکه من ویرانه تحویل گرفتم و با شعار و صحبت تلاش می‌کند دوره مسئولیتش را بگذراند. همه ما می‌دانیم صورت های معروف دیگر حوصله سمینار و همایش ندارند و حوزه فرهنگ و هنر به تولیدات ناب و فاخر و آثار ارزشمند نیاز دارد.

    وی افزود: صورت های معروف می‌خواهند کار کنند و در همه رشته‌ها اثر هنری خلق کنند و ما هم اگر بتوانیم کمکی کنیم و موثر باشیم و انرژی خود را خرج این کنیم که پیشکسوتان و جوانان با خلق آثار هنری به روح و فکر خسته مردم کمک کنند موفق هستیم. اگر احساس کردیم کاری از دستمان ساخته نیست بهتر است خودمان محترمانه خداحافظی کنیم و صندلی را خالی کنیم تا کسی ه می‌تواند بیاید و کاری انجام دهد.

    محمدحسنی اظهار کرد: با ورود به مجموعه بنیاد فرهنگی روایت فتح دو سال مهلت خواستم تا اگر چوب لای چرخ نگذارند، نزدیک به بیست سال عقب‌افتادگی روایت فتح را بتوانیم با کمک و تولیدات صورت های معروف جبران کنیم. آینده نگری ما این است که اگر ما را از شتاب نیندازند و بتوانیم پشتیبانی‌های مورد نیاز را جذب کنیم، اتفاقات خوبی ایجاد کنیم.

    احسان محمدحسنی گفت: اگر پردیسی ساخته شود و فیلم خوب برایش تولید نکنیم، صرفا میدان را جهت آثار زرد باز کرده‌ایم.

    وی عنوان کرد: سال دیگر چهلمین سال انقلاب است و اوضاع بودجه چندان امیدوارکننده نیست. به همین علت پچ پچه‌های زیادی امروز در مجلس به گوش رسید. اوضاع بودجه در سال آینده بسیار خراب تراست و به همین علت ما سال سختی در پیش داریم و می‌دانیم در شرایط این چنینی اولویت دولت مردان، حوزه فرهنگ و هنر نیست و همواره اولویت در سنگ، سیمان، آهن و چوب بوده است و نه در روح و فکر مردم؛ لذا سال آینده سال سختی هست. مسئولیت بنیاد روایت فتح را در شرایطی تحویل گرفتیم که هم بدهی‌های زیادی داشت و هم جشنواره‌های زیادی دارد، ضمن اینکه می‌خواهیم تولیدات زیادی داشته باشیم و طی ۱۸ ماه مجموعه پردیس فرهنگی روایت فتح را با ۸ سالن سینمایی، ۲ سالن بلک باکس و سالن تئاتر ونگارخانه‌ها و فروشگاه‌های مورد نیاز در میدان فردوسی افتتاح کنیم و ۲ سال دیگر این خبر خوب را به بچه‌های فرهنگ و هنر بدهیم؛ ضمن اینکه تلاش داریم ساخت و سازها از شتاب نیفتد.

    وی تاکید کرد: همواره به دوستان یادآوری می‌کنم که نباید به این ساخت و ساز بناها تمرکز کنیم، چراکه بسیاری از سالن‌ها به وسیله نهادها ساخته شده است و در حال خاک خوردن است و پولی جهت اجرای تئاتر در آنها نیست. اگر پردیسی ساخته شود و فیلم خوب برایش تولید نکنیم، صرفا میدان را جهت آثار زرد باز کرده‌ایم. بنابراین مورد نیاز است تا تلاش کنیم و به موازات توسعه زیرساخت‌ها و سالن‌ها از تولیدات خوب نیز حمایت و پشتیبانی جدی کنیم.

    وی افزود: در سال آینده که سال سختی جهت فرهنگ و هنر خواهد بود، تلاش می‌کنیم به بچه‌های این حوزه چندان سخت نگذرد و با تولیدات فراوان بتوانیم پرچم فرهنگ و هنر ناب انقلاب اسلامی را بالا ببریم تا در برابر پدران و مادران شهدا سرمان را بالا بگیریم. امیدوار هستم این سالن با اجرای دانشجویی و خاص بتواند همواره گرم و پرتماشاگر و محکم به کار خود ادامه دهد.

    مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی نیز که دیگر سخنران این مراسم گفت: زمانی که تماشاخانه سرو احداث شد، شاهد این بودیم که بسیاری از نمایش‌های خوب با عنوان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به روی صحنه رفتند و وقت بیشتری جهت اجرای عمومی پیدا کردند و در طول دوسال نمایش‌هایی را شاهد بودیم که به خوبی عرضه و دیده شدند.

    وی ادامه داد: تاثیر راه ا‌ندازی تماشاخانه سرو را اگر با دقت ببینیم، بخصوص با عوض کردن شکل دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر که ورودی آثار بخش مرورش از اجراهای سالیانه بود، متوجه می‌شویم که تعدد بسیار زیادی از آثار با مضامین انقلاب از مسیر اجرا در تماشاخانه سرو و تعدادی از تماشاخانه‌های دیگر وارد جشنواره شده‌اند که حاصل سیاست گذاری خوب مدیران بنیاد روایت فتح بود.

    شفیعی اظهار داشت : من از جابجایی تماشاخانه سرو بسیار دلواپس بودم و با توجه به تجربیاتی که از دستگاه‌های متفاوت دیده ام، گفتم چندان به این امر در بازه زمانی کوتاه امیدوار نیستم ولی با دعوت از من جهت افتتاحیه تماشاخانه سرو در مکانی دیگر و با موقعیتی بهتر، بسیار انرژی گرفتم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم چراکه با مدیریت تازه احسان محمد حسنی و امیرنصیربیگی این نمونه اتفاق خوب که به سرعت و با کیفیت و امکانات فنی بهتر انجام شد بسیار امیدوارکننده است.

    به موازات توسعه زیرساخت‌ها، از تولیدات خوب نیز حمایت جدی کنیم

    وی ادامه داد: مطمئن هستم آثار خوبی در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد. امیدوار هستم که دوستان تجربیات خوبی را که در تولیدات فیلم و سینما داشته‌اند را در اجرای تئاتر در نظر داشته باشند؛ به طوریکه شاهد اتفاقات و تولیدات حرفه‌ای تئاتر باشیم.از نصیربیگی و مدیران این مجموعه می‌خواهم تا برنامه شش ماهه و یکساله جهت اجراهای تماشاخانه اعلام کنند. با توجه به ورود گروه‌های حرفه‌ای به حوزه تولید و اجرای آثار دفاع مقدس و انقلابی امیدوار هستم که تماشاخانه سرو گروه‌های بیشتری را به تولید این آثار که متناسب با نیاز جامعه و متناسب با نیاز مخاطب امروز هست، جذب کند.

    در انتهای این مراسم احسان محمد حسنی، سقاییان، وفاداری، سیاوش طهمورث، نصراله قادری، کریم اکبری مبارکه و دبیر جشنواره تئاتر مقاومت امیر نصیربیگی، از پوستر شانزدهمین دوره تئاتر مقاومت رونمایی کردند و بعد از دقايقى نمايش «فيش آباد» به كارگردانى سيروس همتى با نخستين اجراى خود چراغ تماشاخانه سرو را روشن كرد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سال آینده | جشنواره | انقلاب | جشنواره | انقلابی | فرهنگ | تئاتر | مجموعه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • منابع اورجینال فیزیک پلاسما
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>