• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » جلوی این فاجعه در پایتخت کشور عزیزمان ایران را بگیرید

    جلوی این فاجعه در پایتخت کشور عزیزمان ایران را بگیرید

    «تردد بیش از یک میلیون نفر در روز در گذرها و سراهای بازار تهران، ضرورت ایمنی سازی این معبر شلوغ را صدچندان کرده هست. آن‌هم در شرایطی که

    جلوی این فاجعه در پایتخت کشور عزیزمان ایران را بگیرید

    «تردد بیش از یک میلیون نفر در روز در گذرها و سراهای بازار تهران، ضرورت ایمنی سازی این معبر شلوغ را صدچندان کرده هست. آن هم در شرایطی که گذرهای باریک و قدیمی که فرسودگی بسیار دارد و سیم های برق فراوان در آن آویزان هست، هرلحظه امکان وقوع اتفاق را در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران محتمل کرده است.»

    هرلحظه امکان وقوع اتفاق را در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد

    قانون در ادامه این گزارش نوشت: در سال های اخیر نیز به طور پیوسته، آتش سوزی های وسیع و محدود با خسارات فراوان در گذرهای بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داده و دل های بسیاری از کسبه و مشتریان را لرزانده هست. دولت ها و شهرداران متفاوت نیز وعده ایمن سازی بازار بزرگ پایتخت کشور عزیزمان ایران را همواره داده اند ولی گستره زیاد بازار و تلاش کم مسئولان، همچنان بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران را مستعد وقوع حوادث متفاوت کرده است.

    عبارات مهم : تاسیسات برق – اندازی
    تهدید زندگی ۶۰ هزار کاسب

    کارشناسان ایمنی و آتش نشانی فراوانی در سال های اخیر راجع به ایمنی بسیار پایین بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران هشدار داده اند. با توجه به قدمت ۲۰۰ ساله بازار، اکنون بخش قابل توجهی از سیم کشی های موجود مستهلک شده است و در حوزه لوله کشی آب نیز بخش زیادی از ظرفیت به مرور وقت حالت پوسیده پیدا کرده هست. از سوی دیگر با توجه به ساختار بازار و معابر باریکی که در آن قرار دارد، مسئله دوچندان شده است هست. علاوه بر این با توجه به قدمت این بنا از سوی شرکت میراث فرهنگی، اجازه ساخت و ساز تازه در آن صادر نشده و با توجه به مجموع این موارد، شرایطی پیش می آید که اگر زمانی اتفاق ای رخ دهد، ممکن است بسیار خطرآفرین بوده و صدمات مالی و جانی بسیاری را به دنبال داشته باشد. اکنون اعضای بیش از ۲۰ صنف اتاق اصناف در بازار به فعالیت می پردازند و در مجموع می توان گفت که حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار کاسب دارای پروانه کسب، در این محدوده مشغول به کار هستند. توصیه جالب آنکه بخشی از مسئله هم به صاحبان همین واحدها باز می گردد، به چه دلیل که گاه کسبه و صاحبان سراها همکاری ضعیفی جهت رفع مسائل داشته و در مواردی مانند سد معبر اهمال می کنند.

    از سوی دیگر معابر تنگ و باریکی که در بازار وجود دارد، شرایط را به گونه ای پیش می برد که اگر زمانی اتفاق ای پیش بیاید مدیریت آن بسیار سخت شود به چه دلیل که امکان حضور نیروهای آتش نشانی و امدادی در بازار بسیار سخت خواهد بود. در گذشته تمام سراهای بازار، تنها جهت روشنایی از برق استفاده می کردند ولی اکنون وسایل مختلفی مانند انواع دستگاه های تهویه هوا در این حجره ها استفاده می شود که مصرف برق را بسیار زیاد کردن می دهد، به گونه ای که شاید در گذشته ولتاژ برق مورد نیاز جهت واحدها ۱۵ آمپر در نظر گرفته شده است و بر همین اساس تجهیزات تامین شده است بود ولی اکنون ممکن است حتی بیش از ۳۲ آمپر در واحدها مصرف برق وجود داشته باشد. از سوی دیگر، سیم کشی برق هم همان طور که اشاره شد، فرسوده است و همه این مسائل می تواند مسائل متعدد به همراه داشته باشد.

    تاسیسات برقی، عامل ۸۰ درصد آتش سوزی های بازار

    بازار، قلب اقتصادی کشور عزیزمان ایران است و با توجه به شرایطی مانند عدم امکان کمک رسانی مراکزی مانند اورژانس، بیمارستان، نیروی انتظامی و آتش نشانی خسارات احتمالی هر اتفاق ای در این منطقه بسیار بالا بوده و مورد نیاز است از قبل جهت حل این معضل چاره اندیشی شود. به هر حال اگر اتفاقی در بازار رخ دهد، به طورحتم سرمایه ای بسیار بالا و جبران ناپذیر به هدر خواهد رفت و بر همین اساس می توان گفت عنوان ایمنی بازار یکی از مسائلی است که می توان آن را به مثابه مباحث امنیت ملی به شمار آورد.رییس کمیته عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در همین باره از بررسی مسئله تاسیسات برق بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران که علت ۸۰ درصد حریق های این منطقه هست، خبر داده و گفته با توجه به گزارش هایی که در ارتباط با تاسیسات برق بازار دریافت کردیم، بر آن شدیم که کمیته عمران طی جلسه ای با مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ و اداره برق نسبت به بررسی ابعاد متفاوت این مسئله در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران اقدام کنند. افشین حبیب زاده با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده است تاسیسات برق بازار به عنوان بااهمیت ترین مساله این منطقه شناسایی شده است هست، تصریح کرد: ۸۰ درصد آتش سوزی های بازار به علت تاسیسات برقی بوده است که اگر این مسئله مهم مرتفع شود ۸۰ درصد از خطرپذیری بازار کاسته می شود. بر همین اساس جلسه ای با حضور مسئولان متفاوت برگزار کردیم و عنوان ساماندهی تاسیسات برق بازار در دستور کار قرار گرفت.رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه مسئولان حاضر در جلسه به فراخور موقعیت خود، گزارش های مختلفی را ارائه کردند، گفت: مساله مهم این است که مسئولان اداره برق عنوان کردند که عمده مسائل تاسیسات برقی بازار مربوط به بعد از راه اندازی کنتور هست، یعنی مسئله مهم بعد از راه اندازی و از محل کنتور تا واحد مصرف کننده است به چه دلیل که در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت محدودیت هایی که وجود دارد، کنتور برق با فاصله از مصرف کننده و واحد تجاری راه اندازی می شود و ممکن است در این مسیر واحدهای دیگر نسبت به بهره برداری های غیر به وسیله سیم کشی های دیگر اقدام کنند که این برق کشی از مسیرهای متفاوت بدون رعایت نظم و ایمنی است.

    دستگاه های مسئول، پای کار باشند

    براساس آمارهای اداره برق، در محدوده ۸ کیلومترمربعی بازار تهران، ۱۵۰ هزار یکسان در بازار از برق استفاده می کنند که حدود ۷۵ مگاوات مصرف برق داشته و حدود ۲۵ هزار واحد تجاری در بازار ناایمن است که اداره برق شروع به ایمن سازی کرده است و قرار شد ۵۰۰۰ در فاز اول، ۷۰۰۰ فاز دوم و مابقی واحدهای تجاری نیز در فاز سوم ایمن سازی شود.

    حبیب زاده با بیان اینکه اداره برق بیان کرده که مشکلی تا راه اندازی کنتور وجود ندارد و پروسه به طورکامل ایمن هست، گفت: البته تمام مکان هایی که ایمنی کمی دارند باید طی برنامه وقت بندی شده است اقدام به رفع عدم ایمنی واحد تجاری خود کنند.

    این عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه نمایندگان شرکت نظام مهندسی نیز در جلسه حضور داشتند و بر این اساس تصمیم گرفته شد که کمیته ای در خصوص ایمنی بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران تشکیل شود که از مسئولان و معتمدین بازار نیز دعوت شود تا در مورد نحوه ساماندهی تاسیسات برق نظرات خود را بیان کنند، ادامه داد: همچنین مقرر شد شرکت نظام مهندسی، واحد به واحد نسبت به بررسی اقدام کند و هر کدام از واحدهای تجاری که مشکلی داشتند ساز و کار ایمنی سازی آن ها مشخص شده است تا نسبت به ایمن سازی واحدشان اقدام کنند. یکی از پیشنهادهای خوبی که در این جلسات مطرح شد این بود که تنها شرکت های متولی همچون اداره برق، نظام مهندسی و شهرداری نسبت به تدوین دستورالعمل ها و نظارت بر نحوه ایمن سازی اقدام خواهند کرد و واحدهای تجاری، خود باید اقدام به ایمن سازی کنند، این مهم که ایمن سازی را به بازاریان واگذار کنیم و تنها نقش سیاست گذار و ناظر داشته باشیم در پیشبرد اهداف بسیار مهم هست؛ به چه دلیل که هدف ما رسیدن به یک فهم یکسان و باز شدن گره از معضل ایمنی بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران بود که بسیار خوش بین هستیم که بازاریان در تحقق این مهم با ما همکاری مورد نیاز را داشته باشند.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    جلوی این فاجعه در پایتخت کشور عزیزمان ایران را بگیرید

    واژه های کلیدی: تاسیسات برق | اندازی | مسئولان | بازار | ایمنی | ایران | اداره | خبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های تصفیه آب
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • کتب ریاضیات زبان اصلی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>