• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است. 

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    عبارات مهم : شورای همکاری خلیج فارس – سفارت عربستان

    میدل ایست آی:

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت / منافع پایتخت کشور عزیزمان ایران در شکاف بین کشورهای حاشی خلیج فارس است

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده هست.

    میدل ایست آی نوشت: در چشم انداز تیره تعامل مجدد کشور عزیزمان ایران و ریاض، این کشور احتمالا جبهه جدیدی را در منطقه علیه عربستان باز خواهد کرد.

    به گزارش گزینش ؛ یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است.

    یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است. 

    این چهار کشور حرکت خود را به این بهانه که سیاست های دوحه در حمایت از تروریسم به بی ثباتی منطقه منجر شده است کلید زدند و به طور خاص حمایت این کشور از اخوان المسلمین و روابطش با کشور عزیزمان ایران را مورد تاکید قرار دادند. وزارت خارجه قطر این اتهامات را بی اساس خواند .

    در ۲۳ ژوئن، قطر لیستی ۱۳ گانه از شروط این کشورها جهت آخر دادن به بایکوت دریافت کرد که پاسخ این کشور رد این درخواست ها بود. در این فهرست قطع روابط با کشور عزیزمان ایران و اخراج اعضای مرتبط با سپاه از این کشور مطرح شده است بود.

    در واقع روابط دوحه و کشور عزیزمان ایران یکی از مهم ترین عوامل بحران اخیر منطقه است . در این سالها، این دو کشور روابطشان را حتی در اوج تنش های منطقه ای حفظ کرده اند.

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    با این حال از سال ۲۰۱۶، روابط دیپلماتیک دو کشور بعد از خروج سفیر قطر از کشور عزیزمان ایران درپی حمله به سفارت عربستان، کم کردن پیدا کرد.

    از منظر اقتصادی، پایتخت کشور عزیزمان ایران و دوحه بزرگترین میدان گازی دنیا را با هم شریک شده است اند . در سال گذشته دوحه ۱۴۶٫۶ میلیون و کشور عزیزمان ایران ۳٫۱ میلیون کالا با هم رد و بدل و صادر کرده اند. این میزان در مقاسه با حجم مبادلات پایتخت کشور عزیزمان ایران و امارات رقم پایینی است.

    یک ماه پیش، عربستان ، امارات ، بحریم و مصر تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و اعمال انسداد راه های زمینی و دریایی و هوایی به این کشور گرفتند که بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است. 

    نام کشور عزیزمان ایران در فهرست درخواست های عربستان تردیدها را در مورد تضمیم پایتخت کشور عزیزمان ایران در بحران منطقهای تازه زیاد گرده هست. از منظر ایران، این وقت فوق العاده ای است تا در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شکاف ایجاد شود. شورایی که این روز ها بیش از گذشته جنبه ضد ایرانی پیدا کرده هست. با این حال تصویر العمل کشور عزیزمان ایران تا کنون محافظه کارانه بوده است.

    مقامات کشور عزیزمان ایران به سرعت دوتالد ترامپ را جهت افزایش تنش های منطقه ای مقصراعلام کردند به خاص بعد از سفر او به ریاض. در واقع ترامپ در توییتی گفته بود «خوب شد که در سفرم بهعربستان با ۵۰ تن از امرا و مقامات کشرهای عربی دیدار داشتم». دقیقا بعد از این صحبت ها این بحران به وحود آمد و به همین علت پایتخت کشور عزیزمان ایران شکاف اخیر را زیر سر دولت ترامپ می داند.

    ایران بزودی به صورت رسمی جانب قطر را در برابر عربستان خواهد گرفت

    تا امروز پایتخت کشور عزیزمان ایران به جای اینکه یک طرف را گرفته و مستقیما وارد بحران شود بر ضرورت گفت و گو و تعامل جهت جلوگیری از افزایش تنش ها تاکید کرده هست. جهت مقامات ایرانی زیاد کردن ترساندن ها منافع همه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

    محمد جواد ظریف در این باره گفته بود زیاد کردن تنش ها فاجعه است و نتیجه های آن صلح و ثبات در منطقه را نشانه خواهد رفت.

    در نتیجه کشور عزیزمان ایران دیپلماسی سکوت پیشه کرده و بر اهمیت دیالوگ جهت حل بحران تاکید دارد. ظریف جهت مثال در توییتس گفته بود «همسایگان دائمی اند. جغرافیا عوض کردن نمیکند خشونت هرگز راه حل نیست. دیالوگ، سازنده است به خاص در ماه مبارک رمضان.»

    سخنگوی وزارت حارجه کشور عزیزمان ایران نیز گفته بود راه حل اخنلافات بین کشور های منطقه تنها از طریق مسالمت آمیز و دیالوگ امکان پذیر هست. در روزهای بعد بحران زیاد شد و ظریف به آنکارا سفر کرد و با رجب طیب اردوغان دیدار کرد و تلاش هایی را جهت همکاری جهت کم کردن تنش ها شروع کردند.

    در همان وقت کشور عزیزمان ایران به قطر اطمینان داد که میتواند بر روی پایتخت کشور عزیزمان ایران و جهت واردات مواد غذایی و مسیر های هوایی حساب باز کند.

    در عین حال ترکیه موضع سخت تری اتخاذ کرد و نیروهای نظامی اش را به قطر اعزام کرد.

    ممکن است کشور عزیزمان ایران رویکرد اخیرش را در قبال بحران قطر به خاص بعد از تحولات اخیر عوض کردن دهد.

    دوحه به نظر به تن دادن به فشار های این چهار کشور علاقه ای ندارد و جهت آخر وقت پاسخ به درخواست های این کشور نیز کاری نکرده است ودر واقع به طور رسمی هر گونه درخواستی را رد کرده است.

    امیر قطر بعد از اعلام رسمی درخواست های این چهار کشور به صورت تلفنی با حسن روحانی صحبت کرد و و گفت قطر با آغوش باز از همکاری های زیاد با کشور عزیزمان ایران استقبال می کند.

    قطر در واقع همه درخواست ها را رد کرده و روابطش را با پایتخت کشور عزیزمان ایران گسترش داده است.

    دیگر نمودی که ممکن است مواضع پایتخت کشور عزیزمان ایران را در حمایت از قطر پررنگ تر و شاخص تر کند انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان است . او مواضع ضد ایرانی روشنی دارد و پشت پرده زیاد کردن تنش های منطقه ای با کشور عزیزمان ایران در سالهای اخیر بوده است.

    علی رغم درخواست دولت روحانی جهت اصلاح روابط با عربستان این کشور به وضوح اولویتش را مقابله با پایتخت کشور عزیزمان ایران تعیین کرده است.

    در اوایل ماه می، محمد بن سلمان گفته بود نمیتواند به هیج وجه با پایتخت کشور عزیزمان ایران تعاملی داشته باشد و در عوض جهت کشاندن جنگ به داخل کشور عزیزمان ایران تلاش میکند.

    با توجه به این چشم انداز، احتمال تعامل کشور عزیزمان ایران و عربستان کم هست. با این حال این کشور همکاری هایی را با آنکارا و دوحه جهت کم کردن هزینه های احتمالی شروع کرده و این همکاری به خاص در سوریه که این کشورها در جبهه های برابر هم قرار دارند زیاد شده است است.

    تهران احتمالا به این نتیجه می رسد که منافعش در قرار گرفتن در کنار قطر بر علیه عربستان و تقویت شکاف در بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جای ادامه دیپلماسی سکوت هست.

    واژه های کلیدی: شورای همکاری خلیج فارس | سفارت عربستان | دولت ترامپ | عربستان | ایرانی | عربستان | ایران | همکاری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • کتب ریاضیات زبان اصلی
  • خرید کتاب های خون شناسی و سرطان از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • خرید کتاب زبان اصلی ادبیات علمی محبوب
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • کتاب های فقه اورجینال
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>