• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » شامپو مناسب موی شما/ انتخاب شامپوی مناسب موی سر

    شامپو مناسب موی شما/ انتخاب شامپوی مناسب موی سر

     

    باورهای مختلفی در مورد مصرف شامپو در میان مردم وجود دارد که ناشی از تبلیغات شرکت‌های تجاری برای فروش این محصول بهداشتی است اما این که کدام شامپو مناسب موی شماست، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید.

    کدام شامپو برای موهای شما مناسب‌تر است ؟
    شامپو مناسب موی شما/ انتخاب شامپوی مناسب موی سر
     اولین تولید کننده صنعتی شامپو در دهه ۱۹۳۰، این فرآورده را در مقیاس کوچک تولید نمود و تا امروز که به پرفروش ترین محصول بهداشتی تبدیل شده است، زمان زیادی می گذرد. با این وجود در مورد شامپو باورهای غلطی وجود دارد که بسیاری از آنها ناشی از تبلیغات شرکت های تجاری است.
    همایون مژدهی آذر متخصص پوست، مو و زیبایی در مورد انواع باورهایی که در خصوص مصرف شامپو در بین مردم وجود دارد؛ اظهار داشت: یکی از باورهای نادرست رایج در بین مردن این است که تاثیر شامپوها با آب گرم افزایش پیدا می کند  و بسیاری از افراد عادت دارند سر خود را با آب گرم بشویند و معتقدند این کار چربی موها را تمیزتر کرده و شامپو نیز بهتر کف می کند.
    وی ادامه می دهد: بهتر است قبل از مصرف شامپو، موها را با آب ولرم بشویید و هنگام آبکشی ابتدا با آب گرم و در انتها با آب ولرم و حتی سرد موها را بشویید تا منافذ غدد چربی پوست سر بسته شوند.در واقع انجام  این کار موجب می شود تا موها دیرتر چرب شوند و استفاده از آب گرم به تنهایی توصیه نمی شود.
    شستشوی بیشتر ؛ موی بهتر
    برخی معتقدند باید هر روز موهایشان را شامپو بزنند و برخی دیگر بر این باروند که هفته‌ای یک بار شامپو زدن برای موهایشان کافی است. در حقیقت فاصله شامپوکردن موها بستگی به نوع مو دارد و  استفاده از  مواد شوینده برای زدودن چرک و آلودگی‌های محیطی‌، ترشحات چربی و غدد عرق استفاده می‌شود.
    این متخصص پوست و مو با اشاره به این مطلب که اگر موهایتان زود کثیف و چرب می‌شود،  می‌توانید دفعات شستشو را افزایش دهید، اظهار می کند: شستشوی زیاد همراه با شانه زدن، موجب شکستگی موها می‌شود و در مورد موهای چرب، حداکثر هفته‌ای ۳ بار شستشو با شامپوی مخصوص موی چرب توصیه می‌شود.
    وی تصریح می کند : غلافی که به طور طبیعی دور مو وجود دارد، همراه مقداری چربی که از غدد چربی پوست سر ترشح می‌شود، مانند لایه‌ای روی ساقه مو را گرفته و مانع تبخیر آب در ساقه مو می شود و اگر این غلاف آسیب ببیند، قدرت نگهداری آب کم و در نهایت مو خشک و شکننده می شود که یکی از علت های مهم آن شستشوی زیاد و مصرف مواد شوینده نامناسب است.
    شامپوها هرچه قویتر، بهتر
    عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به این که شامپوهای قوی موهای چرب را بهتر تمیز می کنند، اما مصرف آن در درازمدت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، اضافه کرد: چنانچه مو و پوست سرتان چرب باشد، بهتر است از شامپوی گیاهی استفاده کنید، چون شستشوی مرتب مو با شامپوهای قوی و شیمیایی به موی سر آسیب می رساندو همواره به یاد داشته باشید که یک شامپو باید قدرت پاک کنندگی ملایمی داشته باشد و شامپویی که کل چربی موها را از بین ببرد، شامپوی مطلوبی نیست.
    پانتنول اثری بر ضخامت مو ندارد
    مژدهی آذر در خصوص این باور که شامپوهای ویتامینه، مو را تقویت می کنند؛ افزود: تمام کسانی که از شامپوهای ویتامینه یا تقویت کننده استفاده می‌کنند، در واقع از پانتنول داخل شامپو استقبال می کنند که به عنوان حالت دهنده و نرم کننده در شامپوها، اسپری مو و حالت دهنده‌های مو مصرف فراوانی دارد.
    وی ادامه می دهد: در فرآورده‌هایی که به منظور مراقبت از مو تولید می‌شوند، پانتنول میزان آب ساقه مو و در نتیجه الاستیسیته آن را افزایش می دهد و می تواند از مناطق فاقد کوتیکول وارد ساقه مو شده و حالت پذیری، درخشش و نرمی مو را افزایش داده و از الکتریسیته ساکن آن بکاهد.
    این متخصص پوست و مو تاکید می کند : با وجود تمام این خواص مثبت، پانتنول تاثیری بر افزایش ضخامت مو به طور دائم ندارد و در واقع به علت جذب آب توسط این ویتامین، موها قدری ضخیمتر به نظر می رسند که البته پس از مدتی از بین می رود.
    ویتامین و رشد موها
    به گفته بسیاری از متخصصان، تقریبا تمامی ویتامینها برای رشد موها ضروری هستند، اما باید بدانید بسیاری از ویتامین‌ها که نام آنها روی شامپوها درج می شود، اصولا به داخل مو نفوذ نمی کنند و ذکر نام آن ها صرفا یک نوع تبلیغ تجاری محسوب می شودو استفاده از این ویتامین ها هیچ تاثیری روی موهای شما نخواهد داشت.
    عضو انجمن متخصصین پوست ایران با بیان این که حامل‌های ویتامین باید طوری باشند تا ویتامین بتواند فعالیت خود را حفظ کند؛ تصریح می کند: حامل نباید با ویتامین ترکیب یا آن را غیرفعال یا تجزیه کند؛ همچنین باید شرایط نفوذ ویتامین به مو را فراهم کند و در طول ساخت، در بسته بندی نهایی و در طول مصرف، باید ویتامین در فرم فعالش باقی بماند.
     مژدهی آذر با تاکید بر این که ویتامین باید به بافت هدف خود برسد؛ گفت: این شرایط سخت تولید باعث شده بسیاری از شامپوها و محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به مو که ادعای ویتامینه بودن می کنند، در حقیقت خالی از ویتامین موثر باشند.
    شامپوهای تقویتی باعث رشد مو می شوند
    این جراح و متخصص پوست و مو با بیان این مطلب که شامپوهای تقویتی موجب رشد مو نمی شوند؛ عنوان کرد: این موضوع یکی از رایج‌ترین باورهای غلط درمورد مو و شامپو است که سالانه در تمام دنیا موجب فروش میلیونها شامپوی تقویتی موی سر می شود، و باید بدانید شامپوهای تقویت کننده مولکول‌های بزرگی دارند که جذب پوست سر نمی‌شوند.
    وی می گوید: در عین حال، این شامپوها مانند لایه ای روی ساقه مو را می‌پوشانند و باعث ترمیم آسیب‌های آن می شوند، اما بر رشد مو تاثیری ندارند. حتی اگر رشد مو کم است علت آن شامپو نیست، چون بزرگترین خاصیت یک شامپو تمیز کنندگی مو بوده  و بزرگترین آسیب موها می تواند به علت استفاده از رنگهای مو ؛ دکلره کردن وغیره باشد که برای این کار هم شامپوهای مخصوصی وجود دارد.
    بعضی شامپوها جلوی ریزش مو را می گیرند
    مژدهی آذر با اشاره به این که بسیاری از مردم شامپوهای گران قیمت ویتامینه را برای جلوگیری از ریزش مو می‌خرند؛ تصریح کرد: استفاده از شامپوها و لوسیون‌های حاوی ویتامین‌ها اصولا تاثیری در جلوگیری از ریزش مو ندارند و پس از شستشو با آب نیز تقریبا از دست میروند، بنابراین افزودن این‌ها به مواد شوینده ارزش چندانی ندارد.
    وی اضافه می کند : ویتامینها به ویژه ویتامینهای C و E خاصیت ضد رادیکال‌های آزاد را دارند و اگر در سطح پوست به حالت ثابت باقی بمانند، می توانند تا اندازه ای در پیشگیری از آسیبهای پوستی در مقابل نور آفتاب موثر باشند، ولی روی موهایی که فاقد خواص پوست زنده هستند، چنین اثراتی ندارند.
    به گفته این متخصص پوست و مو اکثر شامپوهایی که تحت عنوان جلوگیری از ریزش مو با قیمتهای گزاف فروخته می‌شوند، در واقع شامپوهای بسیار ملایمی هستند که به ساقه مو آسیب نمی رسانند و به نوعی ساقه موهای باقیمانده را محافظت می‌کنند.
    شامپو مناسب موی شما/ انتخاب شامپوی مناسب موی سر
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب های لفاظی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • دانلود فایل های زبان اصلی درمان
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • خرید کتاب صنایع دستی زبان اصلی
  • منابع اورجینال هنر
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>