• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار چهره ها » دختر رفسنجانی به ۶ ماه زندان محکوم شد/بیوگرافی فائزه رفسنجانی

    دختر رفسنجانی به ۶ ماه زندان محکوم شد/بیوگرافی فائزه رفسنجانی

    گفته می شود فایزه هاشمی به دلیل مصاحبه درباره حساب‌های بانکی منتسب شده به رئیس قوه قضاییه به شش ماه زندان محکوم شده است.

    دختر رفسنجانی به ۶ ماه زندان محکوم شد/بیوگرافی فائزه هاشمی رفسنجانی

    فائزه هاشمی به دلیل نشر اکاذیب درخصوص حساب‌های قوه قضاییه از سوی دادگاه به حبس محکوم شد. چندی قبل بود که پرونده اتهامی برای یکی از دختران آیت الله هاشمی رفسنجانی در دادسرای تهران مفتوح شد.در این پرونده اتهام فایزه هاشمی نشر اکاذیب قید شده بود و از وی بازجویی انجام شد.

    سرانجام در آخرین روز کاری سال ۹۵ اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر محکومیت فایزه هاشمی از سوی دادگاه. هرچند وکیل فایزه هاشمی حاضر به صحبت درخصوص این پرونده نشده است اما منابع قضایی با تایید این خبر اعلام کردند که محکومیت فایزه هاشمی از سوی دادگاه صحت دارد. گفته می شود فایزه هاشمی به دلیل مصاحبه درباره حساب‌های بانکی منتسب شده به رئیس قوه قضاییه به شش ماه زندان محکوم شده است.

     

    فائزه هاشمي کيست؟

    فائزه هاشمی‌بهرماني در ۱۷ دی ۱۳۴۱ در قم متولد شد و کودکی خود را در شهر قم پشت سر گذاشت، وي ۴ ساله بود که به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و دوران تحصیلی خود را در مدرسه رفاه گذراند.

    فائزه هاشمی‌بهرماني دومين دختر اکبر هاشمي رفسنجاني، در ۱۷ دی ۱۳۴۱ در قم متولد شد،  کودکي فائزه در همان شهر قم سپري شد و ۴ ساله بود که به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و  تمام دوران تحصيل خود را در مدرسه رفاه پشت سر گذاشت.

    همسر فائزه هاشمي که بود؟فائزه در سن ۱۶ سالگي به عقد دکتر حمید لاهوتی، پزشک و فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله حسن لاهوتی در آمد.

    عدم موفقيت فائزه هاشمي براي ورود به مجلس ششم

    از بین دختران هاشمی، فائزه تنها دختری است که وارد سیاست شد، وي در دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي با راي بالايي نماينده مردم تهران شد؛ اما شرکت فائزه در انتخابات مجلس ششم با شکست سختي همراه بود که باعث شد وي به طور موقت از عرصه سياست کناره‌گيري کند.

    فائزه هاشمي فارغ‌التحصيل کدام دانشگاه!

    فائزه هاشمی در توضيح چگونگي اخذ مدرک دکترای حقوق بین الملل خود در یکی از دانشگاه‌های لندن، بيان داشته که به مدت دو سال دانشجوی دکترای حقوق بین‌الملل در یکی از دانشگاه‌های لندن بوده، اما از تز دکترایش، در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دفاع کرده و در اين واحد دانشگاهي موفق به اخذ مدرک دکترا شده است. وي همچنين اذعان دارد، علاوه بر اینکه دارای دو مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق بشر و حقوق بین الملل است، دو مدرک لیسانس در رشته مدیریت از دانشگاه الزهرا و رشته علوم سیاسی از واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد را نيز دارد.

    فائزه رئيس فدراسيون اسلامي ورزش زنان

    فائزه هاشمی از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده گرفت، اما پس از چندی به خاطر پاره‌ای از مشکلات به تعطیلی کشیده شد؛ برخی علت تعطیلی آن را نبود بودجه عنوان کردند، برخی نيز علت آن را فعالیت‌های سیاسی و غیر ورزشی فائزه هاشمی دانسته‌اند. اما به نظر مي‌رسد کارشناسان علت اصلي تعطیلی آن را عدم هماهنگی در روش برگزاری مسابقات با عرف و آیین اسلام عنوان کرده‌اند.

    هم چنین نشریه “مسلم نیوز” که پرتیراژترین نشریه اقلیت‌ها در انگلستان است، به منظور ارتقا جایگاه مسلمانان مقیم انگلستان از سال ۲۰۰۰، جوایزی را با نام مسلمانان پیشگام و صاحب نام در حیطه های روابط عمومی، بهداشت، سلامت، توسعه، ارتباطات، تحصیلات، فرهنگ، اقتصاد و رسانه ها به اجرا گذاشته است، که جایزه شایستگی ورزش را به نام “جایزه فائزه هاشمی” نامگذاری کرده است.

    مدير مسئول روزنامه زن

    او در سال ۱۳۷۷ خورشیدی اولین روزنامه مربوط به زنان یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود روزنامه زن به دلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمنیسم، ابتدا در بهمن ۱۳۷۷ به مدت دو هفته و بار دیگر در ۱۷ فروردین ۱۳۷۸ برای همیشه توقیف شد.

    اظهار نظر فائزه هاشمي درباره چادر جنجال آفرين شد

    مصاحبه فائزه فاشمی با شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ۱۳۸۸، درباره حجاب اسلامی، چادر مشکی و وضعیت زنان جنجال آفرین شد. این مصاحبه او با واکنش و مخالفت برخی اصولگرایان نظیر عباس کعبی، فاطمه آجرلو و جعفر شجونی مواجه شد.

    فائزه هاشمي و انتخابات ۸۸

    فائزه هاشمي در اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ حضور فعالی داشت و حتی در تظاهرات روز ۳۰ خرداد برای مدت کوتاهی دستگیر شد وي از مخالفین جدی محمود احمدی‌نژاد و حامي میرحسین موسوی بود.

    فائزه هاشمی به عنوان یکی از عناصر فعال در فتنه ۸۸ در روزهای ابتدایی فتنه به تهییج فتنه‌گران پرداخته و تحرکات و حضور خود را تا آخرین نفس برای زنده نگه داشتن فتنه ۸۸ ادامه داد. همچنین در روز اعتراضات جنبش سبز در ۱ اسفند ۱۳۸۹، در خیابان ولی‌عصر بازداشت و مجدداً آزاد شد.

    نام فائزه هاشمي آنقدر حواشی به همراه خود داشت که توجه کنجکاوانه مخاطبان را به خود جلب کند. در انتخابات ریاست جمهوری دهم سردمدار جبهه اصلاحات شده بود و علی‌رغم مخالفت پیشین با میرحسین موسوی، به صورت غیررسمی مسئولیت کمیته تبلیغات او را برعهده گرفت.

    فائزه پس از سال‌ها سکوت این بار با تمام توان و انرژی و تمام قد برای حمایت از موسوی به میدان آمده بود و پذیرش شکست خارج از تحملی بود که در این ۱۰ سال در غربت به سر آمده بود و می‌خواست تمام آتش خود در عالم سیاست را یکباره شعله‌ور کند.

    فائزه: ما ول نمی‌کنیم!

    فائزه از پرکارترین افراد در انتخابات ریاست جمهوری بود و در حمایت از کاندیداتوری موسوی سنگ تمام گذاشت. اتفاقاً شباهت‌هایی هم با کاندیدای مورد حمایتش داشت از این لحاظ که نیمی از دوران گوشه نشینی آخرین نخست‌وزیر، او نیز سکوت و انزوا را برگزیده بود و همانند او شکست برایش باورناپذیر بود.

    واکنش‌ها و ادعاهای بعد از انتخابات این دو چهره سیاسی بعداز یکی دو دهه خانه نشینی نزدیکی بسیاری با هم داشت تا آنجا که تحلیلگران این‌گونه رفتارها را ناشی از فراموشی قواعد بازی سیاسی ارزیابی کردند.

    ساماندهی دختران فیروزه‌ای شاید نقطه عطف فعالیت‌های تبلیغاتی فائزه برای ستاد موسوی بود که ظهور و بروز بسیاری یافت. البته این اقدام فائزه مقدمه‌ای نیز به همراه داشت؛ فائزه پیش از پیوستن به ستاد موسوی، نکاتی را درباره حجاب زنان بیان داشته بودکه در نوع خود ساختارشکنانه و قابل تأمل است.

    تحریک به ادامه آشوب‌ها با طعم توهین به مسئولان

    چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات و درگیری‌های پراکنده‌ای که در برخی خیابان‌های شمالی تهران صورت گرفت، رسانه ملی تصاویری از حضور فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران منتشر کرد که او در حال تحریک آنان به ادامه حضور در خیابان بود. البته صداوسیما تنها به همین چند ثانیه اکتفا کرد و از پخش صدای فائزه و مطالبی که او در آن تجمع غیرقانونی بیان کرد، خودداری کرد.

    جذابیت ساندویچ‌فروشی‌ برای فائزه

    اما تحرکات تحریک آمیز فائزه هاشمی به ۲۶ خرداد محدود نشد و او نشان داد که بطور جدی قصد همراهی و حتی هدایت جریان آشوب را دارد.

    در همین راستا بود که روز ۳۰ خرداد و پس از خطبه‌های نمازجمعه مقام معظم رهبری و اتمام حجت با اغتشاشگران برای پایبندی به قانون، بار دیگر فائزه با شرکت در تجمع دیگری در خیابان آزادی، به تحریک معترضان به تداوم اغتشاشات پرداخت و به همین دلیل توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد.

    اگرچه فائزه هاشمی بعد از آزادی مدعی شد که قصد ایجاد ناآرامی و تحریک آشوبگران را نداشته و به دلیل گرسنگی در آن حوالی به دنبال ساندویچ می‌گشته است! اما “حسن لاهوتی” فرزند فائزه همزمان با دستگیری وی، در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس (BBC) اعلام کرد که مادر و بستگانش به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی در روز شنبه دستگیر شده‌اند.

    فائزه هاشمي در دادگاه انقلاب اسلامي محکوم شد

    فائزه هاشمي براي چندمين بار در حال ليدري، شعار دادن و تحريك مردم دستگير شده و حکم دادگاه وي از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به ریاحی وکیل وی ابلاغ شد.

    فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

    زندان خالی براي اجراي حکم فائزه وجود ندارد

     وکیل فائزه هاشمی نیز در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود صدور حکم حبس برای فائزه هاشمی از سوی قوه‌قضاییه حکم وی اجرا نشده است؟ گفت: “برای اجرای حکم فائزه هاشمی چندین مرتبه اقدام شده ولی زندان خالی وجود ندارد. هزاران محکوم به زندان در انتظار اجرای حکم خود هستند و این در حالی است که زندان‌ها هنوز خالی نشده‌اند.”

    به گفته وی محکومان بسیاری هستند که با وجود صدور حکم به قید وثیقه آزاد شده و حتی خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

    وکیل هاشمی خاطرنشان کرد: “فائزه هاشمی ممنوع‌الخروج نیست و این مساله تنها در مورد محکومان مالی مصداق دارد.”

    دختر رفسنجانی به ۶ ماه زندان محکوم شد/بیوگرافی فائزه هاشمی رفسنجانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • کتاب خارجی معروف
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • کتب خیاطی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های داروشناسی
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک سیالات زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>