• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » نکات مهم زیبایی در آرایش کردن خانم ها/آرایش کردن حرفه ای

    نکات مهم زیبایی در آرایش کردن خانم ها/آرایش کردن حرفه ای

    اگر میخواهید زیبا و حرفه ای آرایش کنید این مطلب را از دست ندهید. آراستن صورت يكي از ظريف‌ترين كارهاست اما با كمي دقت و رعايت نكات كاربردي مي‌توان بهترين و به روز‌ترين متدهاي‌ آرايشي را تجربه كرد.

     

    فقط كافي است تصوير‌هاي ذهني كه از قبل داشته‌ايد، دور بريزيد و با اشتباه‌هايي كه مي‌كرديد، آشنا شويد. اشتباه‌هايي كه نه تنها شما را زيبا نمي‌كرد، بلكه باعث مي‌شد آرايشي پر از رنگ و درخشان داشته باشيد؛ آرايشي كه حتي باعث مي‌شد قيافه‌تان خيلي بد به نظر بيايد و همه اعتماد به‌نفس‌تان را از بين ببرد. پس اگر مي‌خواهيد آرايشگر حرفه‌اي صورت خودتان باشيد، اين نكات ريز اما كليدي آرايشگران معروف دنيا را رعايت كنيد.

     

    سراغ هر محصولی نروید

    قبل از اينكه كرم پودر بزنيد و آرايش را شروع كنيد، حواس‌تان به كرمي كه انتخاب مي‌كنيد، باشد. بسته به نوع پوست صورت بايد از كرم زير آرايش استفاده كنيد. مثلا اگر پوست‌تان چرب است، از كرم مرطوب‌كننده و اگر پوست‌تان خشك است، از كرم چرب استفاده كنيد. اگر پوست‌تان چرب است، از كرم چربي‌دار استفاده نكنيد؛ چربي در چربي تركيبي روان وبراق روي صورت شما درست مي‌كند و از همان پايه آرايش‌تان بهم مي‌ريزد. اگر پوست‌تان هم زيادي خشك است، كرم مرطوب‌كننده كار شما را راه نمي‌اندازد. صورت خشك آرايش و كرم پودر را خوب نمي‌پذيرد و انگار همه چيز روي هواست و به دل پوست نمي‌نشيند.

     

    سفيدك نزنيد

    مهم‌ترين و اولين مرحله در آرايش انتخاب كرم پودر پايه است. بزرگ‌ترين اشتباه اين است كه هر كس با هر رنگ صورت از كرم پودر سفيد استفاده كند. با اين كرم پودر رنگ صورت بيش از حد سفيد و روشن مي‌شود و تضاد عجيبي با رنگ گردن، موها و دست‌ها پيدا مي‌كند. بهترين انتخاب، كرم پودري است كه يك درجه از پوست تيره‌تر باشد؛ نه روشن‌تر و نه تيره‌تر. كرم ‌پودر روشن رنگ صورت را مي‌پراند و كرم‌پودر خيلي تيره رنگ صورت را خفه مي‌كند.

     

    جوش ها را پنهان کنید

    جوش صورت بدترين اتفاقي است كه قبل از يك ‌مهماني سرش بيرون مي‌زند و باعث عذاب مي‌شود اما آن را خيلي راحت مي‌توانيد پنهان كنيد. لطفا پوشاندن جوش صورت با سفيدكننده روشن را فراموش كنيد. كرم پودر روشن يا پنكيك سفيد باعث مي‌شود روي جوش يك تپه بسازيد و بيشتر به چشم بيايد. متخصصان آرايش معتقدند با كمي كرم پودر تيره مي‌توانيد جوش را پنهان كنيد. اندازه خود جوش كرم‌ برداريد و به مدت پنج دقيقه بگذاريد بماند. بعد آن را با دست محو كنيد و بعد روي آن را با كرم پودر موردنظر بپوشانيد.

     

    روي مژه‌ها خانه نسازيد

    ريمل مهم‌ترين وسيله آرايش چشم است. مژه را مي‌توانيد با ريمل يكدست، سياه و زيباتر كنيد. البته به شرطي كه روي چشم‌هاي‌تان خانه نسازيد. خانه‌سازي اصطلاحي است كه آرايشگرها به ريمل‌هاي لخته شده و گلوله گلوله شده روي مژه‌ها می‌گویند. براي اينكه ريمل روي مژه‌هاي‌تان گلول گلوله نشود بايد اول مژه‌ها را از پشت پلك و وقتي به پايين نگاه مي‌كنيد، ريمل بزنيد و بعد با چشم باز و از انتهاي مژه‌ها شروع كنيد. هيچ وقت روي ريمل، ريمل نزنيد. اگر مي‌خواهيد آرايش‌تان را تجديد كنيد اول چشم‌ها را تميز كنيد و بعد دوباره روي آن ريمل بزنيد. ريمل گلوله گلوله شده روي چشم به هيچ وجه زيبايي ندارد و حتي مي‌تواند چشم‌هاي شما را ريز‌تر و بسته‌تر نشان دهد.

     

    این مدل سایه را فراموش کنید

    اصلا مي‌دانيد سايه‌هاي طبقه‌اي و پله پله چند سال است كه از مد افتاده؟پس اگر مي‌خواهيد آرايش‌تان به روز و زيبا به نظر برسد، ديگر دور اين مدل سايه را خط بكشيد. آرايشگرهاي معرو ف دنيا معتقدند بهترين نوع سايه تركيبي از چند رنگ بدون تشخيص رنگ‌ها از همديگر است. شايد در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اصلا اين طور نيست. فقط كافي است چند رنگ مناسب صورت و لباس‌تان انتخاب كنيد و رنگ‌ها را به كمك برس محو كنيد؛ طوري كه هيچ خطي از رنگ‌ها مشخص نباشد و بين بقيه رنگ‌ها جدايي نيندازد. قبل از اينكه سايه بزنيد هم روي پلك را با پنكيك بپوشانيد تا پلك‌ها يكدست باشد و سايه‌ها به اصطلاح روي پلك راه نيفتد.

     

    خط‌كشي نكنيد

    خط چشم مثل ريمل باعث زيبايي چشم مي‌شود اما خط چشم‌هاي شكسته شكسته و بريده بريده و بيش از حد پهن هيچ كمكي به زيباي شما نمي‌كند. در آرايش چشم بعد از اينكه سايه زديد و قبل از ريمل زدن بايد خط چشم بكشيد. بسته به نوع چشم‌تان بايد نوع خط چشم را انتخاب كنيد. اگر چشم‌هاي‌تان درشت است، از خط چشم پهن و اگر چشم‌هاي‌تان ريز است، از خط چشم نازك استفاده كنيد. خط چشم بيشتر براي پلك بالاست اما اگر اصرار داريد زير پلك پايين هم خط بكشيد، حواس‌تان به اندازه و پررنگي آن باشد. يك خط چشم پهن و پر رنگ براي پلك پايين اصلا مناسب نيست. سعي كنيد خط پلك پايين را نازك و كمرنگ بكشيد و طوري نشود كه انگار زير چشم‌هاي‌تان خط كشيده‌ايد و خواسته‌ايد يك جاي مهم را نشان بدهيد.

     

    مژه‌هاي‌تان را نشكنيد

    درست است استفاده از فرمژه خيلي در ريمل زدن به شما كمك مي‌كند اما مژه‌هاي شكسته به بالا هيچ زيبايي ندارد. قبل از استفاده از فر مژه چند ثانيه قسمت پلاستيكي آن را با سشوار گرم كنيد و بعد از آن استفاده كنيد. اين طوري مژه‌هاي‌تان نمي‌شكند و مثل شاخه‌هاي باد خورده هر كدام به يك طرف نمي‌رود.

     

    ترك‌هاي لب را مخفی کنید

    قبل از اينكه روي لب‌هاي‌تان رژ بزنيد بايد كارهاي زيرسازي را انجام بدهيد. مثلا اگر لب‌هاي‌تان خشك و پوسته پوسته است، حتما با لوسيون يا پماد ويتامين A خشكه‌ها را برطرف كنيد و بعد روي آن رژ بزنيد. بگذاريد پماد ۱۵ دقيقه روي لب بماند تا پوست‌ها كاملا نرم شود. اگر روي لب خشك و پوسته پوسته رژ بزنيد، انگار روي زمين ترك خورده كوير سيمان كشيده‌ايد.

     

    درست رژگونه بزنید

    رژگونه مصالح ساختماني نيست كه با آن روي گونه‌هاي‌تان پله بسازيد. رژگونه قرار است آرايش شما را كامل و زيبا كند. در قدم اول در انتخاب رنگ رژگونه دقت كنيد. اگر رنگ صورت شما تيره است، از رنگ‌هاي قهوه‌اي و تيره دوري كنيد و سراغ رنگ‌هاي آجري و تن هلويي برويد. اگر هم پوست سفيدي داريد، تركيب رنگ‌هاي صورتي و هلويي بهترين انتخاب است. براي رژگونه زدن از يك برس بزرگ استفاده كنيد. برس‌هاي كوچك باعث مي‌شود روي گونه شما خط بيفتد. رژگونه را نبايد خيلي پر رنگ و نمايان بزنيد. رژگونه پررنگ و براق روي گونه‌هاي‌تان پله مي‌سازد. از همان برس رژگونه به دو طرف گونه و زير چانه و بالاي پيشاني هم بزنيد.

     

    آرایش حرفه ای٬ آرایش کردن٬ زیبایی٬ زیبایی خانم ها٬ نکات زیبایی٬ نکات مهم در ارایش کردن

     

    رژتيره نزنيد

    در انتخاب رنگ رژ خيلي دقت كنيد. رژ زدن يعني مهر پايان كار يك آرايش. پس بهتر است اين مهر تكميل‌كننده كارتان باشد نه اينكه باعث تخريب شود. رنگ رژ لب بايد با رنگ پوست‌تان تضاد ايجاد كند. اگر رنگ پوست‌تان سفيد است بايد از رنگ‌هايي كه تن صورتي پر رنگ و قرمزي دارند، استفاده كنيد. اگر رنگ صورت‌تان تيره است بايد از رژهاي هلويي و نارنجي روشن استفاده كنيد. حواس‌تان باشد رنگ قهوه‌اي براي پوست‌هاي تيره اصلا مناسب نيست.

     

    همان‌طور كه رنگ‌هاي صورتي كمرنگ و هلويي كمرنگ به هيچ‌وجه به پوست‌هاي سفيد نمي‌خورد. براي ماندگار شدن رژ روي لب هم يك ترفند ويژه انجام دهيد؛ اول لب‌تان را با يك مرطوب‌‌كننده لب ماساژ دهيد و بعد روي آن پنكيك بزنيد. رژ را روي پنكيك بزنيد. اين طوري ماندگاري رژ بيشتر مي‌شود.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی جامعه شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • خرید کتاب های زبان اصلی عمران
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • دانلود منابع مرجع انگلیسی
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • دانلود منابع مرجع طیف بینی
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>