• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » علت سفید شدن مو در جوانی / روش تاخیر انداختن

    علت سفید شدن مو در جوانی / روش تاخیر انداختن

    علت سفید شدن موها و راههای به تاخیر انداختن سفیدی مو

    علت سفید شدن مو در جوانی / روش تاخیر انداختن

    موها وقتی شروع به از دست دادن رنگدانه‌های طبیعی خود به نام ملانوسیت‌ها ی شوند رنگ طبیعی خود را از دست داده و سفید می‌شوند.

    با رعایت یک سری موارد می‌توان سرعت سفید شدن موها را کاهش داد. کمک برخی از گیاهان هم در این زمینه می تواند موثر باشد.

    چند نکته درمورد سفید شدن موها
    موها وقتی شروع به از دست دادن رنگدانه‌های طبیعی خود به نام ملانوسیت‌ها می‌کنند، سفید می‌شوند. علت اصلی سفید شدن موها بالا رفتن سن است اما عوامل مختلف دیگری مثل ژنتیک، استرس، تغذیه بد یا مشکلات سلامتی و همچنین بعضی انتخاب های ناسالم برای سبک زندگی، در آن تاثیر دارند. اما اگر واقعاً همه نکاتی که در پایین ذکر می‌کنیم را در زندگی روزمره خود به کار ببندید، می‌تواند سرعت سفید شدن موهایتان را کاهش دهید.

    موادغذایی ضد پیری
    با گذشت زمان موهای سفید لابه‌لای موها خودنمایی می‌کنند. برای اینکه با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنید باید به تغذیه اهمیت بیشتری بدهید. برای این کار ویتامین‌های زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
    ویتامین E : روغن‌های گیاهی، روغن زیتون یا روغن کنجد
    سبزیجات سرشار از بتاکاروتن : میوه‌ها و سبزیجات زرد، نارنجی و سبز تیره
    گیاهان سرشار از زینک یا همان روی : جوانه‌ی گندم، لوبیاها، توفو
    منیزیم : میوه و سبزیجات، میوه‌های خشک، مغزها و آجیل
    کلسیم : سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، آجیل‌ها، انگور فرنگی و غیره
    پتاسیم : گوجه‌فرنگی، هویج، لوبیا
    آهن : آجیل‌ها، میوه و سبزیجات خشک، گوشت، جلبک‌های دریایی
    ویتامین‌های گروه b:کمبود ویتامین‌های گروه b، مثل ویتامین b2، b6 و b12، می‌توند موجب سفید شدن زودهنگام موها شود. باید غذاهایی سرشار از این ویتامین‌ها مثل نان‌های غلات کامل، سیریال‌ها، موز، تخم‌مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید. همان چیزی را به دست می‌آورید که می‌خورید.
    با قهوه، الکل و غذاهای آماده خداحافظی کنید
    مصرف الکل و کافئین و همچنین رژیم‌غذایی که به مقدار زیاد در آن از موادغذایی ناسالم استفاده می‌شود، برای پوست و موهایتان بسیار بد است و موجب پیری زودرس می‌شود. از مصرف غذاهای فراوری‌شده خودداری کرده و مصرف آرد سفید و قندهای تصفیه‌شده را محدود کنید. این موادغذایی فقط حاوی انرژی‌ بوده و درعوض چیزی از آنها دریافت نمی‌کنید. بدن و موهای شما برای جوان ماندن نیاز به موادغذایی سالم دارند.

    ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از سفید شدن موها
    ژل گیاه آلوورا حاوی ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی متعددی است برای همین هم مانند یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می‌شود. باید بدانید که این ژل نمی‌گذارد که به این زودی‌ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها جلوگیری می کندبرای بهره‌مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می‌شود که یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را در مقدار آب حل کرده و به مدت یک ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل شود. سپس به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار را تکرار کنید. از ژل‌هایی استفاده کنید که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشد.

    استرس دارید؟
    یکی از دلایل سفید شدن موها می‌تواند استرس و اضطراب باشد. فشارهای طولانی‌مدت عصبی، نگرانی، اضطراب و سایر حالات روانی مشابه می‌تواند موجب سفید شدن ناگهانی موها شود. با تمرینات تمدد اعصاب و تکنیک‌هایی مثل یوگا، تنفس عمیق، مدیتیشن و امثال آن، استرس خود را کاهش دهید. خواب کافی هم راه خوبی برای کاهش استرس است و هم بدن، پوست و موهایتان را سالم نگه می‌دارد.

     

    آب رمز کار است
    اگر به اندازه کافی به بدنتان آبرسانی نشود، موادمغذی برای رسیدن به فولیکول‌های موهایتان به زحمت می‌افتند. کمبود آب و موادمغذی موجب سفید شدن زودتر موهایتان خواهند شد.

    ورزش روزانه هم کمک می‌کند
    داشتن گردش خون و جریان خون خوب برای جلوگیری از سفید شدن زودهنگام موها لازم است و باعث می‌شود مواد مغذی لازم راحت‌تر به موها و کف سرتان برسد. در واقع، مصرف موادغذایی خوب، ویتامین‌ها و موادمعدنی اگر قرار باشد به فولیکول‌های موهایتان نرسد، به هیچ دردی نمی‌خورد. برای اطمینان از داشتن گردش خون خوب، باید سرتان را به طور منظم با روغن‌های مناسب ماساژ دهید و همچنین به طور منظم و روزانه ورزش کنید تا گردش خونتان را بالا ببرید.

    سیگار
    هر چه بیشتر سیگار بکشید، موهایتان سفیدتر می‌شود. سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخاب های ناسالم برای سبک زندگی است. سیگار روند پیری را برای کل بدن ازجمله موهایتان تندتر می‌کند. بنابراین اولین کاری که برای کند کردن سفید شدن موهایتان انجام می‌دهید، می تواند ترک سیگار باشد.

    مصرف بیشتر مرغ هم سفید شدن موها را کندتر می‌کند؟
    برای تولید ملانین، رنگدانه‌های موهایتان، به پروتئین نیاز است. برای جلوگیری از سفید شدن موها، باید به مقدار کافی موادغذایی سرشار از پروتئین مثل بوقلمون، مرغ، غلات و سویا مصرف کنید.
    ویتامین‌های گروه B را مصرف کنید. کمبود ویتامین‌های گروه B، مثل ویتامین B2، B6 و B12، می‌توند موجب سفید شدن زودهنگام موها شود. باید غذاهایی سرشار از این ویتامین‌ها مثل نان‌های غلات کامل، موز، تخم‌مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید.

    کمبود مس به طور قابل‌ توجهی در سفید شدن زودرس موها اثر دارد
    یکی از بهترین راه‌‌ها برای جلوگیری از این مسئله خوردن موادغذایی سرشار از مس مثل شلغم، اسفناج، جگر گاو، دانه آفتابگردان، بادام‌هندی، عدس، بادام، زرده تخم‌مرغ و قارچ می‌باشد.

    درمان‌های خانگی برای موها چطور؟
    درمان‌های خانگی خوبی برای کندتر کردن روند سفید شدن موها وجود دارد. اگر واقعاً دوست دارید از آنها استفاده کنید، باید یادتان باشد که این درمان‌ها باید به طور منظم انجام شوند.
    در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
    ۱ – آملا (Amla)
    یک نوع انگور فرنگی هندی است و یکی از بهترین درمان‌ها برای جلوگیری از سفید شدن موهاست. فقط کافی است که خمیر آملا را به صورت منظم به پوست سرتان بمالید.
    ۲ – فوتی (Fo-ti)
    یک نوع گیاه چینی است که به آن عصاره جوانی و طول‌عمر هم می‌گویند و قرن‌هاست که برای جلوگیری ازسفید شدن موها و پیری زودرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    ۳ – پوست سرتان را با روغن نارگیل و لیمو ماساژ دهید.
    این هم یک راه عالی برای جلوگیری از سفید شدن موهاست. اگر دستورات بالا را واقعاً رعایت کنید، سفید شدن موهایتان را کندتر کرده و می‌توانید رنگ طبیعی موهایتان را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب عشق، وابسته به عشق شهوانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی نوسازی و طراحی داخلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>