• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ترجیح می‌دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان‌ه

    ترجیح می‌دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان‌ه

    وزیر کشور گفت: تا زمانی که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید نکند،‌ وزارت کشور آمار تفکیکی استان‌ها را اعلام نمی‌کند.

    ترجیح می‌دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان‌ه

    وزیر کشور: ترجیح می دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان ها و صندوق ها را اعلام نکنم

    عبارات مهم : انتخابات شوراهای اسلامی – انتخابات ریاست جمهوری

    وزیر کشور گفت: تا زمانی که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید نکند، وزارت کشور آمار تفکیکی استان ها را اعلام نمی کند.

    به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت وگوی خاص خبری در پاسخ به سوالی در مورد اعلام آمار تفکیکی آرای استان ها اظهار کرد: روند شمارش آرا این گونه است که رای های شمرده شده است در شعبه ها به شورای نگهبان و وزرات کشور فرستاده می شود. همزمان رای تمام شعبه های بخش ها به بخشداری می رود و صورتجلسه ها تجمیع و امضا می شود، سپس به فرمانداری ارسال شده است و آن جا تجمیع می شود.

    ترجیح می‌دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان‌ه

    وی افزود: سپس آرا به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آید و ما این آمار را شعبه به شعبه جمع کرده و در نهایت هیات مرکزی اجرایی این آمار را باید تایید کند. اعضای این هیات باید به شکایات و اعتراضات پیگیری کنند و سپس صورتجلسه نهایی را تایید کنند. به صورت همزمان این جمع بندی ها در شورای نگهبان هم انجام می شود و سپس صورتجلسه های نهایی با شورای نگهبان تطبیق داده می شود.

    وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: ما در این فرآیند هیچگاه صحت و دقت را فدای سرعت نمی کنیم. ترجیح من این است تا صحت انتخابات به وسیله شورای نگهبان تایید نشود، آماری اعلام نشود. البته الان آمار به وسیله استان ها اعلام شده است ولی هر وقت شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کند، ما آمار را در سایت وزارت کشور قرار می دهیم.

    وزیر کشور گفت: تا زمانی که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید نکند،‌ وزارت کشور آمار تفکیکی استان‌ها را اعلام نمی‌کند.

    رحمانی فضلی در مورد بیشترین میزان همکاری در استان ها گفت: یزد با ۹۳.۴ درصد و مازندران با ۹۱ درصد بیشترین همکاری را در میان استان ها داشته و خراسان جنوبی و قم هم کمترین همکاری را داشته اند.

    رحمانی فضلی ادامه داد: حدود یک میلیون و صد هزار آرای باطله داشتیم که در حجم بیش از ۴۲ میلیون رای این آرای باطله طبیعی هست. در اصفهان مطرح شده است بود که حدود ۱۷۰ هزار رای یک نفر باطل شده است هست؛ در حالی که این گونه نبود و مردم به فردی رای داده بودند که او الان نامزد نبود. بنابراین رایی که به او داده شده است بود، باطله بود و این گونه نبود که آرای یکی از نامزدها ابطال شود.

    وزیر کشور در مورد ساعات نهایی رای گیری و مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمد، گفت: برآورد و تخمین ما در کل کشور این است که حدود یک میلیون نفر نتوانستند رای بدهند. ما از این بابت از مردم پوزش خواستیم چون از ساعت دوازده شب به بعد نمی توانستیم از مردم رای بگیریم. قانون می گوید روز جمعه رای گیری شود یعنی تا ساعت دوازده شب. ما ۵۳ هزار شعبه خود در سال ۹۲ را امسال به ۶۴ هزار شعبه رساندیم لیکن تخمین زده بودیم همکاری زیاد شود. افراد داخل حوزه ها را زیاد کردن داده بودیم. در پایتخت کشور عزیزمان ایران هر ۴۸ ثانیه و در کشور هر یک دقیقه یک رای می گرفتیم.

    ترجیح می‌دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان‌ه

    وی در ادامه با اشاره به این که تراکم جمعیت در بعضی مناطق زیاد شده است بود، خاطرنشان کرد: توزیع شعب به وسیله فرمانداران بر اساس میزان همکاری در دوره های قبل انجام شد. بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۰ بیشترین رای را در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشتیم یعنی مشکلی بابت اخذ رای از مردم نداشتیم ولی توزیع جمعیت در بعضی شعب نرمال نبود و در قسمت شمال شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تراکم جمعیت زیاد شد. ما به مردم هم اعلام کردیم در سایر شعبه ها رای بدهند. البته صندوق سیار به مناطق پرتراکم فرستادیم با شورای نگهبان هم توافق کردیم جهت این که سریع تر رای گیری انجام شود، مجریان فقط کد هر فرد را روی تعرفه بنویسند و دیگر مشخصاتش را ننویسند. در لحظات آخر تصمیم گرفتیم احراز هویت هم آفلاین انجام شود تا سرعت کار بالا رود ولی با شورای نگهبان به توافق نرسیدیم که بعد از ساعت دوازده از افراد داخل شعب رای بگیریم. ما جهت این که رای بیشتری از مردم بگیریم با هماهنگی از شورای نگهبان نیروهای بیشتری به شعب فرستادیم و از ۲۰۰ هزار نیروی کمکی بهره گرفتیم.

    وزیر کشور همچنین با بیان این که این ها علت توجیه نیست که از مردم پوزش نطلبیم، اظهار کرد: هر چند اگر از صبح جمعیت پای صندوق می آمد، مشکلی نداشتیم جهت این که این مسائل به وجود نیاید باید دفعات بعد انتخابات الکترونیکی برگزار کنیم تا با معطلی مردم مواجه نشویم. در انتخابات الکترونیکی میزان معطلی افراد زیر سی ثانیه است.

    وزیر کشور گفت: تا زمانی که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید نکند،‌ وزارت کشور آمار تفکیکی استان‌ها را اعلام نمی‌کند.

    وی در مورد کند بودن فرآیند احراز هویت گفت: من این را قبول ندارم. تشخیص هویت بین ۵ تا ۸ ثانیه طول می کشید ولی تراکم جمعیت زیاد شده است بود. ما آینده نگری همکاری بالای هفتاد درصد کرده بودیم ولی علم غیب نداشتیم در کدام محلات مردم زیاد پای صندوق ها می آیند.

    وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که مدیر جمهوری در نشست خبری خود اظهار کرد، اگر می گذاشتند دو، سه میلیون دیگر هم رای می دادند که خطاب مدیر جمهور با چه کسی بود، گفت: حتما با ما بوده هست. مدیر جمهور فرد قانونمداری هست. تشخیص ما و شورای نگهبان این بود که بعد از ساعت دوازده روز جمعه می شود. روز بعد البته استدلال حقوقی ها این بود که این استمرار اوضاع قبلی است ولی حقوقی ها مرجع تصمیم گیری نبودند. ما این کار را جهت صیانت از قانون انجام دادیم. مدیر جمهور هم که مساله حقوق شهروندی را مطرح کردند، حتما با ما همراه می شوند. اگر ما انتخابات را ادامه می دادیم نسبت رای آقای مدیر جمهور و آقای رئیسی که ۵۸ به ۳۸ درصد بود ادامه می یافت و رای ها توزیع می شد.

    ترجیح می‌دهم پیش از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، آمار تفکیکی استان‌ه

    رحمانی فضلی در مورد کمبود تعرفه ها در بعضی شعب خاطرنشان کرد: ما به تعداد افراد واجد شرایط تعرفه چاپ کردیم و به هیچ وجه کمبود تعرفه نداشتیم ولی مسئله این بود که در بعضی شعبه ها مردم زیاد مراجعه کردند. توزیع جمعیت در شعبه ها هم در روز انتخابات قابل آینده نگری نیست. بیشترین معطلی در یک شعبه جهت تعرفه ها یک ساعت و نیم بود و ما هیچگونه کسری تعرفه نداشتیم.

    وی ادامه داد: ما ۱۴ کد امنیتی روی تعرفه ها قرار دادیم و چاپ، نگهداری، حمل و توزیع تعرفه ها نیز دارای پروتکل مخصوص خود بود و حتی یک تعرفه جعلی در کشور نداشتیم. فرمانداری ها بر اساس میزان همکاری قبلی تعرفه ها را توزیع می کنند ولی در بعضی شعبه ها مردم زیاد مراجعه کردند.

    وزیر کشور در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و دِه اظهار کرد: تجمیع آرا در این انتخابات به وسیله فرمانداری ها انجام می شود نه وزارت کشور. در واقع فرمانداری ها محور هستند. در پایتخت کشور عزیزمان ایران به نحوه شمارش اعتراضی بود که رییس مجلس تصمیم گرفت ارای ۵۰ نفر اول بازشماری شود. ۵۰۰ هزار رای هم شمارش شده است ولی تفاوت معناداری ایجاد نشده است.

    وی در مورد شکایات و اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات گفت: راه های قانونی جهت اعتراض به نتیجه انتخابات در نظر گرفته شده است هست. بعد از اعلام نتیجه های سه روز وقت است که اعتراض به شورای نگهبان اعلام شود. بنابراین طرح تخلف یا تولید اخبار جعلی شیرینی انتخابات را تلخ می کند. همه این شکایات به وزارت کشور هم ارسال شده است هست. به عنوان نمونه گزارش شد که در صد شهر تعرفه کم فرستاده شده است است که ما گزارش میزان تعرفه های ارسالی را اعلام کردیم که چه تعداد تعرفه فرستادیم.

    وزیر کشور در مورد انتشار بعضی فیلم ها در مورد تخلف گفت: این فیلم ها جعلی بود. به عنوان نمونه در یک جا مطرح شده است بود در یک ساختمان تعدادی هکر در حال دستکاری ضریب انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ در حالی که انتخابات ریاست جمهوری دستی هست، بنابراین هک کردن آن معنایی ندارد. با این حال تیم وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و نیروی انتظامی به محل فرستاده شدند و دیدند که در ساختمان هیچکس نیست.

    وی در مورد امکان خرید و فروش رای نیز تصریح کرد: رد و بدل شدن پول جرم است ولی مواردی از این قبیل به ما نرسیده لیکن مرجع پیگیری شورای نگهبان هست. شورای نگهبان این موارد را پیگیری می کند ولی مساله ناهار و شام هر لحظه مطرح بوده است و در قانون نیامده که دادن ناهار و شام ممنوع هست. از این قبیل مسائل در این انتخابات به این بزرگی هر لحظه مطرح می شود.

    رحمانی فضلی در مورد تامین امنیت انتخابات با اشاره به این که هیچ مورد امنیتی نداشتیم، گفت: در یک ماه گذشته ۱۷۰۰ مورد تجمع با حضور چند ده هزار نفر داشتیم ولی هیچ مورد امنیتی پیش نیامد. تمام مراحل انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان انجام شد و ما یک انتخابات پاکیزه، سالم، امن و با شکوه داشتیم.

    وی همچنین با اشاره به این که از هفت ماه گذشته کمیته امنیت انتخابات کشور جلسات خود را تشکیل داده هست، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بیشترین نقش را در حوزه امنیت و انتظامات کشور داشت. چهار شب آخر مانده به انتخابات مردم در خیابان ها بودند که این جهت ما دلواپس کننده بود، لیکن دشمن قصد توطئه علیه ما را دارد ولی هیچ مشکلی پیش نیامد. مراسم خوش حالی پیروزی با تامین امنیت به وسیله نیروی انتظامی انجام شد. سپاه، وزارت اطلاعات قوه قضاییه و ارتش به ما کمک کردند و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تامین امنیت انتخابات نقش ایفا کردند.

    وزیر کشور همچنین برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را یکی از نقاط تمایز این انتخابات دانست و گفت: در ۱۴۱ شهرستان انتخابات شوراها به صورت تمام الکترونیک برگزار شد که در بعضی از این شهرستان ها ظرف ۴۵ دقیقه آمار اعلام شد ولی میانگین وقت اعلام نتیجه های یک ساعت تا یک ساعت و بیست دقیقه بود که هیچ مشکلی در این زمینه پیش نیامد و ما توفیق بزرگی در این زمینه به دست آوردیم. امیدواریم با هماهنگی شورای نگهبان این الگو را به سایر شهرستان ها نیز سرایت دهیم.

    وی در ادامه بیان کرد: در این انتخابات ۹۶ درصد مردم را احراز هویت کردیم و تطبیق نهایی آرای بین شورای نگهبان و وزارت کشور در ۶۴ هزار شعبه به آسانی انجام شد. بزرگ ترین توفیق ما هم همکاری بیش از ۷۳ درصدی مردم با همه هجمه هایی که به وسیله رسانه های دشمن انجام می شد، بود.

    رحمانی فضلی در آخر در پاسخ به این پرسش که آیا شما در دولت دوازدهم حضور خواهید داشت، گفت: انشاءالله هر چه خیر و مصلحت هست، همان شود. ما سرباز نظام و خدمتگزار مردم هستیم و هر جا نظام تصمیم بگیرد، از خدمت کردن دریغ نمی کنیم.

    واژه های کلیدی: انتخابات شوراهای اسلامی | انتخابات ریاست جمهوری | انتخابات شوراها | نتیجه انتخابات | وزارت اطلاعات | وزارت کشور | انتخابات | نگهبان | جمعیت | همکاری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های ریاضیات و آمار
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • منابع اورجینال ادبیات
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>