• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است

    سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است

    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین همایش سراسری خانه‌های مطبوعات، آموزش حرفه‌ای ‏خبرنگاران را زیربنایی‌ترین مسئله در استان‌ها عنوان کرد.

    سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است

    به گزارش گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین همایش سراسری منزل های مطبوعات و رسانه های استانی کشور، صبح و بعد از ظهر پنجشنبه ۲۵ مرداد با ‏حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل رسانه های داخلی و دفتر مطالعات و ‏برنامه ریزی رسانه ها، مدیر منزل مطبوعات کشور و شماری از اعضای منزل های مطبوعات سراسر کشور در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار ‏و مقرر شد انتخابات مجمع عمومی و بازرسان منزل های مطبوعات، چهارم و ششم شهریورماه به صورت سراسری برگزار ‏شود.‏

    محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این همایش، با اشاره به سفرهای اخیر استانی خود، با نگاهی آسیب شناسانه به عنوان منزل های مطبوعات به ‏ویژه در استان ها پرداخت و محوریت مطالبات صنفی، ضعف آموزش و عدم جامعیت و مرجعیت کافی را ازجمله نقاط ضعف ‏خانه های مطبوعات در استان ها عنوان کرد.‏

    معاون مطبوعاتی، آموزش حرفه‌ای خبرنگاران را زیربنایی‌ترین مسئله موجود استان‌ها دانست و تصریح کرد: بسیاری از ‏پرونده‌ها و دعاوی رسانه‌ای نیز به نبود آموزش کافی در حوزه رسانه باز می‌شود.

    سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است

    سلطانی‌فر با اشاره به اینکه خانه‌های مطبوعات باید نماینده همه اهالی مطبوعات و افراد و گروه‌های عضو و غیر عضو خود ‏باشند بر واسپاری بسیاری از امور به این نهاد فراگیر مطبوعاتی تاکید و اظهار کرد: سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است و تجربه نشان داده است مادامی که دولت، در هر زمینه ای واکنش‌ تصدی گرایانه داشته باشد آن حوزه با ‏مشکلات بیشتری روبرو می شود.‏

    معاون مطبوعاتی به شناسایی ۲۰ تشکل غیر دولتی رسانه ای اشاره کرد و ضمن تاکید بر کوچک سازی دولت، از اهیمیت برون ‏سپاری بسیاری از طرح ها و برنامه های این معاونت نظیر برگزاری دوره های آموزشی، نمایشگاه ها و جشنواره های رسانه ای ‏سخن گفت.

    مصطفی کواکبیان، مدیر منزل های مطبوعات و رسانه های کشور نیز در سخنان خود به بیان ویژگی‌های ۵ گانه و ممتاز این ‏نهاد مطبوعاتی پرداخت و گفت: منزل مطبوعات، دموکراتیک ترین و جامع ترین تشکل مطبوعاتی و یک نهاد مستقل، سراسری و ‏صنفی است که فاقد هرگونه سوگیری سیاسی است.‏

    کواکبیان همچنین از افزوده شدن کمیته خاص خبرنگاران به مجموع کمیته های منزل مطبوعات کشور خبر داد و گفت: هم اکنون ‏کمیته های فرهنگی-رفاهی، آموزش، پژوهش، حقوقی، امور استان ها، اطلاع رسانی و خبرنگاران، کمیته های ۷گانه منزل ‏مطبوعات سراسر کشور را تشکیل می دهند.‏

    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین همایش سراسری خانه‌های مطبوعات، آموزش حرفه‌ای ‏خبرنگاران را زیربنایی‌ترین مسئله در استان‌ها عنوان کرد.

    محمدرضا دربندی مدیرکل رسانه های داخلی نیز در سخنانی ضمن تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره کل، پاسخگوی پرسش‌های اعضای منزل های مطبوعات سراسر کشور بود.

    دربندی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در مورد برنامه های معاونت مطبوعاتی جهت تامین کاغذ مطبوعات گفت: معاونت ‏مطبوعاتی هیچ وظیفه ای جهت تامین کاغذ مطبوعات ندارد و با وجودیکه پرداخت یارانه خرید کاغذ، تنها وظیفه ما در این زمینه ‏است از دو ماه پیش کمیته ای با عنوان کمیته ساماندهی کاغذ در این معاونت تشکیل داده شد و ضمن مذاکره با واردکنندگان کاغذ ‏مطبوعاتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصمیم بر این شد همه پروفورم های مربوط به واردات کاغذ از حیث قیمت و ‏مقدار در این کمیته بررسی و بعد از تایید، مجوز مورد نیاز جهت ورود کاغذ به بازار داده شود.‏

    وی از ایجاد تغییرات در شیوه نامه پرداخت یارانه ها خبر داد و افزود: شیوه نامه جدید، اوایل هفته آینده در سامانه اطلاع رسانی ‏منتشر و با دریافت نظرات و ایده های اصحاب رسانه، نهایتا بعد از دوهفته، جمع بندی و تغییرات مورد نیاز اعمال می شود.‏

    مدیرکل رسانه‌های داخلی با اشاره به پرداخت دو نوبت یارانه از ابتدای امسال به رسانه ها گفت: از ابتدای امسال به علت مسائل ‏اقتصادی رسانه ها مجموعا بالغ بر ۲۱میلیارد تومان یارانه به ۱۸۰۰ رسانه پرداخت شد.‏

    دربندی درخصوص بیمه خبرنگاران با تاکید بر اینکه مطابق قانون، مدیران رسانه ها موظف به بیمه نیروهای خود هستند گفت: ‏طی تفاهم نامه ای با صندوق اعتباری (هنر) ۳ هزار سهمیه بیمه پایه به خبرنگاران تخصیص داده شد و همچنین ۳ هزار سهمیه ‏برای بیمه تکمیلی درنظر گرفته شد که هم اکنون ظرفیت عضویت تکمیل شده است است و حداکثر تا هفته آینده صندوق هنر جهت مراجعه ‏متقاضیان فراخوان می‌دهد و مابقی متقاضان در مراحل بعدی این طرح می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.‏

    حمید ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز ضمن تشریح فعالیت‌های گسترده این دفتر در حوزه های ‏آموزشی و پژوهشی گفت: در زمینه آموزش روزنامه نگاری ۲ سرفصل کلی تعریف کرده‌ایم؛ یکی از آن ها کارگاه های ‏تخصصی یک یا دو روزه است که تعداد این کارگاه ها هم اکنون به ۱۰ دوره زیاد کردن داده شده است است و زیاد آن ها در حوزه‌های ‏نوین روزنامه‌نگاری برپا می‌شوند.‏

    سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است

    ضیایی‌پرور افزود: بخش دوم، دوره‌های ترمیکی است که در پایتخت کشور عزیزمان ایران به صورت کلاس‌های آموزشی در یک ترم کامل و در ‏شهرستان ها به صورت اعزام استاد طی ۷۲ ساعت آموزش در مدت ۵ هفته برگزار می شود؛ در سال ۹۶ مجموعا ۱۷ دوره ‏آموزشی شامل ۸ کارگاه استانی و ۹ دوره پنج هفته‌ای ترمی به ترتیب در استان های کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان ‏جنوبی، خراسان رضوی، کردستان، قم، مازندران، گلستان و فارس برگزار شده است هست. ‏

    وی در همین‌باره اظهار کرد: در سال ۹۷ سه دوره آموزشی در استانهای خراسان شمالی، یزد و خراسان جنوبی برگزار شده است ‏است و مجموعا ۸ جشنواره را هم از سوی استادان و کارشناسان این دفتر مورد داوری قرار گرفته است.‏

    مدیرکل دفتر مطالعات با اشاره به اینکه دوره های آموزشی این دفتر از ۳ دوره «روزنامه نگاری مقدماتی و پیشرفته»، «گرافیک ‏رسانه ای» و «عکاسی» به ۶ دوره زیاد شده است است گفت: دوره های آموزشی«مدیریت رسانه»، «بازاریابی و تبلیغات» و ‏‏«روزنامه نگاری چندرسانه ای» دوره های جدیدی است که از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها اجرا می شوند.‏

    وی در ادامه افزود: دوره روزنامه نگاری چندرسانه ای دارای سرفصل های کاملا به روز و جدیدی است که از آن جمله می توان ‏به اینفوگرافیک، موشن گرافیک، رسانه های اجتماعی، تلفن همراه ژورنالیسم و پادکست اشاره کرد؛ ضمن اینکه آموزش همه نرم ‏افزارهای مربوط به ویرایش فیلم، صدا و تصویر نیز در سرفصل های این دوره گنجانده شده است است.

    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین همایش سراسری خانه‌های مطبوعات، آموزش حرفه‌ای ‏خبرنگاران را زیربنایی‌ترین مسئله در استان‌ها عنوان کرد.

    موضوعاتی چون، رتبه بندی رسانه‌ها، بیمه خبرنگاران، معافیت‌های مالیاتی، مسائل فنی مربوط به سامانه جامع رسانه ها، ‏ضوابط مربوط به تعرفه های تبلیغاتی، نظارت بر انتشار خاص نامه های استانی روزنامه های سراسری، آموزش حرفه ای ‏خبرنگاران، سازوکارهای مربوط به عضوگیری منزل های مطبوعات و ترکیب داوران جشنواره های استانی از استادان بومی و ‏کشوری ازجمله نکات مطرح شده است از سوی اعضای منزل های مطبوعات استان ها در این همایش بود.‏

    شایان ذکر است در حاشیه این همایش، ‏‏«حبیبه نیک سیرتی» و «محمود هجرت»، دو تن از اشخاص باسابقه مطبوعاتی به گزینش انجمن پیشکسوتان مطبوعات به پاس سال ها تلاش مستمر در حوزه مطبوعات و رسانه ها مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.‏

    انتهای پیام/

    سیاست ما به عنوان نهاد دولت، عدم مداخله ‏در امور رسانه ها است

    واژه های کلیدی: روزنامه نگار | پرداخت یارانه | برنامه ریزی | برنامه ریزی | مطبوعات | روزنامه | رسانه ها | رسانه ای | برنامه | استانی | آموزشی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • کتاب های پزشکی ورزشی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بدنسازی
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>