• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » جزییات+ ترامپ دیگر جهت جنگ علیه کشور عزیزمان ایران نیاز به مجوز ندارد

    جزییات+ ترامپ دیگر جهت جنگ علیه کشور عزیزمان ایران نیاز به مجوز ندارد

    رئیس جمهوری آمریکا لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ این کشور را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد

    جزییات+ ترامپ دیگر جهت جنگ علیه کشور عزیزمان ایران نیاز به مجوز ندارد

    رئیس جمهوری آمریکا لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ این کشور را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد

    ترامپ لایحه بودجه دفاعی آمریکا را امضا کرد/ شرح حال مربوط به ایران

    «دونالد ترامپ»، مدیر جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه متن نهایی لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی»(NDAA) که سیاست ها و بودجه دفاعی این کشور جهت سال مالی ۲۰۱۹ در آن مشخص شده است هست، به امضا رساند و آن را به قانون تبدیل کرد.

    عبارات مهم : مجلس نمایندگان – نیروهای مسلح
    بودجه در نظر گرفته شده است جهت این قانون ۷۱۶ میلیارد دلار است.

    از آنجا که این لایحه مورد نیاز التصویب هست، نمایندگان کنگره آمریکا معمولاً تلاش می کنند طرح های قانونی خود را به عنوان متمم به این لایحه اضافه کرده و آن را به قانون تبدیل کنند.

    در متن لایحه بودجه دفاعی آمریکا بیش از ۱۰۰ ارجاع به کشور عزیزمان ایران وجود دارد.

    در ادامه بخشهایی از این قانون که براساس ادعاهای آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران تنظیم شده است آمده است.

    براساس بررسیهای صورت گرفته، در نسخه مجلس نمایندگان بندی وجود داشت که طبق آن مدیر جمهور می باست ظرف ۱۸۰ روز از وقت اجرایی شدن این قانون، گزارشی درباره حمایت حکومت کشور عزیزمان ایران از نیروهای نیابتی منطقه ای این کشور در سوریه و لبنان ارائه کند و ترساندن ادعایی کشور عزیزمان ایران علیه رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان آمریکا در منطقه و همچنین منافع این کشور را ارزیابی کند. این بند در نسخه سنا وجود نداشت. در نشست کمیته یکسان نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان موسوم به «کمیته کنفرانس»، مجلس نمایندگان از این بند عقب نشینی کرد بنابراین از نسخه نهایی حذف شد.

    با این حال در نسخه نهایی، کمیته کنفرانس متذکر شده است که گزارش هر سال وزارت دفاع آمریکا به کنگره راجع به قدرت نظامی کشور عزیزمان ایران پیش از این نیاز به اطلاعاتی راجع به حمایت کشور عزیزمان ایران از گروههایی که به وسیله آمریکا به عنوان شرکت تروریستی خارجی تعیین شده است بودند و گروههای شبه نظامی منطقه ای از جمله نیروهایی که به دنبال انجام عملیات با حمایت کشور عزیزمان ایران بودند داشت.

    اعضای کمیته کنفرانس به وزیر دفاع توصیه کردند که در گزارش آینده، اطلاعات جزئی در زمینه تهدیدهای منطقه ای ناشی از ارسال سلاح و تجهیزات از کشور عزیزمان ایران به حزب الله، تاثیر ایرانیها و افرادی که تحت کنترل کشور عزیزمان ایران هستند از جمله نیروهای حزب الله، شبه نظامیان شیعه و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در داخل سوریه اقدام میکنند نیز باید ارائه شود.

    مجلس نمایندگان همچنین بندی در قانون بودجه دفاعی آمریکا گنجانده بود که براساس آن مدیر جمهوربرای استفاده از نیروی نظامی علیه کشور عزیزمان ایران نیاز به مجوز داشت در نسخه نهایی این بند حذف شده است است.

    خرداد ماه امسال رسانه ها به طور گسترده گزارش دادند قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا اضافه شدن متممی را به نسخه پیش نویس لایحه بودجه دفاعی در این مجلس تصویب کردند که هر گونه اعلام جنگ احتمالی علیه کشور عزیزمان ایران را به صدور مجوز از سوی کنگره منوط می کرد.

    با وجود این، این بند در نسخه مجلس سنا از لایحه بودجه دفاعی گنجانده نشده بود. در آمریکا، در صورتی که مغایرتی بین مصوبه دو شاخه قانونگذاری کنگره وجود داشته باشد، هر دو مصوبه جهت یکسان سازی به کمیته ای موسوم به کمیته کنفرانس ارجاع می شود. در این کمیته نمایندگان هر دو مجلس آمریکا جهت رسیدن به یک متن واحد تلاش می کنند.

    بررسی خبرنگار بین الملل فارس از گزارش کمیته کنفرانس نشان می دهد مصوبه ای از مجلس نمایندگان که اختیار اعلام جنگ به وسیله مدیر جمهور علیه کشور عزیزمان ایران بدون مجوز کنگره را سلب می کرد از متن نهایی لایحه بودجه دفاعی آمریکا حذف شده است است.

    در گزارش کمیته کنفرانس آمده است: برداشت کنگره راجع به ممنوعیت استفاده از نیروهای مسلح علیه ایران. لایحه کنگره حاوی بندی (۱۲۳۰) بود که برداشت کنگره را مبنی بر مجاز نبودن استفاده از نیروهای مسلح علیه کشور عزیزمان ایران به موجب این قانون یا هر قانون دیگر، منعکس می کرد. متمم سنا فاقد بند مشابه بود. مجلس نمایندگان با لغو این بند موافقت کرد. اعضای کمیته کنفرانس خاطرنشان می کنند هیچ بندی در این قانون را نمی توان به نحوی تفسیر کرد که اجازه استفاده از نیروهای مسلح ایالات متحده علیه کشور عزیزمان ایران را بدهد. در وقت امضای این گزارش، حسب اطلاع اعضای کمیته هیچ مجوز دیگری وجود ندارد که استفاده از نیروی نظامی علیه کشور عزیزمان ایران را مجاز کند.

    همچنین در نسخه مجلس نمایندگان بندی وجود داشت که مدیر جمهور را ملزم به اعمال تحریم علیه عصائب الحق، جنبش النجباء و افراد خارجی که با این دو سازمان(به عنوان شبه نظامیان مورد حمایت ایران) در ارتباط بودند می کرد. در نسخه سنا این بند وجود نداشت بنابراین مجلس نمایندگان از آن عقب نشینی کرد و این بند حذف شد.

    در بخش هفتم این قانون مسائل مربوط به کشور عزیزمان ایران و در ذیل بخش C مباحث مرتبط با سوریه، عراق و کشور عزیزمان ایران ذکر شده است هست. بند توسعه و اصلاح اختیارات در زمینه فراهم کردن کمک به مخالفان سوریه، بند مربوط به مسئولیتهای جرائم جنگی حکومت سوریه، بند مربوط به توسعه اختیارات جهت مقابله با داعش در عراق و سوریه، بند محدویت همکاری با حکومت عراق و بند مربوط به اصلاح گزارش هر سال قدرت نظامی کشور عزیزمان ایران در این بخش ذکر شده است است.

    در بخش مربوط به استراتژی آمریکا در برابر فعالیتهای بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران آمده است وزیردفاع باید با موافقت و همکاری وزیر خارجه با شرکای خارجی یک استراتژی جهت مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران تدوین کند و کشورهای خاصی که کشور عزیزمان ایران یا نیروهای مورد حمایت کشور عزیزمان ایران در آن اقدام می کنند باید شناسایی شوند.

    همچنین یک چارچوب همکاری که این موارد را به نحو مقتضی شامل شود ایجاد شود. روی ظرفیتهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، تکنولوژی و سیستمهای دفاعی و موشکی باید سرمایه گذاری شود. اطلاعات و داده های مورد نیاز باید میان آمریکا و کشورهای خارجی به اشتراک گذاشته شود. روی ظرفیتهای دفاع سایبری و امنیت سایبری باید سرمایه گذاری شود. فعالیتهای بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران و پیامهای آن در کشورهایی که مورد شناسایی قرار می گیرند باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

    در ادامه این بخش همچنین آمده هست؛ ظرف مدت ۱۸۰ روز از وقت اجرای قانون بودجه و بعد از آن تا ۳۱ سامبر ۲۰۲۱ به صورت سالانه، وزیر دفاع با مشورت وزیر خارجه باید به کمیته های دفاعی کنگره، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی سنا گزارشی راجع به کارهای اتخاذ شده است جهت تقویت همکاری و تشویق همکاری نظامی بین آمریکا و شرکای خارجی با هدف مقابله بافعالیتهای بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران ونیروهای مورد حمایت این کشور ارائه کند.

    در بخش مربوط به دفاع سایبری این قانون نیز همانند قبل، به روسیه، چین، کشور عزیزمان ایران و کره شمالی به عنوان کشورهایی که به طور سیستماتیک علیه آمریکا حملات سایبری میکنند و در این زمینه فعال هستند اشاره شده است و علیه این کشورها ادعاهایی مطرح شده است است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorghcom/news
    منبع: farsnews.com

    جزییات+ ترامپ دیگر جهت جنگ علیه کشور عزیزمان ایران نیاز به مجوز ندارد

    واژه های کلیدی: مجلس نمایندگان | نیروهای مسلح | لایحه بودجه | قانونی | ایرانی | آمریکا | قانون | سوریه | خارجی | ایران | همکاری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • خرید کتاب زبان اصلی باغبانی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>