اطلاعیه سایت
خبرنگار و خبرنگاری موضوعی است که در سینمای ما برعکس سینمای جهان، کمتر به آن توجه شده است است.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ سینما به عنوان صنعتی جالب و مخاطب پسند در کل دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است و میتواند در جهت دهیهای متفاوت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر بگذارد. بدین علت افرادی که در این صنعت فعالیت هدفدار دارند، با در نظر گرفتن سوژههای متعدد و خوب هم به بعد معنوی کار میرسند و هم به بخش مادی.
در این میان سوژههایی هستند که میتوانند از دیگر موضوعها پررنگتر جلوه کنند و جذب حداکثری مخاطبان را به دنبال داشته باشند و کمپانیهای فیلمسازی را به سود قابل توجهی برسانند.
خبرنگار و حوزه خبرنگاری یکی از سوژههایی است که در سینمای خارج از کشورمان، نگاه قابل توجهی به آن شده است هست. فیلمهای دوام همچون همشهری کین، نفوذی، مردم علیه لری فلینت، تقریبا مشهور، شب بخیر و موفق باشید، کاپونی، خبرگزاری، افشاگری، شبکه، تک خال در حفره، زودیاک، پست، همهی مردان مدیر جمهور از این دسته هستند.
هنگامی سینمای دنیا خبرنگاران را جدی میگیرد ، خبرنگاری سوژهای مغفول در سینما
حوزه خبرنگاری پر است از سوژههای جذاب، قابل تامل، دیدنی و تاثیرگذار و سختی آن به همه ثابت شده. تا جایی که گاهی به کشتن و شهادت این قشر نیز ختم میشود. بعد میتوان از آن به عنوان موضوعی مهم جهت تولید یک فیلم سینمایی خوب استفاده کرد.
اگر علت نپرداختن به این سوژه در سینمای ما، این باشد که سینمای کمدی در سالهای اخیر غالب شده است و نمیتوان به سینمای اجتماعی با عنوان خبرنگاری پرداخت بهانهای بیش نیست؛ چون هر سوژهای را میتوان با نگاه کمدی ساخت کما اینکه مهمترین و برندهترین حرفها را میتوان با لحنی کمدی زد.
متاسفانه یا خوشبختانه در سینمای کشور عزیزمان ایران حوزه خبرنگاری مورد توجه قرار نگرفته و بخصوص در سالهای اخیر بجز موارد بسیار معدود به این عنوان پرداخته شده است است.
البته عدم توجه به حوزه خبرنگاری را در کل جامعه میتوان دید که قابل تامل و بررسی هست؛ ولی اینکه به چه دلیل در سینما به آن پرداخته نمیشود را باید از متولیان سینما پرسید!
خبرنگار و خبرنگاری موضوعی است که در سینمای ما برعکس سینمای جهان، کمتر به آن توجه شده است است.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: سینمایی | خبرنگار | استفاده | سینمای | سینما | برنده | خبرنگار | سینمای ایران