• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » دیپلماسی فرهنگی پُل اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌المللی است

    دیپلماسی فرهنگی پُل اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌المللی است

    صالحی گفت: بخش زیادی از تاثیرگذاری اجتماعی ایرانیان در دنیا از طریق دیپلماسی عمومی فرهنگ و هنر محقق می‌شود.

    دیپلماسی فرهنگی پُل اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌المللی است

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ سید عباس صالحی عصر چهارشنبه در جمع سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور در محل دفتر مطالعات وزارت امور خارجه، با بیان اینکه بخش زیادی از تاثیر گذاری اجتماعی ایرانیان در دنیا از طریق دیپلماسی عمومی فرهنگ و هنر محقق می‌شود، گفت: دیپلماسی فرهنگی پلی جهت معرفی و ایجاد فضایی جهت بازار اقتصاد فرهنگ در عرصه بین المللی است.

    وی افزود: باید زمینه‌ای ایجاد کنیم تا در کنار ارتباطات اقتصادی و صنعتی، صنایع فرهنگی خلاق مجرایی در بازار بین المللی پیدا کنند.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ارتباط تنگاتنگ فرهنگ و دیپلماسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در شرایط حساس فعلی، دشمن های نظام چند پروژه مهم مانند تحریم‌های فلج کننده، آشوب‌های اجتماعی و انزوای جهانی را درپیش گرفته اند که در ارتباط با توطئه سوم، چیزی که باعث می‌شود کشور عزیزمان ایران از فضای انزوا عبور کند فعال سازی عرصه فرهنگ و هنر از طریق دیپلماسی عمومی وتاثیرگذاری بر مناسبات اجتماعی است.

    دیپلماسی فرهنگی پُل اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌المللی است

    صالحی در ادامه با تاکید بر اینکه می‌توانیم ظرفیت‌های موجود حوزه‌های متفاوت را با مدیریت ارتباطی میان حوزه فرهنگ و هنر و دیپلماسی فعال‌تر استفاده کنیم، گزارشی از توانمندی‌های حوزه‌های متفاوت فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران ارائه کرد.

    عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان با تشریح روند کارهای و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های گوناگون فرهنگ و هنر و رسانه اظهار داشت: در سال گذشته ١٠٠ فیلم سینمایی، ٣٠٠ فیلم ویدیویی، سه هزار فیلم کوتاه، یکهزار فیلم مستند، بیست انیمیشن و چهار سریال تولید کردیم، یعنی توان تولید ما در فعالیت‌های متعدد حدود چهار هزار و پانصد فیلم هست. همچنین در این سال سینمای کشور عزیزمان ایران ٥٦٢ جایزه در جشنواره‌های بین المللی کسب کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: ما فرصت‌های ارتباطی زیادی را از طریق سینمای کشور عزیزمان ایران با برگزاری جشنواره‌های داخلی داریم. حدود سیصد شخصیت از ٧٨ کشور دنیا در جشنواره جهانی فیلم فجر شرکت کردند و ٢٠ فیلم ساز با ٤٥ فیلم در جشنواره فیلم کوتاه حضور داشتند. در دوره قبل جشنواره کودک و نوجوان یکصد فیلمساز از ١٧ کشور با ٦٠ فیلم خارجی و در جشنواره حقیقت (مستند) ٦٠ فیلمساز خارجی از ٤٦ کشور با ٦٠ فیلم شرکت کردند. در سال گذشته ما ٩ فیلم سینمایی تولید یکسان داشتیم و امسال هم ١٣ فیلم سینمایی یکسان داریم.

    صالحی تاکید کرد: این آمار بخش کوچکی از ظرفیت ارتباطی سینمای کشور عزیزمان ایران در عرصه بین‌المللی در سال گذشته هست؛ سینمایی که هر دو روز یک جایزه بین المللی و منطقه‌ای گرفته هست. ما با سینما شناخته می‌شویم و می‌توانیم از این طریق قدرت جهانی ارتباطی داشته باشیم. سینما زبان امروز دنیا است و دیپلماسی می‌تواند یاری کند تا از دریچه سینما بتوانیم با فضای جهانی ارتباط وسیع‌تری داشته باشیم.

    صالحی گفت: بخش زیادی از تاثیرگذاری اجتماعی ایرانیان در دنیا از طریق دیپلماسی عمومی فرهنگ و هنر محقق می‌شود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان کشور عزیزمان ایران حدود ١٠ هزار فارغ التحصیل ممتاز دارد، گفت: ٥ هزار خوشنویس، ٥٠٥ نگارخانه و حراج پایتخت کشور عزیزمان ایران با هشت میلیون دلار فروش که چند سالی است که جزو حراج‌های خوب منطقه به شمار می‌رود و زیاد کردن قابل توجه فروش تابلو‌های کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور در ١٠ سال گذشته، بخشی از استعداد هنر‌های تجسمی است که می‌تواند در ارتباطات بین المللی ما را یاری کند.

    وی گفت: منزل موسیقی کشور عزیزمان ایران ٣ هزار عضو دارد و برآورد می‌کنیم پنجاه هزار نفر در زمینه موسیقی فعالیت کنند، در سال گذشته ٢٥٠٠ مجوز اجرای کنسرت داده شد. ما می‌توانیم از فضای موسیقی که زبان ارتباطی بی کلام است جهت ارتباط با دیگران استفاده حداکثری کنیم.

    صالحی گفت: سال گذشته در حوزه هنر‌های نمایشی حدود ٦ هزار و ٩٣٠ تئاتر با یکصد و یک هزار اجرا داشتیم و در حوزه کتاب، حدود یکصد هزار عنوان کتاب تولید شد که ٦٢ هزار چاپ اول بودند و ٧٥ هزار جلد آن تألیفی هستند و ١٦ هزار عنوان کتاب کودک، ١٥ هزار عنوان ادبیات داشتیم. انتقال تفکر و ادبیات ایرانی فرصت‌های قابل توجهی را به وجود می‌آورد.

    صالحی با بیان اینکه نباید توانایی و ظرفیت‌های خود را در نفت و معدن ببینیم، افزود: بخشی از ظرفیت‌های ما در خلاقیت‌های اجتماعی مربوط حوزه فرهنگ و هنر هست. حدود یک ونیم میلیون فارغ التحصیل هنر بعد از انقلاب داشتیم و در حال حاضر ٣٤٠ هزار دانشجو در یکصد و سه رشته در حوزه‌های فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند، همه این‌ها نشان می‌دهد که می‌توانیم و بایستی در مسیری حرکت کنیم که این ظرفیت اجتماعی، اقتصادی و خلاقانه حوزه فرهنگ و هنر را به فضای بین المللی و منطقه‌ای نزدیکتر کنیم. به نظر می‌رسد در این مسیر فرصت‌ها و چالش‌هایی داریم.

    به گفته وی وقت اول این است که کشور عزیزمان ایران را در دنیا به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر می‌شناسند و باید مطابق این تصویر حرکت کرده و از این وقت مهم ارتباطی استفاده کنیم.

    صالحی افزود: وقت دوم، به رشد کمی و کیفی در صنایع فرهنگی و خلاق بر می‌گردد یعنی این صنایع جایگاه مهمی در حوزه اقتصاد جهانی دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده کنیم

    دیپلماسی فرهنگی پُل اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌المللی است

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آمار‌هایی که ارائه شد، آمار‌های بالفعل ماست یعنی آمار درستی از توانایی‌های روستا‌ها و شهر‌های کوچک نداریم و وقت سوم، در بعضی حوزه‌ها مانند سینما و صنایع دستی هم اکنون مزیت رقابتی داریم.

    وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه سخنان خود به بعضی از چالش‌ها و مسائل و مسائل حوزه فرهنگ و هنر کشور نیز اشاره کرد و گفت: چالش اول این است ازآنجائیکه نگاه اهالی فرهنگ و هنر خلاقانه و هنرمندانه محسوب می‌شود از این رو نگاه ارتباطی و بازاریابی کمتری دارند لذا نیاز یکسان میان حوزه‌های فرهنگ، دیپلماسی و اقتصاد باید بوجود آید تا بتواند اهالی فرهنگ را با مشاوره‌هایی به بازار فرهنگی نزدیکتر کند.

    صالحی در ادامه چالش دوم را موردتاکید قرار نگرفتن فرصت‌های فرهنگ و هنر در مقایسه با حوزه‌های اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: حوزه‌های سیاسی و اقتصادی به علت سریع بازده بودن همواره مورد توجه و اهتمام هستند در حالیکه حوزه‌های فرهنگ و هنر تاثیراتش پایدارترو ماندگارتر است.

    صالحی در عین حال افزود: باید راهبرد‌هایی در ادامه این مسیر تعریف شود تا سطوح ارتباطی و نقاط تقاطع میان همسایگان، کشور‌های منطقه و کشور‌های در حال توسعه و… مشخص شود.

    صالحی گفت: بخش زیادی از تاثیرگذاری اجتماعی ایرانیان در دنیا از طریق دیپلماسی عمومی فرهنگ و هنر محقق می‌شود.

    به گفته وی در این حرکت، چون بخش شخصی عمل کننده است دولت نقش تسهیل کننده را خواهد داشت از این رو باید خطوط ارتباطی با حوزه فرهنگ و هنر داخلی را سفیران جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران درخارج از مرز‌های این کشور مهیا کنند.

    صالحی در خاتمه اضافه کرد: توصیه دیگر اولویت بندی مباحث است که می‌تواند در جایگاه مزیت‌های رقابتی به عنوان مباحث درجه یک کار ما باشد.

    انتهای پیام/

    دیپلماسی فرهنگی پُل اقتصاد فرهنگ در عرصه بین‌المللی است

    واژه های کلیدی: شورای عالی انقلاب فرهنگی | جایزه بین المللی | جشنواره فیلم | فیلم سینمایی | صنایع دستی | عباس صالحی | سینمایی | جشنواره | ایرانیان | سینمای | ایرانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیزیک لیزر
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>