• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » نهضت سالن سازی در سینما باید تقویت شود

    نهضت سالن سازی در سینما باید تقویت شود

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به میزان تولیدات سینمای کشور عزیزمان ایران در سال گفت: جهت حل مسئله اکران، باید نهضت سالن سازی در سینما تقویت شود.

    نهضت سالن سازی در سینما باید تقویت شود

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» اظهار کرد: مهمترین چالش تامین سرمایه در کشور ما این است که صاحبان آثار سینمایی اگر نتوانند از نهادها و بنیادهایی مانند فارابی تامین سرمایه کنند به بخش شخصی مراجعه می‌کنند.

    وی با تقدیر از بخش شخصی جهت سرمایه‌گذاری در سینما یادآور شد: در چند دهه اخیر سینما با حمایت سرمایه‌گذاران بخش شخصی به کار خود ادامه داده ولی این شیوه پایدار نیست به چه دلیل که سرمایه‌دار می‌تواند با تهیه کننده قراردادی ببندد و به علت اختلاف سلیقه، تعهد خود را در قبال فیلمساز انجام ندهد و او با پروژه‌ای نیمه کاره تنها بماند.

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: یکی از راه‌هایی که به نظر رسید باید در این دوره انجام شود راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری فیلم در بورس است تا از این طریق جهت سرمایه‌گذاری در سینما به سراغ مردم بیاییم که این اقدام در چارچوب قوانین و مقررات شرکت بورس و اوراق بهادار انجام خواهد شد.

    نهضت سالن سازی در سینما باید تقویت شود

    تابش ادامه داد: چالش دیگر در سینما نبود بیمه سرمایه‌گذاری در آثار سینمایی هست؛ اگر فیلمی تولید شد و بنا به دلایل متفاوت فیلم با شکست تجاری روبه‌رو شد، بیمه تعریف شده‌ای در سینما جهت سرمایه‌گذار نداریم و در این زمینه توافقی بین نهادهای سینمایی و سازمان‌های بیمه گذار وجود ندارد .

    وی توضیح داد: در کارگروه یکسان شرکت سینمایی و وزارت اقتصاد و دارایی، حیدریان مدیر شرکت سینمایی با مدیران عامل بعضی شرکت‌های بیمه در این باره وارد گفت‌وگو شده است که امیدواریم این بیمه محقق شود. ما مشخصا در حال پیگیری این دو مسئله هستیم و امیدوارم هرچه سریعتر شاهد اجرایی شدن این برنامه‌ها باشیم.

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: هر سال یک تا دو فیلم با علاقه مندی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور ساخته و اکران می‌شود ولی این مهم باید به روند جاری در فرآیند سیاست‌های شرکت سینمایی و وزارت خارجه تبدیل شود و امیدواریم ایرانیان بیشتری جهت سرمایه‌گذاری و ورود آنها به تولید فیلم و سالن سازی جذب کنیم.

    تابش با اشاره به راه اندازی نهضت سالن سازی در سینما اظهار امیدواری کرد این نهضت ادامه داشته باشد.

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به میزان تولیدات سینمای کشور عزیزمان ایران در سال گفت: جهت حل مسئله اکران، باید نهضت سالن سازی در سینما تقویت شود.

    وی تصریح کرد: جهت حل مسئله اکران باید نهضت سالن سازی در سینما تقویت شود، اگر هر سال ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم تولید می‌‌شود، سهم فیلم‌ها از اکران هر سال کمتر از ۶۰ اثر هست. امیدواریم با همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی بتوانیم سالن‌هایی با استانداردهای جهانی داشته باشیم.

    وی ادامه داد: روند سالن سازی بسیار عالی بوده و در شهرهای بزرگ با کمترین حمایت شهرداری‌ها و دولت، سالن‌های سینمایی ساخته شده است هست. شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز از جمله شهرهایی هستند که سالن‌سازی‌های مطلوبی در آنها انجام شده است است.

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: ظرفیت ساخت سالن در کشور وجود دارد و از همه سرمایه‌گذارانی که سرمایه مادی و معنوی خود را به ساخت سالن سینمایی تخصیص داده شده است دادند تقدیر کرده و از شهرداری‌ها و استانداری‌هایی که بخش شخصی را تشویق و همراهی کردند تقدیر می‌کنم.

    تابش در ادامه تاکید کرد: کارگروهی با مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه داریم که رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌ها فرصتی را فراهم می کنند تا ایرانیان خارج از کشور در زادگاه خود و در منزل پدری، یک بنای فرهنگی اهدا کنند و چه بهتر که در مجتمع‌های فرهنگی مثل سینما سرمایه‌گذاری کنند .

    وی افزود: اگر در این زمینه چند نمونه موفق اتفاق بیفتد ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ ترغیب می‌شوند و امیدوارم محیط امن و مبتنی بر اعتماد را جهت آنان فراهم کنیم.

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد: سینما بیش از ۳۰ شغل را نمایندگی می‌کند و با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده است راجع به مانع ها سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ و سینما، فعالان بازار سرمایه و بانک و بیمه و فعالان فرهنگی می‌توانند در این باره نظرات خود را بیان کنند.

    نهضت سالن سازی در سینما باید تقویت شود

    توسعه چشم گیر سینما

    سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این برنامه گفت:سینمای کشور عزیزمان ایران از نظر اقتصادی رشد مداوم را به لحاظ کمی و کیفی تجربه می‌کند. بازار سینمای کشور عزیزمان ایران توسعه چشم‌گیری داشته و در روندهای بیش از ۵ سال، رشد دائمی و افزایشی داشته است.

    وی ادامه داد: در بازار توسعه گرا نیازمند تامین مالی جهت ساخت فیلم، تجهیزات فیلم، سالن جهت نمایش و تربیت نیروی انسانی و… هستیم. در این بازار سرمایه‌گذاری مورد نیاز انجام نمی‌شود و بازار سینمای کشور عزیزمان ایران بدون سرمایه‌گذاری در حال طی کردن مسیر توسعه است.

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: واحدهای سرمایه‌گذاری موثری را نمی‌بینیم که جهت توسعه محیط اکران، ساخت و تولید فعالیت کنند و سرمایه‌گذاری موثر نداریم.

    سیدزاده با بیان اینکه سینما از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند که هر سال رشدی را تجربه کند یادآور شد: ضریب توسعه سینما با خطر مواجه است ولی برنامه‌ها نشان می‌دهد در ۵ سال آینده بازار سینما بیش از ۱۰ برابر می‌شود و اگر امروز فروش سینما بین ۵۰ تا ۷۰ میلیارد بوده این رقم در ۵ سال آینده به ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

    مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به میزان تولیدات سینمای کشور عزیزمان ایران در سال گفت: جهت حل مسئله اکران، باید نهضت سالن سازی در سینما تقویت شود.

    وی تاکید کرد:VOD و IPTV توسعه پیدا خواهد کرد و این ۱۰ برابرشدن در ۳ تا ۴ سال کامل محقق می‌شود.

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: در شهرهایی که زیرساخت‌های اینترنتی مورد نیاز را دارد، دیدن فیلم دشواری‌های مرسوم را ندارد. همچنین شبکه نمایش خانگی امسال نسبت به ۵ سال پیش، بیش از ۱۰ برابر حجم دارد.

    سیدزاده در ادامه توضیح داد: نخستین مانع در سرمایه‌گذاری جهت سینما، عدم شفافیت است بطوریکه در یک پروژه سینمایی برنامه براق اقتصادی نداریم. اینکه چقدر پول با چه استانداری در تولید هزینه می‌شود و بازگشت سرمایه چه زمانی خواهد بود؟

    وی گفت: حضور نهادهای مالی موجب شفافیت می‌شود. هنوز هیچ نهادی نیست که صورت اوضاع یک اثر را اعلام کند. کارها به صورت دفتری و با توافقات انجام می‌شود و شرایط سرمایه‌گذاری و نحوه بازگشت سرمایه جهت سرمایه‌گذار نامشخص است.

    نهضت سالن سازی در سینما باید تقویت شود

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: روزی که ساخت فیلم تبدیل به پروژه اقتصادی شود می‌توان به شفافیت رسید و در این شرایط می‌توان آن را تضمین کرد و توسعه داد. در این میان نقش سازمان‌های دولتی مانند معاونت سینمایی و بنیادهای حرفه‌ای دولتی مهم است و این سازمان‌ها می‌توانند نهادهای صنفی را تقویت کرده و این شفافیت را از طریق آنان اعمال کنند و دستمزدها استاندارد و براق و دارای تعرفه شده است و براساس مصوبات عمل شود.

    سیدزاده با بیان اینکه نگذاریم سینما تبدیل به پروژه‌های غیر براق شود، گفت: نه تنها سینما، بلکه حوزه فرهنگ و هنر نیز از خلا شفافیت مالی زحمت می‌برد. قیمت تمام شده است آثار، دستمزد، فروش و مراحل تولید مشخص و براق نبوده و برخوردها سلیقه‌ای و غیر براق است و گاهی اوقات جهت نهادهای همکاری کننده نیز قطعی نمی‌شود که چقدر هزینه تولید یک فیلم شده است است.

    وی با تاکید بر اینکه فقدان نهادهای اعتبارسنجی در این بخش احساس می‌شود، گفت: در سیستم کارشناسی دادگستری جهت ارزشیابی یک اثر هنری سیستمی نداریم و تکیه بر خُبرگان حاضر است.

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: خلاء حرفه‌ای بازاریابی در سینما دیده می‌شود و روابط غیر رسمی و عوامل نامربوط به سینما و یا سوابق یک تهیه کننده در این زمینه موثر هست. نهادهایی باید وجود داشته باشند که پروژه‌های سینمایی را تبدیل به اطلاعات اقتصادی کنند و در نهایت براساس منطق و ریسک‌ها در آثار سینمایی سرمایه‌گذاری شود.

    سیدزاده یادآور شد: نهادهایی که درک درستی از پروژه‌های هنری دارند و با زبان اقتصادی با نهادها و بانک‌ها صحبت می‌کنند می‌توانند این فاصله را پر کنند.

    وی در آخر گفت: صندوق اعتباری هنر نخستین «صندوق سرمایه‌گذاری فیلم» جهت بورس را راه اندازی می‌کند و چند فیلم را در بورس ارائه و به وسیله فعالان بورس جهت این آثار سرمایه جذب کرده و در یک بازه، سود حاصل از این پروژه‌ها تقسیم می‌شود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: بازاریابی | سینمایی | سینمای | برنامه | اقتصادی | پروژه | صندوق | سینما | بازار | برنامه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • منابع اورجینال مولکول شناسی
  • دانلود منابع مرجع انگلیسی
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • منابع اورجینال ادبیات
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • خرید کتاب زبان اصلی گواهینامه خلبانی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>