اطلاعیه سایت
یک کارشناس گردشگری گفت: جذب دانشآموختگان رشتههای متفاوت دانشگاهی به عرصه فعالیت بازاریابان و راهنمایان گردشگری ترساندن به شمار می آید اگر …
اویس کیانی، رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور در خصوص همکاری تازه شرکت میراث فرهنگی و وزارت کار جهت ایجاد زمینه مناسب جهت اشتغال ۵۰ هزار نفر از دانشآموختگان رشتههای متفاوت دانشگاهی در عرصه فعالیت راهنمایان گردشگری، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛گفت: قرار ما با شرکت میراث فرهنگی در وهله اول پیگیری به اوضاع راهنمایان و تورگردانانی است که دورهشان را گذرانده و کارتشان را گرفتهاند و هماکنون بدون کار هستند.
وی افزود: ما هماکنون بیش از ۱۰ هزار راهنمای گردشگری کارتدار داریم. شاید خیلی خوشبینانه باشد اگر بگوییم، تنها هزار نفر از آنها در حوزههای محلی، داخلی و بینالمللی فعال هستند. بنابراین ما اول باید به آنچه که داشتیم و داریم، بپردازیم و از توان بازاریابی نیروی انسانی آموزشدیده استفاده کنیم.
رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور اظهار کرد: براساس حرفهای مسئولان شرکت میراث فرهنگی، قرار بر این است جهت دانشآموختگان رشتههای متفاوت دانشگاهی که وارد عرصه فعالیت بازاریابان و راهنمایان گردشگری میشوند، یک دوره ۶ ماهه آموزشی زیر نظر فنی حرفهای گذاشته میشود تا بازاریاب گردشگری شوند. این بازاریابها باید در خدمت دفاتر باشند؛ البته این فرآیند کلی است که شرکت میراث فرهنگی تنظیم کرده و به عنوان یک طرح مناسب و موثر روی کاغذ آورده هست؛ ولی این فرآیند باید با بررسی عرضه و تقاضا، چکشکاری و پختهتر شود. ما باید متوجه باشیم که اهرمهای مشوق بازاریابها و راهنمایان گردشگری فقط بیمه نیست. بسیاری از دانشآموختگانی که از دانشگاه میآیند، شاید بیمه دارند و به کار بازاریابی گردشگری هم علاقه دارند. در این میان باید پرسید کسی که به کار بازاریابی و راهنمایی گردشگری علاقه دارد و سالها در این عرصه کار کرده است ولی بیمه ندارد، چه میشود؟
ترساندن یا فرصت؟ , جذب دانشآموختگان دانشگاهی جهت فعالیت در عرصه گردشگری
کیانی ادامه داد: هماکنون جهت پختهتر کردن طرح اشتغال دانشآموختگان رشتههای متفاوت دانشگاهی در عرصه راهنمایی و بازاریابی گردشگری، باید یکسری تبصره در نظر گرفته شود. انتظار ما از شرکت میراث فرهنگی این است مسئله بیمه راهنمایان گردشگری با بررسی کارشناسی این طرح، از ریشه حل شود.
وی تصریح کرد: اگر طرح اشتغال دانشآموختگان رشتههای دانشگاهی در عرصه راهنمایی و بازاریابی گردشگری، به سمت مناسبی سوق داده نشود؛ ۶۰ هزار نفر راهنمای گردشگری در کشور عزیزمان ایران خواهیم داشت که با متدها و روشهای پیش از این و بدون توجه به نیاز بازار ایران، آموزش دیده و توانمند شدهاند. این افراد ترساندن بزرگی جهت گردشگری به حساب میآیند، ولی اگر بیاییم و آموزش و متد و توانمندسازیمان را براساس نیاز بازار لحظهای کشور عزیزمان ایران و توریستهایی که به کشور عزیزمان ایران میآیند برنامهریزی کنیم، وقت مغتنمی جهت اصلاح اوضاع گردشگری کشور خواهیم داشت.
او در آخر گفت: هماکنون راهنمای گردشگری عربزبان، آلمانیزبان وچینیزبان کم داریم و اگر بتوانیم بازاریابها و راهنمایان گردشگری تازهوارد را با توجه به این کمبودها توانمند کنیم، می توانیم از وقت مناسبی بهره بگیریم. البته ما متوجه شدیم که قرار است روند جذب بازاریابهای گردشگری از میان دانشآموختگان رشتههای متفاوت دانشگاهی مدیریت شود. ما و کارشناسان عرصه گردشگری نیز آمادگی مورد نیاز را جهت انتقال تجربیاتمان به تازهواردان عرصه بازاریابی و راهنمایی گردشگری داریم.
انتهای پیام/
یک کارشناس گردشگری گفت: جذب دانشآموختگان رشتههای متفاوت دانشگاهی به عرصه فعالیت بازاریابان و راهنمایان گردشگری ترساندن به شمار می آید اگر …
واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | بازار ایران | بازاریابی | راهنمایی | گردشگری | راهنمای | آموزشی | گردشگری | ایران | آموزش