• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » زمان پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن «حقوق» ها و «وام» ها مشخص شد

    زمان پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن «حقوق» ها و «وام» ها مشخص شد

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲استان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد.

    زمان پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن «حقوق» ها و «وام» ها مشخص شد

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲استان با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد.

    آغاز پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن «حقوق» ها و «وام» بازنشستگان از مرداد + جزییات

    سیدتقی نوربخش مدیر عامل شرکت تأمین اجتماعی در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد ضمن گرامیداشت این ایام گفت: امیدوارم علاوه بر ایفای تعهدات حسب قانون، در این جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی استکبار انجام شده است بتوانیم به رونق بخش اقتصادی کمک کنیم.

    عبارات مهم : تخت بیمارستان – فساد اقتصادی
    فشارهای اقتصادی بر منابع و مصارف تامین اجتماعی وارد می شود ولی تلاش می کنیم طبق برنامه ریزیهای انجام شده است از چهار ماه گذشته بدون آنکه خللی بر برنامه وارد شود ارائه خدمت کنیم.

    درصد تعهدات شرکت های بیمه گر با مراکز درمانی تفاوتی نکرده است
    دولت در حال بررسی آیین نامه پوشش بیماران پروانه ای و ام اس

    وی از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲استان با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد و راجع به افت کیفیت و اعتبار دفترچه های بیمه درمان گفت: درصد تعهد سازمانهای بیمه گر تفاوتی پیدا نکرده است و پوشش ۱۸۰ قلم دارو در سال گذشته انجام شد و خللی در ارائه خدمات بوجود نیامده است.

    نوربخش ادامه داد:در تمام مراکز ملکی حذف شده است و در هشت استان نیز پزشکان بخش شخصی طرف قرار داد هستند و ویزیت الکترونیکی انجام می شود. آیین نامه پوشش بیماران پروانه ای و ام اس در دولت در دست بررسی است.

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی ادامه داد: سال گذشته ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک تولید شد.

    وی با بیان اینکه ۱۱هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور داریم که حدود ۱۰ درصد کل تخت ها در بخش دولتی را شامل می شود، گفت: بیمارستان فیاض بخش در پایتخت کشور عزیزمان ایران در دست ساخت است و سال آینده افتتاح می شود که شبیه به بیمارستان میلاد است و با آخرین تکنولوژی در غرب استان ساخته می شود. بیمارستان هدایت نیز دو سال گذشته مورد بازسازی قرار داده شد که سال آینده به بهره برداری می رسد. ظرفیت این دو بیمارستان حدود هزار تخت هست. بیمارستانهای خوی، دزفول، آبادان امسال یا سال آینده افتتاح می شوند و در هفته دولت بیمارستانهای تبریز، شیراز و اصفهان کلنگ زنی می شوند.

    اکنون شرکت ۴۲ هزار پرسنل درمانی دارد و در استخدامی که یک ماه آینده انجام می شود ۲۷۰۰ نفر به کادر درمانی افزوده خواهند شد.

    وی به ارتقای هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد این پروژه پیش رفته است و کارهای بسیار موثری در این بیمارستانها انجام شده است است.

    زمان پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن «حقوق» ها و «وام» ها مشخص شد

    پرداخت مابه التفاوت زیاد کردن حقوق مستمری بگیران در نیمه نخست مرداد

    وی راجع به وقت پرداخت معوقات زیاد کردن حقوق گفت: باید زیاد کردن مستمری ها در دولت تصویب می شد که در نهایت در ۲۰ اردیبهشت ابلاغ شد و در ماه خرداد حقوق ها همراه با زیاد کردن ها پرداخت شد. مابه التفاوت حداقلی بگیران را پرداخت کرده ایم و مابه التفاوت سایر سطوح را در ۱۰ روز اول مرداد پرداخت خواهیم کرد.

    ۱۵ درصد عوارض ساختمان سازی، مرجع پوشش بیمه کارگران ساختمانی می شود

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش ایسنا راجع به بیمه کارگران ساختمانی نیز اظهار کرد: قانون مربوطه در عرض دو سال، سه مرتبه عوض شده است هست. مقرر شده است است که ۱۵ درصد عوارض ساختمان سازی، مرجع پوشش بیمه کارگران ساختمانی باشد. در حوزه بیمه کارگران ساختمانی با تعهدات ثابت و منابع ناپایدار روبروییم و رکود ساخت و ساز روی منابع اثرگذار است.

    نوربخش ادامه داد: ۹۰۰ هزار نفر با همین منابع ناپایدار تحت پوشش اند و سال قبل هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم. ۶۰۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه کارگران و ۳۰۰ میلیارد هم از محل صدور پروانه ها تخصیص یافت و در مجموع ۱۹۰۰ میلیارد هزینه می شود.

    وی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس می خواهیم بازبینی در قانون داشته باشند گفت: طرحی با کمک تعدادی از نمایندگان مجلس در حال انجام است تا این دغدغه ها رفع شود. اخیرا دستور دادیم ۱۵۰ هزارنفر کارگر تازه تحت پوشش بروند و جایگزین ۱۵۰ هزار نفری بشوند که از این بیمه خارج می شوند.طبق ادعای انجمن ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر باقی مانده اند که تحت پوشش بروند و شرط آن داشتن کارت مهارت و دوم اشتغال در کار ساختمانی است و حتما باید کارگر شاغل باشد. سامانه ای است که کارگران باید در سایت مربوطه عضویت کنند.

    آغاز پرداخت وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان از مرداد + شرایط

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی راجع به اعطای تسهیلات به بازنشستگان نیز گفت: وام چهارمیلیون تومانی از ابتدای مرداد از طریق بانک رفاه پرداخت می شود. افرادی که قبلا وام گرفته اند شامل این تسهیلات نمی شوند و افرادی که حقوق و دستمزدشان پایین تر است در اولویت قرار دارند.

    بخشودگی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از جرایم کارفرمایان

    نوربخش راجع به طرح بخشودگی جرائم نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۷۰ هزار کارفرما به شعب مراجعه کرده اند و این طرح کمک بزرگی جهت رفع دغدغه مالی و متوقف شدن جرائم قانونی ارزش هست. گام مهمی برداشته شد تا کارفرمایان توان مدیریتی ارزش را در جهت تولید داخل بکاربگیرند.

    اصل و جریمه بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن بخشیده شده است هست. بر اساس این طرح جرائم صد درصد بخشیده می شوند و اصل بدهی در ۱۲ نوبت تقسیط می شود. اگر کارفرما خواهان بخشودگی کمتر از ۱۰۰ درصد باشد تقسیط بدهی تا ۲۴ قسط امکان پذیر است.

    نوربخش به طرح کارورزی اشاره کرد وگفت: کارگری که در سامانه فنی و حرفه ای عضویت کرده باشد اگر در کارگاهی به کار گرفته شود تا شش ماه از حق بیمه معاف هست. طرح دومی داریم جهت افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و بیکارند و سن ارزش زیر ۳۴ سال هست. اگر کارفرمایی این بیمه اولی ها را بکارگیری کند، تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف اند به شرط آنکه از سه ماه قبل در سامانه کارفرمایی عضویت کرده باشند.

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲استان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد.

    آخرین میزان بدهی دستگاه ها و شهرداریها به تامین اجتماعی

    وی راجع به پروندههای فساد اقتصادی تامین اجتماعی نیز عنوان کرد: چهار پرونده بزرگ در دولت یازدهم داشتیم که املاک از دست رفته بود و به افرادی انتقال شده است بود که با کمک قوه قضائیه و دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران کمک شد و مراحل قانونی خود را طی کرد و این اموال به تامین اجتماعی بازگشت. پرونده های دیگری داریم که به جد پیگیر آنها هستیم.

    مدیر عامل شرکت تامین اجتماعی راجع به میزان بدهی و مطالبات تامین اجتماعی نیز گفت: تا آخر سال ۹۴ مجموع مطالبات ما ۸۹ هزار میلیارد تومان است و بدهی شرکت از دستگاه های متفاوت حدود شش هزار میلیارد تومان هست. ۴۶۰ میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و هزار میلیارد تومان بدهی سایر شهرداری ها به ماست و در واقع مجموع بدهی شهرداری ها ۱۴۶۰ میلیارد تومان است.

    به گفته نوربخش در جهت خروج از بنگاه داری ۵۴شرکت به مزایده رفته است و در حال مذاکره جهت بنگاه هایی هستیم که ارزش دارند، ولی سود جاری جهت شرکت ندارند.

    تادیه بدهی های دولت به تامین اجتماعی در دستور کار دولت

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی راجع به پرداخت ۵۰هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تأمین اجتماعی گفت: تادیه این بدهی ها فردا در دستورکار دولت قرار دارد.

    وی راجع به روند هزینه کرد حق بیمه ۹ بیست و هفتم درمان گفت: سالهای گذشته هم این مبالغ در حساب خاصی ذخیره می شد ولی حسب دستور مدیر جمهور حساب جداگانه ای در خزانه در سال گذشته جهت این منظور افتتاح شده است و مبالغ درمان از طریق همین حساب هزینه می شود.

    تامین اجتماعی در سال ۲۰۲۶ از نقطه سر به سری عبور می کند

    نوربخش راجع به عدم تعادل نسبت بیمه شدگان و منابع شرکت گفت: تامین اجتماعی در سال ۲۰۲۶ بر اساس مطالعهILO از نقطه سربسری عبور می کند و باید وارد اصلاحات پارامتریک شود.

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی راجع به بیمه رانندگان تاکسی نیز گفت: غیر از دوسال، در دولت قبل حق بیمه کارفرمایی سهم دولت به شرکت پرداخت نشده و ارقام قابل توجهی هست. این بیمه شدگان یک میلیون نفرند که نیمی درون شهری و نیمی برون شهریاند. با وجود آنکه حق بیمه کارفرمایی به ما داده نشده حتی یک مورد بیمه را قطع نکردیم و قطع بیمه را به شدت تکذیب می کنم. ولی افرادی که تازه می خواهند وارد شوند طبق قانون باید عمل شود.

    وی راجع به تاثیر مسائل اقتصادی اخیر بر تعداد بیمه شدگان خارج از کشور گفت: تا دو سال پیش تعداد بیمه شدگان اتباع و ایرانیان خارج از کشور ۳۰۰۰ نفر بود که اکنون به ۳۶هزار نفر رسیده هست. طبیعتا قیمت حق بیمه ما با وجود زیاد کردن قیمت ارز کم کردن می یابد.

    تراز صندوق بیمه بیکاری بالاخره مثبت شد

    مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی راجع به بیمه بیکاری نیز اظهار کرد: بعد از سالها تراز صندوق بیمه بیکاری مثبت شده است و افراد مستحق واقعی تحت پوشش رفتند. ماهانه ۳۰۰ میلیارد بیمه بیکاری به ۲۱۰هزار نفر می پردازیم.

    وی در پاسخ به پرسشی راجع به ضرایب بالای پیمان ها که در بعضی موارد مشکلاتی جهت کارفرمایان دارد گفت: حق بیمهها را از سال ۵۴ به دو صورت و از دو محل ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی دریافت میکنیم. در مشاغلی که کارگاه ثابت ندارند به عنوان نمونه اسکله ای در دریا زده می شود و سدی ساخته می شود که امکان بازرسی وجود ندارد، قانونگذار بحث ضریب پیمان را مطرح کرده است.
    این یک قانون عملیاتی است و قانون گذار به درستی تدبیر کرده و منابعش جهت پرداخت مستمری و سایر مصارف صرف می شود. در واقع اگر کارگاه غیرثابت باشد افراد بر اساس حق پیمان بیمه می شوند. ما بسیاری پیمانها را کم کردن دادیم تا فشاری وارد نشود. ضمن آنکه هر چندسال یکبار ضرایب را مورد بازبینی قرار می دهیم.

    واژه های کلیدی: تخت بیمارستان | فساد اقتصادی | بیمارستان | بیمارستان | قانونی | کارگران | اقتصادی | منابع | قانون

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • خرید کتاب های زبان اصلی دوچرخه
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • منابع اورجینال هنر
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • منابع اورجینال بیماری های عفونی
  • خرید کتاب های زبان اصلی باطنی، رمز و راز
  • خرید کتاب صنایع دستی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>