• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » بعضی بازیگران به جایی رسیدند که غذا و جای خواب متفاوت می‌خواهند! ، پرده‌ب

    بعضی بازیگران به جایی رسیدند که غذا و جای خواب متفاوت می‌خواهند! ، پرده‌ب

    کارگردان سینما | سینماگران | سینمایی | کارگردان | فیلمنامه | بازیگران | سینمای | سینما

    بعضی بازیگران به جایی رسیدند که غذا و جای خواب متفاوت می‌خواهند! ، پرده‌ب

    محسنی نسب گفت: سینمادار‌هایی هستند که در ارشاد رابطه و نفوذ فراوان دارند و تصمیم می‌گیرند چه فیلمی، با چه مضمونی، چه فیلمنامه‌ای و چه بازیگرانی ساخته و اکران شود!

    محسن محسنی نسب تهیه‌کننده و کارگردان سینما، راجع به چرایی عدم بازگشت هزینه‌های ساخت یک فیلم سینمایی بخصوص در پروژه‌های دولتی، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ گفت: فهم این ماجرا راحت است و عجیب است که مدیران می‌گویند نمی‌فهمیم! در دهه شصت و هفتاد سرمایه ۹۰ درصد فیلم‌ها با هر مضمونی، برمی‌گشت و حتی به سود می‌رسید؛ چون سینما سینمای یکپارچه بود. مافیا وجود نداشت و همه فیلمسازان به طور یکسان از امکانات بهره می‌بردند.

    وی افزود: متاسفانه این سال‌ها فیلم‌هایی مانند «شاخ کرگدن» که حتی نتوانستند سالن تمام وقت جهت اکران بگیرند و آثاری که همزمان با ۱۲۰ سالن اکران می‌شدند کم نبودند! چه کسانی می‌توانند این کار‌ها را انجام دهند؟ قطعا افرادی که در مجموعه تصمیم گیرنده‌های اکران هستند. امثال مجید قاری زاده‌ها که پیشینه خوبی در تولید و اکران و جذب مخاطب دارند، ولی این سال‌ها با بی مهری روبرو شدند کجا هستند؟!

    بعضی بازیگران به جایی رسیدند که غذا و جای خواب متفاوت می‌خواهند! ، پرده‌ب

    این کارگردان بیان کرد: حالا به چه دلیل همه سینماگران نمی‌توانند اکران خوب و یکدست بگیرند؛ چون تعدادی مانند زنجیره به هم متصل شدند و کل اکران را در دست گرفتند و سینما را به سمت میل خودشان کشاندند. در ابتدا مقصر ارشاد هست؛ با وجود اینکه گفته دخالت نمی‌کند، ولی دخالت ضمنی دارد و اجازه جولان به این افراد را داده است.

    محسنی نسب ادامه داد: دومین مقصر سینمادار‌هایی هستند که در ارشاد رابطه و نفوذ فراوان دارند و تصمیم می‌گیرند چه فیلمی، با چه مضمونی، چه فیلمنامه‌ای و چه بازیگرانی ساخته و اکران شود. با این وصف تفکر از سینما رخت بر بسته است و تا زمانی که سینمادار تا این حد در روند سینما نقش دارد، وضع از این بدتر خواهد شد.

    این کارگردان تصریح کرد: در بعضی پروژه‌ها، هشتاد درصد بودجه فیلم صرف دو بازیگر و مابقی صرف همه گروه می‌شود! به چه دلیل این اتفاق افتاده؟! چون اگر در فیلمی از بازیگرانی که مد نظر سینمادار نباشد، استفاده شود؛ آن فیلم را نمی‌بینند چه برسد به اکران. اینجاست که بازیگران به بیشترین بهره می‌رسند. بعضی از این بازیگران به جایی رسیده اند که کلاس می‌گذارند و از غذاخوردن تا جای خواب و … آن‌ها باید با همه متفاوت باشد. این‌ها حتی در عوض کردن فیلمنامه و خود فیلم اثرگذارند. در نتیجه فیلم‌ها تهی، خالی از مضامین، جذابیت و … شده‌اند و شاهد دفع مخاطب و عدم تضمین بازگشت سرمایه هستیم. معرفی نکردن جوانان مستعد به سینما و استفاده از یکسری بازیگر پا به سن گذاشته جهت هر نقش و رده سنی، معضل دیگری است که در نتیجه اتفاقات ذکر شده است با آن روبرو شدیم.

    وی در آخر گفت: مسئله اساسی سینمای ایران مدیران ارشاد هستند؛ ما مدیران شاه سلطان حسینی نمی‌خواهیم. مدیری می‌خواهیم که با دانش بالا مسائل و مصائب سینما را آنالیز کرده و راه حل‌هایی جهت رفع آن‌ها پیدا کند. مهمتر از آن قدرت و جسارت رفع مشکلات، مقابله با آن‌ها و پویا کردن سینما را داشته باشد.

    کارگردان سینما | سینماگران | سینمایی | کارگردان | فیلمنامه | بازیگران | سینمای | سینما

    انتهای پیام/

    چرا فیلم ها به سود نمی رسند؟

    واژه های کلیدی: کارگردان سینما | سینماگران | سینمایی | کارگردان | فیلمنامه | بازیگران | سینمای | سینما

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مالی و بازار سرمایه
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • کتاب های مدیربرنامه اورجینال
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ورزش های رزمی
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>