• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر در کشور عزیزمان ایران

    گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر در کشور عزیزمان ایران

    اولین کنسرواتور تئاتر کشور عزیزمان ایران در کنسرواتوار موسیقی پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع به کار می کند.

    گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر در کشور عزیزمان ایران

    به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛نشست خبری گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر کشور عزیزمان ایران با حضور بهزاد معافی موسس و مدیر کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران ، علی معافی قائم مقام ، ابراهیم پشت کوهی کارگردان و فعال عرصه تئاتر و رویا نونهالی بازیگر تئاتر و سینما برگزار شد.

    در ابتدای این نشست بهزاد معافی موسس و مدیر کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به سبقه ، نوع فعالیت و دستاوردهای این مرکز آموزشی طی بیست سال گذشته اظهار داشت: کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال ۱۳۷۷ با تمرکز بر رشته موسیقی فعالیت رسمی خود را شروع و تا به امروز موفقیت های بسیاری را در عرصه داخلی وخارجی به دست آورده است.

    وی با اعلام اینکه در حال حاضر کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران با دوازده کشور اروپایی و چندین کشور آسیایی قرارداد همکاری دارد، گفت: بر این اساس سالیانه در حدود ده گروه از اساتید برجسته خارجی جهت برگزاری کلاس در این مرکز آموزشی به کشور عزیزمان ایران سفر می کنند.

    گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر در کشور عزیزمان ایران

    رئیس کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه مطابق برنامه گاهی اقدام جدیدی را در این مرکز آموزشی دنبال می کنیم ، اظهار داشت : با احساس جای خالی تئاتر در کنسرواتوار، تصمیم گرفتیم به کمک اساتید برجسته این حوزه ، آموزش و تربیت علاقه مندان به این رشته هنری را شروع کنیم.

    وی با بیان اینکه در آخر دوره آموزشی به فارغ التحصیلان مدرک معتبر وزارت علوم اعطا می شود، گفت:مدرک ارائه شده است در بسیاری از کشورهای خارجی قابل ارزشیابی است.

    علی معافی قائم مقام کنسرواتور پایتخت کشور عزیزمان ایران با تشریح مزیت های آموزش درنظام کنسرواتواری و تفاوت آن با سایر مراکز آموزشی به خصوص دانشگاه اظهارداشت: در دنیا آموزش رشته های هنری به خصوص تئاتر و موسیقی از طریق دو سیستم آموزشی دانشگاه و مدرسه عالی هنر دنبال می شود.

    وی با بیان اینکه نظام آموزشی کنسرواتواری علی رغم سیستم آموزشی در دانشگاه ها بر روی تربیت عملی دانشجو تاکید دارد، گفت: با توجه به اینکه سیستم آموزشی در دانشگاه تکیه بر نظام نظری دارد و یکسری علوم عمومی آموزش داده می شود، در نهایت افرادی که در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، در رشته ای که تحصیل کرده اند از جنبه تئوریک بر آن تسلط دارند تا جنبه عملی.

    اولین کنسرواتور تئاتر کشور عزیزمان ایران در کنسرواتوار موسیقی پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع به کار می کند.

    معافی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها مدرسه ای که موسیقی را تحت نظام کنسرواتواری آموزش می دهد،کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، تاکید کرد: هدف از کنسرواتوار موسیقی، تربیت نوازنده ، خواننده و آهنگساز است.

    قائم مقام کنسرواتور تهران تصریح کرد: قرار است همین شیوه را در تئاتر دنبال کنیم ، یعنی به جای این که فردی به دانشگاه برود و دروس عمومی و تخصصی بسیاری را بگذراند، ،در کنسرواتوار تئاتر در کوتاه ترین وقت ، تخصصی ترین و کاربردی ترین آموزش ها را می بیند.

    وی بیان کرد: ضرورت راه اندازی این رشته هنری در قالب کنسرواتوار از آن جا احساس شد که داوطلبان بسیاری به دنبال چنین آموزش هایی هستند و علاقمندند مدرکی که در آخر دوره اخذ می کنند مورد تایید وزارت علوم و همچنین قابل ارائه در هر کجای دنیا باشد.

    معافی هدف از شروع به کار کنسرواتوار تئاتر در دل کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران را در وهله اول برداشتن گامی بزرگ درتربیت بازیگردانست و گفت: در مراحل و دوره های بعد دانشجو مطابق علاقه و توانایی هایش گرایش بندی می شود .

    وی همچنین اظهار داشت: تدوین و عوض کردن درسر فصل های آموزشی این رشته هنری با همفکری و همکاری جمعی از متخصصان به سرعت انجام خواهد شد و نیازی به پروسه طولانی نخواهد داشت.

    ضرورت راه اندازی سیستم آموزشی کنسرواتواری در رشته تئاتر

    ابراهیم پشت کوهی کارگردان و فعال حوزه تئاتر با تاکید بر ضرورت راه اندازی سیستم آموزشی کنسرواتواری در رشته تئاتر اظهار داشت: درسیستم کنسرواتواری ما بار علمی و عملی را در کنار یکدیگر داریم به طور مثال ، جهت کسی که علاقه مند به تحصیل در رشته بازیگری تئاتر است ، دانشگاه بار علمی دارد و آموزشگاه بازیگری بار عملی و ما در کنسرواتوار تلفیق این دو را خواهیم داشت.

    گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر در کشور عزیزمان ایران

    مدیر گروه تئاتر کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه آنچه جهت ما اهمیت دارد، گشودن دریچه ای تازه ای از تئاتر کشور عزیزمان ایران به روی دنیا هست، گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کشورها تئاتر کشور عزیزمان ایران و حتی نویسنده های بزرگ ما در این حوزه را نمی شناسند.

    وی افزود: تئاتر ما نیاز به مراوده بیشتری با دنیا دارد ، چنانکه انسان نیاز به مراوده زیاد دارد و تلاش ما بر این است که این اتفاق بیفتد.

    پشت کوهی:بورسیه دانشجویان نخبه به تئاتر دنیا از اهداف نخستین کنسرواتوار تئاتر کشور عزیزمان ایران است

    پشت کوهی ادامه داد: دعوت از بزرگان تئاتر سایر کشورها جهت تدریس در قالب دوره های کوتاه مدت و همچنین بورسیه دانشجویان نخبه به مراکز مهم تئاتر دنیا از جمله اهداف برنامه ریزی شده است در نخستین کنسرواتوار تئاتر ایران است.

    این کارگردان برجسته تئاترخاطر نشان کرد: تلاش ما بر این هست، کسی که از این مرکز آموزشی فارغ التحصیل می شود در حیطه تحصیلی خود یک متخصص باشد.

    اولین کنسرواتور تئاتر کشور عزیزمان ایران در کنسرواتوار موسیقی پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع به کار می کند.

    پشت کوهی با بیان اینکه تئاتر منزل تمامی هنرها هست، گفت : همجواری موسیقی و تئاتر در کنسرواتوار پایتخت کشور عزیزمان ایران از دیگر مزیت های این مرکز آموزشی است ، چراکه در تمام دنیا اغلب به همین منوال است و بازیگران تئاتر حداقل به یک ساز مسلط هستند و این موضوعی است که در تئاتر ما نادیده گرفته شده است است.

    وی تاکید کرد : از ظرفیت کنسرواتور پایتخت کشور عزیزمان ایران نهایت استفاده را خواهیم کرد و تلاش می کنیم کسانی از این مرکز فارغ التحصیل می شوند ، موسیقی ، ریتم و ضربان روی صحنه را به خوبی یاد بگیرند.

    رویا نونهالی بازیگر تئاتر و سینمای کشورمان در ادامه این نشست اظهار داشت: در ابتدای راهی هستیم که بخش اعظم این راه از طریق سابقه این کنسرواتوار طی شده است و به اعتقاد من یکی از اتفاقات مثبت همین است.

    عضو شورای آموزش گروه و مدرس نخستین کنسرواتوارتئاتر کشور عزیزمان ایران افزود: هنگامی شما دعوت به کاری می شوید به خاص کاری که مربوط به عمل و اجراست ، تا زمانی که خود ماجرا شکل بگیرد بسیار وقت بر است ، ولی هنگامی در کنار یک تجربه بسیار بافایده و سابقه طولانی قرار می گیرید ، فکرت رها می شود و خودت هم در فضایی قرار می گیری که جهت امر آموزش می توانی به ایده هایت فکر کنی و آنها را به نمایش بگذاری. جهت ما که در امر آموزش خیال پروری می کنیم در کنار این تجربه بزرگ قرار گرفتن بسیار بافایده خواهد بود.

    گشایش نخستین کنسرواتوار تئاتر در کشور عزیزمان ایران

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: فارغ التحصیل | آموزشگاه | دانشگاه | موسیقی | آموزشی | سیستم | تئاتر | ایران | آموزش | برجسته

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • کتب خیاطی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی انسانشناسی تحول
  • خرید کتاب زبان اصلی کلیه و اورولوژی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>