• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » کسانی که تنها به جیب خود فکر می کنند خائن هستند / جهانگیری

    کسانی که تنها به جیب خود فکر می کنند خائن هستند / جهانگیری

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعلام جنگ اقتصادی از سوی آمریکا علیه ملت کشور عزیزمان ایران و برنامه ریزی این کشور جهت اعمال تحریم های هوشمند اقتصادی

    کسانی که تنها به جیب خود فکر می کنند خائن هستند / جهانگیری

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعلام جنگ اقتصادی از سوی آمریکا علیه ملت کشور عزیزمان ایران و برنامه ریزی این کشور جهت اعمال تحریم های هوشمند اقتصادی گفت: باید با اتخاذ برنامه های هوشمند، عاقلانه و پیگیر در برابر روش و هدف آنها که نابودی کشور عزیزمان ایران است با جدیت پای کار بایستیم و با مقاومت دشمن را ذلیل کنیم .

    جهانگیری: کسانی که در شرایط سخت فعلی فقط به جیب خود فکر می کنند خائن هستند

    اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور شامگاه روز گذشته ( چهارشنبه) در دومین نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که در حضور رییس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، به تشریح شرایط کشور بویژه بعد از استقرار دولت تدبیر و امید پرداخت و اظهار داشت: با شروع انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و بعد از گزینش دکتر روحانی بعنوان رییس جمهور، اعتماد و امید مردم در جامعه زنده و بازسازی شد و این اعتماد و امید هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی نقش اثرگذاری در حل مسائل و مسائل ایفا کرد.

    عبارات مهم : برنامه ریزی – ریاست جمهوری
    در کنار اعتماد و امید مردم، با اتکا به توانمندی مدیران کشور و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت به دستاوردهای بسیار خوبی در فضای اقتصادی و بین المللی دست یافتیم که مهمترین نمونه آن در بخش سیاست خارجی اصلاح روابط خارجی و آخر رسیدن توافق برجام بود.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی نیز ثبات و آرامش در اقتصاد کشور بوجود آمد و برنامه ریزی جهت توسعه دنبال شد، ادامه داد: شاخص های مهم اقتصاد مانند تورم، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و رشد سرمایه گذاری روند رو به رشدی را در پیش گرفت و اقتصاد کشور در مسیر صحیحی قرار گرفت.

    جهانگیری با بیان اینکه اگر با همان سرعت پیش می رفتیم تا آخر دولت دوازدهم می توانستیم بسیاری از تنگناهای توسعه ای کشور را برطرف کرده و صورت خشن فقر را از جامعه بزداییم، تصریح کرد: جهت همه مسائل و ابر چالش های کشور برنامه ریزی صحیحی در دولت صورت گرفت و برنامه مدونی نیز جهت حل معضل اشتغال فراهم شده است بود. ولی ما به اتفاق جدیدی روبرو شدیم که آن خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم ظرف سه و شش ماه بعد از خروج از برجام بود .

    تفاوت تحریم های پیش رو با تحریم های گذشته این است که رییس جمهور فعلی آمریکا به هیچ اصل اخلاقی و بین المللی پایبند نیست و هر آنچه که تشخیص دهد منافع آمریکا را تامین می کند، به هر قیمتی که باشد نسبت به آن تصمیم گیری می نماید.

    جهانگیری با بیان اینکه هم اکنون ده ها اتاق فکر در آمریکا عنوان تحریم کشور عزیزمان ایران را در دستور کار خود قرار داده اند و به دنبال زیاد کردن آثار عملی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تحریم ها علیه ملت کشور عزیزمان ایران هستند خاطرنشان ساخت: براساس اطلاعاتی که از اتاق فکر های آمریکا بدست آمده آنها به دنبال اعمال تحریم های موثرتر و کارسازتر هستند و مکرر نیز اعلام می کنند که این بار کشور عزیزمان ایران تحت فشارهای تحریم های آمریکا تسلیم خواهد شد.

    با وجود آنکه هنوز به وقت اعمال تحریم ها و سپری شدن سه ماه از وقت خروج آمریکا از برجام نرسیده ایم، آمریکا در تلاش است تا از طریق مذاکره و یا ترساندن کشورهایی که با کشور عزیزمان ایران همکاری می کنند، آنها را از ادامه همکاری با کشور عزیزمان ایران بازدارد.

    جهانگیری در ادامه با تبیین اهداف متفاوت آمریکا از اعمال فشارهای متعدد به کشور عزیزمان ایران و مهم ترین بخش های که آنها جهت تحریم روی آن متمرکز شده است اند، گفت: نخستین هدف آمریکا این است که منابع درآمدی کشور عزیزمان ایران را حذف و یا حتی المقدور آن را محدود کند که در رأس آن درآمدهای ارزی و نفتی کشور هست.

    رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با یادآوری اینکه در دوران تحریم های گذشته نیز فروش نفت کشور عزیزمان ایران محدود شده است بود، تصریح کرد: در آن وقت شورای امنیت شرکت ملل نیز در تحریم کشور عزیزمان ایران همکاری داشت و کشورهایی که می درخواست کردند با کشور عزیزمان ایران همکاری کنند بیش از آمریکا از شورای امنیت هراس داشتند ولی این بار آمریکا اعلام کرده است که فروش نفت کشور عزیزمان ایران باید به طور کامل در مدت شش ماه متوقف شود.

    وی هدف دیگر آمریکا از تحریم ها را ایجاد مانع بر سر راه انتقال منابع ارزی دانست و افزود: آمریکا در تلاش است که اگر کشور عزیزمان ایران موفق شد به کشوری نفت صادر کند، با ایجاد موانعی اجازه ندهد که کشور عزیزمان ایران به منابع حاصل از فروش نفت خود دسترسی داشته باشد.

    جهانگیری با بیان اینکه تمرکز دیگر آمریکا بر حمل و نقل و مانع تراشی در این زمینه هست، خاطر نشان کرد: آنها تلاش می کنند که اگر صادرات نفت صورت گرفت و به هر طریق ممکن منابع ارزی هم به دست کشور عزیزمان ایران رسید، از فعالیت کشتی های حمل کالا به کشور عزیزمان ایران ممانعت شود و عملاً نتوانیم منابع ارزی خود را جهت واردات کالا استفاده کنیم.

    با توجه به اهدافی که آمریکا در پیش گرفته در مرحله نخست نیاز ارزی کشور نقطه ای آسیب پذیر است به چه دلیل که بخش زیادی از منابع درآمدی دولت به نفت وابسته است و بودجه قوه مجریه کم کردن خواهد یافت.

    وی با اشاره به اینکه آمریکا پیش از خروج از برجام نیز محدودیت های زیادی علیه کشور عزیزمان ایران جهت تبدیل دلار به یورو ایجاد کرده بود، تصریح کرد: آمریکا با محدودیتی که ایجاد کرد امکان وارد کردن منابع ارزی بصورت اسکناس از کشورهای متفاوت را محدود نمود.

    جهانگیری با بیان اینکه این مسائل باعث تلاطم در بازار ارز کشور شده است هست، یکی از زمینه های ایجاد تلاطم را زیاد کردن تقاضا به ارز در داخل کشور و دومین عامل را کمبود ارز بصورت اسکناس در داخل کشور دانست و گفت: دولت جهت مقابله با این مسئله تصمیم گرفت ارز با قیمت مشخص ارائه کند و تعیین قیمت ارز بر اساس کارشناسی دقیق اقتصادی بود و در تعیین قیمت ارز تفاوت نظر میان کارشناسان در نهایت حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بود.

    دولت تلاش کرد تا در واردات کشور نیز شفافیت ایجاد شود و اعلام نمود تمام کسانی که می خواهند واردات انجام دهند باید حتماً ثبت سفارش انجام دهند و موارد وارداتی که بدون ثبت سفارش باشد به رسمیت شناخته نشود.

    براساس شرایطی که در بازار ارز بوجود آمد بخشی از ارز که در بازار خریداری می شد به خارج از کشور انتقال می یافت.
    جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچ کشوری قادر نیست که در یک دوره مشخص این حجم انتقال سرمایه داشته باشد، افزود: زیاد کردن تقاضا و هجوم به بازار جهت تهیه ارز در حالی بود که نظارتی در این زمینه وجود نداشت و مشخص نبود کسانی که قصد خرید ارز دارند آن را جهت چه استفاده ای می خواهند. این آزادی تا حدی بود که حتی باندهای قاچاق مواد مخدر و گروه های تروریستی که ما با آنها در حال جنگ هستیم نیز می توانستند ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور عزیزمان ایران تامین کنند به چه دلیل که تا آن وقت از کسانی که جهت خرید ارز اقدام می کردند در مورد نحوه مصرف ارز هیچ سوالی از آنها نمی شد.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به یکی دیگر از تصمیمات دولت در حوزه ارز، گفت: دولت اعلام کرد که ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد و آثار صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشور قابل بررسی باشد.

    پس از تصمیمات آمریکایی ها و شوک تازه بر اقتصاد کشور، با شرایط تازه تری روبرو شدیم و در این شرایط نیاز بود که سیاست ها را بازبینی کرده و اعلام کنیم که از این بعد جهت واردات هر گونه کالا، ارز تخصیص داده شده است نمی یابد به چه دلیل که محدودیت وجود دارد.

    در همین راستا کالاها به لحاظ اهمیت آنها طبقه بندی شد و گروه یک را به کالاهای اساسی و مهم تخصیص داده شده است دادیم و ۱۸ میلیارد دلار جهت واردات این گروه کالایی تخصیص داده شده است یافت که ۳.۵ میلیارد دلار جهت دارو، ۸ میلیارد دلار کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی و ۷ میلیارد دلار کالاهای مهم بخش صنعت بود که معتقد هستیم در بدترین شرایط هم ارز مورد نیاز این گروه کالایی تامین خواهد شد و تا زمانی که ارز جهت واردات این گروه به طور کامل تامین نشود، هیچ ارزی به گروه های دیگر پرداخت نخواهد شد.

    گروه دوم کالاها، مواد اولیه کارخانجات است که ۲۴ میلیارد دلار به آن تخصیص داده شده است داده شد و مقرر شد که اگر بانک مرکزی ارز مازاد در اختیار داشته باشد و ارز مورد نیاز گروه یک تامین شده است باشد جهت واردات گروه دو نیز کمک کند.

    گروه سوم ، کالاهای مصرفی هستند که در داخل کشور تولید نمی شود و به آن نیاز داریم که در این زمینه ابتدا تصمیم گیری شده است بود که صادر کنندگان بتوانند به قیمت توافقی ارز خود را به وارد کنندگان بفروشند و صادر کننده مکلف بود ظرف شش ماه ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد برگرداند که هفته گذشته تصمیم گرفتیم این وقت به دو ماه کم کردن یابد و امروز تقریباً به آخر وقت دو ماه نزدیک می شویم.

    از هفته آینده در بازار بورس واریزنامه ارز صادراتی صادر کنندگان به فروش می رسد و قیمت جدیدی جهت ارز شکل خواهد گرفت که امیدوارم این برنامه از روز شنبه در بورس اجرا شود.

    معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه کالاهای گروه چهارم کالاهایی هستند که فعلاً در کشور به آن نیازی نیست، خاطر نشان کرد: دولت از این عنوان آگاه است که هر یک از این تصمیمات عوارضی به همراه دارد و هیچ یک از این برنامه ها بدون اشکال نیست ولی باید توجه داشته باشیم که ما در شرایط عادی و متعادل نیستیم بلکه شرایط کشور شرایطی است که کشوری مانند آمریکا علیه ما اعلام جنگ کرده و ما ناچاریم تصمیماتی متناسب با این شرایط اتخاذ کنیم.

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بودجه قوه مجریه کم کردن پیدا خواهد کرد و منابع مالی جهت طرح های عمرانی نیز با کم کردن مواجه خواهد شد، تصریح کرد: باید بودجه جاری محدود و کم شود و در شرایطی که مردم تحت فشار هستند هیچگونه ریخت و پاش از هیچ دستگاه و مدیری پذیرفته نیست و این یک وظیفه ملی است که بر عهده همه ما هست.

    جهانگیری در ادامه با بیان اینکه در این شرایط واحدهای تولیدی کشور نیز با مسئله مواجه خواهند شد، از استانداران سراسر کشور خواست جلسات کارگروه حمایت از تولید را بصورت مستمر برگزار کنند و با همدلی و جدیت به مسائل واحدهای تولیدی پیگیری و بنگاه های تولیدی و فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار دهند.

    مشخصه دولت تدبیر و امید باید همانند نامش تدبیر امور و امید به آینده باشد به چه دلیل که مردم مهر تایید پای این دولت زده اند و ما موظف هستیم با تدبیر، زحمت و فشار مردم را کم کردن دهیم و امید آنها به آینده را بالا ببریم.

    وی با تاکید بر اینکه باید ترساندن ها را شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی کنیم، افزود: باید امید و اعتماد مردم را بازسازی کنیم لیکن اگر مردم احساس کنند که دولت تمام توان خود را پای کار آورده هست، از دولت حمایت خواهند کرد.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه باید حس دولت داری در مردم تقویت شود، خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه ما در مقطع فعلی این است که به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا مردم احساس کنند که دولت جهت حل مسائل آنها دروزهای سخت برنامه دارد.

    معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت های مناسب جهت تصمیم گیری در شرایط فعلی ایجاد شده است هست، گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری و با برنامه ریزی رییس جمهور شورایی با حضور سه قوه ایجاد شده است که هم هماهنگی در سه قوه ایجاد می کند و هم تصمیمات مورد نیاز را جهت شرایط متفاوت اتخاذ می نماید.

    در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد که ستاد مقابله با تحریم راه اندازی شود تا بتواند تصمیمات مورد نیاز را جهت مقابله با تحریم ها اتخاذ کند.

    در شرایط تازه مدیران کشور حق ندارند که تسلیم شرایط شوند و باید راهکار جهت فروش نفت و تامین نیازهای کشور پیدا کنند.

    هنر بانک ها و مدیران نظام بانکی کشور باید این باشد که با هر روشی و با کمک صرافی ها پول مورد نیاز کشور تامین و جابه جایی و انتقال پول انجام شود و در این زمینه هر اختیاری که مورد نیاز باشد به آنها تفویض خواهیم کرد.

    باید واردات مورد نیاز کشور را به هر طریق ممکن انجام دهیم و نباید در تامین کالاهای مورد نیاز کشور اختلال ایجاد شود.

    هر وزارتخانه باید بداند که اولویت اول کشور اداره شرایط فعلی هست؛ همانگونه که امام خمینی (ره) نیز در دوران دفاع مقدس می گفتند که « جنگ در راس است» امروز نیز هر مدیری که اولویت دیگری غیر از مدیریت شرایط کشور داشته باشد یعنی شرایط کشور را به درستی نشناخته است.

    وی در ادامه با بیان اینکه در کنار این تهدیدها وقت هایی نیز در کشور وجود دارد، گفت: مهمترین ترساندن این است که درک صحیحی از شرایط نداشته باشیم و مردم را نسبت به اوضاع تازه کشور آگاه نکنیم. دشمن های می خواهند مردم را نسبت به آینده جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران مأیوس کنند و تحقیر آمیزتر از این نیست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای دلسوزی جهت مردم کشور عزیزمان ایران یکبار با پارچ آب و بار دیگر با توپ فوتبال سخن می گوید.

    ما باید شرایط را به خوبی جهت مردم تبیین و تشریح کنیم و باید توجه داشته باشیم که مردم را نباید وحشت زده کنیم و در عین حال نباید به آنها بگوییم که کشور در شرایط عادی هست.

    معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نخبگان کشور باید با ما همراهی کنند و ما باید آنها را در جریان مسائل قرار دهیم و از آنها کمک بخواهیم، افزود: اگر در برخورد با کاستی ها ابتکار عمل نداشته باشیم ترساندن ها و مسائل بزرگتر می شوند.

    وی یکی از وقت های کشور را هماهنگی و همدلی قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی دانست و گفت: تجربه نشان داده است که تهدیدات خارجی همواره باعث ایجاد انسجام در کشور شده است است و ما نیز جهت مقابله با این تهدیدات ضرورت دارد اختلافات را کنار گذاشته و در داخل آتش بس اعلام کنیم.

    اگر گروه های سیاسی داخلی اختلافات را کنار بگذارند می توانیم آمریکا را شکست دهیم.

    در این صورت دستگاه دیپلماسی کشور می تواند با اتکای به حمایت داخلی در صحنه بین المللی موفق تر عمل کند و از حقوق ملت کشور عزیزمان ایران دفاع نماید.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بودجه بعضی دستگاه ها در سالهای اخیر بر دولت تحمیل شده است و دولت بودجه مورد نیاز آنها را تامین کرده هست، خاطر نشان کرد: باید این عنوان را اصلاح کنیم لیکن علت ندارد در شرایط سخت فعلی دولت بودجه این قبیل دستگاه ها را تامین کند.

    وی بر ضرورت دیدارهای منظم مسئولین با مردم و طرح صادقانه مسائل کشور با آنان تاکید کرد و با اشاره به بعضی اتفاقات اخیر نظیر اعتصاب کامیون داران و بازاریان گفت: دولت آگاه است که مردم با مسئله روبرو هستند و مدیران نیز موظفند تمام تلاش خود را جهت رفع مسائل بکارگیرند.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه باید بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته تلاش کنیم، افزود: مردم انتظار دارند با برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات مناسب التهابات را از بین ببریم و جامعه احساس کند که مسائل در حال مرتفع شدن هست.

    ما در گذشته از مسائل بسیار بزرگتر با تجربه کمتر عبور کرده ایم که نمونه آن دوران دفاع مقدس است که مردم شرایط سخت را تحمل کردند به چه دلیل که می دیدند مسئولین با جدیت پای کارند.

    وی با اشاره به بعضی مسائل مزمن اقتصادی در کشور یکی از این مسائل را وجود نقدینگی بالا در کشور دانست و گفت: این حجم نقدینگی در هر بخشی که وارد شود می تواند مسئله ساز باشد که باید به سرعت جهت حل مسئله نقدینگی راهکار پیدا کنیم و نباید حالا که در حال برنامه ریزی جهت مقابله با تحریم ها هستیم اجازه دهیم که مسائل مزمن اقتصادی مسائل را دو چندان کند.

    جهانگیری با بیان اینکه دوران تحریم بهار رانت خواران و مفسدین هست، اظهار داشت: دولت دوره تحریم های گذشته را آسیب شناسی کرده و با هر رانت و فسادی قاطعانه برخورد می کنیم.

    در مقطعی که کشور در جنگ اقتصادی است و مردم با مسائل متفاوت روبرو هستند کسانی که به فکر پر کردن جیب خود هستند خائن هستند و باید سخت گیرانه برابر آنها بایستیم.

    امیدوارم با تدابیر رییس جمهور و پشتیبانی ها و حمایت های مقام معظم رهبری، با برنامه ریزی هایی که انجام خواهد شد بتوانیم با سربلندی دوران سخت کنونی را پشت سر بگذاریم.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    کسانی که تنها به جیب خود فکر می کنند خائن هستند / جهانگیری

    واژه های کلیدی: برنامه ریزی | ریاست جمهوری | رییس جمهور | جهانگیری | تحریم ها | آمریکایی | واردات | برنامه | اقتصاد | آمریکا | وارداتی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ورزش های رزمی
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • کتاب های ژنتیک اورجینال
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • خرید کتاب عشق، وابسته به عشق شهوانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب جایگزین
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>