• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » آشفته بازار ارز و دلار دامن بازار میوه را هم گرفت

    آشفته بازار ارز و دلار دامن بازار میوه را هم گرفت

    از بازار میوه خبر می‌رسد که نوسانات بازارهایی همچون طلا و ارز دامن‌گیر این کالا نیز شده است است به‌گونه‌ای این محصولات در ساعت‌های متفاوت به قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند.

    آشفته بازار ارز و دلار دامن بازار میوه را هم گرفت

    از بازار میوه خبر می رسد که نوسانات بازارهایی همچون طلا و ارز دامن گیر این کالا نیز شده است است به گونه ای این محصولات در ساعت های متفاوت به قیمت های متفاوتی به فروش می رسند.

    میوه هم چند نرخی شد!

    در حالیکه انواع میوه در هفته های گذشته با زیاد کردن قیمت مواجه شده است و قیمت آن در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه ای به مغازه دیگر تفاوت دارد رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می گوید که این شرایط فقط جهت بازار خرده فروشی نیست بلکه قیمت ها در بازار مرکزی میوه و تره بار هم، مثل طلا، ساعتی تعیین می شود و نظارت مناسبی در این زمینه وجود ندارد.

    عبارات مهم : قیمت لوازم خانگی – خروج از ایران
    به گفته اسدالله کارگر، نظم و نظامی در فروش میوه میدان مرکزی میوه و تره بار به عنوان مرکز عمده فروشی وجود ندارد به گونه ای که از ساعت ۲۱ هر شب تا پاسی از نیمه شب که خرید و فروش میوه در میدان مرکزی شروع می شود، فروشندگان عمده هر ساعت یک قیمت را در میدان مرکزی عرضه می کنند و میوه فروشان مجبورند میوه را ساعتی خریداری کنند؛ یعنی هر قدر از این ساعات می گذرد قیمت میوه ها زیاد می شود.

    به گفته این فعال بازار میوه، “در چنین شرایطی فروشندگان میوه به غیر از هزینه های تبعی مغازه های خود که از منطقه ای به منطقه دیگر تفاوت می کند، عمدتا به علت ساعتی بودن قیمت ها، مجبورند میوه های خریداری شده است خود را با قیمت های متفاوتی در بازار مصرف عرضه کنند”.

    این اوضاع به معنای چند نرخی شدن میوه است به گونه ای که از مغازه ای به مفازه دیگر قیمت این محصولات عوض کردن می کند. در این شرایط شایسته است مسوولان نظارتی مربوطه کارهای مورد نیاز را در این زمینه انجام دهند.

    مشتریان موز کمتر شد

    اما تا بحث میوه و میوه جات است به خبر دیگری در این رابطه اشاره کنیم که نشان از کم کردن مصرف موز در کشور دارد. در این زمینه آمار گمرک حاکی از آن است که در دوماهه نخست امسال واردات موز نسبت به سال گذشته کم کردن یافته است.

    با توجه به اینکه وزن واردات موز در دو ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کم کردن یافته است و تولید موز در کشور عزیزمان ایران رقمی نیست که بتواند بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین کند، می توان گفت که نیاز به واردات موز کم کردن پیدا کرده یا به عبارت دیگر می توان گفت که در امسال موز کمتری به کشور عزیزمان ایران وارد شده است و مردم کمتر موز می خورند.

    بر اساس این آمار، قیمت هر کیلو موز وارداتی در این مدت حدود یک دلار بوده است.

    آشفته بازار ارز و دلار دامن بازار میوه را هم گرفت

    نارضایتی فروشندگان از زیاد کردن قیمت لوازم خانگی!

    در حالیکه در امسال بازار لوازم خانگی شاهد زیاد کردن قیمت این محصولات بوده است ولی رییس انجمن صنایع لوازم خانگی کشور عزیزمان ایران زیاد کردن قیمت لوازم خانگی را کمتر از حد واقعی آن می داند.

    حبیب الله انصاری راجع به زیاد کردن قیمت لوازم خانگی در امسال می گوید:” از سال ۱۳۹۶ زیاد کردن قیمتی که باید به علت زیاد کردن هزینه مواد اولیه و سایر هزینه ها روی قیمت لوازم خانگی اعمال می شد به هیچ عنوان اعمال نشده است و در سال ۱۳۹۷ نیز زیاد کردن دستمزد و هزینه مواد اولیه را داشته ایم. نه تنها زیاد کردن قیمت در حال حاضر زیاد نیست، بلکه خیلی کمتر از درصدی است که باید اعمال می شد. در واقع آن درصد سودی که امروز تولیدکنندگان لوازم خانگی می برند بسیار کمتر از چیزی است که باید باشد”.

    وی راجع به نحوه تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات لوازم خانگی اظهار کرده: تا امروز مسائل و موانعی در این زمینه وجود داشته و اگر پرداخت شده است به این صورت نبوده که تولیدکنندگان به آسانی و طبق برنامه مشخصی این ارز را دریافت کنند.

    کالاهای لوکس از چرخه دریافت دلار ۴۲۰۰ حذف می شوند؟

    اما در شرایطی که بعضی از کارشناسان معتقدند کالاهای لوکس و غیر مهم باید از لیست کالاهای مشمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شوند مدیر کل بانک مرکزی از اولویت بندی کالاهای وارداتی جهت تخصیص ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان خبر داده است.

    در روزهای اخیر خبرهایی متفاوت در رابطه با تصمیم تازه ارزی دولت جهت محدود شدن کالاهای وارداتی جهت دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی و یا ورود قیمت تازه به بازار انتشار شده است بود که از سه نرخی شدن دلار حکایت داشت به طوری که در کنار قیمت ۳۸۰۰ تومان کالاهای اساسی و ۴۲۰۰ تومان بعضی از کالاهای وارداتی گفته می شد قرار است بخشی از کالاها از زمره این قیمت ها خارج شده است و با قیمت جدیدی ارز دریافت کند.

    اما مدیر کل بانک مرکزی امروز در حاشیه همایش سیاست های پولی و ارزی به ابهامات پاسخ داده و اعلام کرد که بر اساس تصمیم تازه اتخاذ شده است قرار است واردات کالا جهت دریافت ارز اولویت بندی شده است و سه گروه کالاهای اساسی و حیاتی، مواد اولیه و مهم و سایر کالاهای مورد نیاز ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کنند.

    احتمال خداحافظی بعضی خودروها از بازار

    در گزارش اقتصادی امروز اعلام شد که با توجه به خروج آمریکا از برجام و فشار این کشور به شرکت های بین المللی جهت خروج از ایران، امکان توقف تولید بعضی خودروهای مشارکتی تولیدی وجود دارد.

    با اجرایی شدن برجام صنعت ماشین با موج درخواست خودروسازان خارجی جهت همکاری در تولید و حضور در بازار کشور عزیزمان ایران روبرو شد. به دنبال همین تقاضاها بود که همکاری ایران خودرو با پژو، سایپا با سیتروئن و کیا، و هیوندای با کرمان موتور شروع و تولید خودروهای مشارکتی با همکاری خودروسازان داخلی و خارجی کلید خورد. حاصل این همکاری ها تولید و عرضه خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C۳، هیوندای اکسنت و سراتو به صورت داخلی سازی شده است بوده است.

    اما خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار این کشور به شرکتهای بین المللی جهت قطع همکاری با ایران، باعث ایجاد ابهام در آینده خودروهای مشارکتی تولیدی در کشور عزیزمان ایران شده است است.

    مناقشه راجع به روش تخلف در واردات خودرو

    حدود دو ماه پیش مجتبی خسروتاج – رییس شرکت توسعه تجارت – رسما وقوع تخلف در حوزه واردات ماشین را تایید کرد. طبق اعلام این مقام مسوول، “در وقت بسته بودن ثبت سفارش واردات ماشین در سال گذشته (۱۳۹۶)، ۶۴۰۰ دستگاه ماشین به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده است است”. اگرچه انتظار می رفت با تایید بروز تخلف در واردات ماشین از سوی عالی ترین مسوول مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر چه سریعتر شاهد شناسایی و برخورد با متخلفان مربوطه باشیم ولی بیانات روز گذشته رییس شرکت بازرسی کل کشور و تصویر العمل وزارت صنعت به آن، عنوان را وارد مسائل حاشیه ای کرد. ناصر سراج در این رابطه اظهار کرد:” متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شد و حدود ۵۰۰۰ ماشین مدل بالا و گران قیمت ثبت سفارش شد”.

    اگرچه بیانات رییس شرکت بازرسی کل کشور می توانست نیروی مضاعفی به مسوولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت برخورد با تخلف رخ داده بدهد ولی یک روز بعد از این بیانات این وزارتخانه با صدور اطلاعیه ای، هک شدن سایت خود را تکذیب کرد؛ ضمن آنکه باز هم بر وقوع تخلف در روند واردات ماشین صحه گذاشت. ولی این آخر ماجرا نبود و امروز شرکت بازرسی کل کشور هم در پاسخ به مواضع روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، اطلاعیه ای صادر و با تاکید مجدد بر هک شدن سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد که بیانات رییس این شرکت مبنی بر هک شدن سایت وزارت صنعت، براساس نامه رسمی ارسالی از سوی مدیر سابق گروه ثبت سفارش خودروهای خارجی شرکت توسعه تجارت کشور عزیزمان ایران (وزارت صنعت، معدن و تجارت) به این شرکت صورت گرفته است و به مسوولان امر (وزارت صنعت، معدن و تجارت) هم توصیه کرد که از “فضاسازی های بی مورد در این خصوص پرهیز کنند”.

    در این شرایط مناقشه در گرفته بین دو شرکت مسوول راجع به روش تخلف در ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو، اصل عنوان را به حاشیه برده است.

    از بازار میوه خبر می‌رسد که نوسانات بازارهایی همچون طلا و ارز دامن‌گیر این کالا نیز شده است است به‌گونه‌ای این محصولات در ساعت‌های متفاوت به قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند.

    فریب خوردگان اینترنتی بخوانند

    همراه اول اعلام کرده که جهت مشترکان زیان دیده شایعه اینترنت رایگان ۱۲۰ گیگابایتی تمهیدات خاص ای درنظر گرفه است.

    طبق اعلام این شرکت در جلسه ای که در خصوص شایعه اینترنت رایگان برگزار شده است مقرر شد امکان لغو بسته همه کسانی که در بازه شیوع شایعه اقدام به خرید یا رزرو بسته اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی کرده اند، فراهم شود. همچنین قرار است از قطع میان دوره یا آخر دوره این مشترکان ممانعت به عمل آید و آگاهی رسانی به این مشترکان از طریق ارسال پیامک صورت می گیرد.

    طبق مصوبات این جلسه، امکان خرید یک مرحله ای بسته بدون اخذ تاییدیه مشتری لغو می شود. علاوه بر آن مقرر شده است جهت رشد آگاهی مشترکان، پیامک های اطلاع رسان در خصوص نحوه مصرف جهت همه مشترکان تدوین و ارسال شود.

    همچنین رییس شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو خرید همه مشترکانی خبر داده که در پی خبر جعلی تخصیص داده شده است حجم رایگان اینترنت صورت گرفته و اعلام کرده اپراتورها ملزم شده است اند در فرایند تازه جهت همه سرویس ها، تایید یکسان به صورت جداگانه آینده نگری شود. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه خرید تمامی مشترکانی که براساس شایعه انتشار شده است از طریق کد دستوری اعلام شده، بسته ۱۲۰ گیگ را گزینش کرده اند، لغو و مصرف دیتای این مشترکان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید باز می گردد، اظهار کرده که همچنین جهت مشترکینی که با فعال سازی کد USSD، از سرویس استفاده کرده اند هزینه ای منظور نخواهد شد و در صورتی که هزینه ای هم از آن ها کسر شده است باشد، این هزینه باز گردانده می شود.

    راهکارهای حفظ سلامت لپ تاپ ها

    باتری لپ تاپ ها عمر دائمی ندارند ولی می توان با بررسی و نظارت بر سلامت آن ها در زیاد کردن طول عمرشان کوشید. با استفاده از روشی راحت در محیط ویندوز می توانید از سلامت باتری لپ تاپ خود آگاه شوید.

    معمولا یکی از نخستین قطعاتی که در لپ تاپ دچار مسئله می شوند، باتری ها هستند در این صورت اگر همچنان باتری لپ تاپ شما در بازار موجود باشد، می توانید با صرف مبلغی مسئله را برطرف کنید ولی در غیر این صورت شما جهت استفاده از دستگاه خود باید لپ تاپ را به پریز برق متصل کنید که با این شیوه دیگر امکان آن را نخواهید داشت که از لپ تاپ خود در حین حرکت و هرجایی استفاده کنید، به عبارت دیگر با این شیوه لپ تاپ شما به یک دستگاه رایانه شبیه خواهد شد. بر همین اساس عالی ترین راه آن است که از باتری خود مواظبت کرده و بعد از شارژ باتری آن را از برق خارج کنید.

    کارشناسان توصیه می کنند زمانی که در محیطی ثابت هستید و امکان استفاده از پریز برق جهت شما وجود دارد، از باتری استفاده نکنید تا بدین ترتیب عمر بافایده آن را زیاد کردن دهید. البته پیش از این کار حتما از محافظ نیز استفاده کنید تا نوسانات احتمالی برق آسیبی به دستگاه شما نرساند.

    آدرس ایمیل قدیمی خود را حفظ کنید

    این روزها با زیاد کردن غرق شدن در اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و … و خبر رسان ها، تعداد زیادی از کاربران اینترنت دیگر از سرویس های پست الکترونیکی یا ایمیل هایی که قبلا به منظور ارتباط با دیگران استفاده می کردند، بهره نمی برند. بنابراین ممکن است به فکر از بین بردن و دی اکتیو کردن این حساب های کاربری جهت هر لحظه بیفتند.

    اما جالب اینجاست که کارشناسان و متخصصان امنیت سایبری در موسسه فرانهوفر آلمان که در زمینه ارتباطات و پردازش اطلاعات فعالیت می کند، بر این باورند که کاربران حتی درصورت عدم نیاز به حساب های کاربری قبلی و قدیمی، به هیچ عنوان نباید آن ها را جهت هر لحظه از بین ببرند و یا حذف کنند.

    طبق نظر آن ها، حساب های کاربری و ای میل های قدیمی که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید، ممکن است به ابزاری جهت سوءاستفاده مجرمان سایبری و هکرها تبدیل شود، به گونه ای که شما با حذف این حساب های کاربری، این امکان را به مجرمان سایبری و غریبه ها می دهید تا به تمامی حساب های کاربری که قبلا به طور خودکار با ای میل و دستگاه های الکترونیکی مورد کاربرد شما لینک و متصل بوده هست، این بار بدون اطلاع شما به آن ها دسترسی پیدا کنند.

    مصرف برق رکورد شکست

    پیک مصرف برق روز گذشته جهت نخستین بار در امسال از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور کرد.

    بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با استمرار گرما در زیاد نقاط کشور، پیک مصرف برق در روز گذشته (دوشنبه ۲۸ خردادماه)، ۵۰ هزار و ۳۸۵ مگاوات گزارش شد که این رقم در سال گذشته در همین وقت برابر با ۴۹ هزار و ۲۷۳ مگاوات بود.

    میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با یک هزار و ۴۶۱ مگاوات بوده که سهم صادرات از این میزان ۸۷۰ مگاوات و واردات برق نیز ۵۹۱ مگاوات بوده هست. میزان مصرف برق صنایع نیز در روز گذشته سه هزار و ۹۰۶ مگاوات بود که نسبت به روز یکشنبه که میزان آن ۴ هزار و ۸ مگاوات بوده هست، مصرف برق این بخش قدری زیاد کردن داشته است.

    پیک مصرف یا ساعات اوج مصرف به طور معمول در شش ماه نخست سال در ساعت های ۱۲ تا ۱۶ (پیک روزانه) و ۱۹ تا ۲۳ در شب (پیک شبانه) اتفاق می افتد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: قیمت لوازم خانگی | خروج از ایران | لوازم خانگی | روز گذشته | استفاده | واردات | دریافت | وارداتی | استفاده | مرکزی | ماشین

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی دین
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • دانلود فایل های زبان اصلی متغیر مختلط
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • دانلود منابع مرجع طیف بینی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>