• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » سیاست‌های تولید و عرضه‌ انیمیشن در مرکز گسترش اعلام شد

    سیاست‌های تولید و عرضه‌ انیمیشن در مرکز گسترش اعلام شد

    امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیاست‌های تولید و عرضه‌ این معاونت در امسال را اعلام کرد.

    سیاست‌های تولید و عرضه‌ انیمیشن در مرکز گسترش اعلام شد

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ امیرمحمد دهستانی که از آخرهای دی‌ماه ۱۳۹۶ به عنوان معاون انیمیشن مرکز گسترش معرفی شده است هست، اولویت های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در حوزه‌ انیمیشن را سه بخش تولید انیمیشن‌های سینمایی، ساخت انیمیشن‌های کوتاه هنری و ساماندهی اوضاع سینمای انیمیشن برشمرد و اظهار کرد: تولید انیمیشن‌های کوتاه که زیاد جنبه‌ هنری، مخاطب خاص و جشنواره‌ای دارند، طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت. البته بحث مهم گسترش کیفی تولیدات در این حوزه است و تلاش‌هایی هم در زمینه‌ زیاد کردن بودجه جهت تسهیل تولید داریم.

    وی با بیان این عنوان که حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی انیمیشن هم بخشی از فعالیت‌های مرکز گسترش در این زمینه بوده هست، افزود: نخستین گام جهت دریافت حمایت مالی از مرکز، ثبت طرح انیمیشن است که چند شرط دارد و واجد بودن یکی از آنها جهت شرایط اولیه کافی هست؛ ابتدا این که فرد باید عضو آسیفا یا همان انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد، ۲ فیلم انیمیشن با ساختار حرفه‌ای ساخته باشد، از جشنواره‌های معتبر جایزه دریافت کرده باشد یا این که طرح خود را به عنوان پایان‌نامه‌ رشته انیمیشن ارایه دهد که این بخش شامل هنرجویان چند دانشگاه مهم کشور می‌شود.

    معاون انیمیشن مرکز گسترش ادامه داد: دوستان علاقمند که دارای شرایط ذکر شده است هستند، باید فرم ثبت طرح انیمیشن را روی وب‌سایت مرکز تکمیل کرده و ترجیحاً نمونه آثارشان را هم جهت ما ارسال کنند. فرم‌ها باید با دقت و کامل تکمیل شود. این فرم در شورا به همراه سوابق فیلمساز بررسی می‌شود و اگر مورد تایید بود از ارایه‌دهنده‌ طرح، فیلمنامه کامل و در ادامه کانسپت‌های زیاد درخواست می‌شود. مرحله بعد برآورد هزینه و تنظیم قرارداد است تا کار به شکل حرفه‌ای شروع شود. در طول تولید هم جلسات مشاوره و بازبینی با اعضای شورا برگزار خواهد شد تا این نشست‌ها به کیفیت بهتر اثر کمک کنند.

    سیاست‌های تولید و عرضه‌ انیمیشن در مرکز گسترش اعلام شد

    وی تاکید کرد: ما همچنان به این روند تولید انیمیشن‌های کوتاه هنری ادامه داده و تلاش می‌کنیم که با کمک اعضای شورای انیمیشن متشکل از محمدعلی صفورا، اسماعیل شرعی، امید خوش‌نظر، بنده و مرتضی رزاق‌کریمی که به عنوان قائم‌مقام مرکز در جلسات شرکت می‌کنند، ۳۰ انیمیشن کوتاه حرفه‌ای در سال تولید کنیم.

    دهستانی افزود: ممکن است دوستان احساس کنند این شورا با بعضی آثار سخت‌گیرانه برخورد می‌کند، ولی ما می‌خواهیم نام مرکز گسترش به عنوان مهمترین مرکزی که در کشور عزیزمان ایران به شکل حرفه‌ای در زمینه‌ تولید فیلم انیمیشن فعالیت دارد، حفظ شود و اعتباری جهت کشورمان باشد. در حال حاضر فیلمسازان حرفه‌ای بسیاری با ما قرارداد دارند و بیشترین جوایز انیمیشن در دو، سه سال گذشته متعلق به آثار تولیدی این مرکز بوده هست. در این حوزه به لحاظ بودجه محدودیت‌هایی داریم و آن چه مدنظر است تولید سه انیمیشن سینمایی در سال است.

    وی با بیان این که تمامی حساسیت‌های موجود در حوزه‌ انیمیشن‌های کوتاه، درباره‌ انیمیشن‌های بلند سینمایی هم وجود دارد، اظهار کرد: در این حوزه به لحاظ بودجه محدودیت‌هایی داریم و آن چه مدنظر است تولید سه انیمیشن سینمایی در سال هست. در حال حاضر کارهایی به ما ارجاع شده است است و با بعضی فیلمسازان حرفه‌ای در حال مذاکره هستیم، بعضی از طرح‌های ارائه شده است هم به مرحله قرارداد رسیده‌اند و به زودی درباره‌ آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که یکی از این پروژه‌ها، یک انیمیشن سینمایی تولید یکسان با کره‌جنوبی است.

    معاون انیمیشن مرکز گسترش عنوان کرد: ما در شورای انیمیشن موشکافانه پیش می‌رویم؛ به چه دلیل که وقت آزمون و اشتباه به آخر رسیده است و از انیماتورهای ایرانی انتظار می‌رود آثاری حرفه‌ای و درخور به مخاطبان عرضه کنند. قصد نداریم سرمایه‌ای را هدر دهیم و تا زمانی که پروژه‌ باکیفیت به همراه تیمی حرفه‌ای نیابیم، وارد قرارداد نخواهیم شد. البته ممکن است این شدت حساسیت شامل یکی، دو اثر که پیش از این دوره، تولیدشان شروع شده است و در طول این دوره ارائه شوند، نشده باشد.

    امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیاست‌های تولید و عرضه‌ این معاونت در امسال را اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه تاکید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر تولید انیمیشن‌های سینمایی با توانایی اکران گسترده هست، بیان کرد: ما در تولید انیمیشن‌های سینمایی مخاطب کودک و خانواده را مدنظر داریم و تلاش می‌کنیم آثار خوبی در این زمینه تولید کنیم؛ هر چند هنوز وارد مرحله جدی تولید نشدیم و در حال مذاکره با فیلمسازان هستیم.

    دهستانی از تمامی افرادی که ادعایی در زمینه‌ تولید انیمیشن‌های بلند با محوریت کودک و خانواده دارند دعوت کرد طرح‌هایشان را به مرکز گسترش ارائه دهند تا در شورای تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

    وی یادآور شد: تولید آثار در حوزه‌ نوجوانان هم مدنظر ما هست. البته اثری که قرار است نظر نوجوانان را که جهت تماشای انیمیشن به سختی جذب سینما می‌شوند به خود جلب کند، باید دارای شاخصه‌های ویژه‌ای باشد.

    معاون انیمیشن مرکز گسترش همچنین از همکاری با بعضی سازمان‌ها از جمله موسسه صبا در شرکت صداوسیما و دفتر همکاری‌های ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در حال کار روی چند طرح هستیم که در صورت به آخر رسیدن به نفع انیمیشن کشور عزیزمان ایران خواهد بود. در حال حاضر تعامل خوبی با مدیران مراکز تولیدکننده‌ انیمیشن که تمام آن‌ها از افراد حرفه‌ای هستند، داریم و روی بعضی قوانین تازه کار می‌کنیم تا به دولت ارایه دهیم. بعضی از موارد شامل هیچ هزینه‌ای نیست و تنها عوض کردن بعضی قوانین است که می‌تواند باعث پیشرفت کار در حوزه انیمیشن شود. به عنوان مثال بسیاری از آثار جهت اسپانسرهای دولتی تولید می‌شوند و جهت ورود به بازارهای جهانی نیاز است که این اسپانسرها وارد عمل شوند. ما در حال مذاکره هستیم تا زمینه‌ حضور این آثار در بازارهای بین‌المللی فراهم شود. از سوی دیگر در تلاش هستیم تا قوانینی که ممکن است به لحاظ تجارت انیمیشن دست و پاگیر باشد را مرتفع سازیم.

    به گفته دهستانی، هنرمندی که وارد حوزه تولید انیمیشن می‌شود باید احساس امنیت کرده و بتواند به آسانی اثرش را جهت عرضه در بازارهای جهانی ارائه کند.

    این عضو هیات علمی دانشگاه هنر ادامه داد: ما نیاز به شرکت‌هایی متخصص در زمینه‌ پخش فیلم انیمیشن داریم که با قوانین بین‌المللی جهت مذاکره و فروش آشنا باشند و بین هنرمند با خریدار خارجی ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر تعدادی از صورت های معروف ما به ناچار خودآموزی‌هایی در این زمینه کسب کرده‌اند ولی دغدغه و تخصص اصلی‌شان فروش فیلم نیست به همین علت تا به حال چندان موفق نبوده‌اند. ما با حمایت دولت نیاز به ایجاد مراکزی داریم که به شکل دلسوزانه در این زمینه فعالیت کنند و بتوانند آثار ایرانی را به بازارهای جهانی ارایه دهند.

    سیاست‌های تولید و عرضه‌ انیمیشن در مرکز گسترش اعلام شد

    وی راجع به فصلنامه‌ «سینماانیمیشن» مرکز گسترش هم گفت: این فصلنامه مخاطبان خود را پیدا کرده هست، ولی در تلاش هستیم که آن را به صورت تخصصی‌تر و باکیفیت‌تر ارایه دهیم، هیات تحریریه‌ مشخصی جهت آن داشته باشیم و در حوزه‌ پخش، گسترده‌تر عمل کنیم تا متخصصان سینمای انیمیشن راحت‌تر به این فصلنامه دسترسی داشته باشند.

    دهستانی به تلاش جدی جهت حضور انیمیشن‌های کوتاه و موفق ایرانی در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده‌ترین تولیدات ما که شاید به استانداردهای جهانی نزدیک باشند، فیلم‌های کوتاه انیمیشن است و تلاش می‌کنیم این آثار را که موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌ جشنواره‌های بین‌المللی داشته‌اند در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

    وی ضمن بیان این توصیه که تا زمانی که نتوانیم انیمیشن باکیفیتی جهت بازار خود تولید کنیم، کار چندان درستی نیست که در فکر حضور در بازارهای بین‌المللی و جذب مخاطب خارجی باشیم، اظهار کرد: مخاطب فعلی ما سطح توقع بالایی دارد و کارهای ما را که شاید هزینه تولیدشان یک میلیون دلار هم نباشد با آثار چند صد میلیون دلاری دنیا مقایسه می‌کند. آنچه این خلا را پُر می‌کند تلاش و خلاقیت انیماتورهای ایرانی هست. ما نیازمند حمایت جدی مسئولان همانطور که با شکل‌گیری این معاونت قول آن داده شده است است به خاص در زمینه‌ تامین بودجه هستیم تا بتوانیم تولیدات خوبی ارایه دهیم و تا زمانی که تولید خوب نداشته باشیم، حرفی جهت گفتن نداریم.

    دهستانی هنر انیمیشن را یک کالای فرهنگی دانست و تاکید کرد: فردی که قصد تولید اثری را دارد باید شناخت خوبی از جامعه و فرهنگ خود داشته باشد. چگونه فردی که نمی‌تواند با جامعه خود ارتباط برقرار کند قصد دارد اثری تولید کند که با زبان جهانی ارتباط داشته باشد! در واقع مساله ما این نیست که فرهنگ ما سرشار از اسطوره‌های غنی هست، بلکه عنوان وجود فیلمسازانی است که این بینش را داشته باشند که این فولکلور غنی را به روز و به زبان انیمیشن ترجمه کنند تا جهت تماشاگر امروزی جالب باشد. مجموعه «ارباب حلقه‌ها» سال‌های سال در قالب کتاب محبوس بود و جایی در سینما نداشت، ولی سینماگری با خلاقیت خود آن را به روز کرد. اخیراً انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» را دیدم و به شدت از تماشای آن در سالن سینما لذت بردم. این انیمیشن رویکردی خاص و قشنگ به داستان فریدون و ضحاک دارد و نمونه‌ای از تولید با طیف مخاطب بزرگسال و به روز رسانی شده است است که از اسم شاهنامه بهره برده و با فرهنگ ما در ارتباط است.

    امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیاست‌های تولید و عرضه‌ این معاونت در امسال را اعلام کرد.

    وی در آخر تاکید کرد: موفقیت انیمیشن ایرانی در دنیا فراتر از بحث انیمیشن هست. زمانی که با موفقیت یک فیلم انیمیشن ایرانی در قلب آمریکا یا اروپا و یا حتی همین آسیا، پرچم کشور عزیزمان ایران به اهتزاز درمی‌آید، گستره و بُعد فرهنگی کشور عزیزمان ایران به جهانیان نمایش داده می‌شود. انیمیشن به اعتبار و تکنولوژی بالا نیازمند است و هنگامی در دنیا شاهد نمایش انیمیشنی باکیفیت از کشور عزیزمان ایران باشد به بسیاری از قابلیت‌های پیدا و پنهان هنری، فرهنگی و علمی کشور ما پی خواهد برد.

    انتهای پیام/

    سیاست‌های تولید و عرضه‌ انیمیشن در مرکز گسترش اعلام شد

    واژه های کلیدی: سینمایی | انیمیشن | سینمای | ایرانی | انیمیشن | مخاطب | ایران | سینمای ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال مولکول شناسی
  • منابع اورجینال بیماری ها
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • خرید کتاب های اقتصاد از آمازون
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>