• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » تازه وارد‌های لیگ برتر را بهتر بشناسیم

    تازه وارد‌های لیگ برتر را بهتر بشناسیم

    تیم‌های نفت مسجد سلیمان و نساجی با قدرت نمایی در لیگ یک، بار دیگر به سطح اول فوتبال کشور عزیزمان ایران بازگشتند.

    تازه وارد‌های لیگ برتر را بهتر بشناسیم

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با کسب قهرمانی رقابت های لیگ دسته اول فصل ۹۷-۱۳۹۶، مجوز صعود به لیگ برتر را کسب کرد تا شیران زاگرس در لیگ هجدهم جهت دومین بار حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور عزیزمان ایران را تجربه کنند.

    اولین باری که مسجد سلیمانی ها در لیگ به میدان رفتند راه به جایی نبردند و در نهایت با قعرنشینی چهاردهمین‌دوره این مسابقه ها، همراه پیکان به لیگ یک بازگشتند.

    عبارات مهم : مهدی پاشازاده – مسجد سلیمان
    شاید در ابتدای فصل آخر یافته لیگ دسته اول، با توجه به روند نزولی که نفت پیش گرفته و ۲ فصل متوالی رتبه یازدهم و سیزدهم مسابقه ها را به دست آورده بود، حتی هواداران ۲ آتشه اش هم تصور نمی کردند این تیم به عنوان قهرمان راهی لیگ برتر شود ولی تغییرات موثر در جمع بازیکنان و اعتماد به محمود فکری که از هفته بیست و دوم فصل سال گذشته روی نیمکت نفت مسجد سلیمان نشست و این تیم را از سقوط به لیگ ۲ نجات داد، این امر را محقق کرد.

    از جمع بازیکنان فصل گذشته نفت فقط نفراتی مانند احمد داوودی، اکبر آفاق، رضا یزدان دوست، میلاد خدایی و مسعود پورمحمد حسینی در این تیم ماندند تا محمود فکری با جذب نفراتی چون میلاد میداوودی، پیمان میری، عباس عسگری، حمید نعمتی، عباس یحیی بیگی، مجید ایوبی، محمد علی نژاد، سعید غلامعلی بیگی، مصطفی بابادی، صادق صادقی این تیم را در مسیر یک رویای بزرگ قرار دهد.
    نفت مسجد سلیمان که یکی از تیم های بسیار محبوب و قدیمی لیگ دسته اول محسوب می شود و هواداران آن همواره ورزشگاه بهنام محمدی را در بازی های خانگی پر می کنند، در نخستین‌بازی فصل ماشین سازی تبریز را که فصل گذشته در لیگ برتر به میدان می رفت با ۳ گل شکست داد تا شروع امیدوارکننده ای داشته باشد.
    نوار پیروزی های متوالی نفت مسجد سلیمان در هفته پنجم و مقابل آلومینیوم اراک متوقف شد و نخستین شکست این تیم هم هفته ششم برابر خونه به خونه بابل رقم خورد. راه آهن، شهرداری تبریز، گل گهر سیرجان، شهرداری ماهشهر، مس کرمان، اکسین البرز، نساجی مازندران تیم هایی بودند که تا آخر نیم فصل مغلوب شاگردان فکری شدند. بادران، مس رفسنجان، ملوان و برق تازه شیراز هم موفق شدند این تیم را با تساوی متوقف کنند تا نفتی ها با ۳۸ امتیاز صدرنشین دور رفت لیگ دسته اول شوند.
    نیم فصل دوم هم جهت شیرهای زاگرس با تساوی در بازی خارج از منزل برابر ماشین سازی تبریز شروع شد ولی در ادامه آنها ۲ پیروزی برابر صبا و کشور عزیزمان ایران جوان کسب کردند. شاگردان علی اصغر کلانتری در تیم فجر سپاسی شیراز نخستین شکست نفتی ها در دور برگشت را در هفته بیست و یکم ثبت کردند. تساوی خانگی برابر آلومینیوم اراک و شکست در زمین خونه به خونه بابل تا حدی اوضاع نفت را در صدرجدول لیگ دسته اول به خطر انداخت. با این وجود برتری برابر راه آهن، شهرداری تبریز، مس کرمان، برق تازه شیراز، اکسین البرز، تساوی برابر ملوان، شهرداری ماهشهر و تنها یک شکست در بازی با گل گهر سیرجان موجب شد این تیم جهت بازگشت به لیگ برتر در سه بازی نهایی فصل تنها نیاز به کسب ۲ امتیاز داشته باشد.

    شاگردان محمود فکری در نخستین فینال در ورزشگاه بهنام محمدی به مصاف نساجی رفتند و برابر این‌تیم با تساوی بدون گل متوقف شدند. شکست برابر بادران در هفته سی و سوم لیگ استرس خاصی را بین بازیکنان و کادرفنی نفت ایجاد کرد و این امر به دنبال از دست رفتن برتری ۲ بر صفر در آخرین دیدار فصل برابر مس رفسنجان و به تساوی رسیدن این بازی به شکل قابل توجهی زیاد کردن یافت ولی در نهایت با این مساوی نفتی ها به عنوان قهرمان لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند.

    هرچند نفت بعد از تیم های خونه به خونه، نساجی، فجرسپاسی، ملوان و گل گهر سیرجان در جایگاه ششم جدول نیم فصل دوم لیگ دسته یک قرار داده شد ولی در جدول کلی لیگ با ۳۴ بازی، ۱۸برد،۱۱ مساوی، ۵باخت، ۴۶ گل زده، ۲۵ گل خورده، تفاضل گل ۲۱ و ۶۵ امتیاز قهرمان شد.

    پیمان میری و میلاد میداوودی با به ثمر رساندن ۹ گل برترین گلزنان نفت در لیگ دسته اول بودند.

    مسجد سلیمان با لقب “شهر اولین‌ها” در کشور عزیزمان ایران شناخته می‌شود. نخستین زمین فوتبال مدرن در کشور عزیزمان ایران با حدود ۱۰۰ سال سابقه همین ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان است که همزمان با اکتشاف نفت در این شهر تاسیس شد. این ورزشگاه کوچک حدود هشت هزار نفر ظرفیت دارد ولی به احتمال فراوان جهت لیگ هجدهم این ظرفیت زیاد کردن می یابد. البته ورزشگاه بهنام محمدی نواقص دیگری هم دارد که باید تا پیش از شروع دوره تازه لیگ برتر رفع شود.

    هرچند نفت مسجد سلیمان در لیگ یک از بودجه وزارت نفت استفاده می کرد ولی با توجه به قانون منع هزینه ارگان های دولتی در ورزش حرفه ای، مسئولان کلوب نفت مسجد سلیمان جهت اینکه با مسائل مالی تیم های نفت تهران، پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان در لیگ برتر مواجه نشوند، باید دنبال راه های درآمدزایی دیگری باشند درغیر این صورت اتفاقی که بارها در سال های اخیر جهت تیم های زیرمجموعه وزارت نفت رخ داده است جهت این تیم هم تکرار می شود. به همین علت تامین هزینه های تیمداری در لیگ برتر از همین حالا به چالشی جدی جهت مسئولان کلوب نفت مسجد سلیمان تبدیل شده است است.

    به هر حال حضور این تیم با استفاده از تعداد زیادی بازیکن بومی سهمیه خوزستان در لیگ برتر را به چهار زیاد کردن داد تا این استان فوتبالیست خیز سهمیه برابری با پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته باشد.

    بازگشت امید به شهر خسته

    تیم فوتبال نساجی مازندران با برتری شش بر صفر برابر راه آهن پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته نهایی لیگ دسته اول بعد از ۲۴ سال جواز حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور عزیزمان ایران را کسب کرد تا بعد از سال ها امید به شهر خسته یا به قول فرهاد صنیعی فر، مالک این کلوب به شهر شاداب بازگردد.

    صعود به لیگ برتر، بااهمیت ترین افتخار محبوب ترین تیم دیار طبرستان هست. قائمشهری ها جهت تحقق این امر مرارت ها و سختی های زیادی به جان خریدند ولی یک لحظه پا بعد نکشیدند تا در روزی که شانس کمتری نسبت به هم استانی و همسایه خود داشتند، با بهره گیری از حمایت حدود ۲۵ هزار هوادارشان درورزشگاه تختی پایتخت کشور عزیزمان ایران صعودی دراماتیک به لیگ برتر را تجربه کنند.

    تازه وارد‌های لیگ برتر را بهتر بشناسیم

    نساجی که فصل گذشته در جایگاه دهم لیگ یک ایستاد جهت جست و جوی بلیت لیگ برتر سراغ مهدی پاشازاده رفت. پاشای فوتبال کشور عزیزمان ایران که تبحر خاصی در رساندن تیم های لیگ دسته دو به لیگ یک دارد، امیدوار بود این بار یک تیم دسته اولی را به لیگ برتر برساند تا افتخار جدیدی در کارنامه مربیگری اش ثبت کند. با این وجو جدایی محمد عباس زاده، برترین گلزن دوره قبلی مسابقه های لیگ از نساجی دردسرهای فراوانی جهت او به وجود آورد. البته در کنار این مهاجم محبوب بازیکنانی مانند احسان تائیدی، محمد قاسمی نژاد، عباس یحیی بیگی، علیرضا جراح کار، پیمان میری، مجتبی رمضانی، محمد مهدی نظری، مقداد قباخلو، حمید نعمتی، محمد علی نژاد، امین شجاعیان و وحید مهدی خانی هم از نساجی رفتند تا پاشازاده مجبور شود جهت جایگزینی آنها مجتبی ممشلی، احسان پیرهادی، مجتبی محبوب مجاز، مجتبی بیژن، حسن نجفی، رحمان جعفری، احمد جبوری، مهرداد عبدی، محمود خمیسی، مجتبی روشنگر، محمد رحمتی و محمدرضا خرسند نیا را جذب کند.

    نساجی فصل تازه را با برتری یک بر صفر در منزل کشور عزیزمان ایران جوان بوشهر شروع کرد ولی در نخستین بازی خانگی اش با یک گل مغلوب گل گهر سیرجان شد. این تیم بعد از برتری در بازی خارج از منزل برابر آلومینیوم اراک، هفته چهارم در دربی مازندران خونه به خونه بابل را با یک گل از سد راه برداشت تا هوادارانش بیش از پیش از به محقق شدن آرزوی قدیمی امیدوار بمانند. تساوی برابر شهرداری ماهشهر و پیروزی برابر ملوان انزلی، نساجی را به رتبه های بالایی جدول لیگ یک رساند ولی شکست برابر اکسین البرز این روند صعودی را متوقف کرد. روند پر سختى و آسانى نساجی تا آخر نیم فصل با برتری برابر تیم هایی چون شهرداری تبریز، مس کرمان، مس رفسنجان، صبا، راه آهن، تساوی برابر برق تازه و فجر سپاسی شیراز و شکست از بادران، ماشین سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان استمرار یافت تا شاگردان مهدی پاشازاده با آمار ۱۷ بازی، ۹ برد،۳ مساوی، ۵ باخت، ۱۹ گل، ۱۲ گل خورده، تفاضل گل مثبت هفت، ۳۰ امتیاز و هشت امتیاز اختلاف با نفت مسجد سلیمان صدرنشین در جایگاه سوم لیگ یک قرار گیرد. با این وجود اختلاف سرمربی و مالک نساجی موجب شد صنیعی فر حکم اخراج پاشازاده را صادر کند.

    به دنبال جدایی پاشازاده از نساجی، مسئولان این کلوب داود مهابادی، سرمربی برق تازه شیراز در نیم فصل نخست را به عنوان سرمربی گزینش کردند. هرچند تیم مهابادی به جز بازی با اکسین که با تساوی ۲ بر ۲ آخر یافت، تمام بازی های خود در ورزشگاه وطنی قائمشهر برابر کشور عزیزمان ایران جوان بوشهر، آلومینیوم اراک و شهرداری ماهشهر را با پیروزی پشت سر گذاشت ولی سه شکست متوالی خارج از منزل برابر گل گهر سیرجان، خونه به خونه بابل، ملوان انزلی و توقف برابر شهرداری تبریز موجب شد این تیم تا حد زیادی از ریل مدعیان صعود به لیگ برتر خارج شود.

    البته در این میان اتفاقی شیرین همچنان امید مردم قائمشهر را به شکستن طلسم ۲۴ ساله زنده نگه داشته بود. محمد عباس زاده، آقای گل فصل پیش لیگ یک که امسال عالی ترین گلزن سایپا در لیگ برتر محسوب می شد ابتدای نیم فصل دوم مسابقه ها از علی دایی درخواست کرد مجوز بازگشت او به تیم محبوبش را صادر کند و شهریار هم بعد از جذب آرزوی بزرگ رمضانی با جدایی عباس زاده موافقت کرد تا هواداران نساجی به شکل های متفاوت از این اقدام شهریار فوتبال کشور عزیزمان ایران تقدیر کنند. با این وجود گلزنی های متوالی کاپیتان نساجی هم نمی توانست به آن صورت گره بازگشت این تیم به جمع مهم ترین مدعیان لیگ یک را باز کند تا اینکه فرهاد صنیعی فر و علی امیری تصمیم گرفتند با برکناری مهابادی هدایت تیم خود را به مربی سابق تیم همسایه یعنی جواد نکونام بسپارند.

    گویا امید مازنی ها به جز بابل جهت تحقق رویای لیگ برتری شدن به فرشته نجاتی چون جواد نکونام و محمد عباس زاده نیاز داشت.

    رکورددار بازی های ملی در فوتبال کشور عزیزمان ایران ابتدای فصل روی نیمکت خونه به خونه، رقیب مهم نساجی نشست ولی اختلاف های زیادی بین او و مالک خونه به خونه وجود داشت و آخر این اختلاف منجر به برکناری نکو از سوی قاسم حسن زاده شد.

    جواد نکونام از وقت ورود به نساجی تنها ۲ هدف بزرگ را دنبال کرد. او می خواست با صعود به لیگ برتر ضمن تحقق آرزوهای مردم شهر خسته، از مالک جنجالی خونه به خونه انتقام بگیرد و این کار را هم به عالی ترین شکل انجام داد.

    مس کرمان، برق تازه شیراز، بادران تهران، صبا قم، ماشین سازی تبریز و فجر سپاسی شیراز، ۶ تیمی بودند که شاگردان نکونام جهت دست یابی به هدف بزرگشان از سد آنها عبور کردند و در این میان تنها مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان خوش اقبال بودند که از طوفان قائمشهری ها زنده بیرون آمدند.

    آخرین روز لیگ یک فصل جاری را می توان یکی از حساس تربن هفته های تاریخ برگزاری این مسابقه ها دانست. در این هفته پنج تیم نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه بابل، نساجی مازندران، بادران پایتخت کشور عزیزمان ایران و فجرسپاسی شیراز با درصد کم و زیاد جهت صعود به لیگ برتر شانس داشتند ولی در نهایت شاگردان محمود فکری و جواد نکونام به ترتیب با تساوی ۲ بر ۲ برابر مس رفسنجان و شش بر صفر برابر راه آهن به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ یک بالاتر از سه تیم دیگر جواز لیگ برتر را کسب کردند تا مازندران بعد از ۱۲ سال در بالاترین سطح فوتبال کشور عزیزمان ایران صاحب تیم شود.

    نساجی در نیم فصل دوم لیگ با ۱۷ بازی، ۱۰ برد، ۴ مساوی، ۳ باخت، ۳۰ گل زده، ۱۴ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۱۶ و ۳۴ امتیاز در رتبه دوم قرار داده شد تا در مجموع با ثبت آمار ۳۴ بازی، ۱۹ برد، ۷ مساوی، ۸ باخت، ۴۹ گل زده، ۲۶ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۲۳ و ۶۴ امتیاز راهی لیگ برتر شود.

    تیم‌های نفت مسجد سلیمان و نساجی با قدرت نمایی در لیگ یک، بار دیگر به سطح اول فوتبال کشور عزیزمان ایران بازگشتند.

    حلاوت این اتفاق تاریخی جهت نساجی به حدی بود که در روز برگزاری جشن قهرمانی این تیم حتی بانوان قائمشهری به هر قیمتی مانند بالارفتن از تیر چراغ برق می درخواست کردند در جشن باشکوه نساجی شرکت کنند.

    حضور نساجی و هواداران پرشورش در لیگ برتر جذابیت این مسابقه ها را به شکل قابل توجهی زیاد کردن می دهد و این کمترین پاداش مردمی است که نزدیک به ربع قرن به پای تیم محبوبشان ماندند و هیچ وقت پشت آن را خالی نکردند.

    قائمشهر این روزها به شهری شاداب تبدیل شده است است که در آن زن و مرد، پیر و جوان تنها یک نام را صدا می زنند و آن هم نامی با قدمت و عظمت نساجی است.

    نساجی اکنون در اختیار بخش شخصی است و فرهاد صنیعی فر با فعالیت به عنوان نماینده یکی از شرکت های بزرگ محصولات خانگی و تولید تلفن های همراه در کشور عزیزمان ایران مالکیت آن را برعهده دارد.

    بازی های خانگی این تیم هم در ورزشگاه خاطره انگیز وطنی برگزار می شود. در سال های میانی دهه ۲۰ زمینی که بعدها در آن ورزشگاه وطنی بنا شد پادگانی بود که در اختیار روس ها قرار داشت. نساجی که در سال ۱۳۳۸ تاسیس شده است است بازی هایش را در این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برگزار می کند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: مهدی پاشازاده | مسجد سلیمان | فوتبالیست | تیم نساجی | ورزشگاه | شهرداری | پاشازاده | مسابقه | قهرمان | فوتبال | ورزشگاه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • خرید کتاب های زبان اصلی باطنی، رمز و راز
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • منابع اورجینال فیزیک پلاسما
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی فانتزی
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>