• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » افق های روشنی جهت شطرنج کشور عزیزمان ایران می بینم / قائم مقامی

    افق های روشنی جهت شطرنج کشور عزیزمان ایران می بینم / قائم مقامی

    کاپیتان تیم ملی شطرنج گفت:ما در تمام رده ها حرف های زیادی داریم و اگر بستر و امکانات مناسب فراهم شود قطعا می توانیم، مدال های خوبی بگیریم.

    افق های روشنی جهت شطرنج کشور عزیزمان ایران می بینم / قائم مقامی

    احسان قائم مقامی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش گروه تحریریه سایت جوان ، راجع به قهرمانی اخیر پرهام مقصود لو در رقابت های شطرنج ابوظبی اظهار کرد: پرهام یکی از بازیکنان نسل تازه شطرنج کشور عزیزمان ایران است که در این چند ماه اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داسته هست. این قهرمانی از اهمیت ویژه‌ای جهت او برخوردار بود و امیدوارم بتواند همچنان با قدرت جهت کشورمان در مسابقه های متفاوت افتخار آفرینی کند.او یک شطرنج باز فوق العاده با هوش است.

    امکانات فراهم باشد ورزشکاران عالی ترین نتیجه های را کسب می کنند

    او ادامه داد: در کشور عزیزمان ایران جوانان خوبی همچون پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجاه، محمد امین طباطبایی ، مسعود مصدق‌پور و … حضور دارندکه نه تنها از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار هستند بلکه حتی در هر مسابقاتی هم که شرکت می کنند عالی ترین نتیجه های ممکن را جهت ورزش کشورمان کسب می کنند و این می تواند یک حرکت رو به جلو جهت شطرنج کشورمان در سالیان آینده باشد.

    افق های روشنی جهت شطرنج کشور عزیزمان ایران می بینم / قائم مقامی

    قائم مقامی ادامه داد:امیدوارم بدنه تیم ملی که عموما از جوانان و نوجوانان با استعداد تشکیل می شود به همین شکل بتوانند بدون هیچ گونه دغدغه ای جهت ورزش کشورمان افتخار آفرینی کنند.ما در تمام رده های سنی متفاوت حرف های زیادی جهت گفتن داریم و باید جهت آنها بستر و امکاناتی فراهم شود که در محیطی بدون فشار به تلاش خود ادامه بدهند و چنانچه این نیازها برایشان برآورده شود قطعا می توانند، مدال های خوبی را جهت شطرنج بدست بیاورند.اگر ما بتوانیم امکانات آموزشی مناسبی را در طی سال حتی به صورت پاره وقت جهت شطرنج بازان فراهم کنیم از شانس بالاتری جهت کسب مدال در مسابقه های آسیایی و جهانی برخوردار خواهند شد.

    برخی افراد ناجوانمردانه تلاش در حاشیه سازی در شطرنج دارند

    کاپیتان تیم ملی شطرنج ادر ادامه با انتقاد از فضای به وجود آمده علیه فدراسیون بیان کرد:متاسفانه صحبت‌ها به‌گونه‌ای مطرح می‌شود که انگار مسئولان فدراسیون کاری جهت شطرنج بازان انجام نمی دهند و تمام موفقیت ها حاصل زحمات خود این ورزشکاران است.این مسائل از سوی اشخاصی عنوان می شود که در گذشته جزء دست اندرکاران بودند ولی با این وجود نتوانستند انتظارات را آن چنان که باید برآورده کنند و اکنون تصمیم گرفته اند که فدراسیون را تخریب کنند، از نظر من این حمله ها ناجوانمردانه است و اصلا زیبنده نام شطرنج نیست.ما به آسانی روی کاغذ می توانیم شرایط فعلی این رشته را با گذشته مورد قیاس قرار دهیم و با یک نگاه کلی متوجه می شویم که در این چند سال اخیر این رشته به سرعت برق و باد در کشورمان پیشرفت کرده است و از این بابت می توان به مسئولان فدراسیون نمره قبولی داد .هر چند می توان گفت کم و کاستی هایی هم به طور قطع وجود دارد ولی در عین حال شرایط فعلی شطرنج به هیچ وجه با گذشته یکسان نیست.

    کاپیتان تیم ملی شطرنج گفت:ما در تمام رده ها حرف های زیادی داریم و اگر بستر و امکانات مناسب فراهم شود قطعا می توانیم، مدال های خوبی بگیریم.

    نباید ملی پوشان تحت تاثیر افکار ساختگی بعضی اشخاص قرار گیرند

    او افزود: ما در این سال های اخیر مسابقه های بین المللی متعددی چون جام ستارگان، گرندپریکس بانوان و مسابقات زنان قهرمانی جهان را در کشورمان برگزار کرده ایم. به طوری که بسیاری از بازیکنان جوان کشور عزیزمان ایران در ۲ سال گذشته در جام ستارگان برابر بزرگان دنیا پشت میز نشستند و این مسئله باعث شده است تا وحشت آنها از مواجه شدن با بزرگان شطرنج دنیا بریزد. فدراسیون با برگزاری این تورنمنت به صورت هر سال توانسته تاثیر زیادی در رشد ورزشکاران این رشته داشته باشد.خوشبختانه شطرنج در دوره اخیر فدراسیون پیشرفت محسوسی داشته که از مصادیق آنها می‌توان به ارتقای رنکینگ در آسیا و جهان، زیاد کردن تعداد استادان بزرگ، برگزاری مسابقه های بین‌المللی بیشتر، حضور جوانان در رویدادهای متفاوت بین‌المللی اشاره کرد.در مجموع خوب نیست بعضی مردها پشت صحنه این کارهای مثبت فدراسیون را نادیده بگیرند و به سادگی از آن عبور کنند.

    قائم مقامی ادامه داد: علیرغم مسائل مالی فراوانی که بعد از اتمام مسابقه های جهانی شطرنج بانوان جهت کشورمان بوجود آمد، خوشبختانه زیاد برنامه های فدراسیون اعم از اردوها و اعزام ورزشکاران به مسابقه های برون مرزی خوی پیش رفته است.همیشه بعضی اشخاص به دنبال این هستند تا نیمه خالی لیوان را ببینند و با بهره گیری از این عنوان به فدراسیون حمله کنند که به اعتقاد من نمی تواند چندان خوشایند و جالب باشد.اگر روی منطق و براساس آمار و ارقام و نقد منصفانه صحبت می کنیم می توان گفت این موارد مطرح شده است قابل پذیرش است.اما برعکس نقدهای تخریبی تنها باعث می شود تا هم با روح و روان مسئولان بازی شود و هم فدراسیون به حاشیه کشیده شود.واقعا در فدراسیون تلاش می شود تا تمام جوانب امر دیده شود و امکانات جهت شطرنج بازان تجهیز و فراهم شود.به عنوان یک بازیکن ملی پوش می گویم مقداری بازیکنان ما باید زیاد توجیه باشند و تحت تاثیر این افکار ساختگی بعضی مردها قرار نگیرند و با توجه به شرایط موجود با قدرت برنامه هایشان را پیش ببرند.

    عضو تیم ملی شطرنج کشور عزیزمان ایران در مورد استخدام مربیان خارجی هم جهت ورزشکاران این رشته گفت:از نظر من تعاملات بین المللی،رفت و آمد مربیان خارجی باعث شده است تا شطرنج بازان ما با تجربه تر شوند.بسیاری از ورزشکاران سطح اول شطرنج کشور عزیزمان ایران با هزینه شخصی یا در غالب برنامه های تیم ملی از مربیان با کیفیت خارجی بهره برده اند.ضمن اینکه در دوره فعلی دسترسی به اطلاعات بروزترین منابع شطرنج دنیا از طریق اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری تسهیل شده است هست. شاید ۲۰ سال پیش جهت کپی شدن یک کتاب شطرنج در کشور عزیزمان ایران شش ماه طول می کشید ولی اکنون شطرنج بازان ایرانی در کنار سهولت در دسترسی به منابع به آسانی می توانند بازی های آنلاین انجام دهند و پیشرفت کنند.

    افق های روشنی جهت شطرنج کشور عزیزمان ایران می بینم / قائم مقامی

    سیبل قراردادن فدراسیون شطرنج به علت منابع مالی درست نیست

    او با اشاره به منابع محدود مالی فدراسیون شطرنج گفت: هرچند بازیکنان بسیاری از کشورهایی که امکانات کمتری نسبت به ایرانی ها دارند، پیشرفت قابل توجهی داشته باشند ولی این امر به معنی محدود ماندن امکانات شطرنج بازان کشورمان نیست بلکه با توجه به درخشش های اخیر آنها باید حمایت ها بسیار زیاد شود‌. سیبل قراردادن فدراسیون شطرنج به علت منابع مالی درست نیست چراکه این فدراسیون همین بودجه های محدود را در راه هایی هزینه می کند که می تواند عالی ترین بازدهی را داشته باشد.

    به عنوان کاپیتان تیم ملی نمی توانم چشمم را روی بعضی مسائل ببندم

    قائم مقامی خاطرنشان کرد: اردوهای آماده سازی تیم ملی شطرنج به تمام ملی پوشان به خاص نفرات جوان کمک می کند. بهتر است بعضی مواقع خودمان را این طرف گود و در جایگاه مسئولان فدراسیون بگذاریم. ۲۰ سال پیش از مسئولان فدراسیون درخواست مربی اختصاصی کردم ولی این عنوان یک بار هم محقق نشده است.بنابراین متوجه شدم که به علت محدودیت امکانات، نمی توانم به عنوان کاپیتان تیم ملی چشمم را روی همه هزینه هایی که در طول این سال ها جهت من و سایر نفرات شده است است ببندم و تنها روی بحث جذب مربی اختصاصی مانور دهم.این ایده آل است که منابع مالی و حمایت های جانبی فراهم شود تا نخبه های شطرنج کشور عزیزمان ایران بتوانند از مربیان تراز اول دنیا به صورت شخصی بهره ببرند ولی جهت رسیدن به این شرایط فاصله زیادی داریم.

    هجمه های زیادی علیه من از جانب چند شخص ناموفق در شطرنج شکل گرفته است

    او ادامه داد: هجمه های زیادی در این سال های اخیر با غرض ورزی و هدف های نادرست علیه من از جانب چند نفر ناموفق در جامعه شطرنج شکل گرفته است که البته من به خوبی به این عنوان آگاهی کامل دارم باید با فاصله گرفتن از این حاشیه ها و سکوت در برابر یاوه گویی ها و عملکرد خوب و مثبت پاسخ آنها را بدهم.(کارنامه هر شخصی مشخص است و من فکر می کنم احتیاجی به پرداختن به این مسائل نیست)از طرف دیگر متاسفانه بعضی افراد که اسم دلسوز شطرنج را روی خود گذاشته اند تلاش دارند با قراردادن نام قهرمانان بزرگ و افتخار کشور عزیزمان ایران در برابر هم و جبهه سازی به تخریب و ایجاد تفرقه بپردازند.این افراد که خود را کارشناس شطرنج هم می دانند با موضع گیری های مغرضانه و اظهار نظرهای کاملا غیر کارشناسی تلاش در القای این داشتند که باید از هفت یا سال پیش، در سن ۲۷ سالگی از شطرنج بازنشسته می شدم.این در حالی است که طول عمر قهرمانی جهت شطرنج بازان بسیار بالاست و بعضا بازیکنان برتر دنیا تا سن ۵۰ سالگی هم می توانند در جمع برترین های دنیا مسابقه کنند.من در کنار پرداختن به شطرنج به عنوان یک بازیکن بنا به وظیفه همواره تلاش داشته ام که شطرنج کشور عزیزمان ایران را در شئونات متفاوت ارتقا بخشم.

    سال مهمی در انتظار شطرنج بازان است

    قائم مقامی راجع به اعزام شطرنج بازان کشورمان به بعضی رویدادهای معتبر در آینده ای نزدیک اظهار داشت: نشست های مثبتی جهت اعزام ملی پوشان‌ به مسابقه های معتبر برگزار شده است است و حضور در این مسابقه های می تواند در رشد و پیشرفت آنها تاثیرگذار باشد. سال مهمی پیش روی شطرنج بازان ایرانی واقع شده است است و امیدوارم آنها بتوانند نتیجه های خوب خود را در عرصه بین المللی تکرار کنند.

    عبارات مهم : ورزشکاران – مسابقه
    کاپیتان تیم ملی شطرنج ایران راجع به احتمال حضور اشخاص نامدار در مسابقه های بین المللی که به میزبانی کشور عزیزمان ایران برگزار می شود، تصریح کرد: بدون شک امسال جام ستارگان با حضور اشخاص شاخص زیاد و در سطح بالاتری برگزار می شود. درصدد تدارک یک مناسبت تیمی جهت تیم ملی هستیم. اردوهای تدارکاتی خوبی آینده نگری شده است است مشغول فراهم کردن جدولی هستیم تا نفراتی که شانس رسیدن به درجه استاد بزرگی دارند به این امر دست یابند. مسابقات قهرمانی جوانان جهان را در شهریور پیش رو داریم که تلاش داریم تمام نفراتی که شانس دارند همراه با مربی خوب خارجی به این مسابقه ها اعزام کنیم.این در حالی است که در سالیان گذشته مسئولان فدراسیون یک نفر را به این مسابقه ها اعزام می کردند یا اینکه اصلا نماینده ای به این مسابقه های نمی فرستادند ولی اکنون شاهد این هستیم و طبق هماهنگی ها قرار است تمامی شطرنج بازان شانس دار به این مسابقه های اعزام شوند.از سوی دیگر مهرداد پهلوان زاده و سایر مسئولان فدراسیون از ارتباطات بین المللی خودشان به نحو احسن دارند استفاده می کنند تا کاری کنند ، شطرنج بازان ما بدون هیچ هزینه ای در مسابقه های برون مرزی حضور یابند.خوشبختانه مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم در این ۲ سال اخیر به خوبی از شطرنج حمایت کرده اند و این اثبات می کند که آنها از عملکرد شطرنج رضایت کامل دارند و امیدوارم این حمایت ها در جهت پیشرفت شطرنج همچنان استمرار داشته باشد.

    اولویت مهم من کسب عناوین درخشان جهت کشور عزیزمان ایران است

    کاپیتان تیم ملی شطرنج در آخر راجع به برنامه هایش در امسال گفت:تمریناتم را زیاد می کنم تا بتوانم به نتیجه های آیده آلی که هم مردم و هم جامعه شطرنج می خواهند برسم.خوشبختانه مردم همواره به من لطف داشته اند و یکی از اولویت های مهم من اینست تا بتوانم همچنان جهت ورزش کشورم مثمر ثمر واقع شوم.
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: ورزشکاران | مسابقه | ایرانی | مسئولان | امکانات | منابع | مقامی | شطرنج | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های صنعت نور
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • منابع اورجینال فنگ شویی
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>