• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » چه زمانی افراد تهدیدی جهت دولت موعود می شوند؟ ، جامعه اسلامی امروز جهت همکاری

    چه زمانی افراد تهدیدی جهت دولت موعود می شوند؟ ، جامعه اسلامی امروز جهت همکاری

    پیاده روی اربعین | جامعه اسلامی | مدافعان حرم | مدافع حرم | جوانان | زندگی | اسلام | اسلامی | اربعین

    چه زمانی افراد تهدیدی جهت دولت موعود می شوند؟ ، جامعه اسلامی امروز جهت همکاری

    متن کامل گفتگوی تفصیلی با دکتر حشمت الله قنبری در رابطه با نشانه ها و مانع ها ظهور امام وقت (عج) را در اینجا بخوانید.

    به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛در احادیث بسیاری آمده است که عالی ترین عبادت ها، انتظار فرج هست؛ ولی این انتظار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ مطمئناً جنس این انتظار متفاوت از انتظارات معمول بشری هست. انتظار جهت امام عصر (عج) که منجی عالم بشریت هست، با آگاهی، بصیرت، شناخت و … همراه هست. دیرزمانی است که شیعیان اسلام در انتظار ظهور امام دوازدهم حضرت، ولی عصر(عج) هستند تا بیاید و دنیا پر از ظلم و خشونت را پر عدل کند.

    طبعاً هر یک از ما به سهم خود در تسهیل و آماده سازی شرایط ظهور امام عصر نقش داریم. حال به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان سالگرد تولد حضرت امام وقت (عج) با دکتر حشمت الله قنبری استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ اسلام گفتگو کرده ایم تا بهتر و زیاد از وظایف یک جوان در جامعه اسلامی جهت زمینه سازی ظهور و وظایفش در عصر غیبت و ظهور، ولی عصر (عج) آگاه شویم.

    چه زمانی افراد تهدیدی جهت دولت موعود می شوند؟ ، جامعه اسلامی امروز جهت همکاری

    مهمترین نکات این مصاحبه به شرح زیر است:

    عبارات مهم : پیاده روی اربعین – جامعه اسلامی
    جستجو و کاوش جهت شناختن علائم ظهور، نه وظیفه است و نه گره گشا/ منتظر واقعی باید هم‌طراز با امام زمان(عج) و آرمان‌های او باشد/ جامعه اسلامی امروز جهت همکاری با امام زمان(عج) مهیاتر است/ پیاده روی اربعین، مجاهده و مبارزه اربعین است/ از بیان فضائل جوانان عاجزیم/ نقشه راه جهت مدیریت جامعه اسلامی، قرآن و مکتب اهل بیت است/ تبعیت از ولایت حق نیاز به ظرفیت پذیری ماموم دارد/ جنگ با دشمن دین، حمایت از آل الله است/ فلسفه ظهور همان فلسفه بعثت است

    منتظر واقعی باید هم‌طراز با امام زمان(عج) و آرمان‌های او باشد

    **این روزها با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات، گمانه زنی ها راجع به ظهور حضرت ولی عصر زیاد شده است هست. تا جایی که گویی همه فقط به نشانه های ظهور توجه دارند و از تکالیف خود در عصر غیبت و ظهور دور شده است اند. در این باره چه نظری دارید؟

    جستجو و کاوش جهت شناختن علائم ظهور، نه وظیفه است و نه گره گشا؛ آنچه وظیفه اساسی یک منتظِر است این است که، چقدر با آرمانها و خواسته های منتظَر هماهنگ هست. فرض بر اینکه همه این نشانه ها و اتفاقات زمینه ساز ظهور حضرت شود و امام عصر ظهور کنند و دولت موعود تشکیل شود. جایگاه این فرد جستجوگر و منتظر چیست و در کجای دولت امام عصر (عج) قرار خواهد گرفت. جستجو جهت شناختن و درک علائم ظهور مثل نگرانی جهت اسلامی بودن و اسلامی ماندن دیگران هست، فارغ از پرداختن به تکالیف خود انسان. آنچه اهمیت دارد این است که منتظِر جایگاه خود را در دوران ظهور منتظَر بفهمد. اینکه امام زمان(عج) از ما چه میخواهد و اینکه به عنوان کسی که دغدغه فرج دارد، بعد از تأسیس دولت موعود آخرالزمانی کجا قرار میگیریم. اشکال اساسی ما این است که غصه اسلام را میخوریم؛ فارغ از اینکه خودمان چقدر مسلمانیم و مسلمانی ما چقدر با اصل اسلام سازگار هست. اگر منتظر همرنگ با منتظر و تحت تربیت او حرکت کنند، قطعا در عصر فرج حضور خواهد داشت. منتظر واقعی باید همطراز با امام زمان(عج) و آرمانهای او باشد. اگر اینطور نباشد، در وقت دولت موعود و در عصر ظهور، شرایطی به مراتب سخت تر از دوران غیبت خواهد داشت.

    پیاده روی اربعین | جامعه اسلامی | مدافعان حرم | مدافع حرم | جوانان | زندگی | اسلام | اسلامی | اربعین

    عصر ظهور تکمیل کننده جریان امامت صالحان است

    **چه کنیم در عصر ظهور مثمر ثمر باشیم؟ به خصوص جهت جوانان چه راهکاری را ارائه می دهید؟

    عصر ظهور تکمیل کننده جریان امامت صالحان و گمشده فطرت و وجدان انسانی هست. اگر کسی اعتقاد به امر فرج داشته باشد، با اندکی درنگ و تدبر در مسائل اسلامی میتواند هماهنگی خود را با فرج مولا و رسیدن به عصر ظهور حفظ کند. این وظیفه عام و خاص مردم در یک جامعه اسلامی هست. من اعتقاد دارم جامعه اسلامی امروز جهت همکاری با امام وقت مهیاتر هست. در دوران امیرالمومنین و عترت پاکشان، جوانان امروز دیده نمیشدند. شما میبینید که چگونه جوانان ما از حریم اسلام به قیمت جان فشانی شکوهمندانه دفاع کردند؛ دهها هزار نفر شهید و جانباز شدند در دوران دفاع مقدس ما، تا جایی که صولت دشمن در هم شکست. یا حتی در ماجرای رخدادهای شگفت انگیز غرب آسیا؛ داعش به عنوان جریان گسترده و پهن پیکر، مأموریت داشت که محتوای اسلام و جامعه اسلامی را به هم بریزد. ولی جوانان دین مدار ما اجازه ندادند؛ آینده تاریخ را عوض کردن دادند و نه تنها اسلام غریب نماند، بلکه بساط خرافه، تکفیر و سلطه استکبار جمع شد. در دوران فعلی جوانان و مدافعان حرم بسیار چشمگیرتر از دفاع مقدس ظاهر شدند.

    نگوییم پیاده روی اربعین؛ این مجاهده و مبارزه اربعین است

    یا حتی همین راهپیمایی اربعین؛ ببینید که با تمام محدودیتها ۳ میلیون جمعیت جوان کشور حرکت میکنند به سمت کربلا. این مجاهده اربعین هست، مبارزه اربعین هست؛ بعد فقط نگوییم پیاده روی اربعین. امروز جوانان ما بسیار دغدغه مند در حوزه دین هستند. عیب ما این است که فضیلتها را کمتر از معایب برجسته میکنیم. از بیان فضائل جوانان عاجزیم به همان میزان که دشمن در انتشار عیبها موفق است! شما ببینید هنگامی در جلسه ی مهمانی ۵۰ نفر جوان غافل را دستگیر میکنند، چقدر فضای رسانه ای بر این امر دامن میزند؛ گویی همه جوانان اینگونه هستند. ما یک تجمع ده نفره را به بحران در کشور تبدیل میکنیم. این در حالی است که از حضور شکوهمند همین جوانان در جلسات اهل بیت، راهپیمایی اربعین و … کمتر حرف میزنیم. این عیبها باید مرتفع شود. اینجا جهت ما پرسش میشود به چه دلیل امام زمان(عج) ظهور نمیکنند و مانع ها این ظهور چیست؟! باید مطالعه کرد و دید که دولتمردان و مسئولان کشورهای اسلامی تا چه اندازه مناسب جهت دولت موعود هستند. من میگویم نیستند که اگر بودند تا الان امام وقت ظهور میکرد. البته جامعه اسلامی هم عیب و نقص دارد؛ اصلا ساحت انسان گاهی دچار غفلت میشود، ولی آنانی که دعوی اصلاحگری دارند، چقدر با تکالیف و مسئولیت خود آشنا هستند؟ من میگویم بسیار کم. در واقع مانع ها ظهور همین افراد مسئول و دولتمردی هستند که ارزشهای دین و … را به زعم خود تعبیر و عمل میکنند. در حالی که اگر هم طراز با ارزشها و خواستهای امام زمان(عج) باشند، مانع ها ظهور هم برطرف شود.

    نقشه راه جهت مدیریت جامعه اسلامی قرآن و مکتب اهل بیت است

    ** نقش فواید در بحث ظهور چگونه است؟ مسئولین ما در وقت قیام حضرت چه نقشی دارند و به طور کلی نقش آنها در جامعه اسلامی چیست؟

    چگونه زندگی کردن مسئولان مشخص هست؛ ولی اینکه به چه دلیل زندگی نمیکنند معلوم نیست. نقشه راه جهت مدیریت جامعه اسلامی قرآن و مکتب اهل بیت هست. هر فرد مسئولی در جامعه اسلامی باید هر روز خود را به خدای خود عرضه کند تا ببیند چقدر منطبق با نقشه راه قرآنی حرکت کرده هست. اگر واکنش‌ و عمل او موافق با خواسته اولیای دین باشد، تردید نکنید که در عصر فرج و دولت موعود هم حضور دارد. شما زمانی یک مدیر اسلامی، یک زمامدار و دولتمرد و وکیل و وزیر اسلامی هستید که نه به اختیار خود که به اختیار امام زمان(عج) عمل کنید. امام وقت غایب نیست؛ ما غایبیم که محضر او را محلی جهت سرپوش گذاشتن بر معایب خودمان میبینیم. این عیبها باید رفع شوند؛ اگر امام بیاید و این عیبها همچنان باشد؛ خود ما مسئولان این چنینی تبدیل میشویم به تهدیدی جهت دولت موعود.

    چه زمانی افراد تهدیدی جهت دولت موعود می شوند؟ ، جامعه اسلامی امروز جهت همکاری

    تبعیت از ولایت حق نیاز به ظرفیت پذیری مأموم دارد

    تبعیت از ولایت حق نیاز به ظرفیت پذیری ماموم دارد. مگر میشود هنگامی در نظام اسلامی و زیر سایه قانون اساسی، قسم میخوریم، حکم میگیریم، به حاشیه برویم و راه خود را ادامه دهیم. ما زیر سایه امام وقت (عج) زندگی میکنیم. اگر کسی باورش این نیست، به انسانیت خیانت کرده هست. نه تنها به انسانیت که به آرمانهای همه مردم.

    **چه کنیم در وقت غیبت امام وقت (عج)، دچار غفلت نشویم؟

    باید جهت جوانان زندگی میزانی بر پایه دین را تعریف کرد. آنها باید درست بفهمند و درست هم عمل کنند. نباید دین خود و اعتقاد خود را با میزان دادن به مقامات و صاحب منصبان تعریف کنند که اگر یک نفر از آنها سقوط کرد، عزت و اعتماد جوانان هم سقوط کند.

    پیر و جوان باید میزان عمل خود در زندگی را قرآن بدانند. طراز اولیای دین را بشناسند تا در مدار درست قرار گیرند. ضعفی که در نظام اسلامی ما هست، این است که فرهنگ، دین و اهل بیت را درست تبیین نکرده ایم. متاسفانه فواید جامعه ما، جهت دنیای خود، هیجان و احساسات جوانان را ضمانتی جهت بقای کارشان میدانند.

    پیاده روی اربعین | جامعه اسلامی | مدافعان حرم | مدافع حرم | جوانان | زندگی | اسلام | اسلامی | اربعین

    جنگ با دشمن دین، حمایت از آل الله است

    **کمی هم از مدافعان حرم و نقش آنها در دنیا پر از ظلم و جور امروز برایمان بگویید.

    عنوان مدافع حرم عنوانی خاص و استثنایی هست. هنگامی شما ظاهر تاریخ را ببینید، پی میبرید که راجع به دفن حضرت رقیه(س) و زینب کبری(س) در شام، ولی و اگر و تردید وجود دارد. با تمام این حرفها امروز حرم این بزرگواران، ملجأ و پناهگاهی جهت مردم شده است هست. اگر این دو بقعه مقدس نبودند، هیچ کس نمیتوانست سوریه را نجات بدهد. آنها که جهت محافظت از حرم رفتند و میروند، باور دارند که جنگ با دشمن دین، حمایت از آل الله است.

    مدافع حرم منتظر واقعی فرج است

    در دوران دفاع مقدس که ما از حدود مرزی مان دفاع میکردیم، مردم پشت سر رزمندگان بودند؛ ولی در دفاع از حریم اهل بیت فاصله تا خط مقدم اندازه یک کشور هست. داعش اینجا یک گروه تکفیری و تروریستی صرف نبود؛ مختصات خاص خود را داشت. حکومتی جبار و قدرتمند با امکانات نظامی، امنیتی و اطلاعاتی؛ ولی خیلی از جوانان ما جهت دفاع از سوریه و عراق جمع شدند و صولت دولت خرافی اسلام داعشی را جمع کردند. دولتی که محصول سرمایه داری و استکبار هست. جمع کردن داعش ایستادن در برابر استکبار بود. مدافع حرم منتظر واقعی فرج است و این مدافع حرم تنها نیست؛ بلکه تمامی جوانان عالم پشت سر او هستند. آینده حکومت اسلامی متعلق به جوانانی است که قلمرو اسلام را حرم آل الله میداند.

    چه زمانی افراد تهدیدی جهت دولت موعود می شوند؟ ، جامعه اسلامی امروز جهت همکاری

    فلسفه ظهور همان فلسفه بعثت است

    **در پایان، به اختصار راجع به غیبت کبری، صغری و فلسفه ظهور صحبت کنید.

    امام زمان(عج) در دورهای از طریق نواب اربعه با مردم ارتباط داشتند؛ چیزی بالغ بر هفت دهه. بعد از آن و با درگذشت چهارمین نایب ایشان به امر خدا به غیبت کبرا رفتند و از نظرها دور شدند.

    فلسفه ظهور همان فلسفه بعثت هست؛ فلسفه عدالت و امنیت هست. آنچه راجع به بعثت به عنوان فلسفه حیات و زندگی و هویت ایمانی میشناسیم، در امر ظهور امام وقت (عج) فعلیت میابد. هیچ تفاوتی بین فلسفه ظهور و فلسفه بعثت است.

    کد ویدیو

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: پیاده روی اربعین | جامعه اسلامی | مدافعان حرم | مدافع حرم | جوانان | زندگی | اسلام | اسلامی | اربعین

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • خرید کتاب بازی های فکری زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>