• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » فروشندگان جهت زیاد کردن قیمت پوشاک چه بهانه ای دارند؟

    فروشندگان جهت زیاد کردن قیمت پوشاک چه بهانه ای دارند؟

    بازار پوشاک در فصل بهار با آمدن لباس‌های بهاره رونق دوباره می‌گیرد ولی این در حالی است که فروشندگان به بهانه نوسانات ارز، قیمت انواع پوشاک را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زیاد کردن داده‌اند.

    فروشندگان جهت زیاد کردن قیمت پوشاک چه بهانه ای دارند؟

    بازار پوشاک در فصل بهار با آمدن لباس های بهاره رونق دوباره می گیرد ولی این در حالی است که فروشندگان به بهانه نوسانات ارز، قیمت انواع پوشاک را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زیاد کردن داده اند.

    بهانه تازه فروشندگان جهت زیاد کردن قیمت پوشاک

    تنوع قیمت در بازار پوشاک به گستردگی تنوع انواع آن در مدل ها و جنس های متفاوت هست. همچنین قیمت انواع لباس بر اساس شاخص های متفاوت از جمله کیفیت پارچه، برش و دوخت، محدوده جغرافیایی، محل عرضه، برند بودن یا نبودن لباس و … هست. همچنین موارد بسیار دیگری که حتی شاید به شکل مستقیم به لباس مربوط نباشد در قیمت پوشاک تاثیرگذار است.

    عبارات مهم : لباس زنانه – مردانه
    به گفته تعدادی از فروشندگان، هر چند لباس های ایرانی از جایگاه نسبتا قابل قبولی در بازار برخوردار هستند ولی جنس های خارجی از جمله کارهای ترک و چین بخش قابل توجهی از بازار پوشاک را به خود تخصیص داده شده است داده اند. پوشاک ترک این روزها به علت کیفیت مناسب و جنس مرغوب ارزش مورد استقبال خریداران لباس قرار گرفته هست. از طرفی هم لباس های چینی بخش مهمی از بازار پوشاک کشور عزیزمان ایران را در اختیار دارند و به علت قیمت پایین ترشان مورد اقبال زیاد قرار گرفته اند.

    به غیر از پوشاک چینی که در همه انواع زنانه، فرزند گانه و مردانه عرضه می شود، کارهای پاکستان، بنگلادش، تایلند، فیلیپین و بعضی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا در بازار لباس عرضه می شوند.

    اما یکی از عواملی که بر بازار پوشاک همواره تاثیرگذار است اوضاع قیمت دلار هست. از آنجاکه بخش عمده ای از بازار پوشاک وارداتی است قیمت پوشاک مستقیما از قیمت دلار تاثیر می پذیرد.

    با توجه به نوسانات ارزی در دو – سه ماه گذشته به گفته فروشندگان، بازار انواع پوشاک هم دستخوش تغییراتی شده است و قیمت بعضی برندها و اجناس با زیاد کردن همراه شده است هست. این زیاد کردن قیمت نه تنها در میان پوشاک وارداتی بلکه در میان برندهای داخلی هم مشاهده می شود که قابل توجیه به نظر نمی رسد.

    مشاهدات نشان می دهد که بیشترین زیاد کردن قیمت مربوط به پوشاک ترکیه است و بعد از آن پوشاک کشورهای شرق آسیا از جمله چین، کره و تایلند بیشترین زیاد کردن قیمت را داشته اند. این زیاد کردن قیمت ها در حالی صورت گرفته است که به گفته مسئولان هیچ کسی حق ندارد به بهانه زیاد کردن قیمت ارز اجناس خود را گران بفروشد ولی علی رغم این وعده ها، اصناف زیادی اجناس را گران کرده اند.

    از سوی دیگر بازار پوشاک که همواره زیر هجمه کالاهای قاچاق بوده و این صنعت از این بابت روز به روز آسیب جدی تری دیده است و بر اساس آمارها پوشاک جزو کالاهایی است که بیشترین حجم قاچاق را به خود تخصیص داده شده است داده است و آسیب های بسیار جدی به صنعت پوشاک داخلی زده هست. اگرچه دولت تلاش کرده است با سیاست هایی مثل زیاد کردن تعرفه ها و تعیین ساز و کارهای زیاد جهت مقابله با قاچاق از میزان حجم قاچاق بکاهد ولی همچنان قاچاق در بازار پوشاک قابل توجه است و صحبت از قاچاق ۶۰ تا ۷۰ درصدی پوشاک مطرح است.

    در اینجا نگاهی داشته ایم به قیمت بعضی از لباس های مردانه، زنانه و فرزند گانه.

    قیمت انواع لباس مردانه

    در بین لباس های مردانه به گفته فروشندگان، انواع پیراهن و کت های تک، تقاضای بیشتری دارند. کت های تک در جنس های متفاوت در حراجی ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند و در مغازه ها بالای ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شوند.

    انواع شلوارهای مردانه در میان دست فروشی ها و حراجی ها به طور میانگین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان و در مغازه ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

    کت و شلوار مردانه با کیفیت مناسب و جنس ترک نیز از حدود ۴۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می شود و در حراجی ها به طور میانگین ۱۳۰ تا ۲۳۰ هزار تومان فروخته می شوند.

    همچنین پالتو های مردانه در بعضی برند فروشی ها که در ایام لباس های باقی مانده زمستانی خود را حراج کرده اند بین ۲۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود و در بعضی حراجی ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم عرضه می شود. همچنین قیمت پیراهن های مردانه از حدود ۴۰ هزار تومان شروع می شود و تا حدود ۲۰۰ هزار تومان ادامه دارد.

    فروشندگان جهت زیاد کردن قیمت پوشاک چه بهانه ای دارند؟

    قیمت انواع لباس زنانه

    به گفته فروشندگان لباس های زنانه، در این مقطع در بین لباس های زنانه پالتو، کاپشن، شال زمستانی و مانتو مجلسی بیشترین فروش را دارند.

    لباس های زنانه به علت تنوع بیشتری که نسبت به لباس های مردانه دارند با قیمت های متنوع تری عرضه می شوند. بررسی ها نشان می دهد پالتوی زنانه که در این فصل تقاضای نسبتا بالایی دارد بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شود و در بعضی از مغازه ها این قیمت به بیش از ۹۰۰ هزار تومان هم می رسد.

    قیمت مانتو مجلسی زنانه با پارچه ترک و دوخت کشور عزیزمان ایران از ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود و به حدود ۳۸۰ هزار تومان می رسد. در این بین مانتوهای مجلسی چینی به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

    همچنین مانتو شلوار اداری قیمت های متفاوتی دارد و زحمت قیمتی آن از ۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

    رنج قیمت کاپشن زنانه جنس ایرانی به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و کاپشن های چینی و پاکستانی با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در بازار قابل خرید هستند.

    شلوار زنانه درجه دو و سه ایرانی و چینی قیمت حدود ۵۰ هزار تومان دارد ولی شلوارهای ایرانی با کیفیت بهتر از ۹۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۲۵۰ هزار تومان ادامه هم دارد.

    همچنین بلوزهای زمستانی زنانه کار ایرانی زحمت قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان دارند و جنس ترک زحمت قیمتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارد.

    شال گردن زنانه از حدود ۱۵ هزار تومان که جنس های با کیفیت پایین تر است شروع می شود و تا ۵۰ هزار تومان هم عرضه می شود. شال زمستانی با کیفیت مناسب نیز از ۳۰ هزار تومان شروع و تا ۵۰ هزار تومان ادامه دارد.

    قیمت انواع پوشاک فرزند گانه

    لباس های فرزند گانه قیمت نسبتا بالایی دارند؛ به گونه ای که قیمت یک دست کاپشن فرزند گانه با قیمت یک دست کاپشن زنانه برابری می کند.

    معمولا خرید لباس جهت خردسالان سختی بیشتری هم دارد به چه دلیل که علاوه بر قیمت های نسبتا بالا، والدین هم به علت رشد سریع فرزند ها در سنین پایین باید در فاصله های زمانی کوتاه تری راهی بازار لباس شوند.

    بررسی در بازار پوشاک فرزند گانه هم بیان گر این است که بخش زیادی از بازار لباس فرزند در اختیار کارهای چینی است.

    یک دست ست نوزادی ایرانی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

    همچنین کاپشن فرزند سه تا چهار ساله جنس چینی بین ۶۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است و یک دست ست پسرانه و دخترانه سه تا پنج ساله بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان هست.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    واژه های کلیدی: لباس زنانه | مردانه | ایرانی | کاپشن | پوشاک | فرزند | زنانه | بازار | انواع

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی دایره المعارف
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • خرید کتاب های خون شناسی و سرطان از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>