• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » واکنش های نشان داده شده است نسبت به حمله آمریکا به سوریه

    واکنش های نشان داده شده است نسبت به حمله آمریکا به سوریه

    سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که حملات نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه پیامدهایی در پی خواهد داشت و اعلام کرد که توهین به مدیر جمهوری روسیه را نمی‌پذیرد.

    واکنش های نشان داده شده است نسبت به حمله آمریکا به سوریه

    سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که حملات نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه پیامدهایی در پی خواهد داشت و اعلام کرد که توهین به مدیر جمهوری روسیه را نمی پذیرد.

    سفیر روسیه: آمریکا خودش دارای بزرگترین زرادخانه تسلیحات شیمیایی است

    به نقل از خبرگزاری رویترز، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در توئیتر خود نوشت: یک سناریوی از پیش طراحی شده است اجرایی شده است هست. یک بار دیگر ما ترساندن شده است ایم. ما هشدار دادیم که چنین اقدامانی بدون پیامد نخواهد بود.

    عبارات مهم : وزارت امور خارجه – پدافند هوایی
    توهین به مدیر جمهوری روسیه غیرقابل قبول هست. آمریکا، بزرگترین مالک زرداخانه تسلیحات شیمیایی است و حق این را ندارد که دیگر کشورها را مقصر بداند.


    روسیه: موشک های شلیک شده است به سوریه وارد محدوده فعالیت ما در سوریه نشدند

    وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، موشک هایی که آمریکا به سوی سوریه شلیک کرد، وارد محدوده فعالیت نظامیان روسیه در دو پایگاه حمیمیم و طرطوس نشد.

    وزارت دفاع روسیه در پی حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، با انتشار شدن بیانیه ای اعلام کرد، هیچ یک از موشک های هدایت شونده ای که آمریکا و همپیمانانش به سوی اراضی سوریه شلیک کردند، وارد محدوده فعالیت سامانه های دفاع هوایی روسیه که از دو پایگاه حمیمیم و طرطوس حمایت می کنند، نشدند.

    بامداد امروز شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملاتی ۵۰ دقیقه ای مناطق متعددی از دمشق و دیگر بخش های سوریه را هدف قرار دادند.

    دولت سوریه نیز اعلام کرد، پدافند هوایی ارتش این کشور بیش از ۱۵ موشک را در اطراف دمشق رهگیری و منهدم کرد.

    شبکه الاخباریه سوریه در این رابطه گزارش داد، پدافند هوایی ارتش سوریه موشک های دشمن را در منطقه دنحه در نزدیکی شهر غربی حمص رهگیری کرد.

    واکنش های نشان داده شده است نسبت به حمله آمریکا به سوریه

    تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو حول محور سوریه

    رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل از وی خواست تا هیچ کاری که منجر به بی ثباتی سوریه شود، انجام ندهد.

    به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان این تماس تلفنی به ولادیمیر پوتین، مدیر جمهوری روسیه گفت: اسرائیل احتمالا کمپینی را جهت جلوگیری از تثبیت قدرت نظامی کشور عزیزمان ایران در سوریه به راه می اندازد.

    سوریه، کشور عزیزمان ایران و روسیه تاکید دارند، که اسرائیل حمله هوایی روز دوشنبه به یکی از پایگاه های هوایی سوریه را که منجر به کشته شدن هفت پرسنل نظامی ایرانی شده، ترتیب داده هست؛ مساله ای که اسرائیل نه آن را تایید و نه تکذیب کرده است.

    بر اساس بیانیه انتشار شده است در وب سایت کرملین، در جریان این تماس تلفنی، پوتین به نتانیاهو گفته که بسیار مهم است که به استقلال و حق حاکمیت سوریه احترام گذاشته شود.

    دفتر نتانیاهو در بیانیه ای در خصوص این تماس تلفنی گفت: نتانیاهو تاکید کرده که اسرائیل اجازه نخواهد داد کشور عزیزمان ایران حضور نظامی خود در سوریه را تثبیت و تحکیم کند.


    روسیه: حملات آمریکا وقت صلح در سوریه را از بین برد

    وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بمباران دمشق در لحظه ای اتفاق افتاد که این کشور وقت تحقق صلح و آینده مسالمت آمیز را داشت.

    به نقل از سایت شبکه المیادین، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بمباران دمشق به منزله هدف قرار دادن پایتختی با حاکمیت مستقل است که سال هاست با تروریسم می جنگد.

    ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تمسخر رهبران آمریکا که خود را افرادی استثنایی می دانند نوشت، باید واقع استثنایی بود چراکه این حملات در لحظه ای دمشق را هدف گرفت که سوریه به سمت آینده ای مسالمت آمیز حرکت می کرد.

    بهار عربی در ابتدا ملت سوریه را آزمایش کرد، بعد از آن داعش و الان موشک های هوشمند آمریکا. این حمله در این لحظه که سوریه برابر آن قرار داشت غیرمنصفانه بود.

    آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا نیز راجع به حمله به سوریه گفت: مسکو هشدار داده است که چنین اقداماتی بدون عواقب نخواهد ماند.

    آنچه رخ داده اهانتی به ولادیمیر پوتین، مدیر جمهوری روسیه است که غیرقابل قبول و رد شده است است و آمریکا حق سرزنش کشورهای دیگر را ندارد.

    واکنش وزارت خارجه و ارتش سوریه به حمله موشکی آمریکا

    یک مرجع در وزارت امور خارجه سوریه «تجاوز سه جانبه ظالمانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه» را بشدت محکوم کرد و آن را «نقض قوانین بین الملل و منشور شرکت ملل» توصیف کرد.

    به گفته این منبع، «تجاوز رژیم های خودکامه و سلطه جوی غربی بعد از آن واقع شد که از موفقیت طرح توطئه خود علیه سوریه و متلاشی شدن مزدورانشان تروریست ارزش برابر پیشروی ارتش سوریه احساس یأس کردند؛ آینده اربابان بهتر از مزدورانشان نیست و شکست و ناکامی و ننگ در انتظارشان است».

    این مرجع به حضور تیم اعزامی شرکت بین المللی منع گسترش سلاح های شیمیایی در دمشق اشاره کرد که قرار است به دوما برود و راجع به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در این شهر (در شرق دمشق) تحقیق کند و همزمان تأکید کرد که این تجاوز جز به افزایش تنش در دنیا به چیزی دیگر منتهی نخواهد شد.

    همزمان با این خبر، سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح و ارتش سوریه با بیان اینکه حدود ۱۱۰ موشک به نقاط متفاوت در سوریه شلیک شد از جمله به برزه در دمشق، اعلام کرد که بسیار از موشک ها منهدم یا به وسیله پدافند از مسیر و هدف منحرف شد که یکی از این انحراف ها باعث جراحت سه نفر شد.

    سخنگوی فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد که بعضی از موشک ها نیز به هدف اصابت کرده که از جمله آن یکی از ساختمان های مرکز پژوهش های علمی در برزه است که شامل مرکزی آموزشی و حاوی آزمایشگاه هاست که خساراتی به ساختمان وارد شد.

    فرماندهی ارتش سوریه با بیان اینکه این تجاوز آمریکا باعث نمی شود که دفاع از سوریه و مردمش قطع شود، تأکید کرد که این اقدام آمریکا عزم ارتش سوریه و متحدانش را جزم تر می کند.

    بامداد امروز شنبه (۲۵ فروردین) دونالد ترامپ خبر از شروع حملات یکسان آمریکا ، انگلیس و فرانسه به نقاطی نظامی در سوریه داد و اعلام کرد که او از این دو کشور تقدیر می کند.

    استقبال ترکیه از حملات هوایی علیه سوریه

    وزارت خارجه ترکیه امروز (شنبه) حملات هوایی آمریکا به همراهی فرانسه و انگلیس علیه سوریه را مورد استقبال قرار داد.

    به نوشته روزنامه دیلی صباح، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای بعد از حملات هوایی آمریکا با کمک نیروهای هوایی فرانسه و انگلیس علیه تاسیساتی در سوریه، این اقدام را ستود و آن را “عملی مناسب” دانست.

    سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که حملات نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه پیامدهایی در پی خواهد داشت و اعلام کرد که توهین به مدیر جمهوری روسیه را نمی‌پذیرد.

    حزب الله لبنان: از مردم و رهبری سوریه حمایت می کنیم

    به نقل از سایت العهد، حزب الله لبنان با انتشار شدن بیانیه ای اعلام کرد: به شدت حمله خائنانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به کشور دوست سوریه را محکوم می کنیم و این حمله را نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه و حرمت مردم این کشور و سایر ملت های منطقه می دانیم و تاکید می کنیم که این حمله استمرار آشکار حمله اخیر اسرائیل به سوریه بوده و به منزله حمایتی علنی و مستقیم از گروه های مجرم و جانی و نیز کشتارها و تروریسم در سوریه است که همواره از آنها حمایت مالی، سیاسی و رسانه ای کرده و هر بار که این گروه ها در برابر نیروهای دلاور ارتش سوریه در میادین نبرد شکست می خوردند، آنها جهت یاری و کمک به آنها وارد می شوند.

    در ادامه بیانیه حزب الله لبنان آمده است: بهانه ها و توجیهاتی که این سه کشور جهت حمله به سوریه به آنها استناد می کنند، در واقع بهانه های واهی و پوچی هستند که عقل و منطق آنها را نمی پذیرد، این بهانه ها متکی به نمایش های مسخره و شکست خورده ای هستند که این کشورهای متخاصم دستور اجرای آنها را داده اند تا از آنها در جهت منافع خود استفاده کنند، این امر به منزله نهایت بی احترامی و اهانت به شرکت ملل، شورای امنیت و جامعه جهانی است.

    حزب الله لبنان در ادامه بیانیه خود آورده هست، ما در حزب الله حمایت علنی و دائم خود را از مردم سوریه و رهبری و ارتش شجاع این کشور اعلام می کنیم و از کارهای پدافند هوایی ارتش سوریه در برابر دشمن تقدیر می کنیم.

    جنگی که آمریکا علیه سوریه و مردم منطقه و نیز جنبش های مقاومت و آزادسازی به راه انداخته هرگز به اهداف خود نخواهد رسید بلکه بر تصویر امت اسلامی قدرتمند تر و با اراده و ایمان بیشتری جهت مقابله با آنها و پیروزی ظاهر خواهد شد.

    روسیه: سوریه از سیستم دفاع موشکی ساخت شوروی جهت دفع حملات استفاده کرد

    وزارت دفاع روسیه گفته است ارتش سوریه از سیستم دفاع موشکی مربوط به دوران شوروی سابق علیه حملات صورت گرفته استفاده کرده است.

    وزارت دفاع روسیه گفته است سوریه از سیستم موشکی سطح به هوا اس-۱۲۵ و سامانه موشکی بوک که محصول شوروی سابق هستند استفاده کرده هست. این سیستم های دفاعی بیش از سی سال پیش ساخته شده است اند.

    این وزارتخانه گفته است از سیستم های تازه ساخت روسیه جهت دفع این حملات استفاده نشده است.

    همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ولادیمیر پوتین، مدیر جمهور این کشور را در جریان آخرین تحولات سوریه قرار داد.

    رژیم صهیونیستی: حملات غرب در سوریه “موجه” است

    رژیم صهیونیستی امروز(شنبه) ضمن دفاع از حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه این حملات را “قابل توجیه” خواند و مدعی شد: نظام سوریه به “اقدامات جنایتکارانه خود” ادامه می دهد.

    به نقل از سایت مصری الیوم، یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا سال گذشته گفت: استفاده از تسلیحات شیمیایی یعنی عبور از خط قرمز. در نتیجه این امر، ایالات متحده، فرانسه و انگلیس به رهبری آمریکا اقدام به حمله کردند.

    سوریه “اقدامات جنایتکارانه” خود را ادامه می دهد.

    نوری مالکی حل بحران سوریه را از طریق گفت وگو خواستار شد

    به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، نوری مالکی، معاون مدیر جمهور آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی خواستار پیگیری به بحران سوریه و حل این بحران از طریق گفتگو و راه حل های مسالمت آمیز شده است و نسبت به ترساندن منافع کشورهای عربی و اسلامی هشدار داد.

    ما پیشتر نسبت به استفاده از اسلحه جهت حل بحران سوریه هشدار داده بودیم و پیشتر نیز ثابت شد که قدرت و زور گزینه ای نامناسب جهت حل این بحران هستند، امروز نیز دوباره بر مخالفت خود با استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما تاکید می کنیم.

    معاون مدیر جمهور عراق در ادامه هشدار داد، استفاده از زور و قدرت خارج از چارچوب قوانین بین المللی به منزله چالشی آشکار جهت جامعه جهانی و تهدیدی جهت صلح جهانی است.

    این امر به شروع یک درگیری نظامی در منطقه و دنیا که کنترل آن سخت هست، منجر خواهد شد و تهدیدی جدی جهت منافع ملت ها و کشورهای عربی و اسلامی خواهد بود که همچنان هزینه سنگینی مادی و انسانی را در جنگ با داعش و دیگر گروه های تکفیری باقی مانده می پردازند.

    مالکی در ادامه خواستار شروع گفتگوها و در پیش گرفتن راه حل های سیاسی و مسالمت آمیز به عنوان تنها و مفیدترین گزینه های موجود جهت حل مسائل و تضمین حمایت از دنیا در برابر بالا گرفتن بحران ها و استفاده از سلاح شد.

    ارتش سوریه: زیاد موشک های دشمن متجاوز رهگیری شد

    به نقل از سایت شبکه المیادین، ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، موشک های دشمن متجاوز که یک پایگاه نظامی در نزدیکی حمص را مورد هدف قرار داد، از مسیر خود منحرف و انفجار آن منجر به زخمی شدن سه غیرنظامی شد.

    ارتش سوریه تصریح کرد، آمریکا، انگلیس و فرانسه حدود ۱۱۰ موشک به سمت اهداف سوریه شلیک کردند.

    فرمانده کل این ارتش در بیانیه ای اعلام کرد، سامانه های دفاع هوایی سوریه موشک های دشمن متجاوز را رهگیری و اکثر آنها را سرنگون کردند.

    وی بر ادامه دفاع از سوریه و حفظ جان شهروندانش تاکید کرد و گفت، اینگونه تجاوزها؛ نیروهای مسلح این کشور را از ادامه نابودی بقایای گروه های تروریستی موجود در خاک سوریه بازنمی دارد.

    فرمانده کل ارتش سوریه در ادامه تصریح کرد، این تجاوز تنها موجب می شود سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و امنیت کشور و مردمش مصمم شود.

    پیشتر یک مرجع امنیتی سوریه به نووستی گفته بود، سامانه های دفاع هوایی سوریه توانستند بیش از ۲۰ موشک را که صبحگاه امروز از موشک ها و جنگنده های دشمن شلیک شدند، رهگیری کنند.

    این مرجع گفت، موشک های بالدار مرکز تحقیقات و فرماندهی گارد ریاست جمهوری و یکی از فرودگاه های نظامی و مقرهای نیروهای خاص سوریه را هدف گرفتند.

    یک مخالف سوری: حملات علیه سوریه، پیامی جهت روسیه و کشور عزیزمان ایران بود

    یک مرجع در مخالفان سوری اعلام کرد، حملات هوایی که صبحگاه امروز به رهبری آمریکا علیه سوریه انجام شدند، حامل پیامی جهت دولت های روسیه و کشور عزیزمان ایران هستند.

    به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، احمد رمضان، مدیر بخش رسانه ائتلاف مخالفان سوریه امروز (شنبه) اظهار داشت: این حملات حامل این خبر جهت کشور عزیزمان ایران و روسیه بودند که قدرت های غربی می توانند خارج از چارچوب شورای امنیت اقدام کنند.

    این حملات به علت استفاده روسیه از حق وتویش در شرکت ملل هستند.

    واکنش های نشان داده شده است نسبت به حمله آمریکا به سوریه

    جرمی کوربین: بمب ها ناجی جان مردم سوریه نیستند

    رهبر اپوزیسیون انگلیس امروز (شنبه) گفته است که نخست وزیر انگلیس باید پیش از صدور دستور جهت شرکت در حملات هوایی در سوریه از پارلمان تاییدیه می گرفت.

    به نقل از خبرگزاری رویترز، جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس موسوم به “کارگر” گفت: بمب ها ناجی جان انسان ها یا برقرار کننده صلح نیستند. این اقدام که مشروعیت داشتنش پرسش برانگیز هست، باعث بروز تنش های زیاد می شود.

    لندن باید جهت برقراری آتش بس در سوریه نقش رهبری ایفا کند نه اینکه از جانب واشنگتن دستور بگیرد و نیروهای نظامی انگلیسی را در معرض خطر قرار دهد.

    ترزا می، نخست وزیر انگلیس باید پیس از صدور دستور جهت حمله ابتدا از پارلمان تاییدیه می گرفت نه اینکه دنبال روی دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا باشد.

    قطر حمایت خود را از حملات آمریکا علیه سوریه اعلام کرد

    دوحه حمایت خود را از حملات صبحگاه امروز سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه اعلام کرده و از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در آخر دادن به “جرائم دمشق” عمل کند.

    به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه قطر امروز (شنبه) با انتشار شدن بیانیه ای ضمن اعلام حمایت خود از حملات امروز آمریکا و همپیمانانش علیه سوریه، مدعی شد: استمرار دولت سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی و حملات بی هدف علیه غیر نظامیان در این کشور و عدم توجه دمشق به پیامدهای انسانی و حقوقی مرتبط با این جرائم نیازمند آن است که جامعه جهانی جهت حمایت از مردم سوریه و خلع سلاح های ممنوعه از دمشق اقداماتی فوری را در پیش گیرد.

    دولت قطر حمایت خود را از عملیات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه اهداف نظامی مشخصی در سوریه که دمشق از آنها جهت انجام حملات علیه غیرنظامیان استفاده می کند، اعلام می دارد.

    وزارت خارجه قطر دمشق را مسئول کامل جنایت وحشتناکی که با استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان در دوما واقع در غوطه شرقی انجام می شوند و نیز سایر جنایات جنگی و ضد بشری می داند که در طول سال های گذشته منجر به فوت زنان و کودکان و غیرنظامیان شده است است.

    وزارت خارجه قطر هم چنین از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در توقف جرائم دمشق و “استفاده آن از سلاح های ممنوعه” عمل کرده و عاملان این جنایات را به دستگاه عدالت بین المللی ارجاع دهد.

    در همین حال دوحه حمایت خود را از تمامی کارهای بین المللی جهت دستیابی به راه حلی سیاسی مبتنی بر بیانیه ژنو سال ۲۰۱۲ و قطعنامه های شورای امنیت در این رابطه جهت تحقق خواسته های مشروع مردم سوریه جهت داشتن امنیت و ثبات و حفظ وحدت ملی این کشور اعلام کرد.

    حمایت مرکل از حملات هوایی آمریکا علیه سوریه

    صدراعظم آلمان امروز (شنبه) از حملات هوایی آمریکا و دو متحد اروپایی اش علیه سوریه حمایت کرده و آنها را اقدامی “ضروری و مناسب” دانست.

    به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بعد از حملات هوایی آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس گفت: این حملات اقدامی مناسب و مهم و هشداری به سوریه راجع به استفاده آتی از سلاح شیمیایی است.

    ما از این حقیقت دفاع می کنیم که متحدان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی مان به عنوان اعضای دائم شورای امنیت شرکت ملل این کار را انجام داده و مسئولیت چنین حمله ای را برعهده گرفتند.

    مرکل در هفته گذشته گفته بود که آلمان در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی کند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com/isna.ir


    سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که حملات نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه پیامدهایی در پی خواهد داشت و اعلام کرد که توهین به مدیر جمهوری روسیه را نمی‌پذیرد.

    واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | پدافند هوایی | عملیات نظامی | ریاست جمهوری | وزارت خارجه | حملات هوایی | وزارت دفاع | سفیر روسیه | حمله هوایی | ارتش سوریه | شیمیایی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی بیوفیزیک
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • خرید کتاب آسیب شناسی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • خرید کتاب های تفکر انتقادی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم طبیعی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>