• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » نگاهی به عملکرد هندبالی‌ها در سال ۹۶

    نگاهی به عملکرد هندبالی‌ها در سال ۹۶

    فدراسیون هندبال سال ۹۶ را در حالی به آخر می‌رساند که تیم مدیریتی آن توانستند تغییرات شایانی را نسبت به سال‌های قبل به وجود بیاورند.

    نگاهی به عملکرد هندبالی‌ها در سال ۹۶

    به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان آخرهای سال ۹۵ بود که آخر انتخابات فدراسیون هندبال برگزار شد تا اوضاع این فدراسیون بعد از مدت ها بلاتکلیفی مشخص شود. بدهی های سنگین داخلی و خارجی هندبالی ها آن ها در یک قدمی تعلیق قرار داده بود. همچنین بلاتکلیفی در امورز داخلی این فدراسیون عملا انگیزه و امید را از این جامعه گرفته بود. ناگفته نماند که همین مسائل باعث بی توجهی عجیب مسئولان وقت به یکی از طلایی ترین نسل های این رشته شده است بود تا عملا فعالیت های تیم ملی متوقف شود.

    علیرضا رحیمی آخر با اکثریت آرا به عنوان مدیر تازه این فدراسیون در آخر سال ۹۵ گزینش شد تا بار دیگر امید و انگیزه بسیاری در این جامعه دوباره شکل بگیرد. البته ناگفته نماند که بسیاری ، دستاورد های هندبال را حاصل تلاش های او می دانند. ما در این گزراش قصد آن را داریم تا با بررسی اتفاقات این فدراسیون در سال گذشته به بررسی کلی عملکرد آن بپردازیم.

    فروردین ۱۳۹۶

    تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در حالی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که این تیم هیچ بازی دوستانه بین المللی برگزار نکرده بود. بانوان هندبالیست کشور عزیزمان ایران با وجود آن که تمرینات زیادی برگزار کرده بودند با شکست برابر چین، کره جنوبی ، ویتنام ، ازبکستان و کسب تنها یک برد برابر تیم هندبال هنگ کنگ توانستند به عنوان هفتمی مسابقه های قهرمانی آسیا دست یابند.البته این عنوان خیلی دور از انتظار نبود.

    نگاهی به عملکرد هندبالی‌ها در سال ۹۶

    پس از بازگشت هندبالیست ها از این مسابقه های که به میزبانی کره جنوبی برگزار می شد گزینه های مختلفی جهت هدایت تیم ملی هندبال بانوان کشور عزیزمان ایران از جمله ساندرا کولاکوویچ ، همسر سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان مطرح شد که البته در نهایت هیچ کدام از آن ها گزینش نشدند و این تیم همچنان بدون سرمربی است !

    فروردین ماه ولی ماه تغییرات در فدراسیون هم بود. فرامرز می آبادی که مدتی درر سمت دبیر این فدراسیون مشغول به کار قبود استعفا داد تا محمد رضا رجبی بازیکنان سابق تیم ملی هندبال کشورمان جایگزین او شود.

    اردیبهشت ۱۳۹۶

    تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در این ماه در مسابقه های قهرمانی آسیا حاضر شد تا شانس خود را جهت کسب عنوان و سهمیه مسابقه های جهانی بیازماید. ساحلی بازان کشورمان در این مسابقه های باپیروزی برابر افغانستان ، امارات ، تایلند و شکست برابر ویتنام و عمان جهت نخستین بار به عنوان سوم این مسابقه ها دست یافت و جهت دومین بار سهمیه مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی جهان را که قرار است در سال ۹۷ و به میزبانی روسیه برگزار شود را به دست آورد.

    این عنوان بااهمیت ترین عنوان کسب شده است فدراسیون هندبال در سال ۹۶ شد. از دیگر اتفاق هایی که در این ماه رخ داد می توان به تشکیل نخستین اردوی تیم ملی آقایان بعد از مدت ها اشاره کرد. علیرضا حبیبی که توانسته بود با شهرداری کاشان قهرمان مسابقه های لیگ برتر هندبال کشور شود با تعدادی از بازیکنان داخلی نخستین مرحله اردوی تیم ملی را در مشکین شهر برگزار کرد.

    فدراسیون هندبال سال ۹۶ را در حالی به آخر می‌رساند که تیم مدیریتی آن توانستند تغییرات شایانی را نسبت به سال‌های قبل به وجود بیاورند.

    خرداد ۱۳۹۶

    خرداد ۹۶ یکی از ماه های شلوغ جهت هندبالی ها بود. تغییرات در این فدراسیون ادامه پیدا کرد و بعد از عوض کردن دبیر فدراسیون این بار نوبت به مسئول کمیته اقتصادی رسید. همچنین در این ماه جهت نخستین بار هندبالی ها با حاشیه رو به رو شدندو آن هم مطرح شدن بعضی مسائل راجع به استعفای علیرضا رحیمی در جریان انتخابات فدراسیون هندبال و غیر قانونی بودن ریاست و گزینش او بود که البته بعد ها مشخص شد نامه ی استعفای او ثبت نشده بوده هست.

    از دیگر اتفاق های مهم این فدراسیون در این ماه پرداخت بخش عمده ای از بدهی های داخلی و خارجی آن بود همچنین به علت سابقه حضور علیرضا رحیمی در فدراسیون آسیایی بخشی از این بدهی ها هم بخشیده شد تا خطر تعلیق و محرومیت از سر هندبالی ها کنار برود همچنین تیم ملی هندبال کشورمان هم بعد از مدت ها قرار شد در یک تورنومنت بین المللی به میزبانی کره جنوبی حاضر شود.

    تیر ۱۳۹۶

    تیم ملی هندبال کشورمان با ترکیبی از بازیکنان داخلی ۲ مرحله اردو دیگر را به میزبانی پایتخت کشور عزیزمان ایران و اصفهان برگزار کرد تا مهیای حضور در تورنومنت سئول کاپ شود.همچنین در این ماه صحبت ها و زمزمه هایی از غیبت های علیرضا رحیمی در فدراسیون هندبال شنیده شد تا بار دیگر شرایط مشکلی جهت این فدراسیون به وجود بیاید.

    مرداد ۱۳۹۶

    شاگردان علیرضا حبیبی که تنها از بازیکنان داخلی تشکیل شده است بودند بعد از ۳ مرحله اردو در پایتخت کشور عزیزمان ایران ، اصفهان و مشکین شهر راهی کره جنوبی شدند تا در نخستین تورنومنت خود که با عنوان سئول کاپ برگزار می شد حاضر شوند. حال تلاش ملی پوشان ایرانی در ۲ مسابقه ای که دادند دو شکست برابر تونس و کره جنوبی بود.

    غیبت رحیمی در فدراسیون هندبال رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت و آخر این مسئله مطرح شد که او از سمت ریاست فدراسیون استعفا داده هست. بسیاری در این میان علت استعفای او را خستگی مطرح کردند و تعدادی دیگر مسائل مالی این فدراسیون را عامل استعفای او نامیدند.

    هندبالی ها که مانند دیگر بخش های ورزش از شرایط خوب مالی بهره نمی بردند امیدوار بودند تا وزارت ورزش و جوانان کمک بیشتری را به این فدراسیون داشته باشد و ظاهرا این اتفاق رقم نخورد تا رحیمی کنار بکشد با این حال و در ادامه با درخواست بسیاری از مدیران هندبالی کشور و صدور بیانیه های متفاوت و همچنین مخالفت وزارت ورزش و جوانان علیرضا رحیمی به فعالیت خود در این فدراسیون ادامه داد.

    نگاهی به عملکرد هندبالی‌ها در سال ۹۶

    شهریور ۱۳۹۶

    پایان تابستان وقت پر کاری جهت هندبالی ها و فدراسیون هندبال بود. تیم هندبال نفت و گاز گچساران که توانسته بود در بیست و نهمین دوره مسابقات لیگ برتر به عنوان نایب قهرمانی این مسابقه ها دست یابد و در آسیا هم به عنوان چهارمی برسد قرار شد تا به عنوان نماینده آسیا در مسابقه های جام کلوب های جهان حاضر شود. میزبانی این مسابقه ها بر عهده قطری ها بود و ۸ تیم برتر دنیا در آن شرکت می کردند.

    آن ها سوم شهریور راهی این مسابقه ها شدند و با نمایش خوب خود در این مسابقه ها توانسته مورد تحسین دیگران قرار بگیرند آن ها در آخر این مسابقه ها توانستند با شکست نماینده اقیانوسیه به عنوان هفتمی دنیا دست یابند.

    قرعه کشی مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان و آقیان هم در این ماه برگزار شد و ماننده دوره قبل آن ۸ تیم در بخش مردها و ۷ تیم در بخش بانوان حاضر شدند که مسابقه های لیگ برتر اقایان از ۳۰ شهریور استارت خورد.

    از دیگر اتفاقات این ماه مشخص شدن قرعه تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان در مسابقه های قهرمانی هندبال بانوان آسیا بود. این مسابقه ها با حضور ۲ تینم از قزاقستان ، ۲ تیم از ازبکستان ، ۱ تیم از هند و یک تیم از کشور عزیزمان ایران قرار بود به میزبانی ازبکستنان برگزار شود.

    فدراسیون هندبال سال ۹۶ را در حالی به آخر می‌رساند که تیم مدیریتی آن توانستند تغییرات شایانی را نسبت به سال‌های قبل به وجود بیاورند.

    تیم ملی هندبال کشورمان هم در این ماه حریفان خود را در رقابت های قهرمانی هندبال آسیا که قرار بود دی ماه برگزار شود شناخت. آن ها در گروه نخست این مسابقه ها با تیم های ژاپن و عراق هم گروه شد که البته بعد ها ازبکستان جایگزین عراق شد.

    مهر ۱۳۹۶

    تیم هندبال شهید چمران لارستان به عنوان نماینده کشورمان در مسابقه های قهرمانی کلوب های بانوان آسیا حاضر شد. بانوانوان لارستانی تونستند با نشمین شافعیان عملکرد خوبی داشته باشند و به عنوان چهارم این مسابقه ها برسند.

    از دیگر کار های مهم فدراسیون هندبال در این ماه پرداخت ۱۳٫۵ میلیارد ریال از بدهی های این فدراسیون به فدراسیون هندبال آسیا بود.

    قرعه کشی مسابقه های جام کلوب های هندبال مردان آسیا هم برگزار شد و تیم هندبال نفت و گاز گچساران نمایندگان خود در این مسابقه ها را شناخت. آن ها در این مسابقه ها با تیم های مسقط عمان ، شارجه امارات ، الدحیل قطر و النور عربستان هم گروه شدند همچنین تیم ملی هندبال نوجوانان هم نخستین اردوی خود را بعد از مدت ها در این ماه برگزار کرد.

    نگاهی به عملکرد هندبالی‌ها در سال ۹۶

    آبان ۱۳۹۶

    رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان کشور با حضور ۷ تیم از پنجم آبان برگزار شد . این مسابقه ها در ابتدا با حواشی رو به رو بود و تعداد تیم های نهایی که قرار بود در این مسابقه ها حاضر شوند مشخص نبود ولی آخر این مسابقه ها با ۷ تیم شروع شد این در حالی بود که دور گذشته این مسابقه ها شاهد حضور ۸ تیم بود.

    یکی از بااهمیت ترین اتفاق هایی که در ماه آبان رخ داد انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال بود. هندبالی ها که مدت ها بود قول گزینش سرمربی تراز بالا را داده بودند آخر در فاصله دو ماه به مسابقه های قهرمانی آسیا جهت سومین بار ماچک را گزینش کردند و برنامه های تیم ملی را ارائه دادند.

    آن ها عنوان کرده بودند که تیم ملی هندبال ابتدا در داخل اردویی را از واخر آذر برگزار می کند و سپس جهت برگزاری چند اردو و بازی دوستانه به اسلوونی و قطر می رود همچنین در این وقت زیاد فدراسیونی ها به تعریف و تمجید از ماچک پرداختند و از عنوان های کسب شده است اش صحبت به میان آوردند.

    از دیگر اتفاق های مهم هندبالی این ماه استارت مسابقه های قهرمانی کلوب های هندبال مردها آسیا بود.همچنین در این ماه علیرضا رحیمی بار دیگر در کنفدراسیون هندبال اسیا صاحب سمت شد و به عنوان نایب رئیسی منصوب شد.

    آذر ۱۳۹۶

    تیم هندبال نفت و گاز گچساران که به عنوان نماینده کشورمان در مسابقه های قهرمانی آسیا شرکت کرده بود عملکرد بسیار بدی را به نمایش گذاشت و با کسب ۴ باخت و تنها یک برد به عنوان هفتمی قاره کهن دست یافت.

    آذرماه بازهم فدراسیون شاهد یک عوض کردن بود و آن هم گزینش میترا نوری به عنوان نایب مدیر بانوان این فدراسیون بود. معصومه مشت زن که از ابتدای روی کار آمدن علیرضا رحیمی در این سمت فعال بود وقت زیادی جهت انجام برنامه های بخش بانوان نداشت و آخر با گزینش علیرضا رحیمی ،میترا نوری که در انتخابات ریاست فدراسیون هندبال به نفع او کنار کشیده بود به این سمت منصوب شد.

    از دیگر اتفاقات این ماه آخر نیم فصل نخست مسابقه های لیگ برتر هندبال بانوان و مردها بود تیم شهید چمران لارستان موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم فصل نخست بانوان و نفت و گاز گچساران هم تیم نخست لیگ مردها شد.

    ماچک سرمربی تیم ملی قرار بود جهت برگزاری اردوی تیم ملی ۲۲ آذر به پایتخت کشور عزیزمان ایران بیاید تا با حضور بازیکنان داخلی و خارجی مرحله نخست اردوی تیم ملی را برگزار کند که این اتفاق نیافتد و او با تاخیر وارد کشور عزیزمان ایران شد تا مرحله نخست اردو برگزار نشود.

    دی ۱۳۹۶

    مهم ترین اتفاق سال جامعه هندبال در دی ماه رقم خورد. آخر تیم ملی هندبال مردان کشورمان فعالیت خود را شروع کرد و ماچک نخستین اردوی تیم ملی را با ۱۲ بازیکن برگزار کرد. تیم ملی هندبال کشورمان در این مدت راهی اسلوونی شد و چند بازی دوستانه انجام داد با این حال ترکیب ملی پوشان کامل نبود.

    ملی پوشان کشورمان بعد از این مسابقه ها راهی قطر شد تا در تورنمنت چهار جانبه این کشور با حضور تیم های کشور عزیزمان ایران ، قطر ، عمان و الجزایر شرکت کند . ملی پوشان کشورمان آخر در این مسابقه ها به ترکیب کامل خود رسیدند و نایب قهرمان شدند.

    شاگردان ماچک بعد از قطر راهی کره جنوبی شدند تا در مسابقه های قهرمانی هندبال آسیا شرکت کنند. در آستانه این رقات ها بسیاری از جمله روسای فدراسیون حرف از قهرمانی و کسب بی چون و به چه دلیل سهیمه مسابقه های جهانی می زدند و از ماچک به عنوان عالی ترین گزینه نام می بردند.

    هندبالیست های کشورمان در این مسابقه ها استارت خوبی داشتند و با شکست ژاپن و ازبکستان توانستند به دور دوم این مسابقه ها برسند البته آن ها دیگر در دور دوم عملکرد خوبی نداشتند و با ۲ شکست پیاپی برابر کره جنوبی و عربستان شانس کسب سهمیه را از دست دادند و در نهایت با شکست عمان و ژاپن به عنوان پنجمی آسیا رسیدند.

    نکته جالب آن جا بود که قرارداد ماچک تنها ۲ ماه بود و با آخر این مسابقه ها او از تیم ملی کشور عزیزمان ایران جدا شد. عملکرد ضعیف ستارگان کشور عزیزمان ایران در این مسابقه ها اعتراض بسیاری را به دنبال داشتن و در نتیجه تیم ملی از رسیدن به مسابقه های جهانی بازماند تا بااهمیت ترین عنوان قابل انتظار از فدراسیون هندبال به دست نیاید.

    از دیگر اتفاق های این ماه می توان به به دست آوردن ۵ کرسی در کنفدراسیون هندبال آسیا و از سر گیری لیگ هندبال بانوان اشاره کرد.

    بهمن ۱۳۹۶

    -رقابت های لیگ برتر بانوان کشور در این ماه با قهرمانی تاسیسات دریایی پایتخت کشور عزیزمان ایران و نایب قهرمانی نفت و گاز گچساران به آخر رسید تا دو تیم علاوه بر کسب عنوان در لیگ برتر کشور سهمیه جام کلوب های آسیا را هم کسب کنند.

    -تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان که توانسته بود به قهرمانی نیم فصل برسد در آخر این مسابقه ها به عنوان سوم رسید و ناکام بود آن ها در ادامه به جای تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در مسابقه های قهرمانی بانوان غرب آسیا که به میزبانی اردن برگزار می شد شرکت کردند و توانستند با قهرمانی خود نخستین عنوان آسیایی بانوان هندبالیست ایرانی را رقم بزنند.

    اسفند ۱۳۹۶

    -رقابت های لیگ برترهندبال مردها کشورمان در اسفند ماه با قهرمانی نفت و گاز گچساران و نایب قهرمانی شهرداری کازرون به آخر رسید تا تکیف سی امین دوره این مسابقه ها هم مشخص شود.

    -مرحله اول و دوم اردوی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان هم جهت حضور در مسابقه های قهرمانی دنیا هم برگزار شد.

    در آخر می توان گفت که عملکرد فدراسیون هندبال در آخر سال ۱۳۹۶ به هیچ عنوان ایده آل نبود ولی روند مثبت این فدراسیون و شیب آرام صعودی این فدراسیون بعد از دوره ای که شرایط آن خوب نبود می تواند نوید روز های بهتر را بدهد.

    انتهای خبر /

    عملکرد فدراسیون هندبال

    واژه های کلیدی: مسابقات قهرمانی آسیا | اردوی تیم ملی | کره جنوبی | مسابقه | ایرانی | برگزاری | ایران | فدراسیون هندبال

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • منابع اورجینال محیط بانی
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>