اطلاعیه سایت
برنامه و سریالهای بسیاری در ایام عید روی آنتن رفته که باید دید گوی سبقت را کدام شبکه میرباید.
به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ برنامه نوروزی رسانه ملی دیگر به نیمه رسیده و عیار زیاد کارها به وسیله افکار مورد سنجش قرار گرفته است که این توجه اذهان عمومی جهت مدیران صداوسیما مهم و کاربردی است.
در ابتدای نوروز و تمهیداتی که شرکت صدا وسیما جهت اوقات فراغت و سرگرمی مخاطبان در نظر گرفته بود توانست با برنامه «یک یک» علی ضیا در شبکه اول و «بهار نارنج» احسان علیخانی در شبکه سه برنامه مفرحی را به تصویر بکشد. همچنین سریالهایی چون «پایتخت»، «تعطیلات رویایی»، «دیوار به دیوار» و «هیئت مدیره» تا به امروز توانسته مورد قبول مخاطبان قرار گیرد و ساعات شب نشینی مردم را به خوبی پر کند. در کنار آن دیگر برنامه های جذابی چون مستندها و فیلم های سینمایی، «دورهمی»، «وقتشه»، «شب فیروزه ای»، «چهل تیکه» که از شبکه های متفاوت روی آنتن سیما رفته است همچنان گرمابخش منزل های مردم است و باید دید در نهایت کدام برنامه و سریال می تواند نگاه بیشتری را به خود معطوف کند و گوی سبقت را برباید.
گوی سبقت از آن کدام برنامه میشود؟
اما در کنار برنامههایی که به آن اشاره شد در بعضی از شبکه های شرکت شاهد پخش برنامه هایی هستیم که استمرار آنها می تواند به گفتمان فرهنگی که همانا رسالت مهم شرکت کمک کند، گفتمان و فرهنگ سازی زمانی محقق می شود که راه های آن به جامعه آموزش و الگو صحیح به آنها معرفی شود که یکی از آن تولید برنامه تلویزیونی هست. برنامه «بوی عیدی» تلاش کرده با چاشنی مسابقه فرهنگ سازی کند و برنامه سازان این برنامه با بهره بردن از این شاخصه و استفاده از یک فضای متفاوت تلاش کردند بخش سرگرمسازی را جهت مخاطب پررنگتر کنند و با بخشهای متنوع مخاطب را به هیجان و چالش دعوت کنند.
طبیعی است نخستین شاخصه که هر لحظه توجه مخاطب را به خودش جلب کند، بخش سرگرمسازی است و دستاندرکاران برنامه «بوی عیدی» در این کار موفق بودند. یکی از بخشهای چالش برانگیز برنامه «بوی عیدی» مسابقه زنده بین مهمانان حاضر در برنامه هست. گرچه این مساله با ریسک فراوان رو به رو بود، ولی عوامل برنامهساز این ریسک را به جان خریدند. حضور یک مهمان زن و یک مهمان آقا به این چالش رنگ بیشتری داده و دو مجری برنامه تلاش میکنند با طرفداری از مهمانانی که در گروهشان قرار دارد، هیجان مسابقه را دو چندان کنند.
کل کل بین مهمانان و مجریان برنامه از دیگر بخشهای دیدنی «بوی عیدی» هست. یکی دیگر از حسنهای برنامه گزینش نوع مسابقه بین مهمانان برنامه هست. در این بخش مسابقه های ایرانی و قدیمی که حس نوستالژی جهت مخاطبان دارد، گزینش شده است هست. حدس زدن نام خواننده تیتراژ و نام سریال بعد از پخش یک ترانه قدیمی، حدس زدن مراکز دیدنی کشور عزیزمان ایران …. هیجان این بخش را جهت مخاطبان زیاد کرده هست. یکی دیگر از نکاتی که تهیهکننده برنامه به آن توجه کرده، گزینش تیتراژ مناسب جهت برنامه است که تیتراژ ابتدای برنامه را بابک جهانبخش میخواند و تیتراژ انتهایی را حامد کولیوند.
و یا برنامه «مستند ایران» که از شبکه اول سیما پخش و جاذبههای کشور را به تصویر میکشد برنامههایی است که باید تقویب و استمرار داشته باشد. همچنین «دورهمی» که از دیگر کار های موفق شرکت صدا و سیما در شبکه نسیم است و علاوه بر سرگرمی نکات آموزنده ای هم جهت مردم و هم جهت مسئولان دارد که امیدواریم در ادامه این مسیر برنامه های دیگری با چنین محتوا و محوریتی تولید شود و سطح سلیقه مخاطبان را بیش از گذشته ارتقا دهد.
برنامه و سریالهای بسیاری در ایام عید روی آنتن رفته که باید دید گوی سبقت را کدام شبکه میرباید.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: مسابقه | برنامه | ایرانی | مخاطب | فرهنگ | سریال | تصویر | ایران | برنامه