• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » فوتبال نه، فقط والیبال! / از واکنش‌ و منش مردم کشور عزیزمان ایران متحیر شدم ، کولاکوویچ

    فوتبال نه، فقط والیبال! / از واکنش‌ و منش مردم کشور عزیزمان ایران متحیر شدم ، کولاکوویچ

    سرمربی تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران از روزهای حضورش در کشور عزیزمان ایران و تجربه نشستن روی صندلی تیم ملی والیبال کشورمان می‌گوید.

    فوتبال نه، فقط والیبال! / از واکنش‌ و منش مردم کشور عزیزمان ایران متحیر شدم ، کولاکوویچ

    به گزارش خبرنگار گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، بعد از رفتن ولاسکو از کشور عزیزمان ایران و آخر حضور این مربی آرژانتینی روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران، سه مربی دیگر هدایت تیم ملی را در مقاطع زمانی متفاوت بر عهده گرفتند. رفتن ولاسکو جهت اهالی والیبال دلواپس کننده بود. اغلب او را پیرمرد تحول والیبال ایران لقب داده بودند و حالا با رفتن این مربی، پیشرفت والیبالی که به تازگی مسیر رشد را شروع کرده بود، به خطر می‌افتاد.

    «اسلوبودان کواچ» صربستانی نخستین مربی جایگزین ولاسکو بود. مربی جوان و کم‌تجربه‌ای که هر چند موفق شد عنوان چهارمی مسابقه های جهانی و قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچئون را جهت والیبال کشور عزیزمان ایران رقم بزند ولی در والیبال کشور عزیزمان ایران عمر طولانی نداشت. بعد از قطع همکاری فدراسیون والیبال با کواچ، بار دیگر یک مربی آرژانتینی پا به کشور عزیزمان ایران گذاشت و در آستانه مهم‌ترین مناسبت والیبالی یعنی انتخابی المپیک، عهده‌دار هدایت تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران شد. «رائول لوزانو» که خیلی‌ها وی را در حد و اندازه همان ولاسکوی محبوب می‌دانستند، جهت مدتی سرمربی تیم بود و بزرگ‌ترین افتخاری که به همراه مردان والیبال کشور عزیزمان ایران به آن نائل شد،کسب سهمیه مسابقه های المپیک جهت نخستین‌بار بود؛ هرچند تیم ملی والیبال به همراه لوزانو در مسابقه های المپیک نمایش جالب توجهی نداشت ولی صرف حضور در مسابقه های یک قدم مهم جهت والیبال کشور عزیزمان ایران به شمار می‌رفت.

    با این تفاسیر لوزانو نیز در والیبال کشور عزیزمان ایران ماندگار نبود و با آخر قراردادش در کشور عزیزمان ایران راهی کشور چین شد و هدایت تیم ملی والیبال چین را بر عهده گرفت. نام گزینه‌های متعددی بعد از رفتن لوزانو از تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران شنیده شد و در نهایت قرعه به نام یک مربی مونته‌نگرویی با کارنامه پربار و رزومه نیرومند افتاد. «ایگور کولاکوویچ» 52 ساله بعد از بررسی‌ گزینه های متفاوت به وسیله فدراسیون‌نشینان، روی صندلی سرمربیگری تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران نشست. تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران در نخستین گام خود با ایگور کولاکوویچ، در لیگ جهانی حضور پیدا کرد که نتیجه های چندان درخشانی کسب نکرد ولی در ادامه در مسابقه های انتخابی دنیا که به میزبانی اردبیل برگزار شده است بود خوش درخشید و سپس در نبرد قهرمان قاره‌ها جهت نخستین بار در تاریخ والیبال ایران، صاحب سکوی جهانی در رده بزرگسالان شد.

    فوتبال نه، فقط والیبال! / از واکنش‌ و منش مردم کشور عزیزمان ایران متحیر شدم ، کولاکوویچ

    کولاکوویچ این روزها همچنان هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده دارد و حالا بعد از اتمام لیگ باید لیست تازه خود را ارائه دهد. بازیکنان از اوایل فروردین سال ۹۷ تمرینات خود را شروع خواهند کرد تا خود را جهت یکی از معتبرترین نبردهای والیبال جهان، یعنی مسابقه های قهرمانی جهان، آماده کنند. البته ملی‌پوشان بلندقامت والیبال کشور عزیزمان ایران پیش از آنکه راهی مسابقه های قهرمانی دنیا شوند، باید در تورنمنت لیگ جهانی نیز حضور پیدا کنند. کولاکوویچ هفته‌های نهایی لیگ و چند دیدار از مرحله پلی‌آف را در کشور عزیزمان ایران از نزدیک تماشا کرده و به گفته خودش در حال بررسی نهایی نفراتی است که قرار است به دور تازه اردوی تیم ملی دعوت شوند. با «ایگور» والیبال کشور عزیزمان ایران گپ و گفتی داشتیم و از وی راجع به روزهای حضورش در کشور عزیزمان ایران و این تجربه یک ساله صحبت کردیم. این گفت وگو را در ادامه می‌خوانید:

    ** پیش از آنکه به کشور عزیزمان ایران سفر کنید، چه تصوری راجع به این کشور داشتید و زمانی که در کشور عزیزمان ایران فعالیت خود را شروع کردید، این تصور چقدر عوض کردن کرد؟

    پیش از آنکه جهت حضور در کشور عزیزمان ایران و قبول هدایت تیم ملی والیبال این کشور دعوت بشوم، دو بار به همراه تیم ملی صربستان که زمانی سرمربی آن بودم، به کشور شما آمده بودم. در واقع یک پیش‌زمینه کلی از کشور عزیزمان ایران داشتم. البته آن وقت تنها در هتل بودم و به سالن بازی آمدم و فرصتی جهت مراواده زیاد با مردم کشور عزیزمان ایران و دیدن این کشور نداشتم. ولی بعد از آنکه به عنوان سرمربی در کشور عزیزمان ایران مشغول شدم، وقت بیشتری جهت شناخت این کشور و مردمش پیدا کردم. راجع به کشور عزیزمان ایران چیزهای زیادی نشنیده بودم و تصور خاصی نداشتم ولی همان میزان اندک تصور من نیز با واقعیتی که در کشور عزیزمان ایران بود تفاوت بسیاری داشت. در واقع بیش از هر چیز نوع واکنش‌ مردم کشور عزیزمان ایران و احترام و محبتی که نسبت به من داشتند، من را متحیر کرد. در واقع واکنش‌ و منش مردم بیش از هر چیز دیگری جهت من جالب بود و هرگز آن را از یاد نمی‌برم. واکنش‌ مردم کشور عزیزمان ایران با من به حدی خوب است که من هر لحظه تصور می‌کردم در منزل خودم هستم و این برایم آرامش خوبی به همراه داشت.

    سرمربی تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران از روزهای حضورش در کشور عزیزمان ایران و تجربه نشستن روی صندلی تیم ملی والیبال کشورمان می‌گوید.

    **پیش از آنکه جهت حضور جدی در کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرید، نگرانی خاصی نداشتید؟

    به هیچ عنوان. من یک مربی حرفه‌ای هستم و اگر قرار است در کشوری غیر از کشور خودم فعالیت کنم، قبل از هر چیز باید خودم را با شرایطی که قرار است در آن حضور داشته باشم وفق دهم. پیش از این نيز همین گونه بوده است و هیچ نگرانی دراین‌باره وجود نداشت.

    ** چه چیزی در کشور عزیزمان ایران جهت شما کلافه‌کننده است؟

    تنها چیزی که در کشور عزیزمان ایران بسیار آزارم می‌دهد ترافیک هست. احساس می‌کنم وقت زیادی از مردم کشور عزیزمان ایران در ترافیک خیابان‌ها سپری می‌شود و این بسيارکلافه‌کننده است.

    **عملکرد «میلاد عبادی پور» و «جواد معنوی نژاد» دو لژیونر والیبال کشور عزیزمان ایران را که در لهستان و ایتالیا بازی می‌کنند، چقدر زیر نظرداشتید و چطور ارزیابی می‌کنید؟

    خوشبختانه این دو بازیکن در تیم‌های خود عملکرد خوبی داشتند و من مسابقه های آن‌ها را از طریق تلویزیون و گاهی شبکه‌های اینترنتی تماشا کردم و با این دو بازیکن از طریق تماس اینترنتی در ارتباط هستم. من همچنین با سرمربی تیم معنوی نژاد ارتباط خوب و نزدیکی دارم و با وی بارها تماس داشته ام و اوضاع جواد را جویا شدم. اعتقاد من این است که هر دو بازیکن خوب کار کردند. آن‌ها تصمیم بسیار حرفه‌ای و خوبی گرفتند که در تیم‌های خارجی به میدان رفتند. این تجربه خوبی جهت آن‌ها خواهد بود. آن‌ها علاوه بر بازی با تیم‌های کشورهایی که در آن حضور دارند،ذدر لیگ اروپا با تیم‌هایی از کشورهای دیگر نیز به میدان رفته‌اند و این برای‌شان یک تجربه بزرگ خواهد بود که علم و توانمندی والیبال‌شان را به شدت به روزرسانی خواهد کرد.
    آن‌ها فقط در لیگ خود بازی نمی‌کنند و این تجربیات زیادی برای‌شان به همراه دارد. من اطمینان دارم که هر دو بازیکن در این فصل دستاوردهای خوبی به‌دست آورده‌اند و آن را با خود به اردوی تیم ملی می‌‌آوردند. از طرفی حضور آن‌ها در تیم‌های خارجی و زندگی در یک کشور تازه با زبان و فرهنگ متفاوت از آن‌ها بازیکنان با تجربه‌تر و حرفه‌ای‌تری می‌سازد.

    فوتبال نه، فقط والیبال! / از واکنش‌ و منش مردم کشور عزیزمان ایران متحیر شدم ، کولاکوویچ

    عبارات مهم : تیم ملی والیبال ایران – لیگ جهانی والیبال
    **مدتی قبل، احمد ضیایی مدیر تازه فدراسیون والیبال در گفت وگویی بيان کرد که در لیگ جهت تیم‌ها محدودیتی ایجاد خواهد شد که در جهت آن هر تیم می تواند فقط سه بازیکن ملی‌پوش در اختیار بگیرد؛ به اعتقاد شما اين قانون چه تاثیری در سطح لیگ و والیبال کشور عزیزمان ایران خواهد گذاشت؟

    من نيز شنیدم که فدراسیون چنین تصمیمی دارد و فکر می‌کنم عملی شدن این تصمیم بتواند لیگ را به توازن بکشاند تا هر کلوب زیاد از سه ملی پوش نداشته باشد و باقی تیم‌ها هم بتوانند در سطح متعادلی برابر هم قرار بگیرند. نه مثل حالا که اغلب تیم‌ها برابر تیمی مانند سرمایه که زیاد ملی‌پوشان را در اختیار دارد، از قبل بازنده هستند. ولی همچنین باید این را در نظر داشت که این اتفاق در مورد اوضاع اسپانسری تیم‌های لیگ برتر چه تاثیراتی می گذارد. من فکر می‌کنم ایراد بزرگ لیگ والیبال فارغ از اینکه حضور ملی‌پوشان در تیم‌های متفاوت باشد، این است که بازیکنان جوانی که در تیم‌های لیگ برتری حضور دارند، چندان وقت بازی ندارند و اغلب روی نیمکت هستند. من فکر می‌کنم وقت زیاد جهت حضور بازیکنان جوان‌تر در تیم‌های باشگاهی‌شان بتواند اتفاق خوبی را به همراه داشته باشد.

    **موضوع دیگری که بعضی کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، عدم موفقیت مربیان خارجی در تیم‌های لیگ برتری هست. جهت مثال در فصل اخیر سرمربی بلغارستانی تیم سایپا نتوانست خوب نتیجه بگیرد و کشور عزیزمان ایران را ترک کرد یا سال گذشته تراویسا، سرمربی ارومیه مدت کمی در لیگ کشور عزیزمان ایران دوام آورد. شما علت این عنوان را چه می‌دانید؟

    سرمربی تیم ملی والیبال کشور عزیزمان ایران از روزهای حضورش در کشور عزیزمان ایران و تجربه نشستن روی صندلی تیم ملی والیبال کشورمان می‌گوید.

    اعتقاد من این است که در درجه اول باید نگاه کنیم مربیانی که در لیگ کشور عزیزمان ایران حضور پیدا می‌کنند از نظر فنی در چه سطحی قرار دارند و چقدر مربیان شناخته شده است و با دانشی هستند. من چیز زیادی راجع به سرمربی بلغارستانی تیم سایپا نمی‌دانم ولی به‌طور کلی باید بگویم که ما ابتدا باید تصمیم بگیریم از یک مربی خارجی چه می‌خواهیم؟ عوض کردن سبک؟ نتیجه‌گیری؟ به روز کردن علم والیبال؟ در واقع خواسته کلوب از مربی مهم هست. شاید این خواسته‌های دوطرفه به طور کامل مدیریت نمی‌شود که درنهایت منجر به قطع همکاری می‌شود. من احساس می‌کنم بعضی تیم‌ها به مربیان خارجی با تجربه و شناخته شده است نیاز دارند. هرچند من به مربیان ایرانی نیز بسیار احترام می‌گذارم و شاهد این هستم که چه مربیان خوب و جوانی در والیبال کشور عزیزمان ایران فعالیت می‌کنند. در مجموع همه چیز بستگی به تصمیم باشگاه‌ها و سیاست‌های آن‌ها دارد.

    **خود شما تصمیمی مبنی بر عوض کردن دستیاران خود در تیم ملی دارید؟

    خیر. من از دستیارانم رضایت کامل دارم به توانمندی‌شان نیز بسیار اعتقاد دارم و دلیلی ندارد تغییری در آن‌ها ایجاد کنم. در سال تازه با همین دستیاران به کار خود ادامه می‌دهم.

    ** از آنجایی که خوان سیچلو این روزها در لیگ ایتالیا خوب نتیجه می‌گیرد، امکان استفاده از این مربی در تیم‌های ملی وجود دارد. آن هم با توجه به اینکه این مربی هنوز با والیبال کشور عزیزمان ایران قرارداد دارد.

    فوتبال نه، فقط والیبال! / از واکنش‌ و منش مردم کشور عزیزمان ایران متحیر شدم ، کولاکوویچ

    به نظر من سیچلو مربی بسیار خوبی است و در تیم ملی جوانان آرژانتین نتیجه های خوبی گرفته و در کشور عزیزمان ایران نیز در کنار مربیانی مانند ولاسکو و لوزانو حضور داشته هست. ولی من دستیارانم را گزینش کرده‌ام و تصمیم ندارم از فرد جدیدی استفاده کنم.

    **کمی از فضای والیبال دور شویم. از اوضاع پسر هندبالیست‌تان چه خبر؟ شنیده بودیم که از ناحیه کتف آسیب دیده است.

    پسر من در لیگ هندبال فرانسه بازی می‌کند و متاسفانه این روزها آسیب دیده هست. به هر حال هندبال ورزش خطرناک‌تری نسبت به ورزش والیبال است و این آسیب‌دیدگی‌ها طبیعی هستند. خوشبختانه او این روزها در حال درمان آسیب دیدگی‌اش است و به زودی می‌تواند دوباره هندبال بازی کند.

    **زمانی صحبت‌هایی مطرح بود در این راستا که همسر شما هدایت تیم ملی هندبال بانوان کشور عزیزمان ایران را بر عهده بگیرد. این عنوان چقدر صحت داشت و به کجا انجامید؟

    زمانی که همسرم در کشور عزیزمان ایران بود، از یک جلسه تمرین تیم ملی هندبال کشور عزیزمان ایران بازدید کرد. همسر من هندبالیست بوده است و در حال حاضر نیز مربی هندبال هست. ابتدا صحبت‌هایی مطرح شد ولی در ادامه دیگر صحبتی در این مورد به گوش نرسید.

    ** شما به ورزش فوتبال هم علاقه مند هستید؟ همزمانی جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال برای‌تان ناراحت کننده نیست؟

    من علاقه‌ای به فوتبال ندارم و باید بگویم، فقط والیبال! فوتبال جهت من خیلی مهم نیست.

    انتهای پیام/

    کولاکوویچ از حضورش در کشور عزیزمان ایران و تیم ملی والیبال می‌گوید

    واژه های کلیدی: تیم ملی والیبال ایران | لیگ جهانی والیبال | تیم ملی والیبال | والیبال ایران | جام جهانی | سرمربی تیم | لیگ جهانی | مسابقه | ایرانی | والیبال | همراه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • هاردکپی کتاب های داروشناسی
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • کتب نثر زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>