• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ورود غذای سگ و گربه به کشور به عنوان واردات در ۱۱ ماه گذشته

    ورود غذای سگ و گربه به کشور به عنوان واردات در ۱۱ ماه گذشته

    دبیر مجمع کارآفرینان کشور گفت: این که دولت تنها در ۱۱ ماه گذشته اقلامی چون غذای سگ و گربه، میخ و زیرپوش وارد می کند نشان دهنده بی اعتمادی به تولید داخل است.

    ورود غذای سگ و گربه به کشور به عنوان واردات در 11 ماه گذشته

    دبیر مجمع کارآفرینان کشور گفت: این که دولت تنها در ۱۱ ماه گذشته اقلامی چون غذای سگ و گربه، میخ و زیرپوش وارد می کند نشان دهنده بی اعتمادی به تولید داخل است.

    عدم توجه به برندهای داخلی نشان دهنده مسائل عدیده فرهنگی است

    حمیدرضا غزنوی دبیر مجمع کارآفرینان کشور گفت: اینکه دولت تنها در ۱۱ ماه گذشته اقلامی چون غذای سگ و گربه، میخ و زیرپوش وارد می کند نشان دهنده بی اعتمادی به تولید داخل هست، لذا باید به تولید داخل اعتماد کرد و نسبت به آن فرهنگسازی کرد.

    عبارات مهم : بی اعتمادی – ایرانیان
    در جایی که تورم پایین هست، شاهد حرکت پول به سمت بازار ارز هستیم، همین مثال جهت تولید داخلی هم صادق هست، به این صورت که اگر از تولید داخل حمایت کمی صورت بگیرد، هیچ اتفاق مثبتی در این حوزه نمی افتد، بنابراین اگر به دنبال یک معجزه در این عرصه هستیم، باید یک حمایت ۳۶۰ درجه ای در این حوزه را شاهد باشیم.

    همه به دنبال حمایت از کالای ایرانی هستیم از حکومت تا مردم، ولی اشکال کار کجاست که آن کیفیت مورد انتظار را بعضا شاهد نیستیم، این موضوعی است که باید به درستی مورد بررسی قرار بگیرد.

    متاسفانه با توجه به اینکه بازار کشور عزیزمان ایران بسیار بزرگ و جالب است و حتی جهت سایر کشورها بازار اول و بعضا دوم به حساب می آید، بعضی از مسئولان این طور تبلیغ می کنند که تولیدکننده داخلی بهتر است به بازارهای خارجی توجه کند، در حقیقت با این نظر ما بازار خود را در اختیار بازار خارجی قرار داده ایم، در این شرایط برندهای خارجی از حمایت های خاص و حتی امتیازات برابر با تولیدکنندگان داخلی بهره مند می شوند، بطور مثال یک برند کره ای نصف هزینه های تبلیغی خود را از کشور خود دریافت می کند، در کنار حمایت های داخلی از برندهای خارجی دیگر جایی جهت تبلیغ اقلام داخلی باقی نمی ماند و به این ترتیب این اقلام ضرر ده و محکوم به شکست می شوند.

    ما عالی ترین مصوبه ها را جهت حمایت از کالاهای ایرانی داریم ولی در برابر آیین نامه هایی داریم که اثر این مصوبه ها را خنثی می کند. نامهای تجاری معتبر در کشور در انحصار اقلام خارجی است لذا مردم در کنار این خلا بزرگ دیگر دیگر اقلام داخلی را نمی شناسند تا نسبت به خرید آن اقدام کنند، در هیچ جای دنیا فضای تبلیغی به صورت انحصاری جهت برندهای خارجی حفظ نمی شود به جز در کشور ما که متاسفانه شاهد آن هستیم.

    ما اقلام خارجی را به این علت می خریم که از قدیم با آنها آشناییم در حقیقت این برندها در ذهن ما شناخته شده است هستند در نتیجه به آسانی به آنها اعتماد می کنیم و نسبت به خرید آن رغبت داریم.

    اگر صدا و سیما رسالت حمایت از اقلام ایرانی را دارد باید نام کالاهای ایرانی را راحتی انتشار کند این درحالی است که این عنوان محقق نمی شود درحالی که در سایر کشورها این امر ساری و جاری است.

    این یک مسئله فرهنگی هست، ما به برند هایمان توجه نداریم، درحالی که اقلام خارجی با برند سازی اقلامشان، نه تنها محصولات خود را در کشور ما به فروش می رسانند بلکه جهت اقلام و کشورشان هم ارزش افزوده ایجاد می کنند.

    تعرفه واردات هم دست دولت است اینکه چند میلیون دلار زیرپوش، اسباب بازی، مداد تراش، غذای سگ و گربه، میخ و پونز و … را تنها در ۱۱ ماه گذشته وارد کشور کرده ایم، چه معنایی دارد؟ به چه دلیل باید به ترکیه تعرفه ترجیهی بدهیم، با این امتیاز ترکیه می تواند در لحظه تعرفه خود را بالا ببرد و حتی می تواند مانع تراشی جهت واردات کالای ما به کشورش کند این در حالی است که ما نمی توانیم این گونه عمل کنیم.

    تا زمانی که بازار در اختیار کالاهای خارجی است نمی توانیم به تولید انبوه برسیم در نتیجه به آن کیفیت و قیمت مطلوب هم نمی رسیم، لیکن این یک اصل و در اقتصاد یک قانون است.

    مقیمی معاون شرکت صنایع کوچک گفت: با توجه به شعار امسال در تلاشیم تا فرهنگ اعتماد و استفاده از تولیدات داخل را در بین مردم نهادینه کنیم.

    ما امروز نباید شاهد این عنوان باشیم که بعضی از تولید کنندگان ما که اتفاقا در حوزه صادرات هم فعال هستند تنها به علت بی اعتمادی نسبت به کیفیت اقلام ایرانی، متضرر شوند، اگرچه تولیدکنندگان ما نیز باید تلاش کنند تا کیفیت اقلام تولید خود را زیاد کردن دهند.

    یکی از نکاتی که مصرف کننده را به سمت خرید جذب می کند بسته بندی هست، این عنوان باعث می شود تا خریدار در هنگام خرید نه تنها به قیمت کالا بلکه حتی به کیفیت کالا هم توجه نکند. این موضوعی است که ما در آن ضعف داریم، بحث بعدی معرفی اقلام به بازاراست، ما بعضا برندهای خوب کشور را در اقلام متفاوت از جمله اغذیه، پوشاک و حتی اقلام خدماتی نمی شناسیم بنابراین معرفی محصول عنوان خیلی مهمی هست، ما نیازمند توسعه و معرفی برندهای تجاری هستیم حقیقت این است که ما در این زمینه خوب عمل نکرده ایم.

    ما امروز باید یک سری نام و نشان ملی در کشور تعریف کنیم، ما باید زیرساختهای نرم افزاری را جهت این حوزه تعریف کنیم از جمله شبکه کشور عزیزمان ایران کالا که با هدف معرفی محصولات کشور عزیزمان ایران تاسیس شد، حال باید این شبکه مخاطب و جذابیت هایی هم داشته باشد، ما باید فضا های دیگری را هم تعریف کنیم که بخشی از این اهداف ایجاد شده است و بعضی نیز در نوبت اجراست که به کمک بخش شخصی راه اندازی می شوند.

    کشورهای صنعتی پیشرفته تنها چند نام تجاری معتبر دارند، از جمله در کره که این نشان ها به چند برند محدود می شود، اصل بر این است که تنها در لوای یک برند تجاری، محصولات متنوعی تولید شود، لیکن همین نام به سایر اقلام تولید اعتبار می بخشد.

    ما اگر خودمان نسبت به تولید خود اعتماد نداشته باشیم هیچ فرد دیگری هم نمی تواند به محصولات ما اعتماد کند، این اعتماد در حال حاضر کم هست، اگرچه با پویش های صورت گرفته این روند رو به اصلاح گذاشته است.

    خرید محصولات خارجی می تواند خسارتهایی به همراه داشته باشد، از جمله خروج ارز و نیز اشتغال زایی جهت کشورهای خارجی لذا جهت جلوگیری از این روند تخریبی همه بخش های اعم از مردم، قوای حاکمیت و نیز بخش شخصی باید در این زمینه کار کنند و به اعتماد سازی کمک کنند.

    با فرهنگ سازی می توان ارزش استفاده از کالای خارجی را که یک ارزش خوب در ذهن ایرانیان به حساب می آید به یک ضد ارزش تبدیل کرد بطور مثال ۵۰ درصد از مردم فرانسه معتقدند که باید از اقلام فرانسوی استفاده کنند و به این طریق به تولید ملی خود کمک می کنند.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com


    ورود غذای سگ و گربه به کشور به عنوان واردات در ۱۱ ماه گذشته

    واژه های کلیدی: بی اعتمادی | ایرانیان | ایرانی | محصولات | معرفی | خارجی | بازار | ایرانی | اعتماد

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>