• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » گفتگوی عیدانه با پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان

    گفتگوی عیدانه با پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان

    به مناسبت سال تازه نوروزی گپ و گفتی را با سارا خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایرانی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    گفتگوی عیدانه با پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان

    به گزارش خبرنگار گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، بدون شک یکی از اشخاص خاص شطرنج کشور عزیزمان ایران کسی نیست جز سارا سادات خادم الشریعه پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان. او یکی از عالی ترین شطرنج‌بازان زن تاریخ شطرنج کشور عزیزمان ایران به حساب می‌آید.

    برهمین اساس فرصتی دست داد تا در آخرین روزهای سال گفت و گوی مفصل و جالبی با او اطراف سال ۹۶ داشته باشیم.

    * سال ۹۶ جهت شما چگونه گذشت؟

    سال چندان موفقیت آمیزی را پشت سر نگذاشتم و آن انتظاری که از خودم داشتم را نتوانستم بر آورده کنم. عالی ترین خاطره ام در سال ۹۶ پرچم داری در بازی های کشورهای اسلامی از شیرین ترین خاطراتم محسوب می شود، لیکن این مسابقه های هر چهار سال یک بار برگزار می شود و با توجه به اینکه ورزشکاران سایر رشته های ورزشی هم در آن مناسبت حضور داشتند تجربه جدیدی برایم بود و بعید می دانم که چنین افتخاری باز هم نصیبم شود که بتوانم پرچم داری کشورم را در یک مسابقه بزرگ بر عهده بگیرم.

    گفتگوی عیدانه با پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان

    * بدترین خاطره ات در سال ۹۶؟

    می توانم بگویم مسابقه های جهانی ایتالیا تجربه تلخی برایم محسوب شد و آنچنان که باید نتوانستم در این مسابقه های بزرگ جهت کشورم نتیجه خوبی را بدست بیاورم لیکن در دوره پیش این مسابقه های توانسته بودم به مدال با ارزش نقره برسم و در این دوره انتظارم بر این بود تا با تجربه ای که کسب کرده بودم رنگ مدالم را از نقره به طلا عوض کردن دهم که متاسفانه این اتفاق به وقوع نپیوست.البته حسرت من به خاطر این است که ‌سال آخری بود که می‌توانستم در رده سنی جوانان شرکت کنم از طرفی تدارکات خوبی نداشتم و همین علت مهم نتایجی بود که گرفتم.البته حواشی مربوط به مسابقه های جهانی هم در کنار نتیجه های ضعیف خیلی مرا آزار داد و توقع نداشتم تا چنین حاشیه ای را جهت من درست کنند. متاسفانه همه کارها را خودم کردم و حتی بلیت اعزام به ایتالیا را با هزینه شخصی گرفتم. خودم مربی گرفتم و فدراسیون هم گفت که بودجه‌ای ندارد. در عین حال من تنها کسی نیستم که همراه با همسرم در محل مسابقه های حاضر می شدم. خیلی از بازیکنان بزرگ دنیا مانند مگنوس کارلسن هم‌ چنین کاری را می‌کنند و این یک اتفاق کاملا طبیعی هست. در ضمن پیش از این هم سابقه داشته که بعضی ورزشکاران ایرانی با خانواده ارزش در مسابقه های برون مرزی شرکت کنند بدون اینکه برایشان اتفاقی رخ دهد. زمانی که در مسابقه های شطرنج جهانی پایتخت کشور عزیزمان ایران حذف شدم شاید تا مدت ها نمی توانستم در هیچ مسابقه ای شرکت کنم و فکر می کنم تنها علت نتیجه نگرفتنم در ان مسابقه های حواشی بوجود آمده در مسابقه های جایزه بزرگ بود.در هر صورت تلاش ام بر این است تا زیاد به حواشی اهمیتی ندهم با آرامش کارم را پیش ببرم.

    * از گزینش شطرنج راضی هستی؟

    بله از گزینش این رشته بسیار راضی ام، البته با وجودی که شطرنج سختی های خاص خودش را دارد ولی خدا را شکر از انتخابم بسیار خوشنودم.در صورتی که شطرنج باز نمی شدم به سراغ رشته ای می رفتم که بتوانم در آن موفق شوم.

    * چه برنامه ای در سال ۹۷ داری؟

    یکی از برنامه مهم ام حضوری موفق در المپیاد جهانی شطرنج در کشور گرجستان است که هر ۲ سال یک بار برگزار می شود، همچنین قرار است این مسابقه های به صورت تیمی انجام شود و تنها عملکرد من در این مسابقه ها تاثیر گذار نیست و باید کل تیم تلاش کنند تا بتوانیم نتیجه ای خوب را کسب کنیم.حضور در مسابقه های آزاد هم از دیگر اولویت هایم در سال تازه است تا بتوانم از این طریق رنکینگم را در شطرنج زیاد کردن دهم.

    به مناسبت سال تازه نوروزی گپ و گفتی را با سارا خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایرانی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    * از اینکه در میان تمام شطرنج بازان ایرانی بالاترین رنکینگ جهانی را دارا هستی چه حسی بهت دست میده؟

    واقعا حس خیلی خوب و فوق العاده ای از این عنوان دارم که در میان تمام بانوان ایرانی بالاترین رنک را در دنیا دارا هستم ولی امیدوارم سایر شطرنج بازان کشورمان هم به این درجه از استاد بزرگی قائل شوند تا شطرنج کشورمان پیشرفت کند.در میان مردها مسابقه بسیار ورزشکاران نزدیک است و همین مسئله باعث شده است تا در مسابقه های متفاوت نتیجه های خوبی را کسب کنند ولی متاسفانه این مسابقه در میان بانوان وجود ندارد و انتظار دارم ورزشکاران جوان وارد این عرصه شوند تا هر چه سریعتر شاهد پیشرفت روز افزون این رشته در کشور عزیزمان ایران باشیم.

    * نخستین عیدی را در سال تازه به چه کسی می دهی؟

    من همواره جزء کوچک ترهای فامیل محسوب می شدم و تاکنون پیش نیامده به کسی عیدی بدهم ولی امیدوارم امسال را در کنار خانواده سپری کنم.متاسفانه به خاطر مسابقه های زیاد وقت نمی کنم سال نو را با اقوامم بگذرانم و فکر کنم عالی ترین عیدی این باشد که کل تعطیلات را کنار خانواده ام باشم.

    * نخستین عیدی که گرفتی؟

    اولین عیدی ام را از مادر و پدرم دریافت کردم.

    * عالی ترین خاطرات شما از عید نوروز چیه؟

    سال گذشته عالی ترین عید کل دوران زندگی ام بود،چون جهت نخستین بار بود که در کنار همسرم به تعطیلات نوروز رفتیم. با وجودی که در تعطیلات نوروز توانسته ام در مسابقه های متفاوت مدال های خوبی را به ویترین افتخاراتم اضافه کنم ولی با این حال دوست داشتم به جای آن عناوین در کنار خانواده ام باشم،زیرا آرامش در کنار پدر و مادرم برایم از هر چیز دیگری با ارزش تر است.

    * تلخ ترین عید عمرت؟

    در سال ۹۳ با فوت یکی از بستگانم ضربه معنوی شدیدی به من وارد شد و فکر می کنم آن سال بدترین عید کل دوران زندگی ام بود.از شانس بد هم من در این ایام جهت برگزاری مسابقه های باید راهی خارج از کشور می شدم و در آن شرایط سخت مجبور شدم خانواده ام را تنها بگذارم.

    * راست است می گویند شما پولدار هستی؟

    خرجی که جهت حضور در شطرنج کرده ام زیاد از درآمدی بوده که عایدم شده است است.من هر جایزه‌ای از مسابقه های متفاوت می‌گیرم را خرج اعزام‌ها می‌کنم.البته امکان دارد نسبت به سایر رشته های ورزشی جوایزی که در مسابقه های انفرادی نصیبم شده است بسیار خوب باشد.با وجودی که مسئله مالی ندارم ولی نمی توانم بگویم هزینه هایم کفاف زندگی ام را می دهد.

    گفتگوی عیدانه با پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان

    * حمایت مسئولان متولی ورزش از شما به عنوان یک ورزشکار ملی پوش چگونه است؟

    تا جایی که توانسته اند از من حمایت کرده اند البته در این گونه موارد دست فدراسیون و وزارت ورزش به خاطر مسائل مالی بسته است.تنها مرجع در امد ما ورزشکاران در شطرنج حضور در مسابقه های لیگ باشگاهی است و حتی قرارداد من در لیگ شطرنج هم ٢‌سال است که پرداخت نشده و باید به جای شطرنج، به دغدغه‌های زندگی‌ام فکر کنم.

    * تا حالا شده است تصمیم بگیرید از حضور در شطرنج منصرف شوی به رشته دیگری متمایل شوی؟

    همیشه به خودم می‌گفتم، الان هزینه می‌کنم ولی هنگامی بالاتر بروم، حمایت بیشتری از من صورت می‌گیرد.همواره بعد از اینکه در مسابقه های بین المللی جهت کشورم مقامی را کسب می کنم خیلی دوست دارم مسئولان بابت زحمتی که جهت این عنوان کشیده ام از من تقدیر کنند ولی تاکنون این عنوان رخ نداده و همین باعث شده است در بعضی اوقات جهت مدت کوتاهی تصمیم بگیرم جهت هر لحظه با شطرنج خداحافظی کنم.در هر صورت از حضور در شطرنج راضی ام.

    * از یک تا بیست به خودت چه نمره ای در شطرنج می دهی؟

    با توجه به اینکه نتوانستم در مسابقه های شطرنج جهانی ایتالیا که جزء رویدادهای بزرگ شطرنج دنیا محسوب می شوم نتیجه قابل قبولی کسب کنم به خودم نمره ۱۲ می دهم.امیدوارم از این نمره درست عبرت بگیرم در سال ۹۷ با انگیزه بیشتری جهت کشورم در المپیاد جهانی تفلیس سطح توقعات جامعه شطرنج و مردم کشورم را بر آورده کنم.

    به مناسبت سال تازه نوروزی گپ و گفتی را با سارا خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایرانی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    * قشنگ ترین سنت عید نوروز؟

    معتقدم عید نوروز حال و هوای خاصی جهت مردم کشور عزیزمان ایران زمین دارد و از اینکه شروع سال تازه با فصل بهار متقارن شده است حس دلپذیری است.این در صورتی است که شروع سال میلادی با فصل زمستان همراه است.

    * شما هفت سین می چینی؟

    در هفت سین علاقه خاصی به چیدن سفره دارم.

    * نظرت راجع به تقدس عدد هفت در سفره هفت سین چیست؟

    عدد هفت نه تنها در میان ایرانیان باستان مقدس بوده بلکه در میان ساکنان امروز از قداست خاصی برخوردار هست. تقدس عدد هفت در کشور عزیزمان ایران باستان از آیین مهر یا میترا می آید و از آن جهت است که این عدد را “امرداد” به معنای جاودانگی و بی مرگی می نامیدند.برخی می گویند هفت سین ،نمادی از هفت دانه گیاهی است که در وقت ایرانیان باستان با آن سبزه نوروز را تهیه می کردند و عبارت بودند از: جو، ماش، عدس، ارزن، لوبیا، نخود و گندم.به صورتی که پیشینیان ما، ۱۰ روز قبل از نوروز از این هفت دانه سبزه می پروراندند و بر سر در منزل های ارزش می نهادند. هر کدام از این دانه ها که سبز تر و پربارتر می شد، آن را نشان پرمحصولی آن دانه می دانستند و از این جهت این عدد را نشانی از فال نیک و خوش یمنی تلقی می کردند.

    * فضای مجازی؟

    تا جایی که بتوانم پاسخ هوادارانم را می دهم البته شاید بعضی اوقات وقت نباشد که بتوانم جواب تک تک پرسش های آنان را بدهم و اگر سوالی باشد با تأنی و متانت خاصی به سوالات پاسخ خواهم داد.

    گفتگوی عیدانه با پرچمدار کاروان کشور عزیزمان ایران در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان

    * تفریح؟

    به شدت عاشق عکاسی ام و خیلی دوست داشتم به صورت حرفه ای این رشته را دنبال کنم،اما متاسفانه آن قدر در برنامه ریزی ضعیف عمل کرده ام که نتوانسته ام به علایقی که مدنظرم بوده است دست یابم ولی به دنبال این هستم تا در سال ۹۷ به هدف هایی که میل دارم دست یابم.

    * عید کجا می روی؟

    در میان تمام شهرهای کشور عزیزمان ایران علاقه خاصی به شیراز و اصفهان دارم ولی با این حال ترجیح می دهم تعطیلات نوروز را در پایتخت کشور عزیزمان ایران سپری کنم چون در این ایام سایر شهرهای کشور عزیزمان ایران بسیار شلوغ است و همچنین خلوتی و هوای پاک تمز موجب می شود تا از بودن در پایتخت کشور عزیزمان ایران لذت ببرم.

    * نظرت راجع به ماهی سفره سین چیست؟

    با توجه به اینکه در اسفند متولد شده است ام بسیار خوشحالم. البته از اینکه در سفره هفت سین از ماهی داخل تنگ استفاده می کنند بسیار آزرده خاطر می شوم لیکن این مسئله باعث می شود تا از عمر بافایده ماهی کاسته شود و امیدوارم به جای ماهی از نمادش استفاده کنیم تا قشنگی سفره هفت سین ۲ چندان شود.

    * اگر در خیابان سمتت بیایند عصبانی می شوی؟

    بله تاکنون خیلی برایم پیش آمده ولی فکر می کنم زیاد مردم جامعه با اسم من آشنا شوند تا چهره. در ضمن از اینکه مردم از من درخواست کنند تا با آنها تصویر سلفی بیاندازم ناراحت نمی شوم و بر تصویر با فراغ بال از پیشنهاد آنها استقبال می کنم.تازه خیلی از کمک کردن به دیگران خوشحال می شوم و احساس خوبی به من دست می دهد از اینکه بتوانم در راه خیر قدم بردارم.

    * به کدام سبک موسیقی علاقه مندی؟

    من به تمام سبک های موسیقی به جز متال یا رپ علاقه مندم.

    در دوران کودکی زیاد به چه چیزی علاقه داشتید؟

    در دوران کودکی زیاد به انیمیشن علاقه داشتم و در کنار آن موسیقی هم دنبال می کردم.برعکس بعضی کودکان از عروسک متنفر بودم و ترجیحم این بود تا به جای این کار اوقات فراغتم را با دیدن فیلم پر کنم.

    * به کتاب علاقه داری؟

    کتابخوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم، ولی اکثر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کتاب تخصیص داده شده است نمی دهیم.در صورتی که وقت کنم حتما کتاب های تاریخی،فسلفی،علمی را مطالعه خواهم کرد تا زیاد از کارهای شایان توجهی که گذشتگان جهت دنیا انجام داده اند آگاه شوم،همچنین موجب باز تر شدن فکر اشخاص در هنگام گرفتاری هم می شود و به مردم توصیه می کنم که در روز چند ساعتی را به مطالعه کتاب بپردازند.من زیاد عاشق شخصیت هایی چون کوروش ،داریوش،ناپلئون،ڗولیوس سزار،امیرکبیر،سیاوش،کاوه آهنگر،آریوبرزن و انوشیروان هستم که مطمئنا تاریخ آنها را جهت کارهایی که انجام داده اند به هیچ وجه از یاد نخواهد برد.

    * به کدام خواننده و بازیگر علاقه داری؟

    بازی زن ها لیلا حاتمی و ترانه علیدوستی را خیلی می پسندم.از میان مردها هم شهاب حسینی را دوست دارم.ناتالی کورتمن و لئوناردو دی کاپریو از بازیگران مورد علاقه من در سینما هالیوود به حساب می آیند.

    * شما پرسپولیسی هستی؟

    من از بچگی به تیم پرسپولیس علاقه داشتم و حتی در برهه ای از وقت که این تیم در لیگ برتر شطرنج حضور داشت در این کلوب فعالیت می کردم.همچنین شخصیت برانکو جهت من دوست داشتنی است و خیلی خوشحالم که او توانسته روحیه جنگندگی را در میان بازیکنان بوجود بیاورد و امیدوارم این تیم در این فصل لیگ قهرمانان آسیا ناکامی سال گذشته را جبران کند وبه نتیجه ای خوب دست یابد.

    * دروغ سیزده بگوئید؟

    من انسان دروغگویی نیستم و دروغ گفتم را هم دوست ندارم. شما هنگامی یک دروغ می‌گویید مجبور می‌شوید هزاران دروغ دیگر هم پشت سر آن بگویید.

    * راجع به شخصیت مسی چه کلمه ای می توانی توصیف کنی؟

    با توجه به مسائلی که از او شنیده ام او بازیکن باشخصیتی است و همچنین جزء یکی از نوابغ دنیا به حساب می آید.با این حال تیم مورد علاقه من بایرن مونیخ است.از میان بازیکنان باواریایی فیلیپ لام بازیکن مورد علاقه ام بود ولی متاسفانه با وجودی که می توانست چند سال دیگر بازی کند خیلی سریع از میادین خداحافظی کرد.سبک بازی مانوئل نویر هم می پسندم.

    * ۹۷ سال سگ است و بسیاری از مردم در اینترنت اعلام می کنند امیدوارند این حیوان پاچه زندگی آنها را گاز نگیرد. چه نظری درمورد این عنوان دارید؟

    همان طور که گفته می شود سگ حیوان نجیبی است و امیدوارم امسال سال خوبی جهت تمام هموطنان عزیزم در سراسر کشور باشد.

    * خبر نوروزیت جهت هموطنان چیست؟

    امیدوارم سال توام با سلامتی،بهروزی و خشنودی در انتظار تمام مردم باشد، لیکن در این دنیا هیچ چیزی مهم تر از سلامتی نیست.انشاالله کلیه ورزشکاران هم در مسابقاتی که شرکت می کنند دست پر به کشور بازگردند.امسال سال مهمی جهت ورزش ما به حساب می آید به چه دلیل که باید هم در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت کنیم و هم جام جهانی که امیدوارم خدا کمکان کند تا در این ۲ مناسبت به نتیجه های خوبی برسیم.

    * نظرت درمورد شخصیت کارلوس کی روش چیست؟

    باید گفت کی روش از زمانی که سرمربی تیم ملی شده است نتیجه های خوبی را جهت فوتبال کشورمان به ارمغان آورده و تازه ما را از رتبه چهارم آسیا به رنگ اول آسیا آورده است.البته او شخصیت جالب توجهی دارد و امیدوارم همین روند رو به رشد را در جام جهانی هم ادامه دهند.

    * چقدر موفقیت هایت را مدیون پدرت هستی؟

    من نزدیک به ۹۰ درصد موفقیت هایم را در عرصه ورزش مدیون خانواده ام هستم.در زمانی که ورزش را شروع کردم زیر نظر مادرم تمرین می کردم و حتی در خیلی از مسابقه های هم کنار من به عنوان مربی ام حضور داشت با وجودی که حضورش مانند پدرم زیاد دیده نشده ولی با این حال همواره موفقیتم را در شطرنج مدیون پدر و مادرم می دانم.

    * اگر مدیر جمهور را ببینی از او چه خواسته ای داری؟

    از او خواهش می کنم تا کاری کند تا جوانان مملکت مان سر زنده تر به ورزش و درس کردن ادامه دهند.از ورزشکاران زیاد حمایت کند تا بتوانیم با امکاناتی که در اختیارمان گذاشته می شود نه تنها جهت کشورمان در بازی های جهانی همچنان افتخار آفرین باشیم بلکه پرچم مقدس کشورمان را در میان کشورهای دیگران به اهتزاز در بیاوریم.

    * نظرت درمورد شخصیت مگنوس کارلسن چیست؟

    مگنوس کارلسن واقعا از لحاظ شخصیتی و رفتاری شطرنج باز خوبی است.یکی از فایده های موثر او این است که با زیاد شطرنج بازان در ارتباط است و زیاد بازی ها را هم دنبال می کند. تازه او راجع به بازی های لیگ کشور عزیزمان ایران هم اطلاعات داشت که برایم بسیار عجیب بود که چطور یک قهرمان دنیا به طور کامل به تمام مسابقه های اهمیت می دهد.البته اسطوره من در شطرنج گری کاسپاروف روس که واقعا یک اسطوره به تمام معنا در شطرنج دنیا است.

    * چند تا اسم مى گويم و اولين واكنشى كه به ذهن شما می آید ؟

    مسی: مهمترین اختراع بشر

    لام: مرد یخی

    شطرنج: خلاقترین رشته

    خادم الشریعه: سرباز وطن

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: ایرانیان باستان | از اینکه در | عید نوروز | جام جهانی | ورزشکاران | عید نوروز | خانواده | مسابقه | ایرانی | نوروز | شطرنج

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • منابع اورجینال سیستم عامل
  • دانلود منابع مرجع تقارن و گروه
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>