• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » اگر فوتبالیست نمی‌شدم، روان شناسی را ادامه می‌دادم / لطیفی

    اگر فوتبالیست نمی‌شدم، روان شناسی را ادامه می‌دادم / لطیفی

    بازیکن سابق کلوب استقلال گفت: اگر وارد فوتبال نمی‌شدم حتما رشته روان شناسی را ادامه می‌دادم.

    اگر فوتبالیست نمی‌شدم، روان شناسی را ادامه می‌دادم / لطیفی

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی لطیفی بازیکن سابق کلوب استقلال متولد یکم اسفند ۱۳۵۴ هست. این بازیکن متولد شهر اردبیل هست. لطیفی سابقه بازی در تیم‌های مطرح لیگ برتر فوتبال کشور عزیزمان ایران از جمله استقلال، پاس تهران، پیکان و ابومسلم مشهد را در کارنامه خود دارد. او در حال حاضر سرمربی تیم اکسین البرز هست. به مناسبت فرارسیدن سال نو گپی دوستانه با او داشتیم.

    اولین تبریک عید را به چه کسی می گید؟

    سال هاست من لحظه سال تحویل حرم امام زاده صالح هستم و در آن لحظه به کسی خبر نمیدم و در ارتباط نیستم و با خودم میشینم خلوت میکنم و به دعا کردن می‌پردازم. بعد از ۲۰ دقیقه که دعا کردنم تمام شد به همسر و فرزند هام زنگ میزنم و عید رو بهشون تبریک میگم.

    اگر فوتبالیست نمی‌شدم، روان شناسی را ادامه می‌دادم / لطیفی

    اولین خاطره‌ای که از عید دارید؟

    قبل از این که جواب شما رو بدم میخوام بگم که من عاشق عیدم و عالی ترین اتفاقات زندگی من در عید بوده و یادم می‌آید آن روزایی رو که فرزند بودم و سر سفره هفت سین مادربزرگ، همه فامیل دور هم جمع می‌شدیم و مادربزرگم سفره ۷ سین رو خیلی قشنگ می‌چید و در آن وقت مادربزرگم کتلت مخصوص و برنج پخته بسیار خوش مزه اش را می‌پخت که مزش هر لحظه زیر زبونمه و عالی ترین خاطره‌ای که از دوران ورزشی ام یادم میاد این بود که در سال ۷۷ با تیم ملی فرانسه بازی دوستانه داشتیم و بین ۲ نیمه هنگامی به رختکن رفتیم یک دوربین وارد رختکن شد و از ما داشت فیلم می گرفت و با تعدادی از فرزند های تیم مصاحبه می‌کرد.

    بهترین عیدی رو از چه شخصی گرفتی؟

    اگر بخوایم یکم فلسفی به این قضیه نگاه کنیم می‌بینیم تمام نعمت‌ها عیدی هستند، ولی عالی ترین عیدی رو از پدر و مادربزرگم گرفتم و اون موقع این بزرگوار‌ها به ما ۵ تومنی عیدی میدادند.

    بدترین عید شما به چند سال پیش بر میگردد؟

    من عالی ترین خاطرات و بدترین خاطراتم در فروردین ماه رخ داده هست. یکی از تلخ‌ترین خاطره‌ای که از عید دارم به ۱۲ فروردین ۱۳۶۳ بر میگرده که یکی از عزیزانم رو از دست دادم. همچنین مادر من در فروردین ماه از دنیا رفت.

    بیشتر عیدی می‌دهی یا عیدی می‌گیری؟

    وقتی که فرزند بودم زیاد عیدی می‌گرفتم و الان که بزرگ شدم زیاد عیدی می‌دهم، ولی در کل عیدی جهت بچه‌ها است.

    بازیکن سابق کلوب استقلال گفت: اگر وارد فوتبال نمی‌شدم حتما رشته روان شناسی را ادامه می‌دادم.

    عید‌ها اکثرا پیش خانواده هستی یا فوتبالی ها؟

    من مدتی است که عید فقط میرم امام زاده صالح و تو این مدت بر خلاف سال‌های گذشته دیگه لحظه سال تحویل دیگر نه کنار خانوادم هستم نه کنار دوستان فوتبالیم و عید پیش رو هم جای خاصی نمی‌روم.

    سال ۹۶ چطور بود؟

    سال ۹۶ جهت شخص من و خانواده ام خوب بود.

    مهم‌ترین خبری که در سال ۹۶ شنیدی کدوم چی بود؟

    فکر میکنم اتفاق سانچی و سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران –یاسوج مهم‌ترین خبر و تلخ‌ترین خبر جهت ما ایرانی‌ها بود.

    اگه تو دنیا بخوای با یک نفر سلفی بگیرید اون کیه؟

    راستش من به تصویر سلفی علاقه‌ای ندارم، ولی در کل با ستاره‌های فوتبالی زیادی دیدار داشته ام که بین مارادونا، زیدان، پله، مالدینی و مسی بی شک لیونل مسی رو گزینش می‌کنم، چون او رو خیلی قبول دارم.

    از بین هفت سین کدام رو زیاد از همه دوست داری؟

    دیدگاهم نسبت به این عنوان کمی متفاوته و راستش من هفت تاشو اندازه هم دوست دارم، چون هفت عدد مقدسه.

    اگر فوتبالیست نمی‌شدم، روان شناسی را ادامه می‌دادم / لطیفی

    بهترین عیدی رو به چه شخصی می‌دید؟

    بی شک عالی ترین عیدی رو به همسر و فرزندم می‌دهم، چون مهم‌ترین افراد زندگی من هستند.

    غذای مورد علاقت؟

    کوفته‌های همسرم و آش دوغ از غذا‌های مورد علاقه من هستند.

    بهترین دوست در دوران ورزشی؟

    صمیمی‌ترین دوست دوران ورزشیم ناصر صادقی است.

    از این که فوتبال را گزینش کردی راضی هستی؟

    صدرصد و اصولا در دوره ما همه بچه‌ها عاشق ۲ شغل بودند نخستین دکتری و دومین خلبانی بود و یادم میاد که ۹۰ درصد بچه‌ها هنگامی ازشون پرسش می‌کردند می‌گفتند می‌خواهم یا دکتر شوم یا خلبان. آن وقت ما در جنگ تحمیلی بودیم و علت این علاقه می تواند ریشه در این عنوان داشته باشد.

    بازیکن سابق کلوب استقلال گفت: اگر وارد فوتبال نمی‌شدم حتما رشته روان شناسی را ادامه می‌دادم.

    برنامه سال ۹۷ از لحاظ ورزشی و یا جهت زندگی شخصی؟

    برای مردم آرزو می‌کنم که هر لحظه در صلح و آرامش باشند.
    در زندگی فوتبالیم یکسری برنامه‌ها وجود دارد و در هر کار و رشته‌ای باشم دنبال قهرمانی هستم و امیدوارم که به عنوان سرمربی بتوانم به کمک بچه‌ها قهرمان شویم و در زندگی شخصیم هم تلاش می‌کنم با یاری و کمک خدا گرمای آرامش را در منزل نگهدارم و بتونم که یه خونه بخرم، چون الان من مستاجر هستم.

    از اینکه وارد فوتبال شدی راضی هستی؟

    راضی هستم، ولی در فوتبال چیز‌هایی رو می‌بینم که بسیار ناراحتم می‌کند و از اون روزی که ادعای صعود کردیم داور‌ها پوست ما را کندند و بسیار ما را اذیت کردند و این نا برابری‌ها مرا به شدت آزرده کرد. این عنوان باعث می شود که بعضی موقع‌ها این فکر به ذهن من بیاید که از فوتبال برم بیرون، ولی ورزش فوتبال را بسیار دوست دارم به خاص کار مربیگری و عشقی که به مربی مربیگری دارم اصلا در جای دیگه‌ای نداشتم.

    نظرت راجع به تیم پاس؟

    واقعیت اینه که باید سال گذشته این بلا سر تیم پارس می اومد که به لیگ دسته سه بره، ولی این لطف خدا بود که به ما نظر کرده و در شرایطی که همه می‌گفتند این تیم سقوط میکنه و بالا نمیره توانستیم باعث صعود تیم شویم. احتمال این عنوان که تیم پاس در دسته ۲ بمونه فقط یک درصد بود و دیدیم که از هنگامی وارد کلوب پاس شدم برد‌های پیاپی را داشتیم و مشکلی که وجود داشت ندانم کاری‌ها و دزدی‌ علت مهم سقوط این تیم بودند. رحیمی مدیر عامل این تیم بسیاری از این مسائل را دید، ولی نمی‌توانست کاری کند.

    اگر فوتبالیست نمی‌شدم، روان شناسی را ادامه می‌دادم / لطیفی

    راسته که میگن همه فوتبالیست پولدارن؟

    در حال حاضر بازیکنان قرارداد می‌بندند یک میلیارد، ولی ۵۰۰ میلیون هم نمی‌گیرند عمر بافایده یک فوتبالیست بین ۵ تا ۸ سال در فوتبال است و کار دیگری غیر از فوتبال بازی کردن هم اکثرشون بلد نیستند و روزی که از فوتبال خداحافظی کردم با پول قرارداد‌هایی که بسته بودم خواستم کاری رو راه بندازم که نتیجش شد شکست و مستاجری. اگه بخوام صادقانه بگم کسانی که در حاشیه فوتبال هستند نسبت به کسانی که فوتبال بازی می‌کنند پول بسیار بیشتری می‌گیرند.

    حمایت مسئولان لیگ و باشگاهی که در آن فعالیت می‌کنید از شما در چه حدی است؟

    از لحاظ مالی با تیم‌های دیگر اصلاً قابل مقایسه نیستیم و تیم‌های را می‌بینیم که ۲۰ میلیارد از ما زیاد هزینه کردند، ولی ما با ۲ و نیم میلیارد تومان کارمان را پیش بردیم. حمایت مالی از ما صورت نگرفته هرچند مالک کلوب بسیار فرد شریفی است با این حال به علت این که شاید زیاد به فوتبال سر نمیزند باعث شده است کار در این تیم را بسیار سخت کند. مسئولان استانی هیچ حمایتی از ما نکرده اند و علاوه بر این که حمایت نکردند جهت ما هم مسئله به وجود آورده اند، به قول معروف چوب لای چرخ ما می‌گذارند و کسی که از ما حمایت می‌کند فقط خداست.

    آیا به این فکر کردی که کاش هیچ وقت وارد فوتبال نمی‌شدی؟

    نسبت تحصیلاتی که داشتم بار‌ها به فکرم خطور کرد که دست از فوتبال بردارم و در رشته خودم فعالیت کنم.

    آیا مادر شما هنگامی که در خیابان‌ها بازی می‌کردید تنبیهتون می کرد؟

    به خاطر اینکه پدرم من شخص تحصیل کرده‌ای بود، بر روی تحصیلات من بسیار حساس بود؛ و با من در زمینه‌ی ورزش و فوتبال بسیار مخالفت می‌کرد، چون نظرش این بود که فوتبال یک نوع علافی است.

    آیا به فکر این نبودی که در تیم پرسپولیس هم بازی کنی؟

    در تیم پرسپولیس در جام باشگاه‌های غرب آسیا کمکی بازی کردم، ولی علاقه خاصی به تیم استقلال دارم. استقلال در پوست و گوشت وخونه منه.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: همسر و فرزند | فروردین ماه | فوتبالی ها | فوتبالیست | استقلال | فوتبال | فوتبالی | فروردین | استقلال | فرزند | زندگی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • هاردکپی کتاب های بقاء
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • خرید کتاب های تفکر انتقادی از آمازون
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>