• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » برنامه پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی جهت تعطیلات عید نوروز

    برنامه پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی جهت تعطیلات عید نوروز

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: از روزهای تعطیل عید نوروز می‌توان استفاده‌های زیادی کرد.

    برنامه پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی جهت تعطیلات عید نوروز

    حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی مدیر ستاد اقامه نماز در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ در خصوص اهمیت صله رحم گفت: اين روزها بازار صله رحم، دید و بازدید و سفر داغ است و شروع تعطیلات سال تازه همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) شده است هست. در وقت پیش آمده چند تذکر می‌دهم که حرف‌های تازه‌ای نیست ولی نکات مفیدی هست؛ در وقت سفر صدقه فقط به نیت سلامتی خودتان نباشد، حتی یک ریال، هم به نیت سلامتی و دفع بلا از همه مردم باشد.

    در صله ارحام بین مرفه و فقیر فرقی نگذارید

    وی ادامه داد: در صله ارحام بین فامیل مرفه و فقیر هیچ فرقی نگذارید. شأن نزول یک سوره در قرآن (سوره عبس) به همین خاطر بود؛ یک نفر در مجلسی نسبت به ثروتمندان لبخند و گشاده رویی کرد و نسبت به فقیری در همان مجلس اخم و ناراحتی کرد و صورت درهم کشید. خدا در قرآن ده آیه به رگبار بست و نازل کرد که عَبَسَ ؟ صورت در هم کشیدی؟ اخم کردی؟ چرا؟ به خاطر اینکه این فردی که آمد فقیر بود، اخم کردی؟! پول دار که آمد لبخند زدی؟! بعد یادمان باشد برخورد دوگانه نسبت به اغنیا و فقرای فامیل نداشته باشیم.

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: از روزهای تعطیل عید نوروز می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. از جمله اینکه بعضی از افرادی که به حق یا ناحق با هم قهرند، آشتی دهیم. در حدیث از معصومین علیهم السلام وارد شده است است که اگر کسی میان دو نفری که قهر هستند، صلح و دوستی برقرار کند و کاری کند که موجب پیوند دوباره آنها شود؛ ثواب و پاداش آن از همه نمازها و روزه‌های مستحبی موجود در دین اسلام، زیاد است و این کار نزد خدا افضل و برتر است.

    برنامه پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی جهت تعطیلات عید نوروز

    وی با اشاره به دیگر نکات مرتبط با صله رحم افزود: در مهمانی‌ها اسراف نکنید چراکه خیلی‌ها گرسنه و فقیرند و اصولا اسراف گناه کبیره و بزرگی هست. در این ایام هرکسی هر کمکی می‌تواند انجام دهد؛ جهت مثال هنگامی یک دانشجو صله رحم می‌كند، در مدت حضور خود به بچه‌های فامیل به لحاظ درسی کمک کند؛ مگر آدم چقدر می‌خواهد تخمه بشکند؟! یک مقدار وقت را به صرف میوه و غذا تخصیص داده شده است دهد و باقی وقت را بگوید بچه‌ها من حاضرم کمکتان کنم.

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: اگر پنج میلیون دانشجو داریم، حتی اگر پنجاه هزار دانشجو به این حرف در این ایام عمل کنند در برابر پنجاه هزار کودک در حال تحصیل به اصلاح مسئله خود می‌پردازند و این موجب می‌شود که بچه‌ها در ماه اردیبهشت با آمادگی بهتری جهت امتحانات نهایی وارد شوند و قبولی ارزش بالا رود. همین کار صدها میلیارد تومان به نفع نظام و وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

    وی اظهار داشت: کمک سیاسی، مذهبی یا هر کمک دیگری که میتوانید انجام دهید؛ این تخمه‌های کدو و یا موارد دیگر تمام می‌شود ولی این چیزی که می‌ماند، این است که رفتم پسرخاله را از مردود شدن نجات دادم، رفتم پسرعمه ام را در اصلاح غلط های نماز کمک کردم. مثال دیگر اینکه با دانشجوها جمع شدیم، مسئله مسجد محله را حل کردیم، سه تا از دانشجوها شبهه داشتند از اسلام شناس پرسیدم و شبهه آنها را جواب دادم.

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: در فامیل از کسی که از نظر مالی وضع مناسبی دارد ، کمک بگیریم و آنها را به کمک کردن تشویق کنیم. چون قرآن می فرماید: «أَ رَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ (۱) فَذلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ (۲) وَ لا يَحُضُّ عَلى‌ طَعامِ الْمِسْكِينِ (۳) فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ (۴) الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ (۵) الَّذِينَ هُمْ يُراؤُنَ (۶) وَ يَمْنَعُونَ الْماعُونَ (۷)؛ (۱) آيا كسى كه قيامت را انكار مى‌كند ديده‌اى؟ (۲) او همان كسى است كه يتيم را با خشونت مى‌راند. (۳) و ديگران را بر اطعام مسكين تشويق نمى‌كند. (۴) بعد واى به حال نمازگزاران. (۵) آنان كه از نمازشان غافلند. (۶) آنان كه پيوسته ريا مى‌كنند. (۷) و از دادن زكات (و وسايل ضرورى زندگى) باز مى‌دارند».

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: از روزهای تعطیل عید نوروز می‌توان استفاده‌های زیادی کرد.

    معنی واقعی تبریک عید

    رئیس ستاد اقامه نماز در خصوص تبریک گفتن در ایام عید بیان کرد: در وقت عید به همه تبریک بگوییم؛ ریشه این کلمه از برکت است و برکت یعنی امسال عید چه کار کردی؟ این مسئله را حل کردم، کمک فلانی کردم.

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص باب بودن سوال‌هایی راجع به ازدواج، کار، ادامه تحصیل افراد و مرز میان جستجو و تجسس نکردنی که در قرآن آمده است،گفت: تجسس جهت هنگامی است که با ناخنک زدن عیب دربیاوریم؛ من به عنوان پرسش کننده نمی‌خواهم جهت بیان عیب شما پرسش کنم. اینکه می‌پرسند آقا داماد شدی یا نه؟ عیب شما نیست، ازدواج عیب نیست یا آقا مدرکت را گرفتی یا نه؟ گواهینامه رانندگی گرفتی یا نه سربازیت تمام شده است یا نه؟ این ها تجسس نیست. اگر شما ناخنک بزنی و عیب دربیاوری این بد هست؛ ولی اگر ناخنک بزنی، احوالپرسی کنی و عیب را برطرف کنی این خیلی خوب هست. به عنوان نمونه دکتر می‌پرسد دیشب چه خوردید؟ این تجسس جهت تجویز نسخه جهت بیماران است.

    وی در خصوص تصویر العمل کسی که اینگونه سوال‌ها را می‌خواهد پاسخ دهد، گفت: حالا اگر ناراحت می‌شوند، نپرسید. به خاطر اینکه برخی‌ها ضعیف هستند و فکر می‌کنند كه محرم رازها هستند؛ شما چیزی نپرسید.

    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به نظر معصومین (ع) در خصوص صله رحم و عید نوروز، بیان کرد: مردم عید نوروز می‌گیرند که شاد باشند و امام جهت عید نوروز خبر می‌دادند و رهبری خبر می‌دهند؛ حتی در روایت است که عده‌ای از مردم کشور عزیزمان ایران در هنگام عید نوروز جهت امام رضا (ع) هدیه می‌آوردند که حضرت فرمود: این چیست؟ مردم در جواب عرضه داشتند که عید نوروز است و ما ایرانی هستیم و چون امروز عید است جهت شما عیدی آورده‌ایم. حضرت فرمودند که ای کاش هر روز عید نوروز بود.

    وی در آخر گفت: خداوند ان شاءالله عزیزانی که امسال و سال‌های گذشته بین ما بودند و دیگر نیستند را ببخشد، مریضانمان را شفا دهد، غم‌ها را برطرف کند، باران رحمت را بر ما نازل کند و ان شاءالله این سفرها به معنای واقعی با برکت باشد.

    انتهای پیام/

    برنامه پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی جهت تعطیلات عید نوروز

    اهمیت صله رحم از نظر حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

    واژه های کلیدی: عید نوروز | عید نوروز | تبریک عید | خبرنگار | دانشجو | ازدواج | نوروز | دانشجو

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • کتاب های سیستم های اطلاعاتی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • دانلود فایل های زبان اصلی مترولوژی
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>