• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » چهل میلیارد جریمه جهت اپراتورهایی که امانتدار خوبی نبودند

    چهل میلیارد جریمه جهت اپراتورهایی که امانتدار خوبی نبودند

    چند اپراتور به علت عدم اهتمام در حفظ اطلاعات مشترکین ۴۰ میلیارد ریال جریمه می شوند.

    چهل میلیارد جریمه جهت اپراتورهایی که امانتدار خوبی نبودند

    چند اپراتور به علت عدم اهتمام در حفظ اطلاعات مشترکین ۴۰ میلیارد ریال جریمه می شوند.

    اپراتورها به علت عدم امانت داری چهار میلیارد جریمه شدند

    آشکار شدن این عنوان که شماره های مشترکین دو اپراتور هنگام استفاده از اینترنت همراه و ورود به بعضی سایت ها، در اختیار سایت پذیرنده قرار گرفته هست، موجب شد این اپراتورها به علت عدم اهتمام در حفظ اطلاعات مشترکین، ۴۰ میلیارد ریال جریمه شوند.

    عبارات مهم : اپراتورهای تلفن – وزیر ارتباطات
    در حالی که شماره کاربران ممکن است به طرق متفاوت در اختیار کسب وکارها قرار گیرد و موجبات ارسال پیامک های تبلیغاتی را فراهم کند، همواره یکی از ذهنیت هایی که جهت کاربران وجود داشت، در اختیار قرار دادن شماره به وسیله اپراتورها بود. درواقع اگرچه حسین فلاح جوشقانی – مدیر شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اظهار کرده بود این طور نیست که اپراتورها به طور گسترده و ساماندهی شده است اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند، ولی چندین مورد شاهد لو رفتن اطلاعات بعضی از اطلاعات بودیم که اعلام شد این اتفاق به صورت سهوی از طرف اپراتورها رخ داده است.

    همچنین محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – به کرات بر ضرورت حفظ اطلاعات شخصی کاربران به وسیله اپراتورها تاکیده کرده و با انتقاد از بعضی کارهای اپراتورها در زمینه در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران در اختیار شرکت های تبلیغاتی و با تاکید بر ضرورت حفظ اطلاعات شخصی کاربران به وسیله اپراتورها گفته بود: اپراتور بی جا می کند اطلاعات مشتریانش را در اختیار دیگران می گذارد؛ حتی خودشان هم نباید از این اطلاعات استفاده کنند.

    او همچنین وعده داده بود: مردم بدانند که اگر گزارشی را جهت ما ارسال کنند، آن عنوان را پیگیری خواهیم کرد. البته اطلاع رسانی این عنوان در حال حاضر به عنوان یک اخطار به اپراتورهاست و البته ادله حقوقی را جهت برخورد قضایی به دادستانی ابلاغ می کنیم.

    اشتباه در تنظیمات امنیتی شماره کاربران را لو داد

    در این راستا، شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امروز اعلام کرد: گزارشات واصله از مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حاکی از آن بود هنگام استفاده کاربران از اینترنت همراه و ورود به بعضی سایت ها، شماره مشترکین در اختیار سایت پذیرنده قرار گرفته هست. از این رو طبق تاکید وزیر محترم ارتباطات مبنی بر پرهیز از هرگونه تعرض به حقوق و حریم شهروندی، عنوان جهت پیگیری به شرکت فناوری اطلاعات کشور عزیزمان ایران ارجاع شد و بعد از بررسی فنی مسئله به وسیله مرکز ماهر مشخص شد، اپراتورهای مذکور با بعضی از شرکت ها به منظور تسهیل در فرایند پرداخت برخط و ورود کاربران به سامانه های موردنیاز، شماره مشترکین را طبق روش Header Enrichment و با ضوابط خاص امنیتی در اختیار بعضی شرکت های طرف قرارداد می گذاشتند، ولی در این بین به علت اشتباه در تنظیمات امنیتی بعضی از شرکت های طرف قرارداد با اپراتور، موجبات سوءاستفاده از شماره مشترکین در جهت ارسال پیامک تبلیغاتی فراهم شده است بود.

    پس از احراز تخلف صورت گرفته، ضمن اخطار به اپراتورهای تلفن همراه، خطای مورده اشاره رفع و با نظر به لزوم بررسی زیاد و انجام تنظیمات امنیتی کامل تر، این سرویس در حال حاضر متوقف شده است است. بنابراین با عنایت به گزارش مرکز ماهر و توضیحات ارائه شده است از سوی اپراتورهای تلفن همراه، نقض هدفمند حریم شخصی مشترکین به وسیله اپراتورهای مذکور رخ نداده است ولی اشتباه و کاستی اپراتورهای گوشی در کنترل عنوان و مشکلاتی که در تنظیمات این سرویس به وسیله شرکت های طرف قرارداد اپراتور وجود داشته، موجب سوءاستفاده شده است است.

    بر این اساس، بنابر مفاد موافقت نامه پروانه اپراتورهای تلفن همراه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت ارتباطات سیار کشور عزیزمان ایران هریک مشمول جریمه و به میزان حداکثر ۲۰ میلیارد ریال شدند که با توجه به شرایط و ضوابط و مراحل تعریف شده است در موافقت نامه پروانه اپراتورها، فرایند این عنوان در شرکت در حال انجام است و بعد از تکمیل مراحل به اپراتورهای مذکور ابلاغ خواهد شد.

    رعایت حقوق مشترکین و حفظ محرمانگی اطلاعات آنها از اصول مصرح در پروانه اپراتورها بوده و هیچ گونه قصور و تقصیری در این حوزه قابل پذیرش نیست و وزارت ارتباطات در صورت اثبات تخلف، حسب مقررات و مفاد پروانه اپراتورها اقدام خواهد کرد. همچنین یکی از کارآمدترین روش های نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه، استفاده از گزارشات و نظرات مردمی هست؛ بنابراین مورد نیاز است مردم با دقت و حساسیت کامل، مواردی از این قبیل را از طریق سامانه ۱۹۵ به اطلاع شرکت برسانند.


    چهل میلیارد جریمه جهت اپراتورهایی که امانتدار خوبی نبودند


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    واژه های کلیدی: اپراتورهای تلفن | وزیر ارتباطات | تلفن همراه | تنظیمات | اپراتور | اطلاعات | استفاده | پروانه | کاربران | اپراتور | استفاده

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • منابع اورجینال نانو تکنولوژی
  • کتاب های سیستم های اطلاعاتی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>