• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » امید داریم سینمای کشور عزیزمان ایران در سال آینده، منتقد، منصف و پرسشگرانه و مشوقانه باشند

    امید داریم سینمای کشور عزیزمان ایران در سال آینده، منتقد، منصف و پرسشگرانه و مشوقانه باشند

    نشست خبری مدیر شرکت امور سینمایی و سمعی و بصری در وزارن فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رسانه های متفاوت شروع شد.

    امید داریم سینمای کشور عزیزمان ایران در سال آینده، منتقد، منصف و پرسشگرانه و مشوقانه باشند

    به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمد مهدی حیدریان رییس شرکت امور سینمایی و سمعی و بصری در نشست خبری با اهالی رسانه اطراف تشریح عملکرد یکساله شرکت سینمایی گفت: سالی که گذشت حاصل تجربه‌ای است که همه اهالی سینما با آن مواجه بودند؛ با این نگاه که صنعت سینما مقوله‌ای پیچیده و ترکیبی از علوم، صنایع و… است و نیاز به برنامه‌ای منسجم وهم افزا دارد تا تک تک واحدهای مشغول در سینما بتوانند کارهایشان را در یک راستا انجام دهند.

    وی افزود: طی نشست‌های مختلفی که با صنوف متفاوت برگزار کردیم برنامه جامع تدوین شد که تا آخر هفته عرضه می‌کنیم و امیدوارم شما شهادت دهید که تلاش ما این هست. در سالی که گذشت تلاش کردیم تصدی گری را در دولت کم کنیم و برنامه ریزی کلان کنیم و نگاه ویژه‌‌‌ای به بخش شخصی داشته باشیم.

    رئیس شرکت سینمایی تصریح کرد: در پاره‌ای اوقات منافع شخصی باعث می شود که صنوف از منافع کلی چشم بپوشد و این منطقی و صحیح نیست. از این بابت نظارتمان را هدفمند و ارتباطمان را در قالب یک سیستم براق تر کردیم و حاصل آن شفافیت بود.

    امید داریم سینمای کشور عزیزمان ایران در سال آینده، منتقد، منصف و پرسشگرانه و مشوقانه باشند

    حیدریان ادامه داد: نظام اکران یکی از این هدف ها بود. به علت اینکه تلاش جهت منفعت کوتاه مدت در اکران اتفاق خوبی نیست و باعث می شود مخاطب را از دست دهیم. بعد باید قاعده نمایش اصلاح می شد تا مخاطبان بالقوه را به بالفعل تبدیل شود. نظام نامه تازه امکان پخش فیلم های زیاد و متنوع تر را ایجاد کرد و در طول یکسال هر سه روز یک سالن اضافه شد. البته تقریبا هر سه روز هم یک فیلم ساخته شد. تلاش داریم شرایط را به سمتی ببریم که اقتضای سینمای حرفه ای است.

    وی تاکید کرد: در مرحله پروانه ساخت باید امنیت شغلی رعایت شود و این امر درستی است که ما باید این امنیت را بیش از پیش اعمال کنیم. بعد الزام به استفاده ار افراد رسمی نخستین مرحله در بخش پروانه ساخت هست. فعالیت تهیه کننده حرفه ای به معنای واقعی نیز جهت ما مهم بود که مد نظر قرار دادیم. لذا با اصلاح نظام اکران، تهیه کنندگی را به سمتی خواهیم رفت تا این عنصر مهم را در سینما به سمت مسئولیت پذیری زیاد و بهتر پیش ببریم.

    حیدریان افزود: نظام ارتباطی بین ما و صنوف هم اصلاحاتی نیاز دارد که انجام خواهیم داد؛ احیا و تقویت شورای صیانت از اهداف ما در این زمینه هست. در این برنامه جامع، بحث اقتصاد سینما جهت خودش بسته مستقل دارد که قدم اول تامین سرمایه جهت تولید و مواظبت از آن خواهد بود. راههای تازه تامین سرمایه فیلم نیز در نظر گرفته ایم که همکاری با شرکت بورس یکی از این راه هاست. توافق ما با بورس جهت ساخت سالن و ساخت فیلم نهایی شد و ان شاء لله جهت سال آینده آن را عملی خواهیم کرد.

    رئیس شرکت سینمایی اظهار داشت: همچنین جهت صادرات بین الملل برنامه داریم و در این راستا قدم هایی برداشته شده است هست. تلاش می کنیم در سال آینده هشتاد تا صد سالن تازه بسازیم. بخش VOD امسال خوب پیش رفت و آورده مالی خوبی داشت که در سال آینده هم ادامه خواهد داشت و از آن حمایت می کنیم. امیدواریم در شهرهای کوچک و زیر پنجاه هزار نفر نیز صاحب سالن احداث کنیم. طرح «سینمای سیار»، توفیق دیگری بود که به آن دست یافتیم و تلاش می کنیم این روند را ادامه دهیم تا زمانی که سالن سینما در شهرهای بدون سینما ساخته شود.

    نشست خبری مدیر شرکت امور سینمایی و سمعی و بصری در وزارن فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رسانه های متفاوت شروع شد.

    وی افزود: در سال گذشته با مدیران ۳۱ استان جلسه داشتیم تا ایجاد فعالیت های فرهنگی و سمعی و بصری جهت سال تازه پررنگ تر شود. تولید فیلم در شهرستان ها و حمایت از دفاتر فنی و هنری با کمک بنیاد فارابی نیز پیشرفت خوبی داشته هست. امیدواریم نیروهای فعال و مستعد را کشف و زمینه فعالیتشان را در شهر خودشان فراهم کنیم. مرکز سینمای مستند و انیمیشن ما در شهرستان ها فعالیت های خوبی داشته و خواهد داشت. دفاتر سینمای جوان در شهرستان ها زیاد شده است هست. در این زمینه فعالیت های مثبتی از قبیل آموزش و تولید داشته ایم و پررنگ تر کردن بخش تولید از اهداف انجمن سینمای جوان خواهد بود.

    حیدریان تصریح کرد: در شهرستان ها نیز باید شاهد برگزاری جشنواره باشیم، چون عدالت فرهنگی این را می طلبد؛ بعد در این زمینه تلاش خواهیم کرد. تجربه جشنواره کودک حس و حال خوبی را جهت ما داشت و ان شاء لله با قوت این روند را ادامه خواهیم داد. در امسال بنیاد سینمایی فارابی از طریق وام های صندوق ها پرداخت وام را با بهره چهار درصد به پیش برد؛ این امر را با جدیت در سال آینده ادامه می دهیم و آن را تقویت می کنیم. شصت درصد بودجه حمایتی بنیاد فارابی نیز به نیروهای جوان و خلاق تعلق می گیرد.

    رئیس شرکت سینمایی ادامه داد: تلاش می کنیم حضور تجاری در بازارهای جهانی را تقویت کنیم. همچنین ساماندهی اوضاع تکنولوژی تازه سینما جهت ساخت فیلم های حرفه‌ای تر را در نظر داریم. امیدوارم فیلم سازهای ما در سال آینده تلاش بیشتری کنند تا افتخار به ایرانی بودن را به ذائقه مخاطبان زیاد بچشانند و امید داریم سینمای کشور عزیزمان ایران در سال آینده، منتقد، منصف، پرسشگرانه و مشوقانه باشند. امیدواریم سال آینده با همیاری مسعود نجفی قبل از اکران به همراه شما اهالی سینما فیلم ها را ببینیم تا با انتقاد صحیح به سینمایی پیشروتر برسیم.

    وی راجع به تولید یکسان و تولید محتوا گفت: تولید یکسان را به عنوان بسته ای مستقل به فارابی ارائه دادیم و درون آن نظام نامه بسته ای مستقل وجود دارد. همچنین در حوزه تولید محتوا ضعف جدی وجود دارد که ما شروع به فعالیت در این زمینه کرده‌ایم.

    حیدریان در پاسخ به سوالی راجع به نفوذ رضا داد در مسائل سینمایی و جشنواره ها بیان کرد: به علت اینکه آقای رضاداد بازنشسته هست، امکان استفاده از او در پست‌های مدیریتی وجود ندارد. در زمینه اهداف و رویکرد ها با شناخت کاری که از او دارم و حرفه ای گری که او دارد، با هم همکاری خواهیم کرد. نقش وی در حد مشاوره و برنامه ریزی در اجرای یک سری برنامه های موردی است.

    وی راجع به ممیزی بعضی فیلم ها هم در جشنواره و هم در وقت اکران گفت: قانون شورای بازبینی را مطرح کرده که نظر نهایی جهت اکران می را ارائه دهد؛ ولی در وقت جشنواره چون وقت کافی جهت رساندن فیلم ها نیست و شاید داوران نتوانند فیلم ها را ببینند، بعضی مواقع بازبینی اکران اتفاق می افتد. امسال چون همه اعضا فیلمها را دیدند، از نظر من، نیاز مجددی به بررسی آثار وجود ندارد؛ مگر آنکه تهیه‌کننده بخواهد عوض کردن جدیدی در فیلم ایجاد کند. اگر سوء تفاهمی جهت مخاطبان نسبت به شرایط موجود پیش بیاید، اصلاح خواهد شد.

    امید داریم سینمای کشور عزیزمان ایران در سال آینده، منتقد، منصف و پرسشگرانه و مشوقانه باشند

    رئیس شرکت سینمایی راجع به ابقای دبیر جشنواره ۳۷ فجر و براق سازی مسائل متفاوت آن اظهار داشت: تا آخر این هفته تمام براق سازی هایی که قول دادیم را انجام خواهیم داد. امسال حداکثر بین ۳۰ یا ۴۰ درصد سال گذشته هزینه داشتیم. در مورد ابقای داروغه زاده در سمت دبیری جشنواره هم تصمیم خواهیم گرفت. در چهارشنبه این هفته جلسه ای داریم که به نوعی شورای سیاست گذاری سال آینده خواهد بود خواهیم داشت و دستورات تازه و تغییراتی اعمال می شود. در مورد ابقای داروغه زاده هم نظر شخصی من مثبت است.

    وی اظهار داشت: در مورد انجمن سینمای جوان، مدرسه ملی سینما، مرکز سینمای مستند و تجربی بدهی نخواهیم داشت و اگر تا آخر سال مبلغی بماند، بسیار ناچیز است و هیچکدام از این دفاتر تعطیل نخواهد شد. ممکن است تغییراتی داشته باشیم، ولی تعطیلی نداریم.

    حیدریان در خصوص بخش هنر و تجربه نیز گفت: این بخش از نظر من مهم است ولی اگر به حال خود رها شود به نتیجه نمی رسد. بعد باید متمرکزتر پیش برویم. هنر و تجربه به کار اول و دوم یک فیلمساز ربطی ندارد، بلکه باید کاری نو و خاص باشد.

    عبارات مهم : برنامه ریزی – هنر و تجربه

    در حال تکمیل…

    نشست خبری مدیر شرکت امور سینمایی و سمعی و بصری در وزارن فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رسانه های متفاوت شروع شد.

    واژه های کلیدی: برنامه ریزی | هنر و تجربه | سال آینده | سینمایی | جشنواره | سینمای | برنامه | سینما | فعالیت | برنامه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • کتب نثر زبان اصلی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک سیالات زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی عمران
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • هاردکپی کتاب های بهداشت
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>