• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » مراسم يادبود صورت های معروف فقيد سال ۹۶ برگزار شد

    مراسم يادبود صورت های معروف فقيد سال ۹۶ برگزار شد

    به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ مراسم گرامیداشت صورت های معروف متوفی سال ۹۶ با عنوان “آیین چراغ، خاموشی نیست” با حضور جمعی از صورت های معروف

    مراسم يادبود صورت های معروف فقيد سال 96 برگزار شد

    به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ مراسم گرامیداشت هنرمندان متوفی سال ۹۶ با عنوان “آیین چراغ، خاموشی نیست” با حضور جمعی از صورت های معروف در تالار ایوان شمس برگزار شد. این مراسم در ۶ سال گذشته به همت منزل صورت های معروف برگزار می شد. در ابتدای مراسم توضیحاتی در خصوص برگزاری این مراسم در سال های گذشته به همت شهرداری تهران، وزارت ارشاد و بعضی ارگان های دیگر داده شد.

    سپس کلیپی از مراسم تشییع جنازه علی معلم، نظرات صورت های معروف راجع به این هنرمند و جشن حافظ پخش شد. بعد از آن محمد سلوکی مجری برنامه از امید معلم، فرزند علی معلم دعوت کرد که روی سن بیاید.

    امید معلم گفت: متاسفانه هر مراسمی شرکت می کنم، داغ دلم تازه تر می شود. رفتن پدر آنقدر برایم وحشتناک بود که تا این لحظه چنین فضای لذت بخشی را تجربه نکردم. امروز که پدر در کنار ما نیست، جای خالی ایشان را بسیار احساس می کنم. ایشان انسان مهمی بود که در ابعاد متفاوت کسی نتوانست جای خالی ارزش را پر کند. ایشان در عمل هم مانند بیانشان، موفق بود و خیلی کم افرادی در جوامع به وجود می آیند که مانند ایشان باشند.

    مراسم يادبود صورت های معروف فقيد سال ۹۶ برگزار شد

    وی ادامه داد: از ایشان ۲۰ درصد ظرفیتشان هم استفاده نشد. تاسف جهت از دست دادن هر هنرمندی بعد از مرگش فایده ای ندارد. بعد از فوت یک هنرمند دیگران تازه حسادت ها را کنار می گذارند. ما چه جایگزینی جهت آن ها داریم. ما باید پاسخگوی پروردگار باشیم که حرف های صورت های معروف را نمی شنویم و به پیشکسوت ها احترام نمی گذاریم. به نظرم این اتفاق ترسناکی هست. امیدوارم فوت مادی علی معلم باعث شود که حواسمان به بزرگان و عزیزانمان باشد.

    پس از امید معلم، حسینی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آدمی از میانه خوش حالی و حسرت در تلاش است که رشد کند. ما اینجا آمدیم که جای خالی رفتگان را پر کنیم. فوت مهمترین عنوان زندگی است ولی تنها آدمی از مرگش آگاه هست. طعم رفتن از دنیا بهانه ای جهت بالا رفتن و اوج گیری آدمی است.

    حسینی افزود: صورت های معروف با روح حساسی که دارند، به فضل هنر راه جاودانگی در پیش می گیرند. جهت راستی آزمایی به هر هنرمندی نگاه کنید با بی هراسی از فوت زندگی می کند. امروز اگرچه حسرت می خوریم از دوری صورت های معروف هست، ولی یقین داریم که آن ها در کنار ما هستند.

    پس از صحبت های حسینی تصاویری از هنرمندانی که امسال از میانمان رفتند، پخش شد.

    به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ مراسم گرامیداشت صورت های معروف متوفی سال ۹۶ با عنوان “آیین چراغ، خاموشی نیست” با حضور جمعی از صورت های معروف

    در این بخش پدر محمد توکلی هنرمند جوان روی صحنه آمد و گفت: هنر قشنگی ها را نشان می دهد و با دل سر و کار دارد. به چه دلیل که دل انسان را می سازد و به دلایلی از مهر پر می شود و به دلایل دیگر از کینه پر می شود. بعضی ها به من می رسند و می گویند غم آخرت باشد. غم که نهایی ندارد و این فراق با آخر به انتها می رسد. محمد یک روزی بعد از شهادت شهید حججی طرحی از این شهید زد. هنگامی گفتم این کار را به سفارش چه کسی زدی، گفت به سفارش دلم.

    محمد رضا اصلانی هم در ادامه برنامه بیان کرد: من تقدیر می کنم که چنین آیینی ترتیب داده شده است هست. دو چیز را باید بگویم. یک اینکه دوستان من که رفتند مانند تمامی انسان ها روح جاودانه داشتند. آثارشان حاوی روح و جسمشان بود. آن ها با جسمشان با آنچه که تولید کردند، با جاودانگی در میان ما هستند. توصیه دیگر آن که اینان رفتند ولی آنان که هستند چه فکری برایشان شده است هست. جایی بودم و یک مسئولی از حمایت کردن از صورت های معروف می گفت. به او گفتم صورت های معروف از شما حمایت می کنند نه شما از آن ها. شما نباید از آن ها حمایت کنید بلکه باید حقوق آن ها را که حقشان هست، پرداخت کنید. ما هر سال مراسم تسلیت و تشییع برگزار کنیم، ولی من می گویم که باید مراسم بزرگداشت صورت های معروف زنده را برپا کرد. این سرزمین امپراطوری فرهنگی هست، باید قدردان هنرمندانمان باشیم. امیدوارم رفتگان ما را ببخشایند.

    سپس، اوحدی معاون هنری و اجتماعی شهرداری گفت: هنگامی دعوتنامه این مراسم جهت من آمد، سوالی در ذهنم آمد که به چه دلیل این برنامه را برگزار می کنیم. آیا نزدیکان متوفی نیازی به این مراسم دارند؟ انسان ها متناسب به زمانی که در آن زندگی می کنند به سه دسته تقسیم می شوند. در حوزه سیاست، در حوزه هنر و غیره انسان هایی هستند که از جامعه عقب هستند. دسته دوم انسان هایی هستند که همزمان با جامعه خود زندگی می کنند. دسته سوم کسانی هستند که جلو تر از جامعه خود هستند. اندیشه های امام راحل این گونه بود. عزیزان هنرمندی که از میان رفتند، مانند علی معلم کسانی هستند که از وقت جلو بودند و تا زمانی که آثارشان هست، از جامعه جلوتر هستند و با وجود اینکه از دنیا رفتند موثر هستند. به هر حال طبق فرمایش قرآن کریم فوت به همه انسان ها نزدیک است.

    آيدين آغداشلو هم در ادامه گفت: همه صورت های معروف مساوی هستند و هر کس در حد توانش فعالیت می کند. بحث هنرمند بحث حافظه قومی هست. بحث کسانی است که با کارشان تاریخ خودشان را ثبت می کنند. هنرمند حمایت مسئولان را نمی خواهد بلکه حمایت مردم را می خواهند. باید از هنرمندانمان مواظبت کنیم به چه دلیل که حامل حافظه کشور هستند.

    پس از آن کلیپی راجع به صادق تبریزی و زندگینامه سخت ایشان پخش شد. فلاح که شاگرد مرحوم تبریزی هست، راجع به استادش گفت: ایشان در برابر سختی ها مقاوم بودند و می گفتند هنرمند با اثرش تاثیرگذار است.

    در این بخش از مراسم سالار عقیلی و همسرش حریر شریعت زاده روی استیج آمدند و قطعه های نام های سپید و سیاه و سردار (تیتراژ سریال ستارخان) را با پیانو اجرا کردند.

    مراسم يادبود صورت های معروف فقيد سال ۹۶ برگزار شد

    سپس داریوش کاردان گفت: بعد از اجرای زیبای عقیلی نمی دانم چه بگویم. فقط با دلم حرف می زنم. هنگامی می خواهیم حرف بزنیم، می گوییم در زمانی خاص نگوییم بهتر هست. هنگامی راجع به هنرمند فقید حرف می زنیم می گوییم خوب بودند. اگر کسی راجع به نداری یک هنرمند حرف بزند و چه بسا هنرمندانی که شرایط مادی ندارند، حمله می کنند که تو عزت ما را زیر پرسش بردی. این در حالی است که باید حق صورت های معروف درخواست و داده شود. کسی نیست که نداند هنرمند بالاست. اگر مسئولان عزیز ما نمی دانند که بر هنرمند چه می گذرد، مقصر هستند.

    در ادامه رابعه مدنی روی صحنه آمد و ضمن خواندن شعری با مضمونی راجع به صورت های معروف گفت: هیچگاه حق صورت های معروف تمام و کمال پرداخت نشده هست. هر چه ما بدویم به هنرمندانی که از دست رفتند، نمی رسیم. باید قدردان زنده ها باشیم. خیلی از صورت های معروف با سختی تلاش کردند تا به اینجا رسیدند و باید قدرشان را بدانیم.

    کیومرث پور احمد شخص دیگری بود که روی صحنه آمد و راجع به برادرش مرحوم منوچهر پوراحمد گفت: منوچهر پوراحمد، مینیاتوریست بزرگی بود. من شاگرد و کمک حالش در منزل بودم و در فعالیت هایی چون نقاشی و تئاتر همیارش بودم. خیلی شب ها داستان های شب را با تفسیر او گوش می کردم. بعد ها این تفسیر ها من را علاقه مند به داستان کرد. با او به سینما رفتم. او جهت ما سنتور به منزل آورد. خلاصه اگر منوچهر نبود، من فکر می کنم یک معلم بازنشسته بودم و کارگردان نبودم.

    سپس، نوبت به گرامیداشت افشین یداللهی رسید. کلیپی از او پخش و سپس آرش یداللهی برادر افشین یداللهی، روی صحنه آمد و گفت: در یک‌سال گذشته خیلی از افشین صحبت شده است هست. فقط می خواهم به یک شاخصه او اشاره کنم و اتفاقی که منجر به فوت او شد. ما کمپینی تشکیل دادیم تا درصد تصادف ها را کم کردن پیدا کند.

    به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ مراسم گرامیداشت صورت های معروف متوفی سال ۹۶ با عنوان “آیین چراغ، خاموشی نیست” با حضور جمعی از صورت های معروف

    سپس یداللهی از اهداف کمپینش گفت که حاوی مضامینی اخلاقی در خصوص رعایت ایمنی ها و توجه در رانندگی بود.

    ماهور نصیریان دختر مرحوم وحید نصیریان در ادامه گفت: پدرم آرزوی اکران فیلمش را داشت و سال ها منتظر اکرانش بود و در آخر هم با حسرت اکران نشدنش از دنیا رفت. البته این فیلم اکران شد و حالا از مسئولان می خواهم که کمی تبلیغ این فیلم را انجام دهند.

    در بخش نهایی برنامه با حضور صورت های معروف و مسئولان فرهنگی کشور، از کتابی رونمایی شد که در آن به زندگینامه صورت های معروف فقید اشاره شده است هست. سپس از خانواده علی معلم، افشین یداللهی، منوچهر پوراحمد، مهدی سلیمانی، وحید نصیریان و داوود باروقی تقدیر شد. همسر معلم گفت: همسرم به جادوی بزرگ اندیشیدن خیلی واقف بود و هر لحظه جایزه می داد و از کسی توقع جایزه گرفتن نداشت. او دوست داشت که همه صورت های معروف پشت هم باشند.

    در آخر سالار عقیلی به همراه همسرش به اجرای قطعه موسیقی حماسی راجع به کشور عزیزمان ایران پرداختند.

    مراسم يادبود صورت های معروف فقيد سال ۹۶ برگزار شد

    به این ترتیب ششمین دوره همایش آیین چراغ خاموشی نیست به آخر رسید.

    انتهای پيام/

    واژه های کلیدی: مراسم بزرگداشت | افشین یداللهی | مراسم تشییع | زندگینامه | هنرمندان | هنرمند | برنامه | مسئولان | برگزاری | زندگی | هنرمند

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • خرید کتاب های طالع بینی از آمازون
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>