• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای، با عنوان خانواده برگزار می‌شود

    دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای، با عنوان خانواده برگزار می‌شود

    دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با عنوان خانواده و با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم آن در عصر اطلاعات برگزار می شود.

    دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای، با عنوان خانواده برگزار می‌شود

    به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ نشست خبری دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با حضور سید مرتضی موسویان مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهاره نصیری دبیر علمی همایش، محمد صادق افراسیابی دبیر کل همایش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    نصیری دبیر علمی همایش در این مراسم گفت: دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با عنوان خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی و با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه‌ای برگزار می شود. در این همایش بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی پژوهشی و تجربی کاربردی تمرکز داریم.

    وی افزود: در بخش علمی پژوهشی، چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده است در ۲۵۰ تا ۳۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده است و در صورت تایید کمیته علمی، مقاله مهم در قالب علمی پژوهشی در ۶ تا ۸ هزار کلمه نوشته می شود. همچنین در بخش تجربی کاربردی چکیده گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب همکاری کنندگان در ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده است و در صورت تایید کمیته علمی گزارش ایده ها دستاوردها و تجارب در قالب مقاله علمی تخصصی در ۳ تا ۶ هزار کلمه نگاشته می شود.

    دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای، با عنوان خانواده برگزار می‌شود

    دبیر علمی همایش در خصوص معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده عنوان کرد: مقالات برتر ضمن ارائه در پنل های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی انتشار خواهند شد. همچنین ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه تخصصی همایش ارائه شده است و به فراخور عنوان به نهادها و شرکت های سیاست گذار و حامی معرفی و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهند شد. تمامی مقالات و گزارش های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارشات علمی همایش درج می شود.

    وی در خصوص جایزه مقالات، ایده ها و گزارش های برتر اظهار داشت: متناسب با جایگاه احراز شده است در همایش به برگزیدگان تندیس همایش، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد. همچنین نویسندگان مقالات برگزیده به عضویت فعال انجمن سواد رسانه ای و انجمن علمی مدیریت دانش کشور عزیزمان ایران در می آیند.

    نصیری در خصوص مهلت ارسال آثار تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۳۱ خرداد ماه سال ۹۷ و آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات، ۳۱ مرداد ۹۷ خواهد بود.

    دبیر علمی همایش در خصوص مباحث و محورهای بخش علمی پژوهشی بیان کرد: در بخش علمی پژوهشی به توانمندسازی، سبک زندگی، آموزش، دین و اخلاق می پردازیم. همچنین در بخش تجربی کاربردی، به تجربه نگاری های حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی بر اساس مباحث و محورهای بخش علمی پژوهشی و همچنین تولید رسانه ای مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی های یارانه ای و تولیدات هنری در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی خواهیم پرداخت. البته طی روزهای برگزاری همایش با همکاری شرکت ها و مراکز دولتی و غیردولتی برنامه های علمی، آموزشی و ترویجی متعددی مثل کارگاه های آموزشی، نشست های تجربه نگاری، میزگردهای علمی و نمایشگاه های دستاوردهای حرفه ای برگزار خواهد شد.

    دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با عنوان خانواده و با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم آن در عصر اطلاعات برگزار می شود.

    سپس، موسویان مدیر مرکز فناوری اطلاعات و مدیر همایش گفت: تلاش شد محورهای همایش کاربردی باشد و بتوانیم چکیده علمی پژوهشی را به علمی کاربردی تبدیل کنیم. در خصوص پسوند سواد اطلاعاتی در دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای هم باید بگویم، با توجه به اینکه ارتباط نزدیکی با دبیرخانه دسترسی آمار و اطلاعات دارم، می توانم بگویم که هنوز مردم حقوق خود را نمی دانند و این باعث شده است کمتر از ۵۰ درصد نهادها و دستگاه ها این همکاری اطلاعاتی را شروع کنند.

    وی ادامه داد: در نشست های این همایش، افراد نخبه علاقه مند و دارای انگیزه را آموزش می دهیم و به نوعی آنها را جذب کار می کنیم. پروژه «فرهنگ یار» که یکی از کارهای ما در این زمینه هست، تا کنون ۳۵هزار عضو گرفته هست. کسانی که در این پروژه همکاری می کنند افرادی هستند که جهت آنها آموزش های متفاوت گذاشته شده است و در چرخه نیازهای روزانه باتوجه به علایقی که از خودشان می گیرند، کار فرهنگی را شروع می کنند. ما هم وظیفه حمایت از تولیدکنندگان را به عهده داریم.

    موسویان مدیر همایش سواد رسانه ای همچنین عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ شخصیت حقیقی مجوز کسب و کار فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرده‌اند. آن‌ها در شبکه‌ای به نام شبکه ملی فرهنگ ثبت‌نام می‌کنند؛ در این شبکه مؤسسات حرفه‌ای موفق حضور دارند و ارتباط این عزیزان به صورت شبکه‌ای در حال شکل گیری است.

    وی افزود: با این مفهوم، کار شبکه‌ای هزینه‌ها و موازی ‌کاری‌ها را کم کردن می‌دهد و به افراد اجازه می‌دهد راه رفته به وسیله دیگران را دوباره طی نکنند. در این زمینه البته تجربه عملیاتی دقیق نداریم. البته کار شبکه‌ای را هم مانند کار تیمی نمی‌دانیم و آگاهیم در این زمینه مسئله بسیاری وجود دارد؛ به چه دلیل که بسیاری از پروژه‌ها در کانادا، آمریکا و اروپا با دستمزدهای کمتر در کشورهای توسعه‌ یافته پخش می‌شود و بسیاری از دانش‌آموخته‌های ما جهت پروژه‌ها بیرون از کشور کار می‌کنند.

    موسویان اظهار داشت: مدیریت پروژه (به شکلی که افراد را با ملیت و زبان‌های متفاوت بتواند در یک پروژه بازی بدهد)، بلوغی را می‌خواهد و باید در این زمینه کار کنیم. ما در این زمینه کتاب کار شبکه‌ای را به تازگی ترجمه کردیم و ویراستاری آن کامل شده است هست. این کتاب مربوط به وزارت اقتصاد کشور آلمان هست؛ این کتاب یاد می دهد چگونه از شبکه جهت هم‌افزایی استفاده کنیم.

    وی در خصوص زیاد کردن شغل در حوزه دیجیتال عنوان کرد: امروز نزدیک به دو هزار شغل در سطح کشور در زمینه کسب و کار دیجیتال ایجاد شده است هست. کارهای بزرگی در این زمینه در حال انجام هست. به عنوان نمونه منزل مجتمع دیجیتال در شیراز با شبکه دو قرارداد سریالی در زمینه انیمیشن را بسته هست. مورد نیاز به یادآوری است که تمام خانه‌های دیجیتال شخصیت شخصی و مستقل دارند و فقط به ما موفقیت‌های خود را اعلام می‌کنند.

    دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای، با عنوان خانواده برگزار می‌شود

    موسویان در آخر اظهار داشت: تعداد موجودیت‌هایی که دارای کد شامد هستند به ۳۶۰ هزار رسیده هست. این به ما کمک می‌کند راه برگشت به استفاده کنندگان از این محصولات را باز کنیم و از آن‌ها به عنوان کسانی که صاحب نظر هستند، نظر سنجی داشته باشیم. این نظرسنجی به صورت آنلاین به وسیله هوش مصنوعی عملیاتی خواهد شد. به شکلی که ما بتوانیم با این نظر سنجی از سلیقه استفاده کنندگان اطلاع پیدا کنیم. همچنین تلاش داریم با شناخت بازار کشورهای فارسی زبان و عضو اکو، کسانی را که پذیرای تولیدات داخلی مان باشند، شناسایی کنیم .

    انتهای خبر /

    نشست خبری دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه ای برگزار شد

    واژه های کلیدی: دیجیتال | رسانه ای | کاربردی | برگزاری | پروژه | همایش | فرهنگ | تخصصی | ارسال

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • خرید کتاب های تفکر انتقادی از آمازون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • منابع اورجینال بیماری ها
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>