• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه‌ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند.

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر...

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند.

    نوبخت: حرف های احمدی نژاد وجاهت قانونی ندارد

    محمد باقر نوبخت، سخنگوی قوه مجریه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: سال آینده همه یارانه می گیرند، مگر اینکه محرز شود کسی پردرآمد و ثروتمند باشد، بنابراین مردم دغدغه نداشته باشند.

    عبارات مهم : پرداخت یارانه – دریافت یارانه

    ۷۳ هزار و ۴۰۰میلیارد تومان جهت ایجاد ۱میلیون و ۳۳هزار وقت شغلی مشخص شده است هست، ۱۲برنامه جهت ایجاد اشتغال مشخص شده است هست، از طریق شراکت با بخش شخصی و طراحی یک مدل مالی، ۱۲۶هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی را انجام دهیم

    تورم بهمن ماه ۸/۳درصد بوده است، رشد اقتصادی شش ماه اول امسال نسبت به شش ماه اول سال قبل، ۶درصد است.

    در پاییز امسال۹۷۱هزار و ۶۸۰نفر وارد بازار کار شده است و جویای کار هستند که ۹۵۷هزار و ۷۵۱نفر شغل پیدا کردند.

    نرخ بیکاری پاییز امسال ۱۱/۹ و قیمت بیکاری نه ماه اول سال، ۱۲/۱درصد هست، تصریح کرد:از ۱۵،اسفند پرداخت حقوق ها را شروع می کنیم، یارانه خانوارها را هم راس بیست و ششم هر ماه پرداخت خواهیم کرد.

    از ۱۰هزار میلیارد تومان بودجه بیمه سلامت، ۹هزار و۷۰۰میلیارد تومان پرداخت شده است هست، تا آخر سال دولت همه تعهدات خود را به بیمه سلامت پرداخت می کند.

    سخنگوی دولت همچنین در تصویر العمل به نامه اخیر احمدی نژاد به رهبری گفت: این حرف وجاهت قانونی ندارد و در حدی نیست که وقت از این جلسه در این رابطه تخصیص داده شده است یابد.

    آیا تا آخر سال رفع حصر انجام می شود؟

    آرزو می کنیم این اتفاق هرچه سریعتر بیفتد مخصوصا اینکه به خاطر اتفاقی که جهت خانواده این عزیزان پیش آمد، حصر برطرف شد. آرزوی ما این است که وحدت و صمیمت ملی بین همه پیش بیاید.

    ان شاالله وقت همه چیز را حل می کند و وقت خیلی چیزها را نشان می دهد. مثل همین اتفاقی که من با یک جمله از کنار آن گذشتم. (اشاره نوبخت به واکنشش نسبت به سوالی در مورد نامه احمدی نژاد به رهبری). جهت بعضی دوستان و عزیزان هم که کج روی کرده و اقداماتی انجام می دهند که خودشان و نظام را به دردسر می اندازند، آرزو می کنم آن ها هم منافع ملی را تشخیص دهند. ما دشمن زیاد داریم و نباید در داخل به جان هم بیفتیم امیدواریم حصر هرچه سریعتر به آخر برسد.

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…

    واکنش دولت به نامه احمدی نژاد به رهبری چه بود؟

    این حرف وجاهت قانونی ندارد و در حدی نیست که هنگامی از این جلسه راجع به این حرف ها تخصیص داده شده است یابد.

    ویژگی های بودجه ۹۷ را بیان کنید؟

    بهره گیری از روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه ها، تعیین بودجه حداقل ۳۴۰ ردیف و دستگاه براساس قیمت تمام شده، واگذاری اختیارات ملی به استان ها، براق شدن ردیف های متفرقه، مورد تاکید قرار گرفتن اولویت های برنامه ششم در بودجه، مدنظر قرار دادن سیاست کم کردن فقر مطلق، بعضی از این شاخصه هاست.

    مجلس با اصلاح روش پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی آن طور که مدنظر دولت بود موافقت نکرد ولی دست دولت را باز گذاشت که اگر دولت خواست اصلاحی در آن انجام دهد یا با همین روش موجود پرداخت یارانه ها را ادامه دهد. البته تصمیم دولت هم این است که عموم مردم یارانه دریافت کنند مگر احراز شود که کسی پردرآمد یا ثروتمند است که مجلس هم در این زمینه با دولت همکاری کرد و ما این روش را جهت سال آینده ادامه می دهیم و افراد دغدغه ای جهت قطع یارانه خود نداشته باشند.

    « ۷ هزار میلیارد تومان جهت کم کردن فقر مطلق تخصیص داده شده است داده ایم» برنامه ما ایجاد بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار وقت شغلی است که جهت این هدف ۱۲ برنامه در نظر گرفته ایم و قرار است در حد ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت دستیابی به این هدف سرمایه گذاری شود. ایجاد اشتغال با برنامه هایی از قبیل احیای بافت فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر و ۵۰ هزار واحد در دِه و سایر برنامه ها انجام شود.

    برنامه ما این است طرحهای عمرانی نیمه تمام را تاجایی که می توانیم واگذار کنیم و هرچه را نمی توانیم از طریق شراکت با بخش غیردولتی عمل کنیم. مدل تعریف شده است ای در بودجه تعریف شده است و ۱۲۶ هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است است.

    نرخ تورم در ماه بهمن چند درصد است؟

    این رقم در حد ۸٫۳ درصد هست. همچنین در شش ماهه اول سال نسبت به شش ماه اول سال گذشته ۶ درصد رشد اقتصادی داشته ایم. در پاییز ۹۶ ، ۹۷۱ هزار و ۶۸۰ نفر وارد بازار کار شده است و جویای کار بودند که ۹۵۷ هزار و ۷۵۱ نفر شغل پیدا کردند.

    « هنوز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بدون کار داریم،»نرخ بدون کار ی در پاییز ۹۵، ۱۲٫۳ درصد بوده که این قیمت در پاییز امسال به ۱۱٫۹ درصد رسیده است قیمت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از ۱۹٫۵ درصد در پاییز ۹۵ به ۱۸٫۶ درصد در پاییز امسال رسیده هست. همچنین قیمت بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۳۰٫۴ درصد در پاییز ۹۵ به ۲۸٫۴ درصد در پاییز ۹۶ رسیده است.

    در ۹ ماهه اول امسال ۸۳۶ هزار نفر جمعیت فعال بودند که ۸۱۹ هزار نفر توانستند شغل پیدا کنند. بنابراین قیمت بیکاری ۹ ماه اول امسال ۱۲٫۱ درصد است.
    سخنگوی دولت با بیان اینکه از ۱۵ اسفند پرداخت حقوقها را شروع کرده و سروقت میدهیم، اظهار کرد: یارانه خانواده ها هم راس ۲۶ هر ماه پرداخت می شود. تا آخر سال نیز کل یارانه شرکت بهزیستی را ینز پرداخت می کنیم.

    ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز جهت مرحله سوم طرحهای عمرانی در همین روزها تخصیص می دهیم.

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه‌ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند.

    دولت جهت حل مسئله کارگران چه برنامه های را در نظر گرفته است؟

    یکی از آفات بعضی واگذاری ها به بخش شخصی این بود که این واگذاری ها خوب انجام نشد، خیلی از این بنگاه ها دولتی نیستند ولی ما موظفیم این مسائل را حل کنیم.

    نظرتات در مورد بیانات ترامپ راجع به خروج از برجام و مواضع کشور عزیزمان ایران بیان کنید؟

    او دم دمی مزاج و تازه کار هست، ولی مواضع دولت با صراحت بیان شده است است که اگر منافع ملی ما تامین نشود یک لحظه هم دربرجام نمی مانیم. این موضع موضع کل نظام بوده و بسیار قاطع هست. اروپا هم همواره ابراز امیدواری می کند که کاستی های امریکا را در این زمینه برطرف می کند.

    برخی رسانه های آمریکایی اعلام کردند امریکا اصل برجام را پذیرفته ولی سه شرط جهت ادامه آن گذاشته و اروپا هم با آمریکا همراهی می کند موضع دولت در این باره چیست؟

    برجام همینی است که الان هست؛ نه یک کلمه بالاتر نه پایین تر ما به تعهدات خود در برجام پایبند هستیم. البته ممکن است اروپا در سایر مسائل نظرات دیگری داشته باشد و سیاستش با ما متفاوت باشد. به طور مثال به بهانه عنوان کذب تحویل سلاح به ارتش یمن، جلسه می گذارند در حالی که عربستان با همین سلاح های غربی در یمن جنایت و کودک کشی می کند. این مواضع قابل تمسخر است لیکن آشکارا حق را نادیده می گیرند. تصمیم ما راجع به برجام کاملا مشخص است.

    سفر مدیر جمهور به استان هرمزگان در سفر سال ۹۲ مدیر جمهور به استان هرمزگان، ۳۲۶ میلیارد تومان جهت ۲۹ طرح و پروژه در نظر گرفته شده است است که البته بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان ما جهت این پروژه ها کمک کردیم که در سفر فردا مدیر جمهور این ارقام را اعلام خواهد کرد.

    سیاست دولت نسبت به بیمه سلامت توضیح دهید؟

    در سال ۹۶، ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت بیمه سلامت گذاشتیم که این رقم سال قبل آن ۵ هزار میلیارد تومان بود. تاکنون حدود ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت پرداخت کرده ایم و تا آخر سال تمام تعهدات خود را پرداخت می کنیم. با داروخانه ها نیز تا شهریور و مهر تسویه کرده ایم و آنها پول خود را گرفته اند. دولت خود را موظف می کند که مسائل بیمه سلامت را رفع کند. ما حتی ده درصد زیاد از تعهدات خود به این طرح کمک می کنیم.

    آیا سیاست کشور در زمینه مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی عوض کردن خواهد کرد؟

    شاید نیاز باشد بازبینی مجددی در سیاست های خود در هر موردی داشته باشیم، ولی الان هیچ سیاست متفاوت از گذشته نیست، ولی اگر سیاست جدیدی اتخاذ شود، حتما آن را اعلام می کنیم.

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…

    دولت چه حمایتی از آموزش و پرورش جهت حل مشکلاتش دارد؟

    تا الان از سوی وزیر آموزش و پرورش مشکلی به دولت ارائه نشده و بر اساس آن مصوبه ای داشته باشیم که اگر این مسائل طرح شود ما از مواضع منطقی آموزش و پرورش در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

    همه ارقام مربوط به معلمان حق التدریسی قبل از آخر امسال پرداخت می شود.

    مواضع معاون اول مبنی بر لزوم گفت وگوی دولت با نخبگان که در این راستا چه مشکلاتی وجود دارد؟

    من صحبت های آقای جهانگیری را نشنیدم ولی می دانم وی هر لحظه صحبت های سنجیده داشته و با دقت و پختگی سخن می گوید. البته هدف بیانات ایشان را نمی دانم ولی دولت هر لحظه تلاش می کند با جامعه نخبگی ارتباط داشته باشد. رییس جمهور هم در سفر استانی هم حتما جلسه ای با نخبگان دارند و نظرات آنها را بیان می کنند. ما هم به نظرات آنها توجه داریم لیکن این به نفع ماست البته گاهی عملیاتی کردن نظرات نخبگان به بسترسازی نیاز دارد که ما تلاش می کنیم این بسترسازی را فراهم کنیم.

    لزوم گفت وگوی ملی چیست؟

    گفت وگوی ملی مورد تایید دولت است و در مسیر اجرای منشور حقوق شهروندی کاملا قابل دفاع است و ما تلاش می کنیم سازوکارهای آن را فراهم کرده و آن را هدفمند و نظام مند کنیم.

    پیرامون موضع دولت راجع به اعاده اموال نامشروع مسئولان بیان کنید؟

    ما حتما موافق این طرحیم و قطعا با آن مخالفت نمی کنیم البته حرف های کارشناسی خود را بیان می کنیم. اعضای دولت در روزهای نخست دولت لیست اموال خود و خانواده های ارزش را به رییس قوه قضاییه تحویل می دهند. البته کسانی مثل من که در دولت دوازدهم هم حضور داریم باید اموال خود را ارائه کنیم تا زیاد کردن پیش از حد نداشته باشد. ما از این طرح استقبال می کنیم و به قانون هم در این زمینه نیاز نداریم.

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه‌ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند.

    بیانات معاون اشتغال وزارت کار مبنی بر اینکه دولت یک ریال هم به طرح کارورزی پرداخت نکرده هست، آیا این اظهارنظر حقیقت دارد ؟

    ۱٫۵ میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی و پنج هزار میلیارد تومانی که از بانک ها گرفته ایم در اختیار وزارت تعاون و کار است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم جهت طرح کارورزی به این وزارتخانه دادیم.

    آیا بودجه امسال به علت عدم وصول مالیات با کسری مواجه شده است است؟

    تاکنون به حدود ۹۳ درصد از آنچه با شرکت مالیات توافق کرده ایم دست یافته ایم و دستگاه مالیاتی کار خود را به درستی انجام می دهد و در این زمینه کسری نداریم.

    دولت چه کارهای جهت ترمیم حقوق بازنشستگان انجام داداه است؟

    در امسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت این طرح در نظر گرفته بودیم که در سال آینده هم همین رقم مقرر شده است هست. ما در تلاشیم در یک دوره پنج ساله هم طرازی و متناسب سازی را به صورت کامل انجام دهیم.


    گردآوری: گروه خبرسیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:isna.ir


    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…

    واژه های کلیدی: پرداخت یارانه | دریافت یارانه | نرخ بیکاری | قطع یارانه | سال آینده | برنامه | پاییز | سیاست | سلامت | یارانه | بیکاری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب سینما زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • هاردکپی کتاب های بقاء
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>