• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » با استمرار فیلترینگ تلگرام، جایگزینی نداریم!!

    با استمرار فیلترینگ تلگرام، جایگزینی نداریم!!

    با استمرار فیلترینگ باید جایگزین داشته باشیم و جایگزین هم یک‌روزه ایجاد نمی‌شود و اکنون هیچ کسب‌وکار داخلی وجود ندارد که از لحاظ فنی و زیرساختی، تحت فشار عملکرد خوبی ارائه دهد.

    با استمرار فیلترینگ تلگرام، جایگزینی نداریم!!

    با استمرار فیلترینگ باید جایگزین داشته باشیم و جایگزین هم یک روزه ایجاد نمی شود و اکنون هیچ کسب وکار داخلی وجود ندارد که از لحاظ فنی و زیرساختی، تحت فشار عملکرد خوبی ارائه دهد.

    همه چیز در مورد فیلترینگ خبر رسان تلگرام و آسیب دیدن کسب و کارهای خانگی

    یک کارشناس با انتقاد از سیاست هایی که باعث ایجاد وابستگی به خبر رسان تلگرام شده، استمرار فیلترینگ را موجب زیاد کردن استفاده از فیلترشکن دانست و گفت: با استمرار فیلترینگ باید جایگزین داشته باشیم و جایگزین هم یک روزه ایجاد نمی شود و اکنون هیچ کسب وکار داخلی وجود ندارد که از لحاظ فنی و زیرساختی، تحت فشار عملکرد خوبی ارائه دهد.

    عبارات مهم : کانال های تلگرام – سرمایه گذاری
    جعفر محمدی با بیان اینکه سیاست های اعمال شده است در اینترنت کشور باعث شده است یک خبر رسان مانند خبر رسان تلگرام جای چندین ابزار دیگر را بگیرد، گفت: خبر رسان تلگرام علاوه بر نقش خبر رسانی، با توجه به فیلتر بودن یوتیوب و بسیاری از شبکه های محتوای ویدئویی، کار آنها را می کند و به علت نبود فضای مربوط به تبلیغات کار آنها را برعهده می گیرد، با در نظرگرفتن این که در فضای اطلاع رسانی و رسانه ای ضعف هایی داریم، این وظیفه را برعهده می گیرد و بسیاری از مردم از این ابزار خبرها را دنبال می کنند. به همین علت است که با فیلتر تلگرام، اکنون همه اینها دچار مسئله شده است اند.

    این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات وابستگی ایجادشده به خبر رسان تلگرام را یک ضعف دانست و افزود: اگر خبر رسان تلگرام به هر علت محدود شود، جهت مثال خبر رسان تلگرام کشور عزیزمان ایران را تحریم کند و سرویس ندهد، یا در کشور آن را فیلتر کنند، ما تنها یک ابزار اطلاع رسانی را از دست نمی دهیم، ابزار مربوط به تجارت های خانگی، تبلیغات دیجیتال، ابزار رسانه و اطلاع رسانی را از دست می دهیم. در کشور ما حداقل ۴۰ میلیون نفر از این خبر رسان استفاده می کنند، بنابراین علاوه بر خبر رسانی، همه کسانی که در کسب وکارشان و یا به عنوان اطلاع رسانی به مخاطبان خود از این فضا استفاده می کنند، آسیب می بینند و این باعث ایجاد یک نارضایتی در اینترنت کشور می شود.

    اگر خبر رسان تلگرام نه، بعد چه؟

    او همچنین با اشاره به عدم توانایی مسابقه خبر رسان های داخلی خاطرنشان کرد: در نگاه اول می توان گفت افراد از این فضا استفاده نکنند. ولی هنگامی عمده مشتریان در خبر رسان تلگرام هستند، اگر از خبر رسان تلگرام جهت خرید محصولات خانگی استفاده نکنیم از کجا استفاده کنیم؟ هنگامی کانال های چندمیلیونی در خبر رسان تلگرام وجود دارد و می توان با قیمت خوب تبلیغات کسب وکار را کرد، اگر این فضا نباشد، باید رفت جای دیگر با هزینه چندبرابر و برد کمتر تبلیغ کرد. تصمیم گیری های کلانی که انجام دادیم این وابستگی شدید را به وجود آورده و در کنار آن نگذاشتیم خبر رسان های دیگر هم رشد کنند.

    محمدی با بیان اینکه زور ما به خبر رسان خارجی نمی رسد و آن ها هر سرویسی ارائه می دهند، ولی زورمان به سرویس دهنده داخلی از خبر رسان گرفته تا سایر کسب وکارها می رسد، اظهار کرد: ما شرایط را جهت آنها سخت می کنیم و این باعث می شود کسب وکار داخلی نتواند با آنها مسابقه کند. ما علاوه بر این که همه کارها را به سمت خبر رسان خارجی سوق دادیم، نگذاشتیم خبر رسان های داخلی هم رشد کنند. به همین علت است که فیلتر خبر رسان تلگرام باعث مسئله در کشور می شود و آمارهای متفاوت از شرکت نظام صنفی رایانه ای، اتاق بازرگانی تهران، معاونت رسانه های دیجیتال ارشاد از مسائل متفاوت کسب وکارها می گوید و در شرایطی که ایجاد یک شغل در کشور یک وظیفه خطیر ملی هست، صحبت از حذف شدن حداقل چند ۱۰ هزار شغل می کنیم.

    عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه شریف با اشاره به مسئله دیگر فیلترینگ بیان کرد: ما چند CDN یا شبکه انتقال محتوا داریم که بار اساسی ترافیک اینترنت روی دوش آنهاست. آمارها نشان می دهد ترافیک در روزهای فیلترینگ کم کردن زیادی داشته و میزان بازدید مطالب به علت اختلالات افت شدیدی داشته هست، ولی امروز علی رغم این که فیلتر خبر رسان تلگرام باز نشده، بازدیدهای کانال های تلگرامی به حد قبلی برگشته هست. یعنی مردمی که تا دیروز نمی دانستند فیلترشکن چیست، امروز یاد گرفتند. اگر قبلا روی ۱۰۰ هزار دستگاه فیلترشکن وجود داشت، با این سیاست فیلترشکن را روی ۴۰ میلیون دستگاه بردیم. بنابراین علی رغم همه اتفاقاتی که جهت کسب وکارها افتاده، دسترسی به مطالب نامناسب را جهت افراد باز کردیم.

    با استمرار فیلترینگ تلگرام، جایگزینی نداریم!!

    ادامه داشتن فیلترینگ مساوی خبر رسان تلگرام + فیلترشکن

    وی در پاسخ به اینکه آیا خبر رسان های داخلی توانایی مسابقه با خبر رسان تلگرام را دارند، گفت: اگر فیلترینگ خبر رسان تلگرام هم چنان ادامه داشته باشد نخستین گزینه در شرایط فعلی که جایگزین مناسبی وجود ندارد، خبر رسان تلگرام به علاوه فیلترشکن است که اکنون هم این اتفاق افتاده هست. دوم این که کسب وکارهای ما به خصوص آنهایی که بالغ ترند، یاد گرفتند که با ایجاد اپلیکیشن های گوشی و وب سایت ها، باید کمی از وابستگی کسب وکارشان به خبر رسان تلگرام کم کنند که این اتفاق مبارکی هست، ولی باید توجه کرد در فضایی که ایجاد کسب وکار در کشور این قدر مسئله است و ما به علت فعال نبودن بخش شخصی ناشی از اوضاع بد اقتصادی مسئله سرمایه گذاری داریم، چه تعدادی می توانند به سمت ایجاد وب سایت و اپلیکیشن و کارهای سازمانی بروند؟

    این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، در ادامه تاکید کرد: کسب وکارهای خانگی و کوچک که به صورت تک نفره و بدون آگاهی زیاد از تکنولوژی رونقی به فعالیت خانگی سنتی خود می دهند، نیاز دارند جایگزین دیگری پیدا کنند. آنها یا باید از فیلترشکن استفاده کنند یا سراغ خبر رسان دیگری بروند که چون داخلی ها آماده نیستند، سراغ خبر رسان های خارجی می روند. بنابراین این که بگوییم اگر خبر رسان تلگرام را فیلتر کنیم همه کسب وکارها به سمت راه های جایگزین می روند درست نیست. خصوصا کسب وکارهای خانگی که اصلا این ظرفیت و توانمندی را ندارند.

    محمدی در پاسخ به اینکه راهکار مناسب جهت تشویق به استفاده از خبر رسان های داخلی چیست، گفت: اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد باید در سیاست گذاری های کلان، کاری کنیم که در کوتاه مدت هم انجام نمی شود. در میان مدت یا بلندمدت زیرساخت های مناسبی را آماده کنیم که اگر تلگرامی نبود جایگزینی داشته باشند. به عنوان مثال پلت فرم های دیجیتال مارکتینگ، اطلاع رسانی داخلی، بازارچه ها و مارکت ها را داشته باشیم. در آن صورت کسب وکارهای پلت فرمی رشد بیشتری کنند و همه اینها از وابستگی به خبر رسان تلگرام هم می کاهد. اگر کنار فیلترینگ، سیاست های درستی نباشد به بحران تبدیل می شود ولی اگر سیاست های درستی باشد که به خصوص بتوانیم کسب وکارهای پلت فرمی را رشد دهیم، توفیق اجباری می شود.

    کسب وکارهای مجازی در حال مرگند

    عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه شریف با بیان اینکه اگر فیلترینگ ادامه داشته باشد، به ضرر کشور هست، چون نهایتا فیلترشکن اضافه می شود، گفت: اکنون چند۱۰هزار کسب وکار در حال فوت اند. اگر ما فیلترینگ را برنداریم باید یک جایگزین داشته باشیم و جایگزین یک روزه و یک هفته ای به وجود نمی آید، بنابراین ما باید فیلترینگ را باز کنیم تا کسب وکارها به فعالیت خود ادامه دهند و در کنار آن یک برنامه جدی میان مدت جهت رشد و توسعه پلت فرم ها داشته باشیم و پلت فرم های تخصصی جهت کسب وکارها ایجاد کنیم تا جایگزینی جهت خبر رسان تلگرام وجود داشته باشد.

    این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات راجع به احتمال جایگزینی دیگر خبر رسان های خارجی نیز بیان کرد: به عنوان نمونه اگر بگوییم واتس اپ به هر دلیلی خوب است که جایگزین خبر رسان تلگرام شود، این خبر رسان توانایی کانال ندارد؛ در نتیجه بسیاری از کسب وکارهای ما که به علت وجود ابزاری مانند کانال سراغ خبر رسان تلگرام رفتند، به واتس اپ مهاجرت نمی کنند. بنابراین تنها بحث خبر رسانی نیست که کاربران بخواهند مهاجرت کنند. زمانی که خبر رسان تلگرام تبدیل به پلت فرم کسب وکار شده، باید ابزار کسب وکار روی یک خبر رسان دیگر وجود داشته باشد که کاربر رغبت به مهاجرت کند.

    وی راجع به توانایی جایگزینی خبر رسان های داخلی گفت: از لحاظ فنی ما دچار مسئله هستیم که فقط هم خبر رسان ها نیستند. زیرساخت های ابری مناسبی در کشور وجود ندارد و هر کسب وکار مجبور است به جای این که روی کسب وکار مهم خودش کار کند، چندین برابر وقت وقت بگذارد که زیرساخت های مورد نیاز را ایجاد کند که به کیفیت مورد نیاز هم نمی رسد. در حال حاضر هیچ کسب وکاری در کشور ما وجود ندارد که از لحاظ فنی و زیرساختی تحت فشار بتواند عملکرد خوبی ارائه دهد. حتی یک فروشگاه بزرگ اینترنتی که از زیرساخت داخلی هم استفاده نمی کند و سرمایه زیادی دارد، در روز جمعه سیاه تحت فشار می خوابد.

    سرمایه اجتماعی خبر رسان های داخلی کم است

    محمدی ادامه داد: زمانی که ما خبر رسان های داخلی را الزام کردیم در داخل کشور باشند و از طرفی زیرساخت مناسبی از لحاظ فنی نداریم، امکان ندارد آنها دچار مسئله نشوند و بتوانند بار خبر رسان تلگرام را تحمل کنند. در نتیجه ما خبر رسان جزیره ای خواهیم داشت که نهایتا تا پنج میلیون کاربر را پشتیبانی کنند و بیش از آن در شرایط فعلی امکان پذیر نیست. بحث دیگر عنوان حقوقی است که باعث شده است دست ودل کسب وکارها بلرزد لیکن از لحاظ حقوقی دستشان باز نیست. این عنوان باعث شده است سرمایه اجتماعی آنها کم کردن یابد و افراد اعتماد نکنند. بنابراین علاوه بر بحث فنی، عنوان اعتماد آدم ها به این کسب وکارهاست که شدیدا جایگاه آنها را متزلزل می کند.

    وی راجع به علت عدم رشد خبر رسان های داخلی بیان کرد: اکنون تاکسی های حمل و نقل اینترنتی حتی با وجود رانت های عظیم اقتصادی و سرمایه اجتماعی که پشتیبان آنهاست، باید هر روز بجنگند و انواع و اقسام مسائل را برایشان می تراشند و قوانین از آنها حمایت نمی کند. در چنین شرایطی مشخص است که جایی جهت رشد پلت فرم های جوان تر نیست. بنابراین قوانین ما باید درست شود، مجوزها باید کم کردن یابد. فضای حریم شخصی مهیا شود تا جلب اعتماد کاربر کند. در این صورت پلت فرم ها رشد پیدا می کنند و تمام کسب وکارهایی که از خبر رسان تلگرام به عنوان یک پلت فرم کسب وکاری استفاده می کنند، با کمال میل به پلت فرم های بومی مهاجرت می کنند و خبر رسان تلگرام هم در حد یک خبر رسان جهت تماس و خبر باقی می ماند.

    عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه شریف با تاکید بر لزوم عوض کردن دادن سیاست ها در حوزه خبر رسان های بومی اظهار کرد: خبر رسان ها در چند سال اول به شدت نیاز به سرمایه دارند و از لحاظ اقتصادی سودده نیستند. ولی به علت سیاست های موجود، سرمایه گذار خارجی تمایلی ندارد در این حوزه سرمایه گذاری کند. جمیع این شرایط باعث می شود رشد خبر رسان های داخلی با کندی بسیار پیش برود و نتوانیم بگوییم اگر امروز خبر رسان تلگرام را فیلتر کردیم، فردا خبر رسان های داخلی پاسخگو هستند. اگر ما اکنون شرایط را آماده کنیم، چند سال طول می کشد که اینها آمادگی داشته باشند. در صورتی که اگر پلت فرم های کسب وکاری را آماده کنیم، آن وقت این پلت فرم ها تنها کار خبر رسانی را می کنند و فشار کمتری به آنها وارد می شود.


    گردآوری : گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع : isna.ir

    با استمرار فیلترینگ باید جایگزین داشته باشیم و جایگزین هم یک‌روزه ایجاد نمی‌شود و اکنون هیچ کسب‌وکار داخلی وجود ندارد که از لحاظ فنی و زیرساختی، تحت فشار عملکرد خوبی ارائه دهد.

    واژه های کلیدی: کانال های تلگرام | سرمایه گذاری | جایگزین مناسب | سرمایه گذار | استفاده | فیلترینگ | تلگرام ک | سیاست | ابزار | تلگرام

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دوچرخه
  • منابع اورجینال هنر
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی علوم فضایی
  • منابع اورجینال پلیمر
  • دانلود فایل های زبان اصلی جمع آوری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>