• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » تاکید وزیر ارشاد بر نقش کتابخانه‌ها در زیاد کردن تعاملات اجتماعی ، تشریح برنامه‌های دهمین جایزه ادبی جلال

    تاکید وزیر ارشاد بر نقش کتابخانه‌ها در زیاد کردن تعاملات اجتماعی ، تشریح برنامه‌های دهمین جایزه ادبی جلال

    در هفته‌ای که گذشت، نشست خبری دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار و برنامه‌های آن تشریح شد.

    تاکید وزیر ارشاد بر نقش کتابخانه‌ها در زیاد کردن تعاملات اجتماعی ، تشریح برنامه‌های دهمین جایزه ادبی جلال

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ انفاقاتی در هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم؛

    تاکید وزیر ارشاد بر نقش کتابخانه‌ها در زیاد کردن تعاملات اجتماعی ، تشریح برنامه‌های دهمین جایزه ادبی جلال

    اعلام مقررات و جوایز بخش ادبی نهمین جشنواره گروه تحریریه سایت

    جشنواره گروه تحریریه سایت در بخش آزاد خاص دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و جامعه پزشکی کشور، بخش فرهنگ سلامت خاص دانشجویان تمام دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور و بخش بین الملل با عنوان فرهنگ سلامت خاص دانشجویان سراسر دنیا برگزار خواهد شد.

    شرایط شرکت در بخش ادبی به شرح زیر است:

    در بخش شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، چهارپاره، رباعی یا دوبیتی پیوسته، قصیده و …) و شعر نو (سپید و نیمایی) مورد قبول است.

    در هفته‌ای که گذشت، نشست خبری دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار و برنامه‌های آن تشریح شد.

    متقاضی می‌تواند جهت هر رشته، حداکثر ۳ اثر ثبت کند.

    آثار نباید پیش از این در کتابی چاپ شده است باشند.

    فونت آثار ارسالی باید ۱۲ یا ۱۴، B Lotus یا B Nazanin باشد.

    تعداد کلمات در رشته داستان کوتاه حداکثر ۳۵۰۰ کلمه، در رشته نثر ادبی حداکثر ۲۰۰۰ کلمه و نثر طنز حداکثر ۲۵۰۰ کلمه است.

    در این رشته ها حداقلی در نظر گرفته نشده است.

    تاکید وزیر ارشاد بر نقش کتابخانه‌ها در زیاد کردن تعاملات اجتماعی ، تشریح برنامه‌های دهمین جایزه ادبی جلال

    امسال هیئت علمی جایزه ادبی جلال همکاری بی‌حاشیه‌ای داشتند

    نشست خبری دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، در بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد و شهریار عباسی دبیر علمی جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار شد.

    در این مراسم، مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد با اشاره به عوض کردن دولت و تأخیر در برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد اظهار کرد: مراسم نهایی جایزه ادبی جلال آل احمد، شنبه ۱۶ دی ماه ساعت ۱۴ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    وی اظهار داشت: گزینش دبیر و هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد از کارهای مهم است و ترجیح می دادیم این اتفاق در ثبات سازمانی بیفتد. امیدوارم از سال آینده این رویه تصحيح شود و همان ابتدای آذر ماه این جایزه ادبی را برگزار کنیم. بعد از اعلام فراخوان جایزه و نامه‌نگاری با ناشران حوزه ادبیات داستانی، اسامی را از منزل کتاب گرفتیم. براساسِ همان اسامی غربالگری اولیه را انجام دادیم. نهایتا در بخش رمان ۵۰۰ اثر، داستان کوتاه ۴۰۰ اثر، مستندنگاری ۳۰۰ اثر و در بخش نقد ادبی ۳۳۰ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد رسید.

    در هفته‌ای که گذشت، نشست خبری دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار و برنامه‌های آن تشریح شد.

    قزلی افزود: هر سال گزینش دبیر علمی جایزه ادبی جلال آل احمد با تصویر العمل هایی از سوی جامعه ادبیات مواجه شده است هست. جناب سرشار محق هستند، اگر نظری راجع به دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد دارند، بیان کنند. نه ما باید ناراحت شویم نه ایشان باید انتظار داشته باشند اگر اظهار نظری کرد، مقام وزارت آن را اجرا کند. فکر می‌کنم کارنامه شهریار عباسی در حوزه ادبیات روشن هست. ده کتاب گردن کلفت دارد و تعداد جایزه هایی که بردند از انگشتان دست زیاد است.

    وی تصریح کرد: آقای سرشار مشاوران خوبی در انجمن ادبی قلم ندارد. اعضای هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد حاضر شدند با شهریار عباسی کار کنند و فکر می کنم همکاری بدون حاشیه آنها با وی پاسخ همه را به خوبی داد.

    کتابخانه باید پاتوقی جهت پر کردن خلأهای فردی باشد

    تاکید وزیر ارشاد بر نقش کتابخانه‌ها در زیاد کردن تعاملات اجتماعی ، تشریح برنامه‌های دهمین جایزه ادبی جلال

    سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با دبیر کل و مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: این نهاد به ارتقای کمی و کیفی کتابخوانی و تبدیل کتابخانه ها به عنوان کلوب اجتماعی و فرهنگی توجه داشته است.

    وی گفت: امروز با توجه به اینکه افراد زیاد به انزوا روی آورده اند،کتابخانه ها مانند مساجد می توانند به عنوان نقطه تلاقی آنها با اجتماع و زیاد کردن تعاملات اجتماعی در میان افراد باشند. در دولت گذشته نیز به این عنوان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور توجه شده است است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی و بودجه ای کشور ادامه داد: کشور از لحاظ بودجه در شرایط انقباضی به سر می‌برد. ولی اینکه چگونه بتوانیم شرایط رو به توسعه در حوزه فرهنگی را حفظ کنیم، به تکاپوی جدی تری نیازمندیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یک خانواده باید تمام توان و تلاش خود را در جهت توسعه و گسترش کتابخوانی و تجهیز و زیاد کردن تعداد کتابخانه های عمومی کشور به کار گرفته و از ظرفیت مدیران کل ارشاد استان ها در تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرها و استان های متفاوت نیز کمک بگیرند.

    صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت منابع انسانی، گفت: در مدت ٤ سال گذشته به کتابداران از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه شده است هست. تا پیش از این بازه زمانی، آن ها شرایط معیشتی و حقوقی مناسبی نداشتند ولی در حال حاضر اتفاقات مثبتی در این بخش افتاده هست. نیروها و منابع انسانی در هر نهاد و سازمانی به عنوان سرمایه های آن به شمار می آیند که در شرایط متفاوت فکری و پژوهشی نیز می توانند به مدیر خود کمک کنند.

    چهره انقلاب اسلامی را به نسل تازه نشان دهیم

    نشست خبری یکسان انجمن قلم و مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با حضور رضا اسماعیلی مسئول کارگروه چهل سالگی انقلاب اسلامی، راضیه تجار دبیر انجمن قلم و تورانیان عضو هیأت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

    در این مراسم رضا اسماعیلی مسئول کارگروه چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بلافاصله با دفاع مقدس مواجه شدیم و ادبیات انقلاب به نوعی در حاشیه قرار گرفت. در این حوزه کارنامه پر و پیمانی نداریم و عالی ترین وقت جهت جبران، چهل سالگی انقلاب اسلامی هست. جشنواره ادبی چهل چراغ که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، در دو محور ادبیات داستانی و شعر هست. در هر دو زمینه، بخش کودک و نوجوان و بزرگسال داریم. امیدواریم صورت های معروف توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند.

    مسئول کارگروه چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: عده ای دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند. این مسئله مظلومیت انقلاب اسلامی را نشان می دهد. در نتیجه محور دوم جشنواره ما، جلوگیری از تحریف وقایع انقلاب اسلامی هست. بعضی وقایع انقلاب را وارونه جلوه می‌دهند و در اذهان مردم شبهه ایجاد می کنند. باید صورت انقلاب اسلامی را به نسل تازه نشان دهیم.

    انتهای پیام/

    اتفاقت ادبی در هفته اول دی ماه ۹۶

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | کتابخانه | چهل سالگی | جشنواره | انقلاب | برگزاری | فرهنگ | جایزه | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • منابع اورجینال سبک شناسی
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>