• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    میزان تأثیرگذاری و کمک به فروش ۹ بازیگر مطرح در ۶ سال اخیر سینمای کشور عزیزمان ایران در این گزارش بررسی می‌شود.

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ در هیاهویی که در چند سال اخیر راجع به دستمزد بازیگران مطرح می‌شود، میزان فروش هر بازیگر و کمکی که به گیشه فیلم می‌کنند یکی از مسائل مغفول هست. جهت اینکه به شمایی روشن برسیم کارنامه ۹ بازیگر را بررسی کردیم تا ببینیم چه آورده در گیشه داشته‌اند. جهت این منظور دست روی چهره‌های شاخص گذاشتیم که دستمزدشان در هر پروژه چشمگیر هست. نتیجه نهایی می‌گوید همه‌شان به کمک گیشه فیلم نمی‌آیند و به اصطلاح نامشان کار نمی‌کند.

    عبارات مهم : پرفروش ترین فیلم – دستمزد بازیگران
    مخالفان می‌گویند در چنین شرایطی به چه دلیل باید حجم زیاد بودجه فیلم به بازیگران تخصیص داده شده است یابد. از آن سو فراموش نمی‌کنیم کارگردان‌ها جهت رسیدن به فیلم مطلوب‌شان گاهی به این نام‌ها نیاز دارند. ذکر این توصیه هم مهم است که وضع جهت بازیگران درجه دو که پول زیادی می‌گیرند ولی فروش فیلم ارزش نصف دستمزد یکی از آنها هم نمی‌شود فاجعه است.

    شهاب حسینی

    میزان فروش فیلم‌ها: ۲۹ میلیارد تومان

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    چند فیلم داشته: ۱۶ فیلم

    پرفروش و کم فروش‌ترین: «فروشنده» که سال پیش روی پرده رفت بیش از ۱۵ میلیارد تومان فروش داشته هست. کم فروش‌ترین فیلم او «من و زیبا» است که حدود ۲۷۰ میلیون تومان فروش کرد. فیلم «چهارشنبه» در گروه هنر و تجربه اکران شده است و آمار رسمی از آن به دست نیاوردیم بنابراین در جمع بندی نهایی لحاظ نشده است.

    میانگین فروش: ۱ میلیارد و ۸ میلیون تومان

    تحلیل فروش: کارشناسان او را عالی ترین بازیگر سینمای کشور عزیزمان ایران می‌دانند. گفته می‌شود او دستمزد بالایی جهت پروژه‌ها می‌گیرد ولی حواسش هم به فیلم های لوباجت است و به آن‌ها تخفیف می‌دهد. با این حال پول دادن بابت شهاب حسینی اصلا دور ریختن سرمایه نیست؛ حضورش باعث می شود یک فیلم معمولی تبدیل به اثری خاص شود. جنس بازی حسینی و نیز تاثیری که روی دیگر بازیگران دارد عامل مهم این اتفاق هست. از آن سو در سال های اخیر تبدیل به بازیگری محبوب شده است و خیلی ها جهت دیدن فیلم هایش صف می بندند همان طور که «امتحان نهایی» به رغم اینکه ظاهرا نباید گیشه داشته باشد، به فروش ۵۰۰ میلیونی رسید.

    میزان تأثیرگذاری و کمک به فروش ۹ بازیگر مطرح در ۶ سال اخیر سینمای کشور عزیزمان ایران در این گزارش بررسی می‌شود.

    رضا عطاران

    میزان فروش فیلم ها: ۶۳ میلیارد

    چند فیلم داشته: ۱۴ فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: «نهنگ عنبر» با فروش بیش از ۲۰ میلیارد تومان موفق ترین فیلم عطاران در گیشه هست. «چه خوبه که برگشتی» هم یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان فروش داشته. البته با احتساب قیمت بلیت وضع جهت این فیلم بهتر هست؛ سال پیش «آب نبات چوبی» یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش کرد که جهت عطاران شکست به حساب می آید.

    میانگین فروش: ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

    تحلیل فروش: رقم تقریبی ۶۳ میلیارد تومان خیلی خیلی چشمگیر هست. رضا عطاران ولی توانسته یک تنه این میزان پول را به گیشه ها تزریق کند. او از معدود بازیگرانی است که مردم جهت تماشای فیلم او صف می بندند و به سینما می روند. همین «نهنگ ۲» که به قصه اش کلی ایراد وارد بود به خاطر اسم عطاران فروش بیش از ۲۰ میلیارد تومان را تجربه کرد. توصیه جالب اینکه اسم عطاران در فیلم های جدی مثل «استراحت مطلق» و «کلاشینکف» هم پول آوری داشته هست. فیلم دوم که خیلی تلخ است ولی خب این جادوی اسم عطا هست. یا «آب نبات چوبی» که به واسطه نام او فروش کرد.

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    محمدرضا گلزار

    میزان فروش فیلم ها: ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

    چند فیلم داشته: ۳ فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: «سلام بمبئی» با ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرفروش ترین و «مادر قلب اتمی» با یک میلیارد و سیصد میلیون تومان کم فروش ترین فیلم اوست.

    میزان تأثیرگذاری و کمک به فروش ۹ بازیگر مطرح در ۶ سال اخیر سینمای کشور عزیزمان ایران در این گزارش بررسی می‌شود.

    میانگین فروش: ۵ میلیارد و۹۰۰ میلیون

    تحلیل فروش: سهم محمدرضا گلزار از اکران در سال‌های اخیر خیلی خیلی پایین هست. او علاوه بر سریال‌های شبکه خانگی، «دلم می خواد» بهمن فرمان آرا را هم بازی کرد که هنوز اکران نشده. گلزار به زعم غالب کارشناسان سینمای کشور عزیزمان ایران تنها سوپراستار کشورمان است که نامش می‌تواند به فروش بالای فیلم ها کمک کند. هر لحظه هم راجع به رقم دستمزد او شایعه های زیادی به گوش می رسد و اتفاقا رقم ۹۰ میلیونی جهت سه روز بازی بود که چند سال پیش ماجرای دستمزدها را پیش کید و تا مدت ها عنوان رسانه ها بود. گلزار هر چقدر هم دستمزد بگیرد می تواند به گواه آمار ادعا کند که در گیشه موفق بوده. جهت اثبات آن فیلم های «سلام بمبئی»، «خشکسالی و دروغ» و «مادر قلب اتمی» کافی هست. تازه دو تای آخر فیلم گیشه نیستند.

    لیلا حاتمی

    میزان فروش فیلم ها: ۱۲ میلیارد تومان

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    چند فیلم داشته: ۹ فیلم

    پرفروش و کم فروش‌ترین: از نظر رقمی «رگ خواب» با نزدیک به پنج میلیارد تومان پرفروش ترین فیلم لیلا حاتمی است که امسال روی پرده بود، «پله آخر» هم حدود ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

    میانگین فروش: ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان

    تحلیل فروش: لیلا حاتمی بازیگر توانمندی است که حضور در فیلم شاید به گیشه کمک کنند ولی می توان مطمئن بود با یک اثر خوب رو به رو هستیم. این را جوایز مختلفی که حاتمی گرفته نشان می دهد. بازی او تحسین منتقدان را هر لحظه به همراه داشته و البته نامش باعث ترغیب سخت پسندها جهت رفتن به سینما شده است هست؛ نمونه متاخرش «رگ خواب» که بخش بالایی از فروش را باید به حساب او گذاشت.

    در کارنامه سال های اخیر حاتمی «جدایی نادر از سیمین» هم دیده می شود. این فیلم با فروش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ایران، سومین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۰ بعد از فیلم های اخراجی ها ۳ و ورود مردها ممنوع بود. البته می دانیم که نباید از حواشی اکران و نام اصغر فرهادی گذر کنیم ولی سهم حاتمی هم بالا است.

    نیکی کریمی

    میزان فروش فیلم ها: پنج میلیارد تومان

    چند فیلم داشته: ۱۱ فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: «جرم» مسعود کیمیایی موفق ترین فیلم نیکی کریمی در گیشه است که خرداد سال ۱۳۹۰ اکران شد و به فروش ۸۰۰ میلیونی دست یافت. «در امتداد شهر» علی عطشانی با ۱۱۵ میلیون تومان فروش شکست خورده ترین فیلم نیکی کریمی است.

    میانگین فروش: ۴۵۰ میلیون تومان

    تحلیل فروش: نیکی کریمی ستاره دیرپای سینمای ما است ولی در سال های اخیر فیلم هایش گیشه نداشته اند. او همچنان در دسته مشهور ترین بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران جای می گیرد ولی توصیه عجیب اینکه طی شش سال گذشته نه تنها هیچ سهمی در بین فیلم های پرفروش سال ندارد بلکه حتی یک فیلم با فروش بالای یک میلیارد تومان هم در کارنامه کاری اش دیده نمی شود.

    یک توصیه دیگر اینکه حتی در اگر بازی زمانی را طولانی تر هم می گرفتیم در کارنامه زن کریمی به فیلم های پرفروش اندکی می رسیدیم. یکی از دلایلش هم جنس گزینش اوست؛ با این حال کریمی جزو بازیگرانی است که دستمزدشان چشمگیر است و سهم زیادی از بودجه یک پروژه باید صرف آن شود.

    ترانه علیدوستی

    میزان فروش فیلم ها: ۲۱ میلیارد تومان

    چند فیلم داشته: ۷ فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: «فروشنده» سال پیش اکران شد و بیش از ۱۵ میلیارد تومان فروش داشت. «آسمان زرد کم عمق» هم با ۷۰۰ میلیون تومان کمترین فروش را در میان فیلم های ترانه علیدوستی داشته است.

    میانگین فروش: ۳ میلیارد تومان

    تحلیل فروش: ترانه علیدوستی جزو بازیگران گران سینمای کشور عزیزمان ایران دسته بندی می شود. از آن سو محبوب طیف زیادی از منتقدان هم است و جمع این دو شاخصه به او موقعیتی خاص بخشیده هست. در کارنامه سال های اخیر او که نگاه می کنیم فیلم شکست خورده نداشته. جالب آنکه این فیلم ها نسبت مستقیم با گیشه ندارند ولی خب فروش ارزش در بعضی موارد از فیلم های گیشه پسند زیاد بوده. مجموع ۲۱ میلیارد تومان رقم چشمگیری جهت یک بازیگر است که جزو بازیگر تجاری هم به حساب نمی آید، ولی فراموش نکنیم زیاد آن به خاطر یک فیلم است: «فروشنده». این فیلم نام اصغر فرهادی را کنار خود داشت؛ در کن درخشیده بود و شهاب حسینی در آن بازی می کند. از آن سو بعضی حواشی باعث شد حرف و حدیث راجع به اش زیاد باشد و همه اینها به فروش بالایش کمک کرد.

    پرویز پرستویی

    میزان فروش فیلم ها: هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

    چند فیلم داشته: فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: «بادیگارد» موفق ترین فیلم پرستویی در گیشه است که سال پیش اکران شد و بیش از هفت میلیارد تومان فروش داشت. در برابر فیلم «بیداری جهت سه روز» او فقط ۱۶ میلیون تومان فروش کرد.

    میانگین فروش: ۱ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان

    تحلیل فروش: نگاهی به کارنامه پرویز پرستویی نشان می دهد، او یکی از پولسازترین بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران از نیمه دوم دهه هفتاد تا نیمه دوم هشتاد هست. با این حال در سال های اخیر علاقه‌مندی‌اش به سمت فیلم هایی بوده که گیشه نداشته اند. در برابر ولی روایت است که این بازیگر دستمزد بالایی می گیرد و برایش تفاوتی ندارد که فیلم گیشه خواهدداشت یا نه. البته این را هم فراموش نکنیم که پرستویی بازیگر توانمندی است و حضورش جهت کارگردان ها غنیمت است ولی خب نامش فعلا گیشه ندارد. کافی است فروش هفت میلیارد تومانی بادیگارد را از کارنامه کاری پرستویی حذف کنیم. تصور می‌کنید میانگین فروش هفت فیلم دیگری که در دهه ۹۰ از او اکران شده است روی هم چقدر می‌شود؟ چیزی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان.

    حمید فرخ نژاد

    میزان فروش فیلم ها: ۴۳ میلیارد و ۳۴۱ میلیون

    چند فیلم داشته: ۱۴ فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: تازه ترین فیلم اکران شده است با بازی حمید فرخ نژاد «گشت ۲» است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان فروش داشت. کمترین فیلم او در گیشه هم «یاسین» است که تنها ۲۵ میلیون تومان فروش کرد.

    میانگین فروش: ۳ میلیارد تومان

    تحلیل فروش: نخستین توصیه راجع به گیشه فیلم های حمید فرخ نژاد، دو فیلمی است که امسال با بازی او روی پرده رفت. یعنی «گشت ۲» سعید سهیلی و «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم خانی. فرخ نژاد اگر این دو فیلم را نمی داشت حالا با یک کارنامه کاملا شکست خورده مواجه بود. همان طور که تا پیش از این فقط یک فیلم در میان ۱۰ فیلم پرفروش سال داشت و آن هم «گشت ارشاد» هست. به عبارت دیگر اگر فیلم های «گشت ۲» و «خوب، بد، جلف» را از کارنامه حمید فرخ نژاد کنار بگذاریم می ماند هفت میلیارد تومان فروش جهت ۱۲ فیلم. یعنی تقریبا هر فیلم ۵۸۰ میلیون تومان که خب جهت بازیگر گران و البته توانایی به نام حمید فرخ نژاد رقم بسیار پایینی است.

    حامد بهداد

    میزان فروش فیلم ها: ۱۳ میلیارد تومان

    چند فیلم داشته: ۱۶ فیلم

    پرفروش و کم فروش ترین: «نیمه شب اتفاق افتاد» با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش، عالی ترین فیلم حامد بهداد در گیشه هست. از آنسو فیلم «فرزند چهارم» فقط ۹۵ میلیون تومان فروش داشته هست. البته این فیلم سال ۹۲ روی پرده رفت که قیمت بلیت سه هزار تومان بود.

    میانگین فروش: ۸۲۰ میلیون تومان

    تحلیل فروش: حامد بهداد بازیگر توانا و محبوبی است ولی گیشه فیلم هایش فروش معقولی نداشته هست. در کارنامه اش فیلم شکست خورده کم پیدا نمی شود. حامد بهداد به گفته بسیاری از تهیه کنندگان جزو گرانترین بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران است ولی پرفروش ترین فیلم او در شش سال اخیر حتی به فروشی دو میلیاردی هم نرسیده. او در این سال ها فقط دو فیلم میان ۱۰ فیلم برتر سال داشته است که جهت بازیگری در اندازه بهداد آمار ناموفقی به حساب می آید. یکی از آن ها «سعادت آباد» است که به جز او کلی بازیگر ستاره دیگر هم داشت.

    منبع: برترین‌ها

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: پرفروش ترین فیلم | دستمزد بازیگران | نیکی کریمی | رضا عطاران | اکران نشده | ۷۰۰ میلیون | بازیگری | بازیگران | سینمای | بازیگر | کارنامه

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    سودآور یا زیان ده؟ , سوپراستارهای سینمای ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های خون شناسی و سرطان از آمازون
  • کتاب های اپیدمیولوژی اورجینال
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دوچرخه
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی جراحی پلاستیک
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>