• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    سریال های تلویزیونی طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و در حالی که سینما شرایط خوبی ندارد، تلویزیون با وجود غول هایی مانند نتفلیکس و آمازون روزبه روز قدرتمندتر می شود.

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ رسانه های تصویری در دنیا این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می کنند و نسبت سینما و تلویزیون دیگر مثل قبل نیست. سریال های تلویزیونی طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و در حالی که سینما شرایط خوبی ندارد، تلویزیون با وجود غول هایی مانند نتفلیکس و آمازون روزبه روز قدرتمندتر می شود. طبیعی است که ستاره های بزرگ هم هر لحظه مایل اند در مدیومی کار کنند که زیاد دیده شوند و حالا با افول سینما و اقبالی که مخاطبان به تلویزیون نشان می دهند، بازیگران درجه یک در حال کوچ کردن به تلویزیون هستند.

    عبارات مهم : نامزد اسکار – تلویزیون
    از طرف دیگر پیشتر سینما از نظر مالی هم بودجه های هنگفتی داشت و دست تلویزیون خالی بود؛ ولی این روزها می بینیم که سریال هایی مانند «بازی تاج وتخت» و «چیزهای عجیب» تولید می شوند که هر قسمت شان به اندازه یک فیلم سینمایی معمولی هزینه دارد. توجه مخاطبان، درآمدهای ناشی از اشتراک های کابلی، تبلیغات و… هم بازگشت سرمایه را تضمین می کنند و امکان پرداخت دستمزدهای بالا را به ستاره های سینما جهت حضور در تلویزیون فراهم می آورند.

    در سال های ابتدایی ظهور سریال های پربیننده در تلویزیون، کمتر شاهد حضور بازیگران سینمایی سطح بالا در این مجموعه ها بودیم و اگر به فهرست بازیگران آثاری مانند «24»، «لاست» یا «فرار از زندان» نگاه کنید، به ستاره سینمایی خاصی نمی رسید. با این حال، حضور بازیگران درجه یک سینمایی در تلویزیون رو به زیاد کردن هست. به همین بهانه، حضور بعضی از مهم ترین بازیگران سینمایی در سریال های تلویزیونی را بررسی می کنیم.

    کوین اسـپیسی (خانه پوشالی/ ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷)

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    پیشینه بازیگر: بازیگر همه کاره آمریکایی که تجربیات مختلفی را در بازیگری تئاتر و سینما، کارگردانی، تهیه کنندگی، نویسندگی و حتی خوانندگی در کارنامه دارد، در سال ۲۰۱۳ با تجربه جدیدش در مدیوم تلویزیون، طرفدارانش را غافلگیر کرد. اسپیسی زمانی نقش اول «خانه پوشالی» را پذیرفت که دو اسکار عالی ترین بازیگر نقش مکمل و مهم مرد را جهت بازی در «مظنونین همیشگی» و «زیبایی آمریکایی» در کارنامه داشت. او که نقش های ماندگار دیگری را هم در فیلم هایی مانند «لس آنجلس، محرمانه»، «هفت»، «شنا با کوسه ها» و… ایفا کرده بود، زمانی تصمیم گرفت به تلویزیون بیاید که جهت مردم سراسر دنیا، چهره ای کاملا شناخته شده است به حساب می آمد.

    موفقیت: «خانه پوشالی» علاوه بر این که یک نوآوری تمام عیار در سریال سازی محسوب می شد و با توجه به هزینه هایش، به سود قابل توجهی هم دست یافت، جهت اسپیسی هم تجربه فوق العاده ای بود. او نقش پردیالوگ سیاستمدار شیاد این سریال را به عالی ترین نحو ایفا کرد و دو بار (در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) نامزد جایزه گلدن گلوب عالی ترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام شد که بار دوم این جایزه را از آن خود کرد. او جهت بازی در این سریال، چهار بار هم در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نامزد جایزه امی شد که هیچ وقت به آن دست نیافت.

    متیو مک کانهی (کارآگاه واقعی/ فصل اول/ ۲۰۱۴)

    سریال های تلویزیونی طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و در حالی که سینما شرایط خوبی ندارد، تلویزیون با وجود غول هایی مانند نتفلیکس و آمازون روزبه روز قدرتمندتر می شود.

    پیشینه بازیگر: مک کانهی زمانی به سریال «کارآگاه واقعی» پیوست که به تازگی بعد از سال ها حضور در عرصه بازیگری، به یک ستاره تبدیل شده است بود. او در برهه اول حرفه ای اش، با بازی در ژانرهای مختلف، اعم از کمدی (مات و مبهوت)، تاریخی (آمیستاد)، باعشق (طراح ازدواج) و… به موفقیت چندانی دست نیافته بود. در دومین مرحله کاری، فیلم های مهم تری بازی کرد و از سال ۲۰۱۰ با بازی در آثاری مانند «مجیک مایک»، «گرگ وال استریت» و «بین ستاره ای» به اوج شهرت رسید. مک کانهی در سال ۲۰۱۳ جهت بازی در «باشگاه خریداران دالاس» اسکار و گلدن گلوب عالی ترین بازیگر مرد را از آن خود کرد تا با رزومه ای عالی به قاب کوچک برود.

    موفقیت: متیو مک کانهی شخصیت درون نگر، منزوی، متفکر و پوچ گرای سریال «کارآگاه واقعی» را آن قدر خوب بازی کرد که علاوه بر سیل عظیم تمجید و تحسین هایی که به این سریال تخصیص داده شده است یافت، خودش هم جایزه منتخب منتقدان تلویزیونی را برد و با این که نامزد جایزه امی عالی ترین بازیگر نقش اول مرد مجموعه درام شده است بود، در نهایت آن را به برایان کرانستون «برکینگ بد» واگذار کرد.

    وایولا دیویـس (چطور از یک قتل فرار کنیم؟/۲۰۱۴)

    پیشینه بازیگر: کسی که بعضی منتقدان او را بااستعدادترین بازیگر زن سیاه پوست معاصر دانسته اند، قبل و بعد از بازی در سریال «چطور از یک قتل فرار کنیم؟» حضور مقتدرانه ای در سینما داشت. او جهت بازی در فیلم «تردید» (2008) اسکار و گلدن گلوب عالی ترین بازیگر مکمل زن را از آن خود کرده و در سال ۲۰۱۱ هم با بازی در «خدمتکار» نامزد اسکار و گلدن گلوب عالی ترین بازیگر نقش مهم زن شده است بود. دیویس با چنین رزومه درخشانی پا به عرصه تلویزیون گذاشت و بعد از درخشش در این مدیوم، در سال گذشته به سینما برگشت و اسکار و گلدن گلوب عالی ترین بازیگر نقش مکمل زن را جهت بازی در «حصارها» اثر دنزل واشنگتن از آن خود کرد.

    موفقیت: دیویس در نقش یک وکیل حاذق و کاربلد در سریال «چطور از یک قتل فرار کنیم؟» هم درخشان ظاهر شد و علاوه بر افتخارات متعددی که سریال به کمک بازی باکیفیت او به دست آورد، خودش هم موفق شد نامزد گلدن گلوب عالی ترین بازیگر زن سریال تلویزیونی و برنده جایزه امی عالی ترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی درام شود. او نخستین زن سیاه پوست تاریخ است که برنده جایزه «امی» شده.

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    ریچـل مک آدامز (کارآگاه واقعی/ فصل دوم/ ۲۰۱۵)

    پیشینه بازیگر: زمانی که صحبت از ساخت فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» شد و با توجه به سبک خاص سریال که در هر فصل تمام بازیگران و عنوان قصه عوض کردن می کند، همه به دنبال حدس زدن نام بازیگر بعدی بودند که جای مک کانهی را پر کند. حتی عده ای از احتمال حضور برد پیت در این فصل حرف می زدند، ولی در نهایت نام ریچل مک آدامز اعلام شد؛ بازیگری که در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ با بازی در کمدی های عامه پسند آمریکایی مانند «دختران بدجنس»، «دفترچه» و «مهمانان ناخوانده عروسی» درخشیده بود. مک آدامز در آن وقت جایزه مهمی در کارنامه اش نداشت، ولی همه از توانایی هایش آگاه بودند و کمتر از یک سال بعد از پخش این سریال، جهت بازی در «اسپاتلایت» نامزد اسکار شد.

    موفقیت: فصل دوم «کارآگاه واقعی» به طور کلی نسبت به فصل اولش، افت فاحشی کرده و مردم و منتقدان که انتظارشان از این سریال بسیار بالا رفته بود، آن را نپسندیدند. بازی مک آدامز هم تحت تأثیر افت کلی سریال، زیاد دیده نشد ولی به هر حال، این تجربه جهت او شکست هم محسوب نشد.

    سریال های تلویزیونی طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و در حالی که سینما شرایط خوبی ندارد، تلویزیون با وجود غول هایی مانند نتفلیکس و آمازون روزبه روز قدرتمندتر می شود.

    آنتونی هاپکـینز (دنیای غرب/۲۰۱۶)

    پیشینه بازیگر: آنتونی هاپکینز احتمالا با بقیه بازیگران این فهرست تفاوت دارد؛ به چه دلیل که او بعد از ۴۵ سال بازیگری تصمیم گرفت با حضور در تلویزیون خودش را به اوج برگرداند. زمانی که هاپکینز به «دنیای غرب» پیوست، چهار نامزدی اسکار در کارنامه داشت که یکی از آن ها در سال ۱۹۹۱ مجسمه اسکار را به خاطر فیلم «سکوت بره ها» برایش به ارمغان آورده بود. علاوه بر این، او در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه خاص گلدن گلوب جهت یک عمر بازیگری هم شده است و فیلم های مهمی مانند «بقایای روز»، «نیکسون» و «آمیستاد» را در دهه نود بازی کرده بود.

    موفقیت: بازی هاپکینز در وسترن علمی-تخیلی «دنیای غرب» توجه بینندگان و منتقدان را جلب کرد و نامزدی امی عالی ترین بازیگر مرد سریال درام تلویزیونی را برایش به همراه داشت. او در این مجموعه نقش دانشمندی را که از نوع بشر ناامید شده است است به خوبی ایفا کرد و با ادای بی نقص دیالوگ های دلنشینی که برایش در نظر گرفته شده است بود، سطح کلی سریال را بالا برد.

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    نیکـول کیدمن (دروغ های کوچک بزرگ/ ۲۰۱۷)

    پیشینه بازیگر: نه تنها طرفدارانش، بلکه تقریبا تمام مخاطبان سریال های تلویزیونی، از شنیدن خبر حضور نیکول کیدمن در یک مینی سریال تلویزیونی به شوق آمدند. بازیگر حرفه ای و باسابقه سینما، زمانی با شبکه اچ بی او به توافق رسید که کارنامه درخشانش نوید یک بازی عالی در اثری ماندگار را می داد. کیدمن که در سال ۱۹۸۹ با بازی در «سکوت قبرستانی» توجه همه را به خود جلب کرده بود، در ۱۹۹۵ جهت بازی در «به خاطرش مردن» گلدن گلوب، امپایر و جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن را گرفت. او در سال ۲۰۰۲ در فیلم درخشان «ساعت ها» حضور یافت و اسکار، گلدن گلوب و بفتای عالی ترین بازیگر زن را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۰ نیز با «لانه خرگوش» باز هم نامزد دوره اسکار شد.

    موفقیت: در حالی که همه انتظار داشتند در مراسم امی سال گذشته، سریال «دنیای غرب» به مهم ترین تولید شبکه اچ بی او تبدیل شود، ولی این مینی سریال هفت قسمتی «دروغ های کوچک بزرگ» بود که زیاد از همه تولیدات این شبکه، جایزه برد. سریال خوش ساخت «ژان-مارک ولی» یک اعتراض جدی و دراماتیک به مسئله خشونت در خانواده های آمریکایی است و بازی قابل توجه و درخشان کیدمن در این اثر، جایزه امی عالی ترین بازیگر زن مینی سریال را در نهایت شایستگی جهت او به ارمغان آورد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: نامزد اسکار | تلویزیون | سینمایی | بازیگری | تلویزیون | بازیگران | نامزدی | موفقیت | بازیگر | کارنامه | بازیگری

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    ستاره های سینمای دنیا در سریال های تلویزیونی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی علوم فضایی
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>